Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (42 minutter siden):

Merkelig at de ikke midtstiller vasken i forhold til vinduene. Ser rotete ut. Hadde irritert meg over usymmetrien hver eneste dag…

Jeg midtstilte vasken foran vinduet først, og bygde resten av den kjøkkenbenken ut fra det. Jeg er IKKE kjøkkenplanlegger! ;) 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt seint inn i diskusjon her, men Camilla ble veldig grundig advart om å innlede et forhold til Kim, da eksen hans opprettet en egen blogg for å fortelle om han. 

Ikke det at jeg forsvarer utbrettingen på bloggen, (som senere ble slettet) men det burde virkelig ringe en bjelle. Eksen hadde jo overhode ingen intensjoner om å ødelegge for Camilla og Kim av sjalusi, da hun selv bodde sammen med eksen til Camilla, og hadde det fint med han. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tistelblad skrev (8 timer siden):

Screenshot_20220402-233536_Instagram.jpg

Screenshot_20220402-233518_Instagram.jpg

Bra at de har synkronisert akkurat dette, men det er fremdeles mye som skriker mot deg på det kjøkkenet. Underskapene med glass/kryss-spross er ikke pent og ikke synket med resten. 

Men det verste synes jeg er at alle vinduene i stue/kjøkken har firkantspross oppe. Disse i kombinasjon med kryss-spross er ikke stilrent, og som resten av interiøret Paprika har «designet» for det huset er det too much. Det ene slår det andre ihjel. Hva trengs å oppbevare? Skap eller skuff? Høyt eller lavt? Funksjonalitet? Hvor mange trenger vi? Her er det så mange skap at man kan lure litt på behovet, og - det må bli svindyrt. 

Jeg er interiørinteressert. Men derfra til å påberope meg å være «interiørstylist» slik Paprika gjør, ville være rimelig drøyt. Her beviser Paprika at hun ikke bør promotere seg selv som ekspert. Dette er etter min vurdering til de grader amatørmessig.  

Endret av Friluftsdame
  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskapene er fortsatt ikke fine.  Nå er de forskjellige på sidene.  Ene ser ut til å ha skap på siden, det de har flytta har bare en planke på siden. Virker ikke mye proft

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger overskapet til venstre helt fritt på veggen? Ser ut som det er mellomrom til skaprekken på kortveggen. Det må da være litt upraktisk når man skal åpne skapene i hjørnet? Et hjørneskap ville vært bedre etter min mening, utnyttet plassen bedre også, om man absolutt må ha overskap på vindusveggen. Personlig ville jeg valgt dem bort til fordel for mer romfølelse. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskapene ble altså først hengt opp etter "interiørstylist" Øvestads tegninger. Dette vet vi fordi hun selv postet tegningene (slettet på IG nå, men de ligger lenger bak i tråden her). Så, etter at KG kommenterte hvor skjevt de hang i forhold til vinduene, ble de flyttet.

Say no more ...

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruJohansen skrev (1 minutt siden):

Henger overskapet til venstre helt fritt på veggen? Ser ut som det er mellomrom til skaprekken på kortveggen. Det må da være litt upraktisk når man skal åpne skapene i hjørnet? Et hjørneskap ville vært bedre etter min mening, utnyttet plassen bedre også, om man absolutt må ha overskap på vindusveggen. Personlig ville jeg valgt dem bort til fordel for mer romfølelse. 

Ser det samme som deg og helt enig, ingen overskap. Too much på det kjøkkenet der

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (50 minutter siden):

Ser det samme.

Dessuten forsvinner kjøkkenbenken inn i et mørkt hull bak høyskapene på kortveggen. (Dette ble også diskutert her da hun la ut tegningene).

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å følge med på hva som skjer på instagramkontoen hennes, er jo å få vite hvilke butikker, snekkere osv man IKKE skal bruke. For å samarbeide med henne er MOTSATT av kvalitetsstempel. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at den tegningen som wannabee-interiørstylisten publiserte tidligere bare var henne som moret seg med å prøve Sigdals tegneprogram. Så var det faktisk planløsningen til kjøkkenet som ble bestilt :hakeslepp:.
Nå ser vi at montøren har flyttet det ene overskapet, og foret ut på siden for å "redde" inn en viss symmetri. Han kan jo ikke gjøre så mye mer når modulene først er bestilt og på plass. Får vondt i øynene av å se et så flott kjøkken så mistilpasset. Hadde jeg drevet et kjøkkenfirma, hadde denne etter sigende så erfarne "interiøreksperten" ikke fått jobb hos meg.

(Og gudene forby å slippe henne inn på eget kjøkken. Det tegner jeg fint selv - på millimeterpapir, og uten å påberope meg interiørekspertise, kun erfaring samt praktisk og estetisk sans. Så ville jeg vært ydmyk nok til å ta en prat med kjøkkenleverandøren og montøren for å kvalitetssikre oppdraget i forkant)

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde at den tegningen som wannabee-interiørstylisten publiserte tidligere bare var henne som moret seg med å prøve Sigdals tegneprogram. Så var det faktisk planløsningen til kjøkkenet som ble bestilt :hakeslepp:.
Nå ser vi at montøren har flyttet det ene overskapet, og foret ut på siden for å "redde" inn en viss symmetri. Han kan jo ikke gjøre så mye mer når modulene først er bestilt og på plass. Får vondt i øynene av å se et så flott kjøkken så mistilpasset. Hadde jeg drevet et kjøkkenfirma, hadde denne etter sigende så erfarne "interiøreksperten" ikke fått jobb hos meg.

(Og gudene forby å slippe henne inn på eget kjøkken. Det tegner jeg fint selv - på millimeterpapir, og uten å påberope meg interiørekspertise, kun erfaring samt praktisk og estetisk sans. Så ville jeg vært ydmyk nok til å ta en prat med kjøkkenleverandøren og montøren for å kvalitetssikre oppdraget i forkant)Kompanjongen sitt kjøkken og hun skryter wannabe interiørstylisten opp og i mente.  Dyrt kjøkken som dessverre framstår så amatørmessig.  Må være trist for sigdal kjøkken også.  De avkreftet også samarbeid med «interiørstylisten» 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Smugleseren skrev (15 timer siden):

Kommer litt seint inn i diskusjon her, men Camilla ble veldig grundig advart om å innlede et forhold til Kim, da eksen hans opprettet en egen blogg for å fortelle om han. 

Ikke det at jeg forsvarer utbrettingen på bloggen, (som senere ble slettet) men det burde virkelig ringe en bjelle. Eksen hadde jo overhode ingen intensjoner om å ødelegge for Camilla og Kim av sjalusi, da hun selv bodde sammen med eksen til Camilla, og hadde det fint med han. 

Er de sammen fortsatt? Eksene til Kim og Camilla? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (58 minutter siden):

Er de sammen fortsatt? Eksene til Kim og Camilla? 

Nei, hun har funnet lykken i en annen. Mor til barnet som er felles med Kim

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friluftsdame skrev (9 timer siden):

Bra at de har synkronisert akkurat dette, men det er fremdeles mye som skriker mot deg på det kjøkkenet. Underskapene med glass/kryss-spross er ikke pent og ikke synket med resten. 

Men det verste synes jeg er at alle vinduene i stue/kjøkken har firkantspross oppe. Disse i kombinasjon med kryss-spross er ikke stilrent, og som resten av interiøret Paprika har «designet» for det huset er det too much. Det ene slår det andre ihjel. Hva trengs å oppbevare? Skap eller skuff? Høyt eller lavt? Funksjonalitet? Hvor mange trenger vi? Her er det så mange skap at man kan lure litt på behovet, og - det må bli svindyrt. 

Jeg er interiørinteressert. Men derfra til å påberope meg å være «interiørstylist» slik Paprika gjør, ville være rimelig drøyt. Her beviser Paprika at hun ikke bør promotere seg selv som ekspert. Dette er etter min vurdering til de grader amatørmessig.  

Kjøkkenet ser helt overfylt ut med all den innredningen. Håper hun som skal bo der leser her inne får litt å tenke på og noen gode råd. Kanskje få fikset det før det er for sent. Jeg hadde ihvertfall ikke orket å bo sånn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina 2 skrev (8 minutter siden):

Kjøkkenet ser helt overfylt ut med all den innredningen. Håper hun som skal bo der leser her inne får litt å tenke på og noen gode råd. Kanskje få fikset det før det er for sent. Jeg hadde ihvertfall ikke orket å bo sånn.

Regner med at hun som skal bo der har godkjent dette for kjøkkenet er jo bestilt

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (17 minutter siden):

Regner med at hun som skal bo der har godkjent dette for kjøkkenet er jo bestilt

Jo,men håper hun ser bildene og skjønner at ikke henger helt i hop. Og fått opp øya for det folk her inne ser. Hun kan jo ha stolt helt på Paprikaen ang.dette prosjektet og ikke sett så nøye på det selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mina 2 skrev (3 timer siden):

Enig i det, men håper for byggherrens del at det er slik de vil ha det. Men grøss og gru for en «interiørveiledning». Bestiller kjøkken som må bygges om/justeres. For dette nekter jeg å tro at en kjøkkenkonsulent i Sigdal har tegnet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dere som vil at sprossene skal være like på skapdørene og vinduene?  Jeg synes det bare vil se rart ut! Da er det bedre at det bryter helt.

Jeg synes uansett at sprosser på slike overskap burde vært unngått. Og jeg forstår ikke ønsket om overskap på begge sider av vinduet heller, det blir så inneklemt. Jeg hadde isteden valgt et skap som gikk helt ned til benken om det var viktig skapplass for meg, det rommer mye, og fjernet de andre overskapene på begge sider av vinduet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Pæddan skrev (16 timer siden):

Nei, hun har funnet lykken i en annen. Mor til barnet som er felles med Kim

Okei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...