Gå til innhold

P piller, utsette mens pga sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et dilemma. Jeg skal møte min kjære, har ikke sett han på over 6 uker. Såklart faller dette på min siste mens dag. Han har leid hotell og vi skal bare kose oss. Jeg går på synfase å piller, kan jeg utsette mensen? Vil jeg blød alikevel? Skal har igjen 4 hvite piller på brettet og må vel da rett over på nytt rett med hvite, til sammen må jeg ta 12 ekstra hvite piller for å utsette mensen en uke. Livredd for små blødninger... Erfaringer? Jeg ville blitt så skuffet.. 

Anonymkode: 0de78...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evt kan jeg fremskynde mensen nå? Og så begynne på nytt rett om en uke? Eller vil da kroppen bli på bærtur med blødninger? 

Anonymkode: 0de78...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine p-piller er de hvite pillene placeboene, ikke selve pilla. Så er usikker på hva du mener, mtp at våre pillebrett kanskje er veldig ulike? 

Jeg "hopper over" mensen når det er veldig ubeleilig, etter rådføring med leke såklart. Dette er helt uproblematisk, men det hender jo man får en blødning likevel. 

Hva mener du med at du må ta 12 piller for å utsette mensen? 

Anonymkode: 07d08...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner svar her:

https://www.sexogsamfunn.no/synfase/

Jeg har ingen erfaring med den type pille, men virker som om de andre mtp at du bare må starte på nytt brett med engang du er ferdig for å «hoppe over» mensen. Det er ikke farlig og går helt fint 😊 

Anonymkode: e8627...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningen man får på ppiller er ikke ordentlig mens, og det går helt fint å hoppe over. Med det forrige merket jeg gikk på kunne jeg hoppe over annenhver måned, før jeg begynte å blø uansett. Håper du får fine og blodfrie uker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mine p-piller er de hvite pillene placeboene, ikke selve pilla. Så er usikker på hva du mener, mtp at våre pillebrett kanskje er veldig ulike? 

Jeg "hopper over" mensen når det er veldig ubeleilig, etter rådføring med leke såklart. Dette er helt uproblematisk, men det hender jo man får en blødning likevel. 

Hva mener du med at du må ta 12 piller for å utsette mensen? 

Anonymkode: 07d08...639

På synfase kan kun de hvite pillene brukes til å hoppe over. I utgangspunktet utsetter jeg mensen i 3-4 dager, altså jeg begynner som regel å blød på dag tre på de hormon frie, mens jeg nå må utsette den til og med siste dag jeg blør.(utsetter liksom 8 dager ca) Det er kun 9 hvite piller pr brett, så jeg må ta 9 fra det nye pluss 3 fra brettnr tre. Jeg vil virkelig ikke mensen da han er her. Blir lenge til neste gang vi sees... 

Anonymkode: 0de78...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo tydeligvis oppskriften, selv på litt mer kompliserte p-piller ;) , så da er det bare å prøve. Om det går eller om du vil blø uansett vet du ikke før du prøver, dessverre. 

Anonymkode: 1d8d5...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja oppskriften men håpet på erfaring 🙈 he he 

Anonymkode: 0de78...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på en annen type piller, men merker at jeg ofte begynner å blø litt selv om jeg hopper over mensen, i hvert fall om jeg forsøker å hoppe over mensen mer enn en gang. Men jeg blør ikke akkurat mye, så jeg har bare latt være å si noe og hatt sex med typen uansett, virker ikke som han har merket noe :P Ikke blitt noe søl! 

Anonymkode: a2110...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på en annen type piller, men merker at jeg ofte begynner å blø litt selv om jeg hopper over mensen, i hvert fall om jeg forsøker å hoppe over mensen mer enn en gang. Men jeg blør ikke akkurat mye, så jeg har bare latt være å si noe og hatt sex med typen uansett, virker ikke som han har merket noe :P Ikke blitt noe søl! 

Anonymkode: a2110...8c8

Nei huff det kan jeg ikke😂 men er det da hoppe over som to mnd eller? 

Anonymkode: 0de78...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei huff det kan jeg ikke😂 men er det da hoppe over som to mnd eller? 

Anonymkode: 0de78...4de

Haha, hvorfor ikke? Bare snakk om bittelitt blod :P 

Ja, hvis jeg forsøker å hoppe over mensen to måneder på rad så blir det fort litt blødninger likevel. 

Anonymkode: a2110...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Synfase og for meg funket det dårlig å utsette mensen på dem. Tror jeg klarte å utsette den 3 dager eller noe sånt. Så neste gang jeg "måtte" utsette pga en ferietur, gikk jeg til legen og fikk Primolut som jeg tok i tillegg. Det funket. Jeg ville prøvd å utsette med kun Synfase først og om det ikke funker, ta en prat med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Igår kom det bitte litt blodig slim, bør jeg da ta pillefri da eller vil det gå over? 

Anonymkode: 9bb15...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...