AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #1 Skrevet 3. juni 2019 Andre som har erfart menn som er slappe på den fronten. Ingenting av praktisk arbeid er nødvendig med det resultat at hjemmet forfaller. Han er er flink i jobben sin og jobber mye så kan derfor ikke si at han er lat- han bare bryr seg ikke om det praktiske hjemme- ikke organisere-rydde- eller fikse ting. Snart raser taket i hodet på han er jeg sikker på. Å snakke med han nytter ikke- jeg har prøvd alt .. Det er så tungt og kjedelig å stå med alt alene Ellers er han snill og god og grei. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg reist for lengst. Og tålmodig er han og like avslappet uansett hvordan det ser ut rundt han. Hans avslappede holdning gjør meg rolig til sinns men samtidig ikke hvis dere skjønner. Hvis han bare kunne være litt interressert i å få orden på huset Jeg vil gjerne høre andres historier. Hvor ille kan det bli liksom? Anonymkode: 49437...3c8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #2 Skrevet 3. juni 2019 Hvorfor kan ikke du ordne eller fikse det som trenges hjemme? Anonymkode: f5443...468 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Andre som har erfart menn som er slappe på den fronten. Ingenting av praktisk arbeid er nødvendig med det resultat at hjemmet forfaller. Han er er flink i jobben sin og jobber mye så kan derfor ikke si at han er lat- han bare bryr seg ikke om det praktiske hjemme- ikke organisere-rydde- eller fikse ting. Snart raser taket i hodet på han er jeg sikker på. Å snakke med han nytter ikke- jeg har prøvd alt .. Det er så tungt og kjedelig å stå med alt alene Ellers er han snill og god og grei. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg reist for lengst. Og tålmodig er han og like avslappet uansett hvordan det ser ut rundt han. Hans avslappede holdning gjør meg rolig til sinns men samtidig ikke hvis dere skjønner. Hvis han bare kunne være litt interressert i å få orden på huset Jeg vil gjerne høre andres historier. Hvor ille kan det bli liksom? Anonymkode: 49437...3c8 Du kan lese hele min historie. Du finner den her - les "ALTFOR FLINK MANN" Er det slik å forstå at det er praktiske "fikse ting" som er problemet? Eller er det oppsamling av rot eller manglende husarbeid?Er det slik at hus og hjem forfaller på grunn av manglende vedlikehold? Fint om du kan forklare litt mer nøyaktig hva som er problemet og hvordan arbeidsfordelingen på arbeid, husarbeid og praktiske ting er fordelt hjemme hos dere. Er han rett og slett bare skikkelig lat på hjemmefronten? Anonymkode: 9c1a0...348 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan ikke du ordne eller fikse det som trenges hjemme? Anonymkode: f5443...468 Hun skriver: Det er så tungt og kjedelig å stå med alt alene Anonymkode: 53fa0...e2b 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun skriver: Det er så tungt og kjedelig å stå med alt alene Anonymkode: 53fa0...e2b Ja, men hun skriver jo ikke hva hun gjør. Anonymkode: f5443...468 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hun skriver jo ikke hva hun gjør. Anonymkode: f5443...468 Jeg rydder og organiserer alt alene- og fikser ting jeg klarer. Men han bryr seg ikke eller ser noe rundt seg. Jeg får han ikke med på prosjekter noe så enkelt som å lage en platting utendørs så vi har ingen sted å sitte utendørs når vi får venner på besøk. Det blir en campingstol midt oppi alt rotet hans med gamle biler og annet ræl som han nekter å kvitte seg med- han er nemlig en ihuga samler også og ingenting må kastes. Manglende vedlikehold og mine stadig høyere skuldre gjør at jeg ikke orker å invitere folk. Huset ser snart ut som et spøkelseshus- trenger maling og taket bør skiftes- vinduene holder på å dette ut- men det blir uoverkommelig for meg å gjøre alene. I morgen i morgen men ikke i dag har han sagt i mange år. Vi har ikke dusj slik at vi må dra til hans foreldre en mil unna og dusje og han sier det haster vel ikke. Ovnen har en stor sprekk som røyklegger hele huset når vi fyrer i den- ekkel eim som siver ut og frembringer svie i øynene og han sitter i stolen sin like uanfektet og rolig når jeg kommenterer det. Altså det er mye og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne når han ikke er engasjert- som meg. Anonymkode: 49437...3c8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg rydder og organiserer alt alene- og fikser ting jeg klarer. Men han bryr seg ikke eller ser noe rundt seg. Jeg får han ikke med på prosjekter noe så enkelt som å lage en platting utendørs så vi har ingen sted å sitte utendørs når vi får venner på besøk. Det blir en campingstol midt oppi alt rotet hans med gamle biler og annet ræl som han nekter å kvitte seg med- han er nemlig en ihuga samler også og ingenting må kastes. Manglende vedlikehold og mine stadig høyere skuldre gjør at jeg ikke orker å invitere folk. Huset ser snart ut som et spøkelseshus- trenger maling og taket bør skiftes- vinduene holder på å dette ut- men det blir uoverkommelig for meg å gjøre alene. I morgen i morgen men ikke i dag har han sagt i mange år. Vi har ikke dusj slik at vi må dra til hans foreldre en mil unna og dusje og han sier det haster vel ikke. Ovnen har en stor sprekk som røyklegger hele huset når vi fyrer i den- ekkel eim som siver ut og frembringer svie i øynene og han sitter i stolen sin like uanfektet og rolig når jeg kommenterer det. Altså det er mye og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne når han ikke er engasjert- som meg. Anonymkode: 49437...3c8 Høres ut som et "sinnasnkekker" program. Anonymkode: 9c1a0...348 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Hvis du ikke orker å fikse det selv så leier du inn håndverkere! Anonymkode: f5443...468 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 31 minutter siden, AnonymBruker said: taket bør skiftes- vinduene holder på å dette ut- men det blir uoverkommelig for meg å gjøre alene Dette er ting dere bør leie inn fagfolk til! Ikke prøv på sånt selv Anonymkode: 92cea...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke orker å fikse det selv så leier du inn håndverkere! Anonymkode: f5443...468 Dette håndtverkere og vaskehjelp! Anonymkode: 71892...b61
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Jeg tenker også at det er håndverkere som må til. Om du/dere tenker det er dyrt, så er det faktisk ikke enorm forskjell prismessig på å skulle gjøre det selv og å leie inn folk. Materialer er uansett dyre, verktøy koster (og tar MYE plass), og siden dere er nybegynnere blir det nok en del feilkapp (som også koster) og ikke minst - resultatet blir som regel best når proffer gjør det. Og den ovnen må dere ikke bruke mer - det er helseskadelig. Anonymkode: 21c5d...4b1
regine Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 Dere har ikke dusj, og har ikke hatt det på flere år?!?!?! Det er jo helt absurd at du finner deg i sånt. Enten så må du ta tak og engasjere håndverkere som faktisk fikser opp rundt dere, ellers så flytter du. Dette alene ville for meg vært helt uholdbart. I tillegg da til alt det andre, altså rot og elendighet ute og et hus som er direkte falleferdig. Hvordan vil DU ha det? Det er der du må begynne og så må du jo ta de konsekvenser som DINe ønsker og valg fører til. Det går an å være kjærester selv om man ikke bor sammen, og hvis hans "boevne" er så dårlig som du framstiller det, så bør du vel skaffe deg noe eget. Eller så tar du saken i egne hender og engasjerer håndverkere NÅ, slik at det viktigste blir fikset.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 Er du medeier i boligen? I såfall har du ett visst ansvar ovenfor både banken (om du har lån da) og degselv til å holde dette i stand. Gå til en håndverker. Hvis mannen din ikke blir glad for at du tar affære og fikser dette så har dere ett større problem. Er det ikke ditt hus så stiller jo ting seg annerledes. Jeg hadde iallefall blitt kjempeglad om min frøken hadde tatt iniativet til å få byttet ett vindu feks. Det er ikke noe automatikk at dette er mannens ansvar. Anonymkode: 5cc34...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg rydder og organiserer alt alene- og fikser ting jeg klarer. Men han bryr seg ikke eller ser noe rundt seg. Jeg får han ikke med på prosjekter noe så enkelt som å lage en platting utendørs så vi har ingen sted å sitte utendørs når vi får venner på besøk. Det blir en campingstol midt oppi alt rotet hans med gamle biler og annet ræl som han nekter å kvitte seg med- han er nemlig en ihuga samler også og ingenting må kastes. Manglende vedlikehold og mine stadig høyere skuldre gjør at jeg ikke orker å invitere folk. Huset ser snart ut som et spøkelseshus- trenger maling og taket bør skiftes- vinduene holder på å dette ut- men det blir uoverkommelig for meg å gjøre alene. I morgen i morgen men ikke i dag har han sagt i mange år. Vi har ikke dusj slik at vi må dra til hans foreldre en mil unna og dusje og han sier det haster vel ikke. Ovnen har en stor sprekk som røyklegger hele huset når vi fyrer i den- ekkel eim som siver ut og frembringer svie i øynene og han sitter i stolen sin like uanfektet og rolig når jeg kommenterer det. Altså det er mye og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne når han ikke er engasjert- som meg. Anonymkode: 49437...3c8 Den typen kjente jeg en gang. Huset han ble solgt på tvangsauksjon fordi samlemanien med gamle biler var det eneste han prioriterte. Du bør vel egentlig flytte for å få et forutsigbart liv med styring og kontroll. Anonymkode: df398...863 1
Gjest Nina1975 Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 Jeg måtte ringe å bestille snekker på befaring før min eksmann gjorde noe. Det funka, han fikk ræva i gir og begynte samme dagen, fly forbanna riktignok, men men pytt pytt. «For han hadde jo tenkt å gjøre det selv da!!!» Jeg var nå fornøyd. Må sies at jeg hadde ventet i flere år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå