Gå til innhold

Støvsugerposer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kvinne på 29 år som aldri(!) har kjøpt støvsugerposer til støvsugeren. Til mitt forsvar har jeg hatt en ektemann i 7 år som har fikset dette opp gjennom årene. 

Nå som jeg blir alene må jeg ta hånd om alt selv, og lurer på hva man skal tenke på når man kjøper disse posene. Det finnes jo flere varianter og ønsker ikke å kjøpe feil. 

Hilsen en forvirret kvinne som prøver😅

Anonymkode: d7c9f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjøper den som passer til støvsugeren din.... Så første steg er å identifisere din egen støvsuger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn merke og modell på støvsugeren. Det skal stå på den. Så søker du det opp for eksempel på stovsogerposer.no og bestiller. Sjekk gjerne om det lønner seg å bestille mange i forhold til pris på frakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre nevner her, må du først finne navn, merke og modell nr på din egen støvsuger. Så kan du for enkelhetens skyld finne frem til noen som selger dette på internett, så slipper du å farte rundt fra butikk til butikk og lete etter noen som selger støvsugerposer til akkurat ditt merke og modell.

Jeg kjøpte en hel haug med støvsugerposer samtidig med at jeg kjøpte støvsuger i 2016, og har enda ikke hatt behov for å fylle på med flere 😛 (enda jeg har hund og fort fyller støvsugerposene med hår). Kjøpte mine her hos Tretti.no.

Ellers kan du lete etter støvsugerposer av ditt merke og modell her eller her også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Violetta skrev:

Finn merke og modell på støvsugeren. Det skal stå på den. Så søker du det opp for eksempel på stovsogerposer.no og bestiller. Sjekk gjerne om det lønner seg å bestille mange i forhold til pris på frakt.

Tusen takk! 

Anonymkode: d7c9f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Million skrev:

Som de andre nevner her, må du først finne navn, merke og modell nr på din egen støvsuger. Så kan du for enkelhetens skyld finne frem til noen som selger dette på internett, så slipper du å farte rundt fra butikk til butikk og lete etter noen som selger støvsugerposer til akkurat ditt merke og modell.

Jeg kjøpte en hel haug med støvsugerposer samtidig med at jeg kjøpte støvsuger i 2016, og har enda ikke hatt behov for å fylle på med flere 😛 (enda jeg har hund og fort fyller støvsugerposene med hår). Kjøpte mine her hos Tretti.no.

Ellers kan du lete etter støvsugerposer av ditt merke og modell her eller her også.

 

Tusen takk for tips! 

Anonymkode: d7c9f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper billig på AliExpress.com.

Anonymkode: 42366...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper billig på AliExpress.com.

Anonymkode: 42366...201

Men da må du passe på 350,- grensen. 

Anonymkode: 4dadd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da må du passe på 350,- grensen. 

Anonymkode: 4dadd...11d

Som forsvinner 1/1-2020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas olson ha alt av støvsugerposer. Men ja, du må vite merke og modell på støvsugeren. 

Jeg vil også gi deg et lite tips, og det er å rett og slett tømme posen. Du må stikke fingrene inn og dra ut det som er inni. Det er egentlig fullstendig unødvendig å bytte posen hver gang den er full. Jeg bruker posene mange ganger, så lenge de ikke er ødelagte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Clas olson ha alt av støvsugerposer. Men ja, du må vite merke og modell på støvsugeren. 

Jeg vil også gi deg et lite tips, og det er å rett og slett tømme posen. Du må stikke fingrene inn og dra ut det som er inni. Det er egentlig fullstendig unødvendig å bytte posen hver gang den er full. Jeg bruker posene mange ganger, så lenge de ikke er ødelagte. 

Seriøst?  Vrenger du trusene, sokke og trøyene dine også? 

Snakker om å være gjerrigknark. 

Nå er ikke jeg noen forsker fra Sintef, men... All min logikk tilsier at det å tømme støvsugerposen for så å bruke de igjen umulig kan være bra fra inneklimaet ditt. Det er engangsposer - ikke flergangsposer. Det støvet du ser i støvsugerposen, og som du  tømmer er bare en liten funksjon støvsugerposen har. Posen består av fiber av et slag, det sørger for å ikke spre mikrostøvet ut i inneklimaet, når du tømmer posen og bruker den på nytt, igjen og igjen, så mister posen muligens denne funksjonen. Slik at inneklimaet ditt består av gammel skit siden du velger å bruke posen flere ganger. 

Be i hvert fall ikke meg på middag hos deg 🤮😄

Selv har vi gått over til trådløs og poseløs støvsuger, anbefales på det sterkeste. 

Anonymkode: 538f7...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2019 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er en kvinne på 29 år som aldri(!) har kjøpt støvsugerposer til støvsugeren. Til mitt forsvar har jeg hatt en ektemann i 7 år som har fikset dette opp gjennom årene. 

Nå som jeg blir alene må jeg ta hånd om alt selv, og lurer på hva man skal tenke på når man kjøper disse posene. Det finnes jo flere varianter og ønsker ikke å kjøpe feil. 

Hilsen en forvirret kvinne som prøver😅

Anonymkode: d7c9f...0b4

Så i løpet av 7-SYV år så har du aldri kjøpt en eneste støvsugerpose.. Helt rystet. 

Anonymkode: 538f7...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, finn merke og modell på støvsugeren du har, og så finner du riktig pose :) 
Du kan enten lete deg fram til riktig posetype på ulike nettsider som selger støvsugerposer, eller ta med deg en lapp mer merke/modell på støvsuger, dra på en butikk som selger poser (biltema, clas olhson, obs, staples, etc) og si at du skal ha støvsugerposer og er usikker på type. 

Til en god del støvsugere så finnes det gjenbruksposer i stoff, om man ønsker være mer miljøvennlig og slippe kjøpe poser stadig vekk. For meg som har katt så fylles posen veldig fort, så jeg er meget fornøyd med å ha gjenbrukspose :) (min fulgte med støvsugeren ved kjøp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i løpet av 7-SYV år så har du aldri kjøpt en eneste støvsugerpose.. Helt rystet. 

Anonymkode: 538f7...2b2

Hvis dette gjør deg rystet lever du et veldig beskyttet liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Rainbow-støvsuger og slipper å kjøpe poser mere heldigvis, kjøpte den brukt på finn...

Anonymkode: e106d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?  Vrenger du trusene, sokke og trøyene dine også? 

Snakker om å være gjerrigknark. 

Nå er ikke jeg noen forsker fra Sintef, men... All min logikk tilsier at det å tømme støvsugerposen for så å bruke de igjen umulig kan være bra fra inneklimaet ditt. Det er engangsposer - ikke flergangsposer. Det støvet du ser i støvsugerposen, og som du  tømmer er bare en liten funksjon støvsugerposen har. Posen består av fiber av et slag, det sørger for å ikke spre mikrostøvet ut i inneklimaet, når du tømmer posen og bruker den på nytt, igjen og igjen, så mister posen muligens denne funksjonen. Slik at inneklimaet ditt består av gammel skit siden du velger å bruke posen flere ganger. 

Be i hvert fall ikke meg på middag hos deg 🤮😄

Selv har vi gått over til trådløs og poseløs støvsuger, anbefales på det sterkeste. 

Anonymkode: 538f7...2b2

Haha. Støvsugeren min har ihvertfall filter i tillegg. Det er ikke noe problem å tømme posen og bruke den igjen nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Violetta skrev:

Hvis dette gjør deg rystet lever du et veldig beskyttet liv. 

Skulle ønske jeg gjorde det, leve et beskyttet liv altså. 

Fint nick eller navn du har forresten. Hadde ei Violetta som kollega en gang for hundre år siden. Pen jente, men veldig humørsyk. Sånn veldig. 

Anonymkode: 538f7...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2019 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Kjøper billig på AliExpress.com.

Anonymkode: 42366...201

Jeg bestilte på eBay for ett år siden, og har fortsatt poser til neste sommer. Tror jeg betalte 100kr per fem poser eller noe sånt.

Anonymkode: eda35...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...