Gå til innhold

Hvorfor har du valgt å ha hund?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du glad for valget? Eller er det mer jobb en du trodde?

Anonymkode: 9c25c...27c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, angrer ikke et sekund. Ja, det er mye jobb, spesielt i starten, men det var jeg forberedt på. 

Skrevet

Valgte å få hund for å ha en turkompis og en bestevenn som følger med i hverdagen. Og det fikk jeg absolutt, hunder er fantastiske skapninger som skaper ekstremt mye glede i hverdagen. Og ja, det er mye jobb... ble nok litt mer jobb enn jeg trodde de første årene, men ettersom hunden har modnet og blitt voksen, fått inn rutinene og blitt en del av familien, er det ikke særlig utfordrende på noen måte.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor? Ingen spesiell grunn, kun et ekstra individ å gi kjærlighet, ta vare på, være aktiv med.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg går mange turer og er ganske aktiv, så jeg tenkte å skaffe meg en turkamerat 

Anonymkode: 18985...69e

AnonymBruker
Skrevet

Det mye jobb, men gjorde masse research på forhånd. Valget sto mellom en liten valp eller kattunge for å ha en venn til innekatten vår. Det ble valp for å ha en av hver da begge dyr har positive siden. Angrer ikke, jentene våre er helt fantastiske!

Anonymkode: 6b1bb...317

AnonymBruker
Skrevet

Valgte å skaffe oss hund fordi samboeren min ble syk, og legen sa at hund var en av de beste «medisinene» under rekonvalesensen. Og mannen min er blitt et helt nytt menneske etter hunden vår. om i hus: gladere, mer aktiv, lettere å kommunisere med, og minst frisk!

Vi har opplevd hunden som en velsignelse for både oss personlig og forholdet.

Det var ikke så veldig mye mer jobb enn jeg hadde sett for meg, men reiser og sene kvelder må jo plutselig planlegges rundt at vi har en som ikke kan være hjemme alene i for mange timer. For to frilansere var det deilig å ha en faktor i hus, som skapte faste rutiner i hverdagen, og plutselig ble vi mer aktive utendørs. Er blitt turavhengige, alle tre!

Så valget om å få hund har vært utelukkende positivt for oss..!

Anonymkode: 3d049...354

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi ett kjæledyr er ett LAAAAAAAAAANGT bedre og mer hyggelig selskap, enn de aller fleste mennesker... 

Anonymkode: 9789e...c5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen valgte å få hund av mange grunner. Begge syns det er bra for barna å vokse opp med kjæledyr. Vi ville ha en turkompis, en hjelp til jakten, og en hobby sammen. Vi har i tillegg en livsstil som en hund passer inn i. (Mye på tur, aktive både med og uten barn). Vi er glad for valget, men det var mye jobb. Det jeg hadde gruet meg til med valp, var ikke noe problem, men en hund og valp er mye arbeid. Mye jeg ikke hadde sett for meg. Samtidig er det verdt det. Vi får formet hunden som vi vil, vi er på kurs og treninger med hunden. Ungene elsker hunden! 

Eneste nå er at siden valpetiden og unghundtiden er ett tilbakelagt kapittel, og ungene større, så er lysten på en ny valp der.. Har lyst på en som er samme type, men en annen rase, eller en hund som kan brukes mer i søk enn jakt feks. 

Anonymkode: 1a1ed...456

Skrevet

Fordi jeg elsker hunder og trenger å komme meg mer ut. Ja. Definitivt mer enn jeg ante. Angret i noen måneder. Nå er det stort sett bare veldig hyggelig 😍 han blir straks 8 måneder. Hatt han siden nyttårsaften

Gjest MyzTeri
Skrevet

Vet ikke, helt egentlig.

