Gå til innhold

En måned å komme i form på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, så.. etter to tette barn, uten trening, så har jeg vel den verste kondisen ever. Altså, jeg tør nesten ikke engang å prøve og jogge. Jeg har ikke trent noe som helst siden jeg var gravid med nr 1. Men har forresten aldri vært i spesielt god form.

Trening er noe jeg virkelig misliker, og jeg er svært dårlig til å spiste sunt og lite kreativ når det kommer til mat. Så jeg trenger hjelp!

Jeg er naturlig slank og kroppen har trukket seg greit tilbake. Strekkmerkene plager meg ikke, men jeg har litt mage, og enorme ridebukselår. Rumpa henger også endel, og kondisen er som sagt på bunn. Om en måned reiser jeg på feire, og ønsker å føle meg vel i bikini. 

Noen som har en oppskrift på hva jeg kan gjøre på en måned for å få strammet litt opp? Både kosthold og trening. Jeg skjønner man ikke får mye resultater så fort, men jeg skal prøve så godt jeg kan. 😃

Anonymkode: 8a42c...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i fjellet så mye du får sjans til; motbakker får løftet rumpemuskelen og formet lårene, og du får fred og ro på kjøpet. Må du ha med en unge i bæremeis gir det sikkert enda bedre effekt (på musklene, ikke på fred og ro-biten).

Anonymkode: 8b524...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Couch to 5k-programmet fikser kondisen på få uker. Finnes bl.a. i appen Zombies, run.

Anonymkode: 53380...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene om matinntak. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondisjon har ikke nødvendigvis så mye med å føle seg vel i bikini å gjøre. Vil du føle deg vel i bikini så trener du styrke og spiser rett mtp makroer. Om du allerede er relativt slank som du sier så har jeg stor tro på at du vil se vesentlige forskjeller allerede om en mnd. Men kun om du er ærlig med deg selv hva innsats mtp mat og kosthold angår. 😉

Anonymkode: 566eb...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Kondisjon har ikke nødvendigvis så mye med å føle seg vel i bikini å gjøre. Vil du føle deg vel i bikini så trener du styrke og spiser rett mtp makroer. Om du allerede er relativt slank som du sier så har jeg stor tro på at du vil se vesentlige forskjeller allerede om en mnd. Men kun om du er ærlig med deg selv hva innsats mtp mat og kosthold angår. 😉

Anonymkode: 566eb...bba

Spise rett mtp makroer? 

(Som med stavekontroll ble til makroner😂

Hva er dette? Nytt for meg, kunne du si litt mer om det?🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.5.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Gå i fjellet så mye du får sjans til; motbakker får løftet rumpemuskelen og formet lårene, og du får fred og ro på kjøpet. Må du ha med en unge i bæremeis gir det sikkert enda bedre effekt (på musklene, ikke på fred og ro-biten).

Anonymkode: 8b524...706

Støtter denne. Det må vel være det mest effektive både for styrke og kondis på en måned.

Maksimer proteiner (for å ikke miste muskelmasse.)

Gjør som styrkefanatikerne; spis kyllingfilet, brokkoli, grønnsaker, tunfisk og cottage cheese 😄 og ikke drikk kalorier.

 

Anonymkode: 56ac6...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, MammaMums skrev:

Spise rett mtp makroer? 

(Som med stavekontroll ble til makroner😂

Hva er dette? Nytt for meg, kunne du si litt mer om det?🤩

Makroer er sammensetningen av næringsstoffer (fordeling av karbohydrater, protein og fett) i kostholdet. 

Det er anbefalt å spise minst 1,5-2 gram protein per kilo kroppsvekt, 1-1,5 g fett og resten karbohydrater. 

Anonymkode: 84a2f...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Couch to 5k-programmet fikser kondisen på få uker. Finnes bl.a. i appen Zombies, run.

Anonymkode: 53380...173

Jeg signerer på denne for kondisen. Det fine er også at øktene er ganske korte, ca 30 min, så det er greit gjennomførbart selv for travle småbarnsforeldre.

Men synes TS blander snørr og barter her: Hva er viktigst komme i form, eller se best mulig ut i bikini? Ja, de overlapper! Men ikke med en måned som tidshorisont.   

Anonymkode: 7ee7c...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...