MortenMinstelønn Skrevet 3. juni 2019 #81 Skrevet 3. juni 2019 (endret) Jeg skal gi meg i denne tråden nå. Nå skal jeg ha en lang dusj. Jeg prøver på en måte å sette meg inn ting. Det er ofte vanskelig. Hvis jeg var kvinne måtte jeg godta at det fantes et annet kjønn som var meg fysisk overlegen. Altså uansett hvor mye jeg trente vil en gjennomsnittlig person fra dette kjønnet vinne over meg i en slåsskamp. For en forferdelig tanke?! Ok. Jeg tenker at en kvinne noen ganger i året eller oftere pynter seg av respekt for dit hun skal. Høye hæler, pene tynne strømper, skjørt eller kjole. Sminke. Fikset negler. Ser bra ut. Respektabel. På vei hjem. I leting etter Taxi eller T-bane, tog, buss. Så endrer premissene seg radikalt. Dette overlegne kjønnet har sine representanter ute på gatene og ser på deg som en som ønsker å ose av sex. Slengbemerkningene kommer. Du prøver å raske deg bortover. Og kanskje føler deg en smule for pyntet. Jeg har aldri tenkt på det sånn før. Men det må jo være en situasjon de fleste kvinner har opplevd. Igjen, det er en helt forferdelig tanke. Å føle seg jaktet nesten. Av et kjønn som er deg fysisk overlegent. Og da har vi ikke en gang nevnt muligheten for voldtekt(!) Jeg tenkte på dette da jeg trente nå. Så usikkert og uoversiktlig. Og skummelt. Jeg skal ha det i tankene neste gang jeg prøver å skåre et billig poeng i en kjønnsdebatt. Det ble nesten som en slags skrekkfilm for meg det her. Her tror jeg mange av oss menn med fysisk overlegenhet totalt har unngått å se seg selv i et slik scenario. Det hjelper ikke om du som kvinne er dobbelt så smart. Du vil jo tape hvis du blir angrepet. Uansett hvor urettferdig det er. Og det du mente var et respektabelt antrekk hvor du tok deg godt ut, blir plutselig ansett som litt for "sexy" av noen menn som var på feil sted til feil tid. Shit. Edit. Hvis du som mann går forbi noe som virker litt "shady, " så reverser og gå tilbake. Spør om "er alt ok her?" Jeg har gjort det før. Men det kan jo alle skrive. En oppfordring om å gjøre det. Edit 2: Nå ble sikkert dette innlegget dumt også. Beklager. Jeg fikk et flygel i bakhodet som liten. Neida. Joda. Kødda. Edit 3: Ok , nå gir jeg meg. Jeg vet ikke om det er overdreven tro på egen styrke og teknikk. Men innerst inne ønsker å ta noen på fersken. Redde en prinsesse, kanskje. Få ut frustrasjon på en ingen vil savne. Jeg snakker ikke om drap, men få møkka bort fra gata. Ok. En time til hos psykolog. Endret 3. juni 2019 av MortenMinstelønn 1
fordijegvil Skrevet 3. juni 2019 #82 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, MortenMinstelønn skrev: Bruk lyddemper. Tenk på naboene. 🙄 😉 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #83 Skrevet 3. juni 2019 4 timer siden, gullmedalje skrev: For min del hadde det vært ganske situasjonsbetinget. Hvis det var en sovevoldtekt etter nachspiel der han hadde feiltolket meg og trodde jeg var våken og unnskyldningen kom kort tid etter så kunne jeg tilgitt. Hadde det vært en overfallsvoldtekt eller bruk av tvang mens jeg var våken og bevisst og derfor utført med overlegg så nei! Så raust av deg. Ville du tilgitt hvis sovevoldtekten medførte at du fikk herpes eller gonoré eller HIV også? Evt «bare» fikk kjønnsvorter? Anonymkode: e510a...b9b
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 3. juni 2019 #84 Skrevet 3. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker at mange legger opp til at livet automatisk er ødelagt om man blir voldtatt. Jeg har stor forståelse for at det noen er slik, men man skal ikke ta det som en selvfølge. Jeg ble selv utsatt for en overfallsvoldtekt, og jeg tenkte ikke mer på det etter et par uker. Er redd det for enkelte kan bli en selvoppfyllende profeti om man tenker at livet automatisk er ødelagt. Har selvsagt stor forståelse for at det for noen er slik, men ikke alle Anonymkode: 852ae...bf2 Hvordan klarte du å komme over noe slikt etter et par uker?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #85 Skrevet 3. juni 2019 Dessverre opplevd 2 former for voldtekt. Det ene gangen som barn. Den personen vil jeg aldri høre fra. Jeg ville ikke trodd unnskyldningen om jeg fikk den. Har også opplevd såkalt sovevoldtekt 2 ganger. Jeg sov i bestekompisen min sin seng da en fyr dnek seg inn. I ettertid har han blitt anklaget for lignende flere ganger, men slipper unna med det. Kommer aldri til å tilgi det, og kommer til å henvende meg rett til politi om jeg får bevis for det. En liten seier er at jeg fikk sparket han av meg, og ga han en real smell over trynet. En i nær relasjon som ganske sikkert ikke var helt klar over hva han gjorde. Han var usannsynlig full, og tenkte nok jeg var med på leken. Jeg var edru men ble nærmest lammet av sjokk. Jeg klarte å stoppe det etter sjokket la seg. Han er knekt og sønderknust over det også den dag i dag. Har allerede tilgitt. Sier som en annen sa tidligere, livet blir ikke nødvendigvis ødelagt. Jeg har også lagt bak meg dette, og gjorde det ganske tidlig. Det i barndommen var uten tvil det verste, fikk ikke ristet det av meg før jeg fikk klarhet i hva som virkelig skjedde, og snakket om det, men i dag lever jeg med det. Ingen angst, depresjon eller noe uoppgjort. Ingen skal få den tilfredstillesen av at de har noen form for makt over meg. Anonymkode: 7f3a3...3a0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #86 Skrevet 3. juni 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Nå snakker trådstarter om en voldtektsmann. Har hun skrevet at det bare er menn som voldtar? Nei. Men hun skriver om en voldtektsmann. Er det vanskelig å forstå for deg? Du skal ikke dra inn andre aspekter som vrir om på det trådstarter skriver, for å spore ekstra godt av? Fader altså. Folk som skal pirke på alt! Anonymkode: d2b2d...274 Ja, selvfølgelig...å stille et spørsmål om kvinner begår vold vold og overgrep i en tråd om vold og overgrep er en avsporing. Svaret ditt viser at alt er som før når det gjelder å fremstille menn som overgripere og kvinner som ofre. Det er forutsigbart og feministisk. Anonymkode: a55b5...a42
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #87 Skrevet 4. juni 2019 8 hours ago, Rucula said: Er fortsatt fakta TS påsto at 99% av alle overgripere er menn uten å vise til noen tall. Så nei, det er ikke fakta, men synsing fra TS sin side. Anonymkode: a55b5...a42
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #88 Skrevet 4. juni 2019 7 hours ago, Thyra said: Nei, men de er i overveldende flertall. Er ikke så sikkert nei. Blant gutter som ble utsatt for sitt første overgrep da de var yngre enn 7 år, oppga 52 % en kvinnelig overgriper. Blant gutter som ble utsatt for sitt første overgrep mellom 7 og 12 år, hadde nesten 4 av 10 en kvinnelig overgriper. Tallet på kvinnelige overgripere er synkende jo eldre guttene er: For gutter som var eldre enn 13 år da det første overgrepet skjedde, var prosentandelen på kvinnelige overgripere på 18%. Også jenter utsettes for kvinnelige overgripere i større grad når de er små, men gutter har over fem ganger så ofte en kvinne som overgriper. Andelen mannlige brukere som oppgir en kvinnelig overgriper har økt over tid. Seksuelle overgrep begått av kvinner blir sjelden avdekket. Mødre anses som den vanligste kvinnelige overgriperen. Kilde: "Rapportering fra sentrene mot incest og seksuelle overgrep 2015" og SMSO Agder Anonymkode: a55b5...a42
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #89 Skrevet 4. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om han sa at han ikke forventet å bli tilgitt, at han likevel vilke du skulle vite at han angret, og at du måtte si fra om det var noe han kunne gjøre for å gjøre det "godt" igjen? Anonymkode: 4d079...d21 Det eneste han kunne gjøre for å gjøre det "godt" igjen...noe som forresten ikke lar seg gjøre når han har påført meg ptsd, jeg har mistet muligheten til å fullføre noen utdannelse, jeg har mistet mitt sosiale liv, og jeg må gå på hjertemedisiner fordi den sterke angsten + det voldsomme kroniske stresset har påvirket hjerterytmen min...det eneste jeg ønsker at han skal gjøre da, det må være å klippe av seg pikken og/eller la meg få lov til å kverke han. Og jo, fengsel etterpå er verdt det! Lever allerede i mitt eget fengsel... Anonymkode: 45320...96b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #90 Skrevet 4. juni 2019 Man kan verken angre eller unskylde slike handlinger. Hadde jeg blitt voldtatt og gjerningsmannen hadde bedt om unskyldning hadde jeg blokkert og latt han lide. Hadde hjulpet å vite at han slet med det, men han skulle aldri fått tilgivelse. Sorry mac! Gjør man noe sånt, så syntes jeg man skal værsågod få lide med det gjennom hele livet. Offeret må jo desverre også det. Anonymkode: 57cdf...f50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå