Gå til innhold

Nødvendig med microsoft office i forbindelse med studier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en asus pc med programmet wordpad og lurer på om det kan være et godt nok alternativ til word, eller om jeg må laste det ned før studiestart? Jeg lurer også på om det er andre programmer man burde ha på pcen i forkant av studier. Skal gå barnevern, så tenker bare sånn generelt skriveprogram og sånne ting - ikke noe avanserte greier. Lurer også på om det finnes bærbare ladere - i og med at batteriet på pcen min begynner å svikte. Vet at jeg alltids kan bytte batteri, men er uansett godt å ha en lader man ikke trenger å plugge inn i stikkontakten, om det i det hele tatt eksisterer da. 

Anonymkode: a4aae...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte så har skolene office gratis for studenter. Både på uio, nmbu og BI har jeg fått det hvert fall. Så du burde sjekke om skolen tilbyr dette.

Anonymkode: b949f...d1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det gratis gjennom skolen. 

Anonymkode: c7475...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte så har skolene office gratis for studenter. Både på uio, nmbu og BI har jeg fått det hvert fall. Så du burde sjekke om skolen tilbyr dette.

Anonymkode: b949f...d1d

NTNU har det også gratis for studenter!

Anonymkode: 1eb03...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok kanskje bruke gratis skriveprogrammer men det er en stor fordel med office. Men som andre skriver her så er det flere skoler som tilbyr gratis versjon til studentene sine. 

Angående lader så kan du bruke en powerbank som du lader opp hjemme også bruker i pcen på skolen om det var sånn du mente men det enkleste er vel å kjøpe nytt batteri.

Anonymkode: 581fe...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske sikker på at alle skoler tilbyr gratis Microsoft Office til studentene, har aldri opplevd annet. Er vanlig på videregående og privatistkurs iallefall. 

Anonymkode: e7bff...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har en asus pc med programmet wordpad og lurer på om det kan være et godt nok alternativ til word, eller om jeg må laste det ned før studiestart? Jeg lurer også på om det er andre programmer man burde ha på pcen i forkant av studier. Skal gå barnevern, så tenker bare sånn generelt skriveprogram og sånne ting - ikke noe avanserte greier. Lurer også på om det finnes bærbare ladere - i og med at batteriet på pcen min begynner å svikte. Vet at jeg alltids kan bytte batteri, men er uansett godt å ha en lader man ikke trenger å plugge inn i stikkontakten, om det i det hele tatt eksisterer da. 

Anonymkode: a4aae...566

Jeg ser ingen har svart på dette enda. Min mening er nei, det holder ikke. Du mangler grunnleggende funksjoner som å nummerere lister på flere nivåer, og å sette inn topptekst og bunntekst. (I alle fall den utgaven jeg har på min laptop.) Dette diskvalifiserer WordPad totalt til studiebruk etter min mening. 

Anonymkode: e64b2...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...