Cuckold Skrevet 31. mai 2019 #1 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) Jeg er sikker på at Coca-Cola er tøffe nok til å kjempe for mangfold i alle land, ikke bare i Vesten der toleransen for ulike livssyn allerede er stor. Går ut fra at man også har annonsekampanjer i gulfstatene og Saudi-Arabia med kristne kors ved høytider som jul og påske, jødestjerne under jom kippúr og hanukka. Mens man i Pakistan og Bangladesh kjører kampanjer med de populære hinduistiske gudene Ganesha, Vishnu og Shiva under hinduistiske høytider. Ups, det var visst ikke helt riktig. Det ser ut til at det så langt bare er i muslimdominerte land man har kjørt ramadan-reklamer. Frem til man i år også innførte dette i Norge: https://www.rt.com/news/459219-coca-cola-ramadan-norway/ Coca-Cola is known to roll out Ramadan campaigns in Muslim-majority nations, but this is the first time the company has marked the Islamic month of fasting in Norway, where an estimated 5.7 percent of the country’s 5.2 million inhabitants are Muslim. The campaign features the iconic Coca-Cola logo adorned with a crescent moon, an important symbol in Islam. Men da kommer de vel til å følge opp med tilsvarende kristne, jødiske og hinduistiske symboler i land der det finnes kristne, jødiske eller hinduistiske minoriteter neste år. Endret 1. juni 2019 av Cuckold 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 31. mai 2019 #2 Del Skrevet 31. mai 2019 Coca-Cola vil selge cola, ikke drive politisk korrekte kampanjer. Ser ikke helt poenget ditt. Dette er markedsføring der det er marked, ikke noe annet. Tror ikke det er mye penger å hente på å kjøre reklame mot kristne i Saudi-Arabia. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #3 Del Skrevet 31. mai 2019 Du ser til høyborgen av kapitalismen, Coca Cola, for å bli opplyst om ideologisk mangfold? De vil bare tjene penger, og dette er kalkulert markedsføring. De har ingen politisk agenda utover det, og at du tror de har det viser at du ikke skjønner noe om internasjonale kommersielle giganter. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) On 5/31/2019 at 9:54 PM, XaoS said: Du ser til høyborgen av kapitalismen, Coca Cola, for å bli opplyst om ideologisk mangfold? De vil bare tjene penger, og dette er kalkulert markedsføring. De har ingen politisk agenda utover det, og at du tror de har det viser at du ikke skjønner noe om internasjonale kommersielle giganter. Du bør nok legge merke til hva det er de selv påberoper seg som grunn for sin kampanje. Der er det nettopp mangfold de hevder å kjempe for. De har mulighet til å bevise det ved å kjøre tilsvarende kampanjer med kristne, jødiske eller hiniduistiske symboler under høytider i islamdominerte land. Om de ikke gjør det avslører de seg som uredelige og falske (noe enhver noenlunde oppegådende leser ville skjønt at jeg beskylder dem for å være). Endret 2. juni 2019 av Cuckold 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #5 Del Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, Cuckold skrev: Du bør nok legge merke til hva det er de selv påberoper seg som grunn for sin kampanje. Der er det nettopp mangfold de hevde å kjempe for. De har mulighet til å bevise det ved å kjøre tilsvarende kampanjer med kristne, jødiske eller hiniduistiske symboler under høytider i islamdominerte land. Om de ikke gjør det avslører de seg som uredelige og falske (noe enhver noenlunde oppegådende leser ville skjønt at jeg beskylder dem for å være). Det finnes ikke mange hinduister i Saudi-Arabia (ditt eksempel) så en kampanje med fokus på Vishnu ville ikke solgt brus der. Enkelt og greit. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #6 Del Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, Cuckold skrev: Der er det nettopp mangfold de hevde å kjempe for. Tror du virkelig det? Det er kalkulert markedsføring 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) 3 minutter siden, XaoS said: Tror du virkelig det? Det er kalkulert markedsføring Det er ikke noe jeg trenger å tro, det er jo et faktum at de selv oppgir dette som begrunnelse. Og enhver noenlunde våken leser ville umiddelbart ha skjønt at det er nettopp falskheten i dette jeg angriper. Endret 31. mai 2019 av Cuckold 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #8 Del Skrevet 31. mai 2019 5 minutter siden, Cuckold skrev: Det er ikke noe jeg trenger å tro, det er jo et faktum at de selv oppgir dette som begrunnelse. Og enhver noenlunde våken leser ville umiddelbart ha skjønt at det er nettopp falskheten i dette jeg angriper. De spiller på et marked som allerede eksiterer. Ja, det finnes muslimer i Vesten. De spiller også på tendenser i tiden som er kulturelt og religiøst mangfold og aksept. De kan "begrunne" slike kampanjer med så mye velvilje som de vil, men til syvende og sist vil de bare selge brus. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, XaoS said: De spiller på et marked som allerede eksiterer. Ja, det finnes muslimer i Vesten. De spiller også på tendenser i tiden som er kulturelt og religiøst mangfold og aksept. De kan "begrunne" slike kampanjer med så mye velvilje som de vil, men til syvende og sist vil de bare selge brus. Hva var det med det jeg skrev du ikke forstod? Som sagt finnes det minoriteter i mange andre land, også i land som i dag er dominert av islam, mitt poeng er nettopp å påpeke falskheten når Coca Cola fremstiller denne kampanjen som et uttrykk for at Coca Cola kjemper for toleranse og mangfold rundt om i verden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #10 Del Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, Cuckold skrev: Hva var det med det jeg skrev du ikke forstod? Som sagt finnes det minoriteter i mange andre land, også i land som i dag er dominert av islam, mitt poeng er nettopp å påpeke falskheten når Coca Cola fremstiller denne kampanjen som et uttrykk for at Coca Cola kjemper for toleranse og mangfold rundt om i verden. Hva er det med det jeg skriver som du ikke skjønner. Selvfølgelig er det de driver med "falskt", det er kalkulert og strippet for verdifullt innhold. At du ikke skjønner slike selskaper ALLTID har drevet med skjønner jeg ikke. Ser du virkelig til reklamekampanjer for etiske retningslinjer? "Toleranse" og "mangfold" er salgssjargong i denne sammenhengen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #11 Del Skrevet 31. mai 2019 3 minutter siden, XaoS said: Hva er det med det jeg skriver som du ikke skjønner. Selvfølgelig er det de driver med "falskt", det er kalkulert og strippet for verdifullt innhold. At du ikke skjønner slike selskaper ALLTID har drevet med skjønner jeg ikke. Ser du virkelig til reklamekampanjer for etiske retningslinjer? "Toleranse" og "mangfold" er salgssjargong i denne sammenhengen. Du tror kanskje hovedinnlegget var en hyllest til Coca Cola, at jeg var stum av beundring for Coca Colas kamp for toleranse for minoriteter rundt om i verden? At jeg faktisk forventet at de skulle lage tilsvarende kampanjer med davidsstjernen eller kors i Saudi-Arabia og gulfstatene? Eller kampanjer med hinduguder som Ganesha og Vishnu i Pakistan? Staheten din, din manglende vilje til å ta rev i seilene når du skjønner (eller burde skjønne) at du har misforstått er imidlertid klassisk, utviklingen av denne «debatten» minner meg på hvorfor jeg ikke tilbringer så mye tid på Kvinneguiden lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #12 Del Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, Cuckold skrev: Du tror kanskje hovedinnlegget var en hyllest til Coca Cola, at jeg var stum av beundring for Coca Colas kamp for toleranse for minoriteter rundt om i verden? At jeg faktisk forventet at de skulle lage tilsvarende kampanjer med davidsstjernen eller kors i Saudi-Arabia og gulfstatene? Eller kampanjer med hinduguder som Ganesha og Vishnu i Pakistan? Staheten din, din manglende vilje til å ta rev i seilene når du skjønner (eller burde skjønne) at du har misforstått er imidlertid klassisk, utviklingen av denne «debatten» minner meg på hvorfor jeg ikke tilbringer så mye tid på Kvinneguiden lenger. Jeg tror jeg fikk deg til å reflekter litt i hvert fall. Værsågod 🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, XaoS said: Jeg tror jeg fikk deg til å reflekter litt i hvert fall. Værsågod 🙂 Du fikk meg til å reflektere over nivået på Kvinneguiden, hvor viktig det tydeligvis er å aldri gi seg, selv når man har avslørt at ironien i hovedinnlegget gikk en over hodet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 31. mai 2019 #14 Del Skrevet 31. mai 2019 Cola gjør det de kan tjene penger på, og følger med på hva som er populært. Det handler ikke om politikk eller hva som er riktig ideologisk sett, men hva de kan tjene penger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #15 Del Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, Peaky Blinders said: Cola gjør det de kan tjene penger på, og følger med på hva som er populært. Det handler ikke om politikk eller hva som er riktig ideologisk sett, men hva de kan tjene penger på. Goddagmannøkseskaft. Hva var det du trodde var budskapet i hovedinnlegget? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #16 Del Skrevet 31. mai 2019 11 minutter siden, Cuckold skrev: Du fikk meg til å reflektere over nivået på Kvinneguiden, hvor viktig det tydeligvis er å aldri gi seg, selv når man har avslørt at ironien i hovedinnlegget gikk en over hodet. Men dette er et debattforum, og du må tåle at enkelte har andre meninger enn deg uten å bli sår og bitter av den grunn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #17 Del Skrevet 31. mai 2019 Just now, XaoS said: Men dette er et debattforum, og du må tåle at enkelte har andre meninger enn deg uten å bli sår og bitter av den grunn. Nå har du jo ikke andre meninger enn meg, det virker bare som du ikke forstår ironien i hovedinnlegget. Ingen av oss tror på Coca-Cola når de sier de jobber for mangfold, du skjønner bare ikke at det nettopp er dette jeg setter fingeren på når jeg opprettet tråden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønncaps Skrevet 31. mai 2019 #18 Del Skrevet 31. mai 2019 Men! Julen og ramadan kan ikke sammenlignes. De faster. I julen fråtser vi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no. 72 Skrevet 31. mai 2019 #19 Del Skrevet 31. mai 2019 1 minutt siden, Cuckold skrev: Goddagmannøkseskaft. Hva var det du trodde var budskapet i hovedinnlegget? Lol, du blir fornærma hvis noen bekrefter din påstand? Samtlige i denne tråden skriver at eneste Cola er opptatt av er penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 31. mai 2019 #20 Del Skrevet 31. mai 2019 Akkurat nå, Cuckold skrev: Nå har du jo ikke andre meninger enn meg, det virker bare som du ikke forstår ironien i hovedinnlegget. Ingen av oss tror på Coca-Cola når de sier de jobber for mangfold, du skjønner bare ikke at det nettopp er dette jeg setter fingeren på når jeg opprettet tråden. Oi! Når du virkelig ikke skjønner at jeg absolutt forstod forsøket ditt på sarkasme i HI, så har vi virkelig ikke mer å snakke om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå