AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Først og fremst, dette gjelder ikke meg, men en som står meg nær og som nå sitter som et veldig stort spørsmålstegn etter det som er skjedd. Jeg bare lurer på om det er vanlig av unge voksne mennesker å dumpe kjæresten over melding helt uten forvarsel? Dumperen er ung voksen, har barn og forholdet var etter eget utsagn fantastisk og han var veldig lykkelig. Så plutselig ut av det blå, noen timer før de skal møtes, dumper han over melding. Forklarer med at han ikke er lykkelig, at han ikke er ferdig med eksen(3 år etter bruddet. Hun har ny samboer) og at det blir vanskelig i forhold til barna. At han egentlig ikke har lyst til å slå opp. Som ikke det var ille nok å bli dumpet pr melding, blir hun blokkert på alle arenaer umiddelbart etter at meldingen var lest, så det er ikke mulig å få noen videre forklaring. Jeg synes dette er merkelig adferd og lurer på om andre har erfaring med noe lignende, og om de noen gang fikk vite mer om hva som lå bak bruddet? Anonymkode: 99f7e...b2f
Ballongen Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Jeg var vel ikke akkurat i et forhold med fyren, men så godt som. En dag, ut av det blå, fikk jeg en melding om at han lenge hadde tenkt på om kjemien mellom oss stemte og at han kanskje skulle avslutte dette før vi gikk videre. Altså, innholdet var greit. Jeg kunne også være enig i det. Men at man ikke har anstendighet til å ta praten ansikt til ansikt, synes jeg er verre. Jeg var da 29 år og han var 36 år (og lærer!) Han skulle altså fint ha klart å tatt den praten med meg ansikt til ansikt. Når det er sagt, så vet jeg jo selv av erfaring at det er vanskelig å gi slike beskjeder.. Man kan jo aldri helt vite hvordan den andre reagerer osv. Men det er vel prisen man må betale for å date/være i et forhold - at man da også må ta seg bryet med en ordentlig avslutning! Vennen din bør vel kanskje ikke holde pusten på å få en bedre forklaring... 😕 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 5 minutter siden, Ballongen said: Jeg var vel ikke akkurat i et forhold med fyren, men så godt som. En dag, ut av det blå, fikk jeg en melding om at han lenge hadde tenkt på om kjemien mellom oss stemte og at han kanskje skulle avslutte dette før vi gikk videre. Altså, innholdet var greit. Jeg kunne også være enig i det. Men at man ikke har anstendighet til å ta praten ansikt til ansikt, synes jeg er verre. Jeg var da 29 år og han var 36 år (og lærer!) Han skulle altså fint ha klart å tatt den praten med meg ansikt til ansikt. Når det er sagt, så vet jeg jo selv av erfaring at det er vanskelig å gi slike beskjeder.. Man kan jo aldri helt vite hvordan den andre reagerer osv. Men det er vel prisen man må betale for å date/være i et forhold - at man da også må ta seg bryet med en ordentlig avslutning! Vennen din bør vel kanskje ikke holde pusten på å få en bedre forklaring... 😕 Takk for svar. ❤️Hun aksepterer heldigvis situasjonen. Hun er selvfølgelig veldig lei seg over måten det ble gjort på, men mest over blokkeringen synes jeg det virker som. Ja det er opplagt vanskelig å gi slike beskjeder, men når man i tillegg blokkerer, da er man i overkant feig etter min mening. De var et par og alt virket helt normalt både over meldinger og når de møttes fysisk, og så BAM ferdig. Håper du har kommet deg videre i livet og har fått deg en mer moden kjæreste. ☺️ Anonymkode: 99f7e...b2f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Hun får trøste seg med at hun ikke sløste bort mer tid på en så umoden fyr Anonymkode: 57619...d23 7
Ballongen Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. ❤️Hun aksepterer heldigvis situasjonen. Hun er selvfølgelig veldig lei seg over måten det ble gjort på, men mest over blokkeringen synes jeg det virker som. Ja det er opplagt vanskelig å gi slike beskjeder, men når man i tillegg blokkerer, da er man i overkant feig etter min mening. De var et par og alt virket helt normalt både over meldinger og når de møttes fysisk, og så BAM ferdig. Håper du har kommet deg videre i livet og har fått deg en mer moden kjæreste. ☺️ Anonymkode: 99f7e...b2f Jada, sorgen over han her var absolutt ikke stor 😅 I dag et jeg lykkelig gift og har to barn, så det ordner seg som regel 😊 Håper det ordner seg for venninnen din også! 1
Duftavsommerregn Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 6 timer siden, Ballongen skrev: Jeg var da 29 år og han var 36 år (og lærer!) Han skulle altså fint ha klart å tatt den praten med meg ansikt til ansikt. Når det er sagt, så vet jeg jo selv av erfaring at det er vanskelig å gi slike beskjeder.. Man kan jo aldri helt vite hvordan den andre reagerer osv. Men det er vel prisen man må betale for å date/være i et forhold - at man da også må ta seg bryet med en ordentlig avslutning! Så enig, forferdelig å dumpe noen med en melding. Det sier vel det meste om personen egentlig? Feig og uten skikkelig karakter. Da er det vel uansett bare bra at man ikke inngår et forhold med en slik person. For hvor vanskelig skal det være å møtes, ta den praten og si det ansikt til ansikt? Er det så veldig vanskelig? Ville ikke hatt problemer med det. Det kan gjøres på en fin måte uten bruk av klisjeer som "det er ikke din feil, bare min" Det er bare tull. Si jeg har bare ikke de følelsene for deg, og det vil være å føre deg bak lyset å gå videre med et forhold. At man ikke har den relasjonen som det medmenneskelig samspillet " kjemi" faktisk er, så er det voksen å si fra om det. Bare være ærlig på en følsom måte. Her snakker vi om når man faktisk er kjærester og har innledet et forhold. Alt før det det er så flyktig at det faktisk ikke betyr noe. 1
Ballongen Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Veldig enig med deg! Jeg synes at når man åpenbart har følt noe for hverandre, så skylder man hverandre å avslutte det på en ordentlig måte. Det trenger ikke være komplisert eller en lengre samtale... Men bare noe. Menneskelig anstendighet, tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Hvordan man "skal" dumpe noen er vel helt avhengig av hvor lenge forholdet har vart. Anonymkode: 29c52...ddc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Jeg ble nettopp dumpet over melding, etter tre år sammen. 3 dager før eksamen. Føltes godt. Anonymkode: 8d947...0cc 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Jeg ble dumpet pr snapchat når jeg var på offshore, kort sagt: Ble sendt hjem av ledelsen fordi de fryktet for min og andre sin sikkerhet på anlegget. 💀 Kom hjem til nedpakket hus, ble kastet ut av huset. Jeg prøvde å få litt mer informasjon men hun sa: Følelsene forsvant. Ble dumpet, kastet ut å ikke hørt noe fra hun på 2 mnd. Jeg vet hun er på tinder så hun fant ingen ny kjæreste, men faen livet suger hardt av og til haha. Anonymkode: 059bd...2ff
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 Vel, hun fikk i allefall en melding. Mine "sånne" har bare forduftet, uten et pip. Enig i at det er merkelig oppførsel og hun det gjelder skal absolutt ikke ta det personlig. Hun fortjener bedre og skal bare komme seg videre. Jeg må medgi at dette er en ukultur som jeg syns det blir bare mer og mer av. Hvorfor klarer ikke folk å være voksne og ansvarlige lengre? Anonymkode: e4985...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 vet du, det er ikke siikert det hadde vært så mye bedre for henne å dratt for å møte han for så å bli dumpet.på noe hun tror er en date heller. Litt avhengig av hvor lenge de har vært et par da, jeg er helt enig i at man bør få sjansen til å få noen skikkelige svar hvor forholdet fek har vart 1 år, men er det snakk om å bli dumpet etter et par månder med dating så er egentlig melding helt greit syns jeg. da slipper man å måtte holde masken overfor vedkommende i det minste. Anonymkode: 6ccae...c7c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå