AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Har laget en sjokoladeglasur til trøffelkake, men etter å ha hatt i riktig mengde melis er glasuren enda veldig flytende. Kan man ha i mel eller noe annet for å puffe den opp? Glasuren er riktig så søt allerede, så mer melis tror jeg ikke er en god idé. Anonymkode: 9e8f7...18f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har laget en sjokoladeglasur til trøffelkake, men etter å ha hatt i riktig mengde melis er glasuren enda veldig flytende. Kan man ha i mel eller noe annet for å puffe den opp? Glasuren er riktig så søt allerede, så mer melis tror jeg ikke er en god idé. Anonymkode: 9e8f7...18f Den blir ikke "mer søt" av å bruke mer melis. Må du bruke mer melis for å få riktig konsistens, så må du det. Anonymkode: fd7a2...885
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 Jeg hadde ikke brukt noe annet enn melis. Jeg bruker normalt veldig mørk sjokolade og en god del kakaopulver for å jevne ut søtsmaken 😊 Anonymkode: 6a586...1ab
petterm Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 Jeg synes det blir mindre søtt, og litt friskere smak når jeg har litt sitronsaft i glassuren.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 6 minutter siden, petterm said: Jeg synes det blir mindre søtt, og litt friskere smak når jeg har litt sitronsaft i glassuren. TS sliter med for tynn glasur, ikke for søt. Å tilsette sitronsaft vil bare gjøre den tynnere........ Anonymkode: fd7a2...885
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå