Gå til innhold

Hvorfor blir det vanskeligere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å møte noen med alderen ? Er det sånn for alle?

Anonymkode: 6639b...7e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alderen din da?

Anonymkode: 6de66...940

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er alderen din da?

Anonymkode: 6de66...940

26. Men jeg  snakker ikke for meg selv men utifra det jeg leser her inne eller fått inntrykk av.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår liksom ikke helt grunnen. Egentlig skulle det blitt enklere med alderen da man er mer ''level headed'' og trygg på seg selv. Når man er ung så er man for det meste usikker og utrygg på alt. så kan noen forklare meg hvorfor?

• Liker 1
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår liksom ikke helt grunnen. Egentlig skulle det blitt enklere med alderen da man er mer ''level headed'' og trygg på seg selv. Når man er ung så er man for det meste usikker og utrygg på alt. så kan noen forklare meg hvorfor?

Her er svaret :)  Fordi mange har med seg mye ballast fra tidligere levd liv, og de leter da etter det perfekte som ikke eksisterer! De tror at det gjør det, og leter hele tiden. De går glipp av mange, fordi de tenker "det er noe som er enda bedre".

For å si det rett ut, det er mange der ute som er totaltskadet over tidligere levd liv og forhold. De vil aldri finne seg noe varig nytt noe, fordi de ikke klarer å legge de havarerte forholdene bak seg. Alt skal bare være dønn perfekt neste gang! Alt skal klaffe og da kanskje! Men det finnes jo ikke!

Når de er blitt så gamle at barnebarn kommer til verden? Da lever de det livet fult ut, og en partner er bare noe som kommer på 5 plass eller lavere! Det kan jo aldri i livet fungere! De få damene som ikke er slik? De blir raskt plukket opp av de mennene som vet å sette pris på de. Man skal lete lenge og være heldig for å lykkes.

Skrive i en profil at "barna mine er det viktigste i livet mitt" eller barnebarna, det er det samme som å si til en partner at du er dømt til den 5 plassen i livet til vedkommende. Du kunne like godt skrevet "fuck off" :) 

At de ikke ser hvor idiotisk dette er? Alle vet at barna er viktig, man trenger bare ikke nevne det. Men den rette partner man treffer, må plasseres ved siden av de i viktighet, om ikke? Det kommer aldri til å gå.

Da forstår du hvorfor det blir vanskeligere med alderen. Unge mennesker er kanskje ikke der, de har ikke disse erfaringene, og har ikke de samme preferansene.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det nødvendigvis bare handler om jag etter det perfekte.

Det kan også være at man vet hva man vil ha fordi man har vært flere forhold hvor man ser hva man ikke ønsker seg.

I tillegg så tror jeg at mange blir mindre opptatt av å bare finne en eller annen fordi man har det bra alene og er trygg på seg selv.

Noen vil sikkert kalle det kravstor, men livet er for kort til å bare bli kjæreste med hvem som helst.

Anonymkode: a4821...d0b

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg tror ikke det nødvendigvis bare handler om jag etter det perfekte.

Det kan også være at man vet hva man vil ha fordi man har vært flere forhold hvor man ser hva man ikke ønsker seg.

I tillegg så tror jeg at mange blir mindre opptatt av å bare finne en eller annen fordi man har det bra alene og er trygg på seg selv.

Noen vil sikkert kalle det kravstor, men livet er for kort til å bare bli kjæreste med hvem som helst.

Det vil du aldri finne ut før du har prøvd ut dette over litt tid. Du kan aldri lese dette over en profil. Grovsortering ja, men ikke mer en det. Så må man date flere ganger, gi det tid og se hva man har funnet! Det betyr ikke at man skal gifte seg, eller inngå et varig fast forhold. Sitte på tinder å "sveipe" eller chatte litt på et datingforum og tro man får innsikten? Det skjer jo aldri.

Om livet er for kort! Lev det da og drit i en partner. Så viser det seg kanskje at livet er for kort til å bare være alene. Det vet man jo før man dater. Lete etter det dønn perfekte? Du vil aldri finne det. Det er som drømmen om at under regnbuen ligger den store skatten. Det handler faktisk ikke om dette, men å finne en man passer sammen med, så må man ta de negative sidene med på kjøpet. For de vil alltid være der uansett.

Men det valget tar man ikke på date, man tar det ikke dager etterpå. Man gir det måneder å modne og finnet det ut på. Om ikke blir man alene, eller bare er ute etter sex. Helt greit for de som er det.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Det vil du aldri finne ut før du har prøvd ut dette over litt tid. Du kan aldri lese dette over en profil. Grovsortering ja, men ikke mer en det. Så må man date flere ganger, gi det tid og se hva man har funnet! Det betyr ikke at man skal gifte seg, eller inngå et varig fast forhold. Sitte på tinder å "sveipe" eller chatte litt på et datingforum og tro man får innsikten? Det skjer jo aldri.

Om livet er for kort! Lev det da og drit i en partner. Så viser det seg kanskje at livet er for kort til å bare være alene. Det vet man jo før man dater. Lete etter det dønn perfekte? Du vil aldri finne det. Det er som drømmen om at under regnbuen ligger den store skatten. Det handler faktisk ikke om dette, men å finne en man passer sammen med, så må man ta de negative sidene med på kjøpet. For de vil alltid være der uansett.

Men det valget tar man ikke på date, man tar det ikke dager etterpå. Man gir det måneder å modne og finnet det ut på. Om ikke blir man alene, eller bare er ute etter sex. Helt greit for de som er det.

Hvorfor skriver du dette til meg? Stemmer ikke litt engang med hvordan jeg er.

Anonymkode: a4821...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke. Problemet er at mange begynner å ønske barn og blir klare til å slå seg til ro. Mens andre av oss har hatt en litt tøffere fortid og har brukt lenger tid på å komme oss opp. 
Og jo, det har vært gjensidig hele tiden jeg har vært forelsket, men så har ingen tatt steget.
Ang. siste, så ble jeg overtalt til å ikke date han, og dessverre hørte jeg på.
Så da får jeg håpe han tar kontakt igjen, eller vente på neste. 
Så jo, det finnes noen å forelske seg i. 

Anonymkode: ff7bd...61c

AnonymBruker
Skrevet

Tja, for menn blir det lettere med alderen da. Så er vel bare det at det er veldig lett for de yngste damene. Er uansett ikke så rart at det er vanskelig, er jo et viktig valg i livet. 

Anonymkode: 83ee0...e63

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for menn blir det lettere med alderen da. Så er vel bare det at det er veldig lett for de yngste damene.

Dette stemmer bare ikke, for menn er det akkurat det samme som med kvinner. Mange er "skadet" over tidligere levd liv. De "kjekke" kan nok herje på ja, men de får aldri noe som varer, mange vil ikke det heller. Unge mennesker er det helt annerledes med, de har bare ikke de erfaringene med seg. De er litt "naive" og går løs. De finner sikkert forhold som varer en tid, så bare føyer de seg inn i rekken. Det er ikke umulig å få til noe senere i livet, det er mange der ute som legger ting bak seg og satser videre. Men du skal lete litt, og det er ikke lett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi folk blir ødelagte med alderen og så bærer de preg av det. Denne "bagasjen" tar de med seg resten av livet. Jeg f.eks. har vært veldig uheldig med menn og det har gjort meg mannevond. Det gjør at jeg, på et eksistensielt plan, ikke setter så stor pris på menns selskap. Det plager ikke meg at jeg er slik for det har jo sine årsaker, men dersom en mann ønsker å sjekke meg opp, får han det vanskelig. For han hadde det blitt enklere da jeg var 26 enn 36 for da var jeg jo mindre ødelagt. 

Anonymkode: 35980...d07

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi folk blir ødelagte med alderen og så bærer de preg av det. Denne "bagasjen" tar de med seg resten av livet. Jeg f.eks. har vært veldig uheldig med menn og det har gjort meg mannevond. Det gjør at jeg, på et eksistensielt plan, ikke setter så stor pris på menns selskap. Det plager ikke meg at jeg er slik for det har jo sine årsaker, men dersom en mann ønsker å sjekke meg opp, får han det vanskelig. For han hadde det blitt enklere da jeg var 26 enn 36 for da var jeg jo mindre ødelagt. 

Så sant! Du er klar over det og kan gjøre noe med det. Er du forsiktig kan du legge det bak deg. Mange er ikke akkurat det, de bare durer på videre, og tar ikke hensyn til at de faktisk er "skadet". Alle er det etter et langt forhold, det er bare ikke å søke et nytt sånn uten videre. Som ung vet du ikke noe, du er åpen og klar for livet. Det betyr ikke at de mislykkes slik som mange andre, men de har ikke de erfaringene med seg som hindrer de i et kommende forhold.

