Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så en gammel eks av meg i butikken i dag. Vi har ikke snakket sammen på sikkert 15 år. Jeg hadde det litt travelt, så jeg unngikk han, men jeg kunne sikkert ha gått bort til ham. Det rare er jo at vi var sammen i kanskje åtte år, bodde sammen og sånt, kjente hverandre så godt, nå er vi som fremmede for hverandre. Hadde ikke visst hva jeg skulle si og samtalen hadde sikkert blitt klein. Jeg er ikke sikker på om han ville kjent meg igjen. Han ville nok det, men det bare føles ut som veldig lenge siden, som et annet liv. 

Hvordan ville dere reagert? Hadde dere gått bort? Hva ville du eventuelt spurt om? Er bare nysgjerrig på hvordan dere ville reagere/gjøre om dere møtte på en eks for første gang på mange år som du kjente så godt, men ikke har sett dem på år. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fått panikk og forsøkt late som jeg ikke så og gått tror jeg... snakker da om eks med tilsvarende situasjon som du beskriver. 

Anonymkode: 815d3...e4c

Skrevet

Jeg er venn på facebook med mine ekser, og hadde synes det var koselig å møte dem igjen. 

• Liker 3
Skrevet

Hehe..  Kunne ha skrevet nesten det samme som deg. Bare at vi bodde ikke sammen. Jeg gikk bare rett fobi han. Uten å se på han. Hadde veldig dårlig samvittighet etterpå. Vet jo at han har hatt en del motgang i livet senere. 

Desuten hadde jeg hele min (voksne) "ongeflokk" sammen med meg... 🤔

Skrevet (endret)
2 timer siden, frubaluba skrev:

Hvordan ville dere reagert? Hadde dere gått bort? Hva ville du eventuelt spurt om? Er bare nysgjerrig på hvordan dere ville reagere/gjøre om dere møtte på en eks for første gang på mange år som du kjente så godt, men ikke har sett dem på år. 

Jeg vil nok si at det kommer litt an på hvilken x det eventuelt er. :) også har det nok en del å si hvordan bruddet var. Var det gjensidig forståelse i at forholdet hadde sklidd mer over i vennskap, var det utroskap fra en av partene, var det bare en av partene som mista følelsene, eller var det full krig? Osv osv. 

For min del, hadde jeg stoppet opp å pratet med min x som jeg bodde sammen med i flere år. Vi skiltes som venner. Min forrige x derimot, er mildt sagt litt ustabil, og et menneske jeg ikke har noe lyst til å ha noe med å gjøre. 

Men uavhengig av om du og han hadde en fæl eller naturlig avslutning på forholdet, så et det ikke så rart å reagere med litt 'panikk', samt å unngå hele situasjonen (tror jeg da) :)

Endret av Namine
AnonymBruker
Skrevet

Hææææ? Er dere så sjenerte overfor eksene deres? Mennesker som på et tidspunkt har vært den dere kjente vest i hele verden.. Det hadde da vært den naturligste ting i verden å gå bort og prate sammen? Dette skjønte jeg virkelig ingenting av.

Anonymkode: c1f56...674

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hææææ? Er dere så sjenerte overfor eksene deres? Mennesker som på et tidspunkt har vært den dere kjente vest i hele verden.. Det hadde da vært den naturligste ting i verden å gå bort og prate sammen? Dette skjønte jeg virkelig ingenting av.

Anonymkode: c1f56...674

Hehe ja, men vil ikke kalle det for sjenert, heller det at det blir rart, men ja det er litt barnslig, men sånn er det blitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kontakt med mange av miner ekser fortsatt, en av dem er det vel 18 år siden jeg var sammen med (og vi var bare sammen ett år). En av mine beste venner er en ungdomsforelskelse fra jeg var 14. Jeg knytter meg veldig til mennesker og så lenge det ikke er romantiske følelser fortsatt synes jeg det er kjempekoselig å kunne følge med hvordan det går med dem.

Som regel dabber jo kontakten av når det kommer nye partnere, men vi finner hverandre igjen når det blir slutt. Venninnene mine ler litt av meg så jeg vet det er meg som er litt rar 😄 Godt jeg er singel, jeg ser jo at det kan virke litt sært for utenforstående.

Hadde jeg møtt en jeg hadde vært sammen med så lenge hadde jeg garantert gått bort og gitt en klem.

Anonymkode: b29ca...5ef

Skrevet

Sier hei og spør hvordan det går. Slår av en liten prat, sier kanskje hva man skal/er på vei til. Hyggelig å treffe på deg. Det var lenge siden. Ha det godt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...