Olaug Olsen Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har en bekjent som har problemer med NAV. Hun har vært på ferie på Bermuda, og der ble hun gravid med en flott salsatype. Hun hadde ikke planlagt å ta denne gutten med seg videre i livet, men var "uheldig" og ble gravid på ferie. Nå får hun brev fra NAV med beskjed om at de trenger en far til barnet. Kvinnen har god økonomi og ønsker å klare dette selv. Hun ønsker ikke plage Salsadanseren fra Bermuda med opplysninger som gjør at han kan bli forstyrret i sin verden. Er det noen av dere som har erfaring med denne typen leting etter farskap? Jeg ønsker ordentlige svar. Jeg er interessert i praksis fra NAV i slike saker, og konsekvensen dersom hun ikke oppgir far. Hvor lenge kan de sende slike brever til henne??
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Hvis hun fortsetter å svare 'jeg aner ikke, traff ham på Bermuda, har ikke noe navn, vet ikke nasjonalitet' så må de før eller senere akseptere det. Anonymkode: ea1be...590 13
Olaug Olsen Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har vært inne på nav sine sider. Det ser nesten ut som at NAV har for vane å trekke folk for domstolene: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Farskap+og+morskap/farskap-og-foreldreansvar Da må hun insistere på at hun ikke vet hvem det er. Men vil de trekke inn utenriksstasjonene? Dette er veldig rart synes jeg. Nesten som at de kriminaliserer alle som har en livmor, og som ønsker å selv ta ansvar økonomisk for det som kommer fra egen livmor...
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Skjønner ikke helt hvorfor TS blander seg opp i andre kvinners liv på denne måten. Hvis denne dama får til å bli smelt på tjukken i Bulgaria, så klarer hun også å finne ut av ting og tang på NAV-sidene.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Noen ganger lurer jeg på om 70% av de som velger få barn er umodene, ansvarsløse mennesker som bryr seg mer om seg selv enn barnet de ønsker bære frem. Er det derfor vi lever i en så korrupt og egoistisk verden? Fordi majoriteten av barns om blir født, blir født av inkompetente og korttenkte foreldre? Anonymkode: 387a2...34b 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 Dette handler jo først og fremst om barnets rettigheter til å kjenne sitt opphav, så her bør salsadanserens navn legges frem. Det er ikke slik at den Norske stat har myndighet til å gripe inn og tvinge frem noe som helst fra salsadanseren i Bermuda så lenge mor er fornøyd alene, men farskapet skal stå i fødselsattesten! Anonymkode: 4199e...2e5 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 Hørtes rart ut. Jeg satte ikke far opp og har aldri hørt noe fra BAV siden. Er det fordi hun søker om noen form for stønad fra NAV? Anonymkode: dacaa...8a6 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 7 minutter siden, O.G. skrev: Skjønner ikke helt hvorfor TS blander seg opp i andre kvinners liv på denne måten Hun "spør for en venn" Anonymkode: 1c633...346 2
Olaug Olsen Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 30. mai 2019 Hvor lenge er det siden du ble mor? Jeg lurer på om de har endret praksis nå. Hun sier at de virker veldig opptatt av far. Spør og graver på telefonen. Vet ikke hva som skjer med systemet.
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2019 #11 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun "spør for en venn" Anonymkode: 1c633...346 Nemlig.
MarianneE Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, Olaug Olsen skrev: Jeg har en bekjent som har problemer med NAV. Hun har vært på ferie på Bermuda, og der ble hun gravid med en flott salsatype. Hun hadde ikke planlagt å ta denne gutten med seg videre i livet, men var "uheldig" og ble gravid på ferie. Nå får hun brev fra NAV med beskjed om at de trenger en far til barnet. Kvinnen har god økonomi og ønsker å klare dette selv. Hun ønsker ikke plage Salsadanseren fra Bermuda med opplysninger som gjør at han kan bli forstyrret i sin verden. Er det noen av dere som har erfaring med denne typen leting etter farskap? Jeg ønsker ordentlige svar. Jeg er interessert i praksis fra NAV i slike saker, og konsekvensen dersom hun ikke oppgir far. Hvor lenge kan de sende slike brever til henne?? #spørforenvenn
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #13 Skrevet 30. mai 2019 Hvis hun har ført opp far som ukjent, så er nok standard prosedyre av NAV å kalle inn til møte der de ønsker å finne ut av dette. De kan ikke tvinge deg. Jeg har selv oppført med far ukjent og ble kalt inn til møte. Jeg sa til NAV som sant var at jeg vet hvem far er, jeg ønsker ikke oppgi han i papirene, barnet kommer til å få vite hvem far er etc, men jeg har grunner til at jeg ikke ønsker han i papirene hennes. Så hvorfor få barn med han da kan man spørre, det var grunner til at vi valgte å bli gravide, så ble det grunner til at jeg gjorde da som jeg gjorde. Uansett, NAV godtok min forklaring, har ikke hørt noe fra dem siden. Anonymkode: beb17...096 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #14 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis hun har ført opp far som ukjent, så er nok standard prosedyre av NAV å kalle inn til møte der de ønsker å finne ut av dette. De kan ikke tvinge deg. Jeg har selv oppført med far ukjent og ble kalt inn til møte. Jeg sa til NAV som sant var at jeg vet hvem far er, jeg ønsker ikke oppgi han i papirene, barnet kommer til å få vite hvem far er etc, men jeg har grunner til at jeg ikke ønsker han i papirene hennes. Så hvorfor få barn med han da kan man spørre, det var grunner til at vi valgte å bli gravide, så ble det grunner til at jeg gjorde da som jeg gjorde. Uansett, NAV godtok min forklaring, har ikke hørt noe fra dem siden. Anonymkode: beb17...096 Jeg ble ikke innkalt til møte en gang. Bare førte ikke opp noen far og har ikke hørt noe fra dem siden. Dette var i 2016. Anonymkode: dacaa...8a6 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #15 Skrevet 30. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ikke innkalt til møte en gang. Bare førte ikke opp noen far og har ikke hørt noe fra dem siden. Dette var i 2016. Anonymkode: dacaa...8a6 Skjønner. Det er noen år siden for meg, kanskje du ble glemt eller at de har endret prosedyre. Anonymkode: beb17...096 1
Olaug Olsen Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #16 Skrevet 30. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ikke innkalt til møte en gang. Bare førte ikke opp noen far og har ikke hørt noe fra dem siden. Dette var i 2016. Anonymkode: dacaa...8a6 Det er annerledes nå. Man kommer på møte.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #17 Skrevet 30. mai 2019 Vår farskapserklærieg ble glemt sendt inn fra jordmor i fjor. Og vi fikk aldri noe mas om hvem far var. Det var jeg selv som oppdaget at faren ikke var oppført i forbindelse med at jeg skulle se på minhelse eller noe sånt ganske lenge etterpå. Så da måtte vi jo finne ut hvorfor han ikke stod som far der og sende inn ørten papirer. NAV henvendte seg aldri til oss. Det var bare skatteetaten vi dealet med. Anonymkode: ba5d6...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #18 Skrevet 30. mai 2019 2 timer siden, Olaug Olsen skrev: Jeg har en bekjent som har problemer med NAV. Hun har vært på ferie på Bermuda, og der ble hun gravid med en flott salsatype. Hun hadde ikke planlagt å ta denne gutten med seg videre i livet, men var "uheldig" og ble gravid på ferie. Nå får hun brev fra NAV med beskjed om at de trenger en far til barnet. Kvinnen har god økonomi og ønsker å klare dette selv. Hun ønsker ikke plage Salsadanseren fra Bermuda med opplysninger som gjør at han kan bli forstyrret i sin verden. Er det noen av dere som har erfaring med denne typen leting etter farskap? Jeg ønsker ordentlige svar. Jeg er interessert i praksis fra NAV i slike saker, og konsekvensen dersom hun ikke oppgir far. Hvor lenge kan de sende slike brever til henne?? Kvinnen har vært på ferie på Bermuda og vært uheldig og blitt gravid? Har hun ikke hørt om prevensjon og i tillegg kondombruk ved tilfeldig sex og særlig i utlandet? Hvordan i all verden forstyrrer man en mann i hans verden ved å opplyse han om at han har laget et barn? Så kommer det mest utrolige, kvinnen har 1. God økonomi, (hurra) 2. Hun ønsker å klare dette selv, (hurrahurra). Men selv om hun har god økonomi og ønsker å klare dette, altså å få og å ha et barn, så har hun blandet inn NAV på en eller annen måte. Ønsker man å klare noe selv, og mener man har økonomi til å klare seg selv, vel, da ber man ikke NAV - og oss alle, om noe som helst. Ikke søker kvinnen svangerskapspenger og heller ikke barnetrygd eller annen stønad som enslig forsørger. Det ts opplyser er her sterkt motstridende. Skal man klare seg selv, så får man jammen klare seg selv på alle måter uten å tie om sannheten om kjent far. Men NAV er der ikke for mors beste, men for barnets beste. Nav er i tillegg pålagt både av stat og regjering og ulike verdensomspennende bestemmelser å gjøre det Nav kan for å få opplyst om hvem som er far til et barn, for barnets beste. Så tillater ts seg å spørre, stadig på vegne av en venn, om konsekvenser dersom hun ikke opplyser Nav om hvem far er. Hadde dette vært spørsmål om hvordan man kan tilsnike seg uføretrygd ved å oppgi feile opplysninger til Nav så hadde det tatt fyr i tråden her. Forskjellen mellom å tilsnike seg uføretrygd og stønader som enslig forsørger er tilsvarende null, begge deler er å utnytte og misbruke våre alles skattepenger og velferd til egen vinning. Det har heldigvis de som gir Nav sine rettningslinjer å jobbe etter forstått. Så her må ts sin "venn" belage seg på at Nav forfølger saken til evig tid. Kommer det frem før eller senere hvem far er, så kan ts sin "venn" også forvente seg en sak om svindel og bevisst feilinformasjon til Nav. Så hils din "venn" og ønsk henne lykke til. At kvinneguiden vil bli assosiert med at brukere ber om hjelp og får hjelp til å svindle Nav det går over min fatteevne. Anonymkode: 70c1b...aef 4
Olaug Olsen Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #19 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnen har vært på ferie på Bermuda og vært uheldig og blitt gravid? Har hun ikke hørt om prevensjon og i tillegg kondombruk ved tilfeldig sex og særlig i utlandet? Kvinnen brukte prevensjon, ganske avansert sådan men ble gravid likevel. 1
Olaug Olsen Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #20 Skrevet 30. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hils din "venn" og ønsk henne lykke til. At kvinneguiden vil bli assosiert med at brukere ber om hjelp og får hjelp til å svindle Nav det går over min fatteevne. Fatter ikke hva du mener. Hun ønsker ikke penger. Hun vil jobbe selv og tjene penger til seg selv og sin lille "tabbe"? Hvem er du egentlig? Et ekte Nett- troll? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå