AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Hei! Jeg ser etter hund nr. 2 som skal være en skikkelig brukshund! Jeg eier nå en dvergdachs tispe på 8 år og har ellers ansvar for en til fem hunder i hverdagen som er familiehunder. Dette vil etterhvert utgå og jeg vil bare ha en hund for det meste i fremtiden. Jeg har jobbet med hunder og hundeutstyr i 7 år og skal fortsette å jobbe med hund, da blant annet som hundetrener! Derfor vil jeg ha en hund jeg kan konkurrere med også. Dachsen er mye brukt til søk og utstilling, en utrolig smart hund men gjør ikke mer enn hun må så blir ikke LP, AG eller RL på konkurransenivå som jeg gjerne vil. Jeg ønsker meg en derfor en større hund som skal brukes til rallylydighet, agility, lydighet, spor og/eller andre bruksgrener der jeg har som mål å satse innenfor en/flere grener avhengig av hva hunden trives best med. Jeg syntes utstilling også er veldig stas, så dette kan bli aktuelt men puddel og utstilling har jeg ikke helt falt for pga pelsen. Ellers vil hunden bli med på turer, jobbe med kløv og trekk (sykler, jogging, ski) og være en kosete familiehund som er med på det meste av moroa! Det vil også komme barn i familien etterhvert. Uansett har nok valget falt på storpuddel da jeg tror denne passer bra. En malle osv ville blitt for mye da det også skal være en kosete familiehund som må tåle 1 time trening noen dager og ha en god av knapp. Jeg har også vært innom Hvit Gjeterhund og Chodsky Pes, men er litt usikker med tanke på røyting og nervøsitet på disse rasene. Har noen erfaring med gode oppdrettere hos storpuddelen? I all hovedsak har jeg falt for fargen fawn (aprikos og rød) og hvit, men brun, sølv og svart kan være aktuelt. Er det noen fordeler/ulemper med de ulike fargene? Erfaringer, råd og tips mottas også med takk!! Har noen innspill på HG og CP er det bare å nevne det også. Oppdrettere jeg har sett på: – kennel domestic (svart) / Sverige – Kennel Country Dreamer (sølv/grå) / Norge – Kennel Vintelli (aprikos) / Norge – Fosterspudlar (aprikos/rød) / Sverige – Kennel Vita de Cane (aprikos/rød) / Sverige – Lammenåsen kennel (aprikos) / Sverige – Kennel Shirkus (hvit) / Norge – Kennel Sjarmtrollet (hvit) / Norge – Ars Nova (brun) / Norge Tusen takk for alle svar! Anonymkode: 5f80f...335
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Meld deg inn i en kongepuddel gruppe på facebook og hør der? 😊 Anonymkode: f5061...132
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå