Gå til innhold

Oslo-folk, jeg trenger hjelp og tips! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på Oslobesøk hos en tante, og har med meg min ett år gamle datter. På dagtid er tanten min på jobb. Jeg hadde egentlig sett for meg å gå litt rundt i byen med vogn og bli kjent med byen den uken her, men nå er det jo meldt masse regn denne uken!

Har noen av dere noen tips til ting å gjøre med en ettåring på dagtid? Hun går ikke selv enda, men er ganske aktiv. Tante har ikke så mye peiling, men nevnte teknisk museum.. Tittet litt på nettet, men fikk inntrykk av at teknisk museum kanskje noe for litt større barn..?

Tar imot alle tips med takk og bukk, så vi ikke går på veggen her denne uken😄 PS! Vi har tilgang på bil, så kan også reise litt utenfor byen hvis det er aktuelt😊

Anonymkode: ab5e1...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leos lekeland har egen «småbarns» avdeling og midt i uka er det ganske rolig der, ellers skal det vel bli fint vær på tirsdag og fredag, da er lekeplassen i Frognerparken veldig fin eller ta en båt fra rådhuset til en av øyene. Trilletur langs Akerselva er fint. Ellers er det visst ett lekerom/ område på toppen av Steen og strøm som visstnok skal være bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyenbadet, reptilparken, biblioteket... sjekk om det er forestillinger for småbarn i byen. 

Anonymkode: 1fdf8...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er på Oslobesøk hos en tante, og har med meg min ett år gamle datter. På dagtid er tanten min på jobb. Jeg hadde egentlig sett for meg å gå litt rundt i byen med vogn og bli kjent med byen den uken her, men nå er det jo meldt masse regn denne uken!

Har noen av dere noen tips til ting å gjøre med en ettåring på dagtid? Hun går ikke selv enda, men er ganske aktiv. Tante har ikke så mye peiling, men nevnte teknisk museum.. Tittet litt på nettet, men fikk inntrykk av at teknisk museum kanskje noe for litt større barn..?

Tar imot alle tips med takk og bukk, så vi ikke går på veggen her denne uken😄 PS! Vi har tilgang på bil, så kan også reise litt utenfor byen hvis det er aktuelt😊

Anonymkode: ab5e1...4c6

Hvis du drar på Ikea, så har de sånn barnepass. Det er også gratis Ikea-buss. Så da tar du bussen ut dit, setter igjen ungen, og reiser tilbake til byen. 

Anbefaler Izakaya, Perestrojka og Oslo Mekaniske Verksted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Naturhistorisk museum på Tøyen er veldig barnevennlig og fint. Hvis været er bra er det fint å gå ute i botanisk hage også. 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis du drar på Ikea, så har de sånn barnepass. Det er også gratis Ikea-buss. Så da tar du bussen ut dit, setter igjen ungen, og reiser tilbake til byen. 

Anbefaler Izakaya, Perestrojka og Oslo Mekaniske Verksted.

😂👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Hvis du drar på Ikea, så har de sånn barnepass. Det er også gratis Ikea-buss. Så da tar du bussen ut dit, setter igjen ungen, og reiser tilbake til byen. 

Anbefaler Izakaya, Perestrojka og Oslo Mekaniske Verksted.

Man parkerer ikke ungen på Ikea og drar derfra. Er du seriøs? :sjokkbla:

Anonymkode: c19f1...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man parkerer ikke ungen på Ikea og drar derfra. Er du seriøs? :sjokkbla:

Anonymkode: c19f1...94b

Tror det var en spøk 🤣🤣🤣😅😅

Anonymkode: 581fe...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man parkerer ikke ungen på Ikea og drar derfra. Er du seriøs? :sjokkbla:

Anonymkode: c19f1...94b

Jeg har ikke unger, er litt usikker på hvordan det fungerer. Men jeg tror det er en drop in barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Jeg har ikke unger, er litt usikker på hvordan det fungerer. Men jeg tror det er en drop in barnehage.

😅🙊👏

Anonymkode: 581fe...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det var en spøk 🤣🤣🤣😅😅

Anonymkode: 581fe...5db

Man vet aldri med han der.

5 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Jeg har ikke unger, er litt usikker på hvordan det fungerer. Men jeg tror det er en drop in barnehage.

For dem som skal handle på Ikea, ja.

Anonymkode: c19f1...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vet aldri med han der.

For dem som skal handle på Ikea, ja.

Anonymkode: c19f1...94b

Så kjøp en kanelsnurr på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...