AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1 Skrevet 31. mai 2019 hundebarnehage er det nye nå. Der snakkes det om innkjøringstid, hvilestund, turaktiviteter, foreldresamtaler osv. En kompis som har hund i barnehage fikk høre at han måtte ringe hvis han ville hente hunden før, da det hendte at de var på tur på det tidspunktet Kompisen har valpen i hundebarnehage tre dager i uka, og to dager er han alene. Jeg hadde vært litt redd for at min hund skulle gå besherk hjemme av kjedsomhet, hvis han ellers er vant til mye aktivitet på dagtid. Har dere testet ut konseptet? Anonymkode: f334e...391 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #2 Skrevet 31. mai 2019 Nei, det høres ut som mer kaos og stress enn positivt for hunden. Tanken om at hunden skal slippe å være alene en hel arbeidsdag er egentlig ganske fin. Hunder har ikke godt av å være alene i det uendelige, men å være alene hjemme en arbeidsdag 5 timer i uka klarer de helt fint når de er trent opp til det. Jeg ser ikke for meg min gamle hund i "barnehage". Pensjonisten min av en hund trives svært godt med andre hunder, men i moderate mengder... etter hvert blir han bare stressa og lei, og trekker seg unna. Han har også sovet hele arbeidsdagen siden han var ca. 2 år gammel, og trenger den tiden på dagen til nettopp det. Da er det aller beste at han er hjemme alene og får søvnen sin. Han får jo tur før vi drar om morgenen og han får tur straks vi er tilbake. Anonymkode: 7e301...f89 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #3 Skrevet 31. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det høres ut som mer kaos og stress enn positivt for hunden. Tanken om at hunden skal slippe å være alene en hel arbeidsdag er egentlig ganske fin. Hunder har ikke godt av å være alene i det uendelige, men å være alene hjemme en arbeidsdag 5 timer i uka klarer de helt fint når de er trent opp til det. Jeg ser ikke for meg min gamle hund i "barnehage". Pensjonisten min av en hund trives svært godt med andre hunder, men i moderate mengder... etter hvert blir han bare stressa og lei, og trekker seg unna. Han har også sovet hele arbeidsdagen siden han var ca. 2 år gammel, og trenger den tiden på dagen til nettopp det. Da er det aller beste at han er hjemme alene og får søvnen sin. Han får jo tur før vi drar om morgenen og han får tur straks vi er tilbake. Anonymkode: 7e301...f89 Enig. Tror det vil være veldig stressende for enkelte hunder å være sammen med flere ukjente hunder i så mange timer flere ganger i uken. Ser for meg mye bjeffing og herjing noe som ihvertfall min hund ikke hadde taklet bra da han lett blir stresset og overivrig i slike situasjoner. I hundebarnehagen har man heller ikke kontroll og kan lese sin hund om det blir for mye for den. Sosialisering er bra, men bør foregå med eier til stede og over kortere tid. Man kjenner sin egen hund best så man får vurdere om hundehage er noe for den:) Anonymkode: 10ec1...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 Hundebarnehage er helt fantastisk!!!!:D Anonymkode: 2de09...99c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 Mange hunder i Norge burde absolutt ha vært i hundebarnehage ja! Syns lite om hunder som må være møkk alene lange arbeidsdager. Ikke vær så gnukne! Betal for hundepass. Hunder er EKSTREME pack animals og de aller aller fleste ønsker ikke å være alene nei. Altfor mange nervøse aggressive hunder som eiere har feilet ved å ikke sosialisere de. Anonymkode: 633c6...065
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå