Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såvidt kommet igang med løpingen igjen- etter fem måneders opphold ca. Nå har jeg bestemt meg for å løpe runden min når jeg står opp om morgenen. Jeg «MÅ» ha en espresso i meg først- er morratryne-trøtt.. 

Så til saken. Jeg får lett hold når jeg løper, så da har jeg prøvd ut et par ganger nå å løpe rett ut når jeg står opp- da med ovennevnte kaffe innabords. 

Nå i dag derimot, så måtte jeg spise to knekkebrød og bittelitt melk før jeg drar avgårde. Jeg syns det ER så kjedelig å løpe med hold- så er det noen der ute som vet hvor lenge jeg bør vente med å løpe etter to knekke brød? Skjønner jo at folk har ulik forbrenning, og at dette gjør ar det ikke er en fast regel😊 

Men, noen? Har noen gjort seg noen erfaringer med morgenløping? Noen tips å dele? Nå sitter jeg bare å verker å vil avgårde.. Men, vet jeg får hold hvis jeg ikke drøyer litt til maten er noe fordøyd😫

Setter kjempepris på erfaringer 🙏

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i en årrekke løpt på tom mage om morgenen, før jeg fant ut at jeg burde få i meg noe. Noen ganger tar jeg et eple og går ut med en gang, mens andre ganger spiser jeg frokostblanding(!), og venter ca 30 min. Har ikke opplevd noen forskjell på hold, jeg kan faktisk få det på tom mage og. Men hvorfor det er slik aner jeg ikke.

Anonymkode: 15c74...531

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jogger både på morgenen og kveld etter middag, alt ettersom hva som passer seg. Har ikke merket noe forskjell på det med hold. Det hender jeg får hold hvis jeg løper på tom mage om morgenen (er ikke noe frokostmenneske :) ), og får ikke automatisk hold selv om jeg løper nesten rett etter å ha spist middag. Har med andre ord ikke noe "forskning" som tilsier at det eller det fører til at jeg får lettere hold. 

Anonymkode: e7e6a...ea7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo hatt opphold.

Skal du bruke energi, så må du jo spise noe. Spesielt på morgenen når du har fastet over natten.

Om du MÅ ha koffeingiften din bør du vurdere å stoppe helt med koffein. Unngå alt av stimulerende ting, som nikotin, koffein, alkohol, energidrikker og idiotiske drikker.

Mange som driver med løping trener ikke styrke, ikke rart det går dårlig da. En sterk kropp som er styrket takler løping bedre. Da blir sjansen for skader mindre.

Anonymkode: f7e95...0c9

Skrevet

Takk for svar alle sammen😊 Jeg ventet ca 20 min og løp. Det gikk fint, fikk faktisk ikke hold😃 

Men, rart det der- kanskje noen bare får lettere hold enn andre...

Nå har jeg jo hatt et opphold som nevnt på løping, men har vedlikeholdt styrketreningen 2/3 ganger i uka. Og til deg over som sier det med at det ikke er lurt å bare løpe, og ikke trene styrke; er jeg helt enig med👍 Begge må til👍 Er liksom kommet i gang med løpinga nå- og kjenner at kroppen svarer faktisk.. Kan ha lengre løpedistanser før før jeg må gå litt igjen. 

Til deg som tar et eple; jeg har også tenkt på å ta en halv banan på lur i tilfelle magen trenger noe. Teste det ut👍 

Jeg må ja koffein giften min, men energidrikker og annet drikker jeg ikke. Ikke røyker jeg heller, så den dosen med gift- den får bare stå sin prøve🥴 

Sliter med søvn, så det er noe av motivasjonen for å begynne å løpe om morgenen. Har lest noe om at forsking tilsier at kroppens egen produksjon av melatonin kickstartes ved morgenløping- så da forsøker jeg det😊 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg fikk mer hold før da jeg var i dårlig form. Tror det henger sammen med pusteteknikk. Får aldri hold lenger nå iallefall, med eller uten mat.

Skrevet

Løper alltid på tom mage om morgenen.

Gjest Made4u
Skrevet
27 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Løper alltid på tom mage om morgenen.

Spise først er mitt råd, energi er viktig før aktivitet.

Skrevet
Just now, Made4u said:

Spise først er mitt råd, energi er viktig før aktivitet.

Nope, men om det fungerer for deg, kjør på! :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som lager "hold?" Husker den smarten godt fra ungdomskolen.

Anonymkode: 52988...1d6

Skrevet
49 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Jeg fikk mer hold før da jeg var i dårlig form. Tror det henger sammen med pusteteknikk. Får aldri hold lenger nå iallefall, med eller uten mat.

Det er det sikkert vettu! Har helt sikkert en sammenheng der- fordi når jeg snakker med kusina mi som er super garva løper; så får hun så og si aldri hold... 🧐 

Ok- da er det bare å fortsette og fortsette og fortsette.. til slutt kanskje dette holdet kan bli borte🤪

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
1 time siden, MammaMums skrev:

Det er det sikkert vettu! Har helt sikkert en sammenheng der- fordi når jeg snakker med kusina mi som er super garva løper; så får hun så og si aldri hold... 🧐 

Ok- da er det bare å fortsette og fortsette og fortsette.. til slutt kanskje dette holdet kan bli borte🤪

😊

Skrevet

Nedoverbakke gir meg hold. Flatmark og oppoverbakke gjør ikke det. Er visst en vanlig erfaring når jeg har googlet det. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, fire24 skrev:

Nedoverbakke gir meg hold. Flatmark og oppoverbakke gjør ikke det. Er visst en vanlig erfaring når jeg har googlet det. 

Hmmm... spennende! Dette skal jeg prøve å legge merke til👍

Skrevet

Jeg spiser en halv brødskive før jeg løper. Venter ca 15 minutter etterpå. Får aldri hold så lenge jeg passer på å puste med stegene. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som lager "hold?" Husker den smarten godt fra ungdomskolen.

Anonymkode: 52988...1d6

Bet faktisk ikke, jeg heller.. Det er i hvertfall skikkelig nedtur å få den greia der i siden o det du liksom er i draget.. 

Plukker opp en litt stor, spiss Stein og klemmer hardt på den med den hånden som holdet er på når det kommer.. Syns av en eller merkelig grunn ar da blir det litt lettere å «holde ut holdet😅» 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Sariou skrev:

Jeg spiser en halv brødskive før jeg løper. Venter ca 15 minutter etterpå. Får aldri hold så lenge jeg passer på å puste med stegene. 

Interessant 😃 Hvordan foregår det; når du passer på å puste med stegene? Kjente jeg følte meg litt grønn her nå 😂 Hvis du får til å forklare, så skal jeg jaggu jobbe med det der assa 🤩 

Skrevet
2 minutter siden, MammaMums skrev:

Bet faktisk ikke, jeg heller.. Det er i hvertfall skikkelig nedtur å få den greia der i siden o det du liksom er i draget.. 

Plukker opp en litt stor, spiss Stein og klemmer hardt på den med den hånden som holdet er på når det kommer.. Syns av en eller merkelig grunn ar da blir det litt lettere å «holde ut holdet😅» 

Vet..

Skrevet
18 minutter siden, MammaMums skrev:

Interessant 😃 Hvordan foregår det; når du passer på å puste med stegene? Kjente jeg følte meg litt grønn her nå 😂 Hvis du får til å forklare, så skal jeg jaggu jobbe med det der assa 🤩 

Puster gjevnt i samme hastighet som jeg løper. Inn når den ene foten er i bakken og ut på den andre. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Sariou skrev:

Puster gjevnt i samme hastighet som jeg løper. Inn når den ene foten er i bakken og ut på den andre. 

🙏🙏🙏 

det skal jeg gjøre i overimorra🤩 Må ha en restitusjonsdag i morra 😫 

Tusen takk 🥰🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...