Gå til innhold

Strikkepinner


Mkay87

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til gode strikkepinner?

Bruker nå Addi/Sandnes garn sine metall pinner. Synes egentlig de er gode. Men får så vondt i skuldre/nakke av de:/

Prøvd cubics trepinnene. Men de var ikke gode, garnet ville ikke gli skikkelig:/

Så da står jeg her........ må ha pinner til ferien🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knit pro Zing bruker jeg mest nå. De er passe spisse, glatte og kommer i ulike farger for de forskjellige størrelsene. Det er utrolig kjekt med strømpepinner i fargekode altså! Jeg har også rundpinner av samme type. 

Litt utenom det du spurte om, men jeg må også hvile armene på puter/armlen mens jeg strikker. Hvis ikke blir det fort anstrengende. SÅ ikke bare strikkepinner har betydning, men sittestilling og hvordan man strikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare må teste deg frem, hva en syns er ok, kan andre virkelig ikke fordra. Zing som blir nevnt over her syns jeg er pyton, jeg syns de er for glatte. Jeg sverger til carbonz fra samme merke. Men jeg har sett at mange misliker de også 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brøleapen said:

Tror du bare må teste deg frem, hva en syns er ok, kan andre virkelig ikke fordra. Zing som blir nevnt over her syns jeg er pyton, jeg syns de er for glatte. Jeg sverger til carbonz fra samme merke. Men jeg har sett at mange misliker de også 😂

Jeg hater carbonz nettopp fordi de er så trådte, sorry, men jeg vil at garnet skal gli uten at jeg må jobbe og trekke....🤣 

Sant skal sies, jeg strikker nok litt stramt og liker ren ull, så glatte pinner er en nødvendighet. Kun med veldig glatte garntyper kan jeg orke å strekke med trepinner eller carbonz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til knitpro symfonie wood. Finnes to typer, en som er flerfarget og en som er ensfarget. Liker begge like godt. Disse er laget av bjørk, strikker ikke med metallpinner etter at jeg oppdaget disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, onyx skrev:

Jeg hater carbonz nettopp fordi de er så trådte, sorry, men jeg vil at garnet skal gli uten at jeg må jobbe og trekke....🤣 

Sant skal sies, jeg strikker nok litt stramt og liker ren ull, så glatte pinner er en nødvendighet. Kun med veldig glatte garntyper kan jeg orke å strekke med trepinner eller carbonz.

Ikke sant, det kommer helt an på hvordan man strikker. Jeg strikker ikke stramt, og strikker mye barnetøy. Og jeg har et komplett sett med zing settepinner som har holdt på å gå i veggen mange ganger, fordi de sklir ut for meg når jeg strikker med 5 pinner 😂

Men på større plagg og fra pinne 4 og oppover så syns jeg de er ok 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp et startsett med utskiftbare pinner fra knitpro. Da kan du enkelt teste ulike type pinner på samme strikketøy og finne noe som er godt for hender, nakke og garnet.

Anonymkode: 6e34c...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 7.43, Mkay87 skrev:

Noen som har tips til gode strikkepinner?

Bruker nå Addi/Sandnes garn sine metall pinner. Synes egentlig de er gode. Men får så vondt i skuldre/nakke av de:/

Prøvd cubics trepinnene. Men de var ikke gode, garnet ville ikke gli skikkelig:/

Så da står jeg her........ må ha pinner til ferien🙈

Du har de beste strikkepinnene. Får du vondt av å strikke, så må du begrense hvor lenge du strikker om gangen. Mange kan ikke strikke mer enn 10 minutter før de må ta noen minutters pause. 

Det er neppe pinnene men måten du holder og bruker pinnene på i tillegg til sittestilling som er avgjørende. Ullganr, ikke bomull eller alpakka er bedre å strikke med når du har problemer i hender, armer og skuldre. 

Anonymkode: f01b4...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet jeg holder pinnene ganske hardt/stramt. Vet ikke hvordan jeg skal få meg selv til å slappe av:/ samme med sittestilling også

Prøver nå knit pro symfonie. Å de er de beste hittil😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...