Jeg har aldri ikke hatt hund. Kan ikke tenke meg ett hjem uten ett slikt vesen. Det eneste aberet er at man må ha folk til å passe de når man er bortreist, og det er for min del som å sende ungene på barnepass - nervøs hele tiden 😂:P

Skrevet

Går lange turer daglig og ville gjerne ha en turkamerat. Da jeg liker å gå tur i all slags vær passet det bra med hund, er vanskelig å få med folk ut i ruskevær 😉 

Å ha hund gjør at en blir mye mer bundet, det går f. eks. ikke alltid å reise på trening/kaffebesøk/shopping etter jobb, fordi hunden må mates og luftes, å reise på fest eller ferieturer må også planlegges. 

Skrevet

Samboer og jeg planlagte kjøp av hund i åresvis, vi ville bare ha vårt eget hus først. En plen og et uteområde syns vi var et minimumskrav. Valget falt på Toller Retriever. Desidert vår livs beste avgjørelse.! Selvfølgelig krever det en innsats og ha en frisk og sunn hund som skal ha ett godt fòr, fulgt opp av vetrinær, turer, utstyr o.l , men som han beriker livet vårt. Han er enebarn foreløpig, hvorpå jeg er 10 uker på vei og er helt sikker på at han blir en latterlig god «storebror». ❤️

Skrevet

Jeg ville ha en turvenn, og selskap når han jobber nattevakt. Han ville ha hund for lek, tur og spør. Vi er begge veldig glad i det langbente, glade vesenet ❤

• Liker 1
Skrevet

Bra for helsa og utmerket selskap!

Skrevet

Oppvokst med hund i familien, fikk min første egne hund når jeg var 15 år, jobber 100% som hundetrener. Ser ikke for meg et liv uten hund. Det er faktisk helt utenkelig for meg å ikke ha hund. 

Skrevet

Fordi sosial omgang med dyr er for meg like livsnødvendig som sosial omgang med andre mennesker. 

Han gir meg ro i sjela og jeg elsker han langt ned i hjerterota mi. 

Men ja, det er veldig mye jobb, ihvertfall hvis man vil gi hunden et godt og meningsfylt liv. 

Skrevet
På ‎29‎.‎05‎.‎2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hund nå, og det var mer jobb enn jeg trodde. Jeg tok hunden bak låven, ga den god mat og skjøt den. Hm, det gjorde jeg ikke. Men i tråden jeg startet om å ha solgt Mini på avbetaling, han var redd og utagerende for menn. Det skremte barnebarnet mitt som var vant til store hunder. Mini var glad i barn. Men det hjalp ikke når han knurret mot pappaen. 

Jeg har vokst opp med dyr. Drev på med dressur, hundekjøring, hester, men. Ja nå kommer det et men, det er ikke lett når man blir alene med ansvaret som voksen. Pappa, mamma, søsken mine, familien var et - en utvidet flokk. En mann hadde også vært det, men jeg er enke. Så for meg passer det ikke å ha dyr selv om jeg elsker dem. Mannen må helst gå tur tidlig på dagen, jeg kan ha angst, og grue meg til å våkne, og hunden bør være så stor at den virker skremmende. 

Jeg vil aldri ha flere dyr, jeg elsker hester, men det er for dyrt osv. Og det er også en jobb. Dyr er en livsstil. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som kaller hunden for «jenta/gutten vår», «storebror» og lignende, har det tørna for dere? Et kjæledyr er en berikelse i hverdagen som man må ta godt vare på, men det kan ikke sammenlignes med mennesker.

Anonymkode: 9da26...35e

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dere som kaller hunden for «jenta/gutten vår», «storebror» og lignende, har det tørna for dere? Et kjæledyr er en berikelse i hverdagen som man må ta godt vare på, men det kan ikke sammenlignes med mennesker.

Anonymkode: 9da26...35e

Herregud!!  Du mener seriøst at du blir sur av folk som meg som sier "gutta mine" om hundene mine?  Må være et ordentlig sjarmtroll du!😆.

JA!!!!! Jeg elsker hundene mine,  DEAL WITH IT! 😆

Det er VANLIG å f.eks sørge MER over tap av hund enn f.eks mennesker i omkretsen. Jeg setter selvfølgelig hundene mine før en fremmed burugle!!

Anonymkode: a8020...8f2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...