Gå til innhold

Hvorfor har du valgt å ha hund?

Anbefalte innlegg

Gjest MyzTeri
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som kaller hunden for «jenta/gutten vår», «storebror» og lignende, har det tørna for dere? Et kjæledyr er en berikelse i hverdagen som man må ta godt vare på, men det kan ikke sammenlignes med mennesker.

Anonymkode: 9da26...35e

Det dyret blir fort like verdifult for mange som mennesker blir. Om ikke mer for noen.

Mine er "mamma sine småpie" og akkurat nå diskuterer vi litt om hva vi skal spise til lørdagsgodt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å ha hund fordi jeg synes det er helt fantastisk å få leve side om side med disse spesielle dyrene. Hver dag gir de meg latter og grå hår, og jeg ville ikke vært en dag uten mine hunder. Det folk mener er "de slitsomme" sidene ved hund synes jeg bare er morsomt. Mat, stell, tur... jeg elsker alle sidene ved hundehold!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst med hund. Kjøpte meg min egen når jeg var 18. Er 22 år nå. Det var mye mer jobb enn jeg trodde, selv om jeg har liten hund. Når jeg bodde hjemme delte vi alltid på ansvaret, så jeg fikk litt sjokk. Heldigvis har jeg en hund som jeg kan med på jentekvelder og på besøk. Det ble dyrere enn jeg trodde da hunden min har en tannkjøttsykdom, som gjør at hun må ha omfattende behandling 2 ganger i året.  Jeg sliter også mye med angst og depresjon, og det er ikke alltid lett å tvinge seg ut på de verste dagene. Men jeg føler meg alltid bedre etter en tur ut. 

Jeg angrer ikke. Jeg er virkelig knyttet til hunden min. Vi er som hånd i hanske. Hun gir meg masse kjærlighet og det merker jeg spesielt på grå dager. Jeg føler meg aldri ensom. Men det er selvfølgelig et stort ansvar. Jeg valgte en liten hund pga at det er lett å ta henne med og at hun ikke trenger timeslange turer hver eneste dag. Hvis det er noe spesielt så klarer hun seg med en halvtimes tur en dag uten å bli urolig og rastløs. Den eneste ulempen er at det alltid er små hår overalt. :P

Anonymkode: eabd7...db2

AnonymBruker
Skrevet

En venn som setter pris på de små gledene ved turer og lek. 

Anonymkode: 6423d...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...