AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 Er det en spesiell foreldretype som utpeker seg? Gir de blaffen i sine egne unger, (omsorgssvikt) eller stiller de så store krav at barna får behov for å ta igjen med å plage andre barn? Ser dere noen forskjell på foreldretypen om det er gutter eller jenter som mobber? Anonymkode: 6635e...191 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Det finnes det vel mange ulike svar på, men noen unger er født psykopater så man kan ikke skylde på foreldre for alt. Anonymkode: a90a1...8fe 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 At de kjører tesla Anonymkode: 0f5f6...bec 16
ikkevoksen Skrevet 31. mai 2019 #4 Skrevet 31. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes det vel mange ulike svar på, men noen unger er født psykopater så man kan ikke skylde på foreldre for alt. Anonymkode: a90a1...8fe Forskning sier motsatt. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Just now, ikkevoksen said: Forskning sier motsatt. Hvilken forskning? Anonymkode: a90a1...8fe 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Hvem som helst kan være en mobber. Ofte vet ikke barn at de mobber en gang. Anonymkode: 16a76...c12 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 For noen mobbere er fellestrekket at foreldrene forsvarer ungen i alt den gjør. Hvis negativ oppførsel ikke får konsekvenser så fortsetter jo bare mobbingen. Anonymkode: 18480...d9b 25
ikkevoksen Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken forskning? Anonymkode: a90a1...8fe Det orker ikke jeg å lete etter kilder på, det kan du gjøre selv, men for å ta et eksempel; ABB ble ikke født psykopat. Han ble utsatt for emosjonell omsorgssvikt. Moren hans fortalte han siden han var en baby at han var uønsket. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #9 Skrevet 31. mai 2019 14 minutter siden, ikkevoksen skrev: Det orker ikke jeg å lete etter kilder på, det kan du gjøre selv, men for å ta et eksempel; ABB ble ikke født psykopat. Han ble utsatt for emosjonell omsorgssvikt. Moren hans fortalte han siden han var en baby at han var uønsket. 14 minutter siden, ikkevoksen skrev: Det orker ikke jeg å lete etter kilder på, det kan du gjøre selv, men for å ta et eksempel; ABB ble ikke født psykopat. Han ble utsatt for emosjonell omsorgssvikt. Moren hans fortalte han siden han var en baby at han var uønsket. Hvorfor ble ikke søsteren psykopat? Jeg har heller ikke hatt gunstige oppvekstforhold. Jeg har ikke blitt mobber, psykopat eller rusmisbruker av det. Jeg har derimot så mye empati at det nærmest ødelegger meg... Anonymkode: 6635e...191 11
ikkevoksen Skrevet 31. mai 2019 #10 Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ble ikke søsteren psykopat? Jeg har heller ikke hatt gunstige oppvekstforhold. Jeg har ikke blitt mobber, psykopat eller rusmisbruker av det. Jeg har derimot så mye empati at det nærmest ødelegger meg... Anonymkode: 6635e...191 Jeg sa ikke at ALLE barn med dårlige foreldre blir psykopater. Jeg sa at det er større sjanse for at de KAN BLI DET om de har en dårlig oppvekst. SELVFØLGELIG finnes det snille barn med dårlige foreldre også. Gud. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noen mobbere er fellestrekket at foreldrene forsvarer ungen i alt den gjør. Hvis negativ oppførsel ikke får konsekvenser så fortsetter jo bare mobbingen. Anonymkode: 18480...d9b Dette er min erfaring som lærer også. Foreldrene prøver ofte å plassere skylden et annet sted og benekter fakta. De foreldrene som faktisk tar det på alvor, har barn som gir seg helt eller trapper ned på mobbingen. Nå snakker jeg på et generelt grunnlag, det finnes alltid unntak. Anonymkode: 3f246...413 21
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 Foreldre som er ekstremt opptatt av status, penger og materialisme. De ser ned på mennesker som har mindre enn de selv, har lavere sosial status enn de selv osv. Anonymkode: fe831...171 11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 Foreldre som ikke setter grenser for barna i ung alder. Som ikke aktivt jobber med egne holdninger, og som lar unga få gjøre som de vil. Foreldre som ikke veileder barna sine ift rett/galt. Er heltidsjobb å ha barn! Anonymkode: 1c4dc...11e 13
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, ikkevoksen skrev: Forskning sier motsatt. Kort beskrevet, psykopati er i stor grad arvelig, sosiopati er pga miljøet. Anonymkode: 4c48f...c86 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ble ikke søsteren psykopat? Jeg har heller ikke hatt gunstige oppvekstforhold. Jeg har ikke blitt mobber, psykopat eller rusmisbruker av det. Jeg har derimot så mye empati at det nærmest ødelegger meg... Anonymkode: 6635e...191 Fordi hun behandlet søsteren annerledes. Anonymkode: 11665...d00 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 Barn med lav selvfølelse mobber. Dvs 75% av alle barn i dag. Barn som ikke har fått god emosjonstrening hjemmefra slik at de har trygghet og ro i seg selv og utviklet gode empatiske evner og kontakt med seg selv. Anonymkode: 11665...d00 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ble ikke søsteren psykopat? Andre gener? Pluss hun ble behandlet helt annerledes av moren. Selvom søsken vokser opp med samme foreldre, er det ikke dermed sagt at de blir behandlet likt, et godt eksempel er det sorte får og yndlingsungen. Anonymkode: 4c48f...c86 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 Jeg tror mye mobbeatferd bland barn og ungdommer har rot i at de vokser opp i hjem med foreldre som er dårlige sosiale rollemodeller. Foreldre som selv snakker stygt til hverandre, snakker stygt om eks´en, snakker stygt om barna/barnets søsken, snakker stygt om øvrig familie, naboer, kollegaer osv. Barn og ungdom plukker jo opp dette. Dessuten er det mange voksne mennesker med stor mindreverdighetskomplekser, som i for stor grad prioriterer penger og materialisme, og på denne måten lærer barn og ungdom seg at livet handler om å karre til seg mest mulig for å "være bedre enn andre". Barna og ungdommen blir opptatt av å sammenligne seg med andre og hakke på de som tilsynelatende har mindre ressurser enn de selv. Anonymkode: ccbbd...1ec 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort beskrevet, psykopati er i stor grad arvelig, sosiopati er pga miljøet. Anonymkode: 4c48f...c86 Og så har du narsissisme, som er oppvekstrelatert hvor barnet ikke har mottat nok bekreftelse og anerkjennelse av foreldrene, eller blitt gjort til gullunge på falske premisser. Anonymkode: ccbbd...1ec 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 Ikke rart barn mobber når man ser hva disse bompenger-aktivistene lirer av seg. De skulle aldri hatt barn. Den type voksne som holder på slik de gjør tror jeg er foreldre som har høy sannsynlighet for å skape barn som deltar i mobbing og krenkende adferd ovenfor andre. Anonymkode: fb929...0f3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå