Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #1 Skrevet 27. april 2005 ... bare fordi det inneholder forstavelsen brud eller bryllup? Irriterende at bruder skal måtte betale så vanvittig mye mer enn andre for å få satt opp håret, få satt sammen en flott bukett osv osv.
Lotte20 Skrevet 27. april 2005 #2 Skrevet 27. april 2005 Ja,det er helt vannvittig. Man kan jo få satt opp håret til en vanlig fest til en billig penge. Man kan jo la være å¨si at man er bruden da, men da må man jo stresse med å skifte hjemme etterpå... Jeg ordna forresten håret hos en kjempedyktig lærling - og det gikk kjempebra!
TeddyToria Skrevet 27. april 2005 #3 Skrevet 27. april 2005 Nei, det kan du lure på! Utrolig godt spørsmål igrunnen... Men så er det jo dette med konkurranse da, og status - jo flottere det høres ut og skal være, desto dyrere... Er jo som med elektronikk og biler også det, gjerne laget av samme deler og kommer fra samme fabrikk...men heter kanskje noe litt annet og er derfor dyrere. Eller som med merketøy! Noen direkte god og holdbar forklaring har jeg derimot ikke!
Snuppelure Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Har ikke noe godt svar til deg men jeg irriterte meg over det samme da jeg giftet meg. Og det er ikke bare dobling av prisen. Jeg følte tidvis at de la til en null på summen. Det eneste stedet jeg har hørt om som ikke gjør forskjell er Smør Pettersen . Kjøper du bryllupskaken din der koster den x kroner pr person. Og da er den x-en det samme om du skal ha med kake hjem til kaffen en onsdag eller til bryllup.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. april 2005 #5 Skrevet 27. april 2005 Prisen blir nok omtrent det samme. Hvem ville stått i mange timer og jobbet for ingenting? Som regel er det prøvetime for å teste ulike frisyrer, og selvfølgelig skal de ha betalt for den også. Det tar vel mellom 2-4 timer å få satt opp håret, og om en da legger på 2 timer for prøvetimen, så er man faktisk oppe i 4-6 timers arbeidsøkt. En vanlig festfrisyre behøvs kanskje ikke prøvetime, og derfor er den billigere. En flott bukett kan man også få, uten å måtte betale i dyre dommer. For en kan faktisk gå på et gartneri i stedet for til de dyreste og beste. Det tar også tid å få satt sammen buketten + blomstene koster også. Visse typer blomster koster jo en hundrelapp per blomst, og da er det ikke rart buketten blir dyr. Så det har nok ikke bare med brud og bryllup å gjøre. Dere som kalger på disse tingene, hvor mye betaler dere for selve kjolen?
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #6 Skrevet 28. april 2005 Og til dere som lurer på hvorfor kjole og utstyr til brud er dyrt. Når en gjennomsnitts brudekunde bruker, 4-6 timer med å prøve brudekjoler og utstyr. Og i tillegg kanskje bestiller fra utlandet fordi det er rimeligere... Du kan faktisk regne at en brudesalong regnet med at det kostet 300,- i timen og stå med potensielle kunder. Jeg har selv jobbet i en brudesalong og vet at det ikke er gratis og ha flere ansatte, husleier og ikke minst alle pengene de bruker hvert år på og fornye kolleksjonen. Vi snakker over millionen hvert år på innkjøp slik at dere som kunder skal få se de nyeste av kjoler og det store utvalget. Jeg skjønner at det er dyrt jeg..... Sorry jenter.
Snuppelure Skrevet 28. april 2005 #7 Skrevet 28. april 2005 ......Når en gjennomsnitts brudekunde bruker, 4-6 timer med å prøve brudekjoler og utstyr. Og i tillegg kanskje bestiller fra utlandet fordi det er rimeligere... hihihi jeg er en slik. Jeg fant kjolen i Oslo og bestilte den fra utlandet. Hadde egentlig tenkt å kjøpe den her, men jeg fikk så elendig service i buttikken, at jeg bestemte meg for at jeg for enhver pris ikke skulle handle i den butikken. Jeg sjekket landet rundt for å høre om andre hadde samme kjole, men ingen hadde. Så begynte jeg å ring til Sverige, Danmark, Tyskland, og England. Jeg fant kjolen i Sverige. Kun 3 ukers leveringstid uten pristillegg. Sparte faktisk 3000 kr jeg på kjloe og tilbehør! Bare fordi den norske butikken glemte hva service er....
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #8 Skrevet 28. april 2005 Hei Snuppelure. Det at brudesalongen hadde glemt hva service var er jo dumt. Og det får de skylde seg selv for! Men hadde du bestillt fra de dersom de var dyrere, men hadde fantastisk service?? Men når fler og fler gjør sånn som deg, og bestiller fra utlandet vil det faktisk si at det vil bli færre og færre brudesalonger som har råd til å ha åpent og sitte med det varelageret de gjør i dag. Det er kjedelig for de som vil prøve kjoler et sted. Men no hard feelings... jeg bare forteller hva som kan bli konsekvensene av dette.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #9 Skrevet 28. april 2005 Ja, i tillegg er det ofte kvaliteten på kjolene bestilt fra utlandet (ikke alle selvfølgelig) temmelig dårlig. Jeg har hørt om hendelser hvor kjolen faktisk har revnet ved sømmene allerede i kirken... Andre igjen synes ikke kjolen sitter like fint som "prøvekjolen" i brudesalongen. Og atter andre tror de kjøper ekte kjoler som viser seg å være en billigprodusert replika. Jeg betaler heller litt mer for sikkerheten (og servicen) og kjøper kjolen min hos en brudekjolesalong her enn å sjanse på å spare noen tusenlapper ved internettbestilling fra utlandet... (Og jeg har vurdert å kjøpe fra utlandet jeg også...) Tenk dessuten for en krise det ville vært om mulighetene til å prøve og kjøpe kjoler her hadde blitt redusert.. Jeg har prøvd nok kjoler nå til å vite at kjoler jeg liker på nett behøver ikke nødvendigvis være fine på virkelig, og de som likevel er fine trenger ikke å være fine på meg.. Jeg synes allerede det er kjipt at prøvekolleksjonene ikke inneholder alle de kjolene jeg vil prøve, og dersom salongene i Norge ble "tvunget" til å kun ha bestillingskjoler på nett ville det være et tap for oss som skal gifte oss.. All ære til brudesalongene som fremdeles bestiller inn så mange kjoler for at vi skal få prøve for å finne den rette.
Snutus Skrevet 28. april 2005 #11 Skrevet 28. april 2005 Hei Snuppelure. Det at brudesalongen hadde glemt hva service var er jo dumt. Og det får de skylde seg selv for! Men hadde du bestillt fra de dersom de var dyrere, men hadde fantastisk service?? Men når fler og fler gjør sånn som deg, og bestiller fra utlandet vil det faktisk si at det vil bli færre og færre brudesalonger som har råd til å ha åpent og sitte med det varelageret de gjør i dag. Det er kjedelig for de som vil prøve kjoler et sted. Men no hard feelings... jeg bare forteller hva som kan bli konsekvensene av dette. Service er iallefall veldig viktig for meg. Jeg har bestillt kjole på Unik brudestudio ene og alene fordi jeg fikk fantastisk service der (og selvfølgelig fordi de hadde drømmekjolen).
Snuppelure Skrevet 28. april 2005 #12 Skrevet 28. april 2005 Hei Gjest og Lillemilla Ja, jeg hadde faktsik kjøpt kjolen her i Norge om servicen hadde vært bedre. Jeg kom tilbake til salongen for å bestille kjolen, og det var da sevicen var elendig, og jeg bestemte meg for ikke å handle der. Jeg hadde faktsik ikke tenk på utlandet i det hele tatt. Jeg ringte jo først rundt til andre forhandlere av samme merke i Norge. At jeg sparte penger på å kjøpe den i Gøteborg var bare en hyggelig bonus. Jeg hadde funnet kjolen min, og den skulle jeg ha samme hva den kostet. ( nesten samme hva da ;-) ) Det kan godt hende at det at vi som handler kjoler i utlandet bidrar til å trekke utvalget ned og prisen opp her i landet. Men jeg må ærlig innrømme at da jeg valgte brudkjole fantes det ingen sosialdemokrat i meg som ønsket å ta vare på noe felles skap nei. Da var MIN kjole langt viktigere enn ansvaret for å holde bredden i markedet oppe :-) Men dersom de som driver slike foretninger (ikke alle for det finnes noen super flinke) hadde tenkt et lite ekstra hakk over servicen sin hadde kanskje ikke handelslekasjen vært et problem. Det er faktisk ganske så styrete å kjøpe kjole i utlandet. Og hva angår kvalitet... St.Patrick kjolene (merket jeg hadde) har akkurat samme kvalitet om de kjøpes i Oslo, Gøteborg, eller London. Og de har like flinke sydamer til tilpasse kjolen i Sverige som i Norge.
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2005 #13 Skrevet 28. april 2005 Nå var det ikke kjolen i sær jeg tenkte på, den er jo ganske unik. Men det er ikke så fryktelig mye vanskeligere for en blomsterdekoratør å sette sammen en brudebukett enn en hvilken som helst annen litt finere bukett. Det er klart man skal betale for alle timene frisøren bruker og, men det er litt betenkelig at prisen blir så mye høyere bare fordi det er bruden g ikke forloveren som skal bli fin.
Nuwanda Skrevet 28. april 2005 #14 Skrevet 28. april 2005 Nå var det ikke kjolen i sær jeg tenkte på' date=' den er jo ganske unik. Men det er ikke så fryktelig mye vanskeligere for en blomsterdekoratør å sette sammen en brudebukett enn en hvilken som helst annen litt finere bukett. Det er klart man skal betale for alle timene frisøren bruker og, men det er litt betenkelig at prisen blir så mye høyere bare fordi det er bruden g ikke forloveren som skal bli fin.[/quote'] For ikke å snakke om engangskamera som skal koste 129, - fordi pappdekoren er med roser og ikke "kodak" logo etc etc..
Gjest Lille Lakris Skrevet 8. mai 2005 #15 Skrevet 8. mai 2005 Hei, Jeg fikk også elendig service ved kjoleprøving! Greit, de var hyggelige når jeg prøvde kjolene, men det var så vidt de ville si til meg hva de forskjellige kjolene som jeg prøvde, kostet! De ble nesten litt snurte og gav meg bare en cirkapris. Akkurat som de ikke ville stå for sine egne priser :o Opplevde dette i to butikker. Synes heller ikke det er så koselig å handle noe så dyrt i en butikk som har dårlig serviceinnstillte medarbeidere. Så jeg har bestillt kjolen min i Danmark!
Trampe Skrevet 8. mai 2005 #16 Skrevet 8. mai 2005 Ja, det er rart det... Lokalet vi skal leie opererer med forskjellige priser - for medlemmer, ikke-medlemmer og bryllupsfester. Det siste dyrest såklart. Hvorfor kunne de ikke svare på... :klø:
momo Skrevet 8. mai 2005 #17 Skrevet 8. mai 2005 Bare det med kjoler fra utlandet og kvalitet. Jeg betalte 2000 kr for min kjole med porto og toll. Og den er av veldig høy kvalitet. Og det er masse håndsydde perler på. Måtte nok gitt 15 000 for samme kjole her. Men nå var jo jeg veldig heldig da. Var og innom de lokale brudeforretningene, men der var de virkelig uhøflige. Prøvde og prakke på meg kjerringkjoler i str 48. Jeg giftet meg når jeg var 25 år og brukte str 12 i kjole. Veide det samme når jeg var ute for og prøve og. Men jeg hadde og bestemt meg for at jeg skulle ha drømmekjolen koste hva det koste ville, og hadde jeg fått god service i butikken og funnet drømmekjolen min der, hadde jeg kjøpt den der og. Men nå var jo jeg heldig med at den billige kjolen og var drømmekjolen, tror faktisk ikke jeg kunne ha funnet en finere kjole.
Gjest Lille Lakris Skrevet 8. mai 2005 #18 Skrevet 8. mai 2005 Bare det med kjoler fra utlandet og kvalitet. Jeg betalte 2000 kr for min kjole med porto og toll. Og den er av veldig høy kvalitet. Og det er masse håndsydde perler på. Måtte nok gitt 15 000 for samme kjole her. Men nå var jo jeg veldig heldig da. Var og innom de lokale brudeforretningene, men der var de virkelig uhøflige. Prøvde og prakke på meg kjerringkjoler i str 48. Jeg giftet meg når jeg var 25 år og brukte str 12 i kjole. Veide det samme når jeg var ute for og prøve og. Men jeg hadde og bestemt meg for at jeg skulle ha drømmekjolen koste hva det koste ville, og hadde jeg fått god service i butikken og funnet drømmekjolen min der, hadde jeg kjøpt den der og. Men nå var jo jeg heldig med at den billige kjolen og var drømmekjolen, tror faktisk ikke jeg kunne ha funnet en finere kjole. Åj, det var billig! Da har du vært skikkelig heldig! Jeg betaler 6900 kr for en Maggie Sottero inkludert underskjørt, tilhørende veske og porto fra Danmark til Norge. Ikke så verst pris det heller, med tanke på hva det har kommet til å kostet her i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå