Gå til innhold

Hoftesenebetennelse, noen med erfaring og tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg overdrev løping på mølle, løp 5-6 km opptil 4 ggr i uka. Mange ganger med stigning også. Nå har jeg fått en grusom betennelse i hoftene. Jeg har ikke løpt på 3 uker nå og bruker mye tid på tøying og styrketrening av hofter, bekken og rygg.

Hvor mye bør jeg bevege meg daglig? Gåing?

Hvor lang tid tar det før smertene forsvinner?

Anonymkode: eb26a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overdrev løping på mølle, løp 5-6 km opptil 4 ggr i uka. Mange ganger med stigning også. Nå har jeg fått en grusom betennelse i hoftene. Jeg har ikke løpt på 3 uker nå og bruker mye tid på tøying og styrketrening av hofter, bekken og rygg.

Hvor mye bør jeg bevege meg daglig? Gåing?

Hvor lang tid tar det før smertene forsvinner?

Anonymkode: eb26a...8d8

Har du stilt diagnosen selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Har du stilt diagnosen selv? 

Nei, hos legen.

Anonymkode: eb26a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har vært hos lege og fått en diagnose, men han sa ingenting om hvor mye du kan bevege deg, og hvor lang tid det vil ta før det blir bra?

Hvilken sene er det snakk om? Hofta er jo utrolig kompleks, og har mange sener, så jeg håper du husker feil og at legen ikke har diagnotisert deg med "hoftesenebetennelse", for det høres ut som en tullediagnose.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Så du har vært hos lege og fått en diagnose, men han sa ingenting om hvor mye du kan bevege deg, og hvor lang tid det vil ta før det blir bra?

Hvilken sene er det snakk om? Hofta er jo utrolig kompleks, og har mange sener, så jeg håper du husker feil og at legen ikke har diagnotisert deg med "hoftesenebetennelse", for det høres ut som en tullediagnose.

 

Jeg syns du er lite hjelpsom og håper andre kan svare. Diagnosen jeg fikk er trokanterbursitt, eller hoftesenebetennelse på lekmannsspråk.

Anonymkode: eb26a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten var jeg ute etter andres ERFARINGER. 

Anonymkode: eb26a...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaring med dette selv, men et tips: Søk opp gruppen på facebook som heter "Løpeprat" - søk der, eller legg ut spørsmålet ditt. Det er mange erfarne løpere der og garantert noen som har opplevd det samme. 

God bedring!

Anonymkode: a2a2f...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...