Før de hindringene er bearbeidet, lagt bak seg er det helt mislykket å søke et nytt forhold. Så tar vi med oss erfaringene når det faktisk er lagt bak oss også! Det er bare positivt! Men det kan lett gli over i det absurde! Da skal det perfekte bli det neste! Det finnes bare ikke! Forstår man ikke dette, er man fordømt til å mislykkes. Alle som har levd i et forhold vet at ting ikke blir perfekt, det viktigste er at det ikke glir over i en katastrofe. Det kan man forebygge med å ta seg god tid, og ikke gjøre de store tabbene som unge totalt uten erfaring lett buser inn i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Med alderen"? Trodde du mente 40+, ikke 26...

Jeg er 28 og jeg mener det er definitivt lettere enn siden 21. Fra omkring 25 ble det bedre. Men det er jo selvsagt ikke en jevnt oppadstigende kurve.

Anonymkode: 8b7ae...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskeligere fordi mange allerede er opptatt. I ung alder er jo flere single, fordi de ikke har etablert seg enda. I tillegg er det som mange skriver over her, at godt voksne har som regel barn og andre forpliktelser som kommer før en eventuell ny partner. Da er det vanskeligere å prioritere en partner, selv om noen får til dette også da. Dessuten er det som også mange skriver over her, at mange er skadeskutte og preget av problemer i de tidligere forholdene de har hatt. Da er det ikke så lett å starte med blanke ark i et nytt forhold. Man er mer skeptisk og mer redd for å satse på nytt, fordi man har en lang og ofte vanskelig forhistorie i et eller flere tidligere forhold. I tillegg kommer jo også dette med at man er mer etablert i livet og en ny partner må passe inn på flere måter i det livet du allerede har etablert deg med. Man er mindre interessert i å flytte på seg for eksempel, eller å endre på andre ting i livet sitt. Så derfor er det vanskeligere, men det er jo ikke umulig. Selv om det ofte kan føles sånn for oss godt voksne og single.

Anonymkode: 43981...1f5

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg kommer jo også dette med at man er mer etablert i livet og en ny partner må passe inn på flere måter i det livet du allerede har etablert deg med. Man er mindre interessert i å flytte på seg for eksempel, eller å endre på andre ting i livet sitt

Dette er jo veldig vesentlig, passerer man 50 år? Ekstremt vanskelig å flytte på seg, man har familie, barn og foreldre som begynner å bli gamle som man må følge opp.  Skifte jobb blir ikke lett, 50 år ja 40 år + er ikke alltid de mest attraktive. Da blir det veldig vanskelig å flytte på seg. Unge kan lett flytte på seg, de er i startfasen av livet, og de har bare ikke de problemene.

For hver år som går, for hvert forhold som ender blir dette mer og mer vanskelig. Du slår røtter, og det å kutte disse av vil aldri gå, da ofrer du for mye som vil gå ut over en nytt forhold helt garantert. Da er man helt avhengig av å finne den rette i sitt nærmiljø, er dette en by? Det kan gå greit, om ikke ? Det kan bli ekstremt vanskelig, få å velge i.

AnonymBruker
Skrevet

Når man er 18-23 er alle menn man møter bare en flørt, man er mer yolo og tenker at man har all verdens tid. Da er det bare nyte fyren så lenge det varer, og skal forholdet vise seg å ikke være perfekt, så er det bare å dumpe.

Når man er 25+ ligger det i kortene at man skal finne fyren å etablere seg med, barn, hus, osv. Da er det jo viktig at han er feilfri. Man er mer nøye og dømmende, i tillegg til at man har fått mange nye kriterier fra tidligere erfaringer og fått en mer definert personlighet, sånn at man ikke bare kan tilpasse seg hvem som helst.

Anonymkode: 30290...599

• Liker 1
Skrevet

På den ene siden handler det nok mye om at flere er etablert når en går opp i alder, og dermed at mange av "de beste" allerede er tatt. Samtidig er det nok mange av de som fortsatt er enslige som har med seg mye baggasje som gjør det vanskeligere å få et forhold til å fungere. Om en har levd mesteparten av livet som enslig, og kun trengt å forholde seg og ta hensyn til seg selv, er det nok også ekstra vanskelig å plutselig skulle måtte forholde seg til en annen i hverdagen. En blir nok ofte litt sær og får sine egne vaner. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...