AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #21 Del Skrevet 3. juni 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha... den var ny. Ville først lest noe faktabasert jeg- som dette feks: https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/diverse/hyponatremi/ Anonymkode: 6c4e0...3b6 Natriummangel er faktisk et problem. Anonymkode: 9f391...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullmedalje Skrevet 3. juni 2019 #22 Del Skrevet 3. juni 2019 Du skal nok drikke en del før det blir for mye salt, men drikker du mye hjemme er det jo bedre å investere i en kullsyremaskin og lage boblene selv. Vannet i springen har lavere saltinnhold enn Farris. Farris uten smak har minimal påvirkning på tennene, men de med smakstilsetning er omtrent like ille som brus mtp syreinnhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #23 Del Skrevet 3. juni 2019 11 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg har hørt at den over tid også kan redusere mulighet for empati. 😜😜😅 Anonymkode: 9f391...2a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #24 Del Skrevet 3. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Natriummangel er faktisk et problem. Anonymkode: 9f391...2a7 Bullshit. Vi får i oss alt for mye salt gjennom maten, som gir deg mengder av stoffet. Om noe, bør vi få i oss mindre. Anonymkode: 47210...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labyrint Skrevet 4. juni 2019 #25 Del Skrevet 4. juni 2019 I forhold til tannskader så er visst vanlig Farris ca like dårlig som de med smak. Men selvsagt bedre enn feks cola..... https://www.tv2.no/a/10195576/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 4. juni 2019 #26 Del Skrevet 4. juni 2019 Hvordan kan man i det hele tatt tenke at Farris er usunt? Og hvorfor ligger denne på Mat og drikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #27 Del Skrevet 4. juni 2019 Finn ut hva "aroma" er så har du svaret. De tilsetter "natural flavor", "naturlig smak" osv. i alt mulig for tiden, og jeg har samme reaksjon på det som jeg har på MSG, så jeg skyr det som pesten. Mistenker at den "aromaen" er det samme, men har ikke testet det da jeg aldri drikker farris, og jeg har forlengst sluttet å teste ut mystiske ingredienser. Anonymkode: 63591...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #28 Del Skrevet 4. juni 2019 Vi får faktisk ikke vite hva denne "aromaen" er, så da kan Farris med aroma være sunt, ok, eller direkte skadelig, vi aner ikke og får aldri vite det: https://www.dinside.no/okonomi/hvor-far-vann-med-smak-smaken-sin-fra/61046314 Flavor og natural flavor, ikke hyggelig lesning: https://foodbabe.com/chemical-warfare-with-natural-flavor/ Anonymkode: 63591...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 4. juni 2019 #29 Del Skrevet 4. juni 2019 Alt med måte, som alt annet. Prøver å ikke drikke så mye, men det er så godt! Ramlösa Vattenmelon er min favoritt om dagen, anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #30 Del Skrevet 4. juni 2019 På 4.6.2019 den 0.03, AnonymBruker skrev: Bullshit. Vi får i oss alt for mye salt gjennom maten, som gir deg mengder av stoffet. Om noe, bør vi få i oss mindre. Anonymkode: 47210...810 Det kommer virkelig an på hva man spiser. Det er fult mulig å få for lite natrium gjennom kosten. Anonymkode: 3cebc...b62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #31 Del Skrevet 4. juni 2019 På sunnhetsskalaen: 1. Vann 2. Farris uten smak og annet kullsyredrikke uten smak 3. Farris med smak, sukkerfri brus 4. Sukkerbrus Anonymkode: 5a758...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #32 Del Skrevet 4. juni 2019 Punkt 3 inneholder forsåvidt alle former for vann med smak og iste uten sukker. Iste med sukker havner på punkt 4. Anonymkode: 5a758...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #33 Del Skrevet 5. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: På sunnhetsskalaen: 1. Vann 2. Farris uten smak og annet kullsyredrikke uten smak 3. Farris med smak, sukkerfri brus 4. Sukkerbrus Anonymkode: 5a758...344 Vanskelig å vurdere noe når vi ikke vet hva som er i det. Anonymkode: 63591...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #34 Del Skrevet 5. juni 2019 Det er sunt å drikke vann, men drikker en ubegrenset så kan en dø av det - drukningsdød, da lungene blir fylt med væske. Det gir ingen mening å inndele mat og drikke i sunt og usunt. Alt handler om mengder og balanse i kostholdet totalt sett. Men har en stor tørst og behov for å drikke mye, så bør en kanskje oppsøke lege, men da er også Farris bedre å drikke enn rent vann, fordi en ikke i like stor grad risikerer å forstyrre saltbalansen i kroppen. En bør gjerne blande i en skvett juice også, for å få i seg litt sukker. Om en derimot spiser store mengder frukt ved siden av, er det ikke behov for å tilsette juice. Fråtser en i spekeskinke, ferdigmat eller andre ting som er veldig saltholdig, så bør en kutte ned på Farris og heller drikke rent vann. Osv osv osv. Men det er helt meningsløst å si at vann eller farrris er hverken sunt eller usunt - det er væske - væskeinntak må balanseres utfra individuelle forhold og kosten totalt sett. Anonymkode: 48fda...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. juni 2019 #35 Del Skrevet 5. juni 2019 På 3.6.2019 den 13.20, FrankDrebin skrev: Man skal være forsiktig med Farris, tar man for mye, så eser man ut som en ballong. Man skal være enda mere forsiktig med å innta en morris, for da eser man ut helt utrolig mye... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 5. juni 2019 #36 Del Skrevet 5. juni 2019 17 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Man skal være enda mere forsiktig med å innta en morris, for da eser man ut helt utrolig mye... Sant, og det er lett å blande de to i farten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. juni 2019 #37 Del Skrevet 5. juni 2019 Det er det og jeg kjente meg kallet til å påpeke dette. Det er viktig. *nok digresjon fra meg i dag...høhø...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #38 Del Skrevet 5. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å vurdere noe når vi ikke vet hva som er i det. Anonymkode: 63591...c25 Ikke vanskelig i det hele tatt, tannlegene er ganske klare på at vann/farris med smak er like etsende for tennene som sukkerfri brus. Anonymkode: 5a758...344 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #39 Del Skrevet 5. juni 2019 https://www.dagbladet.no/mat/tannlege-alarm-om-vann-med-smak/70781660 Anonymkode: 5a758...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. juni 2019 #40 Del Skrevet 5. juni 2019 På 3.6.2019 den 13.33, AnonymBruker skrev: Hva om man drikker det med sugerør? TS Anonymkode: 75867...522 Tannlegen min anbefaler faktisk å drikke brus osv med sugerør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå