Gå til innhold

Adaptil ved passeringstrening (hund som utagerer)?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dette hjelpe? Sammen med trening så klart. 

Anonymkode: e154e...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, adaptil kan ha en beroligende effekt som gjør at stresset reduseres noe. Men antagelig vil effekten ikke være så stor, spesielt hvis hunden er veldig redd. 

Skrevet

Nå er ikke jeg en hundeekspert, hadde ikke hørt om adaptil før nå, men har to hunder selv som vi har øvet og øvet forbipasseringer med siden de var små, og de går begge fint forbi andre hunder/mennesker/syklister/joggere 

Har lest om adaptil nå, og det høres ikke dumt ut det. Men tror jeg ville kombinert det med en form for positiv forsterkning 

Det vi gjorde var at vi holdt en godbit i hånden ved forbipasseringer, hundene fokuserte veldig på godbiten i stedet for den vi passerte, og ved vel gjennomført forbipasseringer så fikk hundene godbiten og ros. Da ble det å gå forbi noen en positiv greie 

Den ene hunden vår har vært helt grei på alt og alle hun møtte på sin vei, men den andre hunden hadde en greie for joggere. Hun rett og slett heiv seg rundt og ville være med å løpe, litt styr når 50kg hund slår over til galopp... Hun var den første hunden vår, så var med henne vi begynte med godbit ved forbipasseringer. Med hund nr 2 så gjorde vi det samme nesten fra start av 

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type adaptilprodukter har dere prøvd? Jeg prøvde pillene på hunden min, men virka som hun vi fikk mindre kontakt.

Anonymkode: 04072...499

AnonymBruker
Skrevet

dytt

Anonymkode: 04072...499

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...