AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Jeg er ei jente på 23 år. Og siden jeg kom i puberteten, så har jeg likt jenter. Egentlig siden før det. Jeg har forelsket meg i en gutt en gang, men samtidig var det nok ikke ordentlig forelskelse da jeg var 14 år, jeg syntes nok han bare var søt. Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt sex med en gutt, men jeg kunne hatt det med ei dame. Når jeg holder på med meg selv, så er det damer jeg tenker på. Jeg kunne kanskje prøvd med en mann, men jeg fantaserer ikke om det og kan egentlig ikke se det for meg. Jeg har en bror som er åpen homofil, så jeg vet familien vil ta det på en bra måte. Men noe i meg er usikker fordi jeg aldri har hatt sex før, og når er det innafor å komme ut av skapet? Må man ha prøvd først? Eller kan man gå ut ifra mine interesser. Som sagt jeg tenner ikke på menn, men jeg tenner på damer og fantaserer om de. Er det da innafor å komme ut av skapet? Jeg innså for meg selv da jeg var 16 år at jeg kunne være skeiv, men ble enda mer bevisst over det da jeg var 19 år. Da fortalte jeg til min venninne at jeg liker jenter, men jeg har aldri kommet ut av skapet til familie og andre venner. Må man virkelig ha prøvd for å påstå at man liker det samme kjønn, eller holder det med sine interesser og fantasier? Vil høre andre sine meninger før jeg gjør meg opp til en beslutning med å komme ut av skapet. Anonymkode: 32896...21f
Gjest Alterego666 Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Man kan være åpen på at man liker samme kjønn, men er usikker. Seksualiteten din kommer til å forandre seg gjennom livet. Legning er stort sett ganske fast, men den trenger ikke være det. Du vet at familien din kommer til å akseptere deg som du er. Forsøk å forklare tankene dine for dem. Det er mitt råd, men det er din beslutning. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Jeg tror faktisk du må ligge med en jente for å finne ut mer om deg selv. Antakeligvis er du lesbisk, men jeg har hørt om damer som har blitt skuffa av selve sexen med en annen dame. At de ikke fikk seksuell tenning av å ligge med en dame, selv om de var fysisk tiltrukket. Du er ung og er nok kommet dit at det er på tide og finne ut hva du liker. Anonymkode: e5288...41c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Hei! Jeg fantaserte kun om jenter og ble bare forelsket i jenter i ungdommen. Var lesbisk i mitt eget hode selv om det var en vanskelig tanke å forsone seg med. Hadde to forhold til jenter, sexen var...sex er kanskje skuffende i den alderen uansett. Fyllelå med en mann og det bare eksploderte av en helt annen form for begjær enn hva jeg trodde jeg hadde i meg og vips så var jeg mannegal. Helt vilt. Jeg var 20 år. Nå som voksen har jeg levd mer eller mindre som heteroseksuell med en liten bidragning - sier "levd som", ikke at "jeg er", da jeg ikke i det hele tatt tror at dette er låste kategorier (for meg). Vet ikke hva jeg ville med å fortelle deg dette, for det er ikke sånn at du skal vente med å stå frem fordi det kan hende at det endrer seg. Det mener jeg virkelig ikke. Hvis du har et behov for å komme ut av skapet så tror jeg det er viktig å følge det behovet. Og om du ikke helt har funnet ut av ting enda og ting blir annerledes i fremtiden, så kan de jo få vite det også Anonymkode: 360ae...f0b
Gjest Alterego666 Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg fantaserte kun om jenter og ble bare forelsket i jenter i ungdommen. Var lesbisk i mitt eget hode selv om det var en vanskelig tanke å forsone seg med. Hadde to forhold til jenter, sexen var...sex er kanskje skuffende i den alderen uansett. Fyllelå med en mann og det bare eksploderte av en helt annen form for begjær enn hva jeg trodde jeg hadde i meg og vips så var jeg mannegal. Helt vilt. Jeg var 20 år. Nå som voksen har jeg levd mer eller mindre som heteroseksuell med en liten bidragning - sier "levd som", ikke at "jeg er", da jeg ikke i det hele tatt tror at dette er låste kategorier (for meg). Vet ikke hva jeg ville med å fortelle deg dette, for det er ikke sånn at du skal vente med å stå frem fordi det kan hende at det endrer seg. Det mener jeg virkelig ikke. Hvis du har et behov for å komme ut av skapet så tror jeg det er viktig å følge det behovet. Og om du ikke helt har funnet ut av ting enda og ting blir annerledes i fremtiden, så kan de jo få vite det også Anonymkode: 360ae...f0b Klokt råd!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Du trenger absolutt ikke å ligge med noen bare for å finne ut om du er skeiv eller ikke. Gjør det hvis du vil, men ikke fordi du må. De fleste som er heterofile ligger ikke med noen av sitt egen kjønn for å sjekke. Anbefaler deg å søke informasjon/kontakt i skeive miljøer. Enten Fri, Skeiv Ungdom, skeive studentorganisasjoner, vennegjenger eller hva som helst. Det kan hjelpe deg til å sortere tanker og følelser, og gjøre deg tryggere. Om du ønsker å komme ut som skeiv, og finner senere ut at det ikke passet, så gjør de ingenting. Seksualitet er flytende, og du gjør ikke noe feil i å endre definisjon senere. Lykke til! Ta tiden til hjelp, og utforsk. Det er forresten ikke veldig uvanlig at det er flere enn skeive i samme søskenflokk Anonymkode: 50fdc...ab4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå