Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tidstrøyte skrev (10 timer siden):

Jeg opplever det ikke slik ut fra det SE legger ut. Jeg synes det er greit å la barna være hos besteforeldre når man er syk selv. Hun er heldig som har muligheten. 

Hun sa at de ble sendt bort fordi hun trengte å hente inn søvn. Det kunne hun gjort hver gang den nyfødte sov, men istedetfor å prioritere søvn så prioriterer hun jobb. Helt ærlig: hun trenger ikke å jobbe masse nå. Hun har så hun klarer seg. Sett barna først nå

• Liker 19
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet
baremeg skrev (20 minutter siden):

Hun sa at de ble sendt bort fordi hun trengte å hente inn søvn. Det kunne hun gjort hver gang den nyfødte sov, men istedetfor å prioritere søvn så prioriterer hun jobb. Helt ærlig: hun trenger ikke å jobbe masse nå. Hun har så hun klarer seg. Sett barna først nå

De er jo også to voksne der, de kan vel sove på skift? 

Skrevet
Chroma skrev (28 minutter siden):

De er jo også to voksne der, de kan vel sove på skift? 

Men så jobber han også 12 timer skift og heller ikke sover på natta så begge har litt rare prioriteringer akkurat no

• Liker 7
Skrevet
Vally112 skrev (8 minutter siden):

Men så jobber han også 12 timer skift og heller ikke sover på natta så begge har litt rare prioriteringer akkurat no

Da får de ta konsekvensene av det da og ikke la det gå utover barna. De er voksne så de må jo ha skjønt at det blir tungt og hektisk med tre barn og prioritere der etter

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Era Vulgaris skrev (10 timer siden):

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen er uenig i at hun vanskjøtter barna. Hun stresser så hun mister melka til en nyfødt. Setter vekk de eldste så hun kan jobbe. Nydelig prioritering. 

Det der med melka gjør hun med vilje. Hun vet hvordan tilbud og etterspørsel fungerer med tanke på amming. Såpass mye erfaring har hun. Det er bare så mye lettere for henne om hun går over til flaske. 😉 Hun har ikke tid til en unge med økedøgn som hele tiden skal kobles på brystet og som våkner hyppig på natten. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Gjest Juhu25
Skrevet
Ebbeliten skrev (12 minutter siden):

Det der med melka gjør hun med vilje. Hun vet hvordan tilbud og etterspørsel fungerer med tanke på amming. Såpass mye erfaring har hun. Det er bare så mye lettere for henne om hun går over til flaske. 😉 Hun har ikke tid til en unge med økedøgn som hele tiden skal kobles på brystet og som våkner hyppig på natten. 

Tror det samme , mye lettere for henne 

Skrevet
Ebbeliten skrev (12 minutter siden):

Hvis det stemmer, så synes jeg det er hårreisende. Å ikke sette en nyfødts behov foran egne er elendig omsorg. Hun fremstår helt frenetisk slik hun holder på. Huset er rot og møkk, baby eksponeres ekstremt, og pushing av reklame trumfer alt. Den som forsvarer dette sirkuset kan ikke være vel bevart. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Hvis det stemmer, så synes jeg det er hårreisende. Å ikke sette en nyfødts behov foran egne er elendig omsorg. Hun fremstår helt frenetisk slik hun holder på. Huset er rot og møkk, baby eksponeres ekstremt, og pushing av reklame trumfer alt. Den som forsvarer dette sirkuset kan ikke være vel bevart. 

Nei, det kan en umulig være. Det er hårreisende oppførsel publikum er vitne til. Sirkus Tandberg..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (11 timer siden):

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen er uenig i at hun vanskjøtter barna. Hun stresser så hun mister melka til en nyfødt. Setter vekk de eldste så hun kan jobbe. Nydelig prioritering. 

Greit nok at du er uenig i prioriteringen til SE. Men å vanskjøtte barna gjør hun jo ikke basert på det jeg ser. Hva legger du egentlig i begrepet å vanskjøtte? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det egentlig noen av de som er i barselpermisjon?

Sara sa at mannen skulle ta all permisjon (dvs sin egen+den biten foreldrene kan fordele selv). Hun er i teorien i permisjon nå, men styrer på og jobber med Careless. Sitter å ammer med laptoppen oppå babyen. Klager over at babyen ikke sover sånn at hun får jobbet som hun skal og henger etter. Mannen jobber 12 timer hver dag for å jobbe seg inn til han skal i permisjon

Når man er i barselpermisjon så er det faktisk babyen som er hovedjobben.

Ikke rart hun ble syk; kroppen har ikke fått hentet seg inn etter svangerskap og fødsel. 4 uker siden fødsel, og Sara er faktisk fortsatt i barselperioden (som er de første 6 ukene). Med så høyt stressnivå så blir kroppen utslitt og man blir ekstra mottagelig for bakterier og virus

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/normalt-forlop/barseltiden/ (Link som dokumenterer barseltid mtp krav om dokumentasjon)

https://arbinn.nho.no/arbeidsrett/arbeidstid-ferie-og-permisjon/permisjoner2/artikler/foreldrepermisjon/ (Regler for permisjon etter fødsel)

https://forskning.no/stress/stress-og-fysiske-plager-gar-hand-i-hand/1133867 (Dokumentasjon på at stress og fysiske plager går hånd i hånd)

Har dog ikke dokumentasjon på at hun satt å jobbet med babyen på brystet og laptoppen oppå babyen da det ble lagt ut på story og jeg tok ikke skjermdump, men antar vi er flere som husker det bildet. Likedan at hun har blitt syk; det la hun frem på story i går da hun var til lege og fikk antibiotika.

Å dokumentere alt som blir lagt ut på story blir vanskelig da jeg helst ikke vil ta skjermdumper der en baby er med, selv om ansiktet ikke vises 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
baremeg skrev (1 time siden):

Vel, det er kanskje ikke like enkelt å sove når babyen sover om den kun sover i korte perioder på dagtid. Det er vel heller ikke så lett å sove når baby sover med to andre små (? husker ikke alder) barn rundt seg. I tillegg så har SE fortalt at alarmer pga barns sykdom om nettene. Så at barna får tid med besteforeldre og at SE søvn er vel ikke det verste man kan kritisere SE for. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ebbeliten skrev (47 minutter siden):

Juhu25 skrev (34 minutter siden):

Tror det samme , mye lettere for henne 

Era Vulgaris skrev (31 minutter siden):

Om det er slik at SE velger flaske foran amming så skulle jeg ønske hun var ærlig om det. Det er vel et helt greit valg, men jeg ser jo av diskusjonen her inne at det å bruke flaske er noe som ikke faller i god jord hos alle. Kanskje derfor foreldre som bruker flaske føler de må forsvare bruken. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Tidstrøyte skrev (28 minutter siden):

Greit nok at du er uenig i prioriteringen til SE. Men å vanskjøtte barna gjør hun jo ikke basert på det jeg ser. Hva legger du egentlig i begrepet å vanskjøtte? 

Å sette egne behov til de grader foran behovene til en nyfødt er vanskjøtsel. Å sende vekk barn hun har 50% av tiden er vanskjøtsel. Hun dekker sine egne behov hele tiden, det er ikke god omsorg. En kan lure på hvorfor hun valgte å få et tredje barn, hun har jo ikke tid til noen av dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (18 minutter siden):

Å sette egne behov til de grader foran behovene til en nyfødt er vanskjøtsel. Å sende vekk barn hun har 50% av tiden er vanskjøtsel. Hun dekker sine egne behov hele tiden, det er ikke god omsorg. En kan lure på hvorfor hun valgte å få et tredje barn, hun har jo ikke tid til noen av dem. 

Å eksponere ungen så mye som hun gjør er også uansvarlig og  går rett inn i rekken av Saras uansvarlige valg. Dette dokumenteres flittig i kanalene hennes. 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (7 minutter siden):

Å eksponere ungen så mye som hun gjør er også uansvarlig og  går rett inn i rekken av Saras uansvarlige valg. Dette dokumenteres flittig i kanalene hennes. 

det burde ikke vært lov å poste så mye om ungene sine. de kan jo ikke gi samtykke

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hun har så langt ikke satt babyens behov først. Tror ikke hun kommer til å gjøre det heller. Penger først! 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
hvitsky skrev (12 minutter siden):

det burde ikke vært lov å poste så mye om ungene sine. de kan jo ikke gi samtykke

Nei, det burde ikke vært lov. Den digitale utviklingen er gått forbi lovverket. Barns rett til personvern og danne egen digitale identitet må ivaretas. Når foreldre ikke skjønner hvor uansvarlig det er å eksponere ungene slik som Sara holder på, må de bli stoppet av lovverket. Trist at enkelte foreldre ikke skjønner at eksponering ikke er barnets beste.

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 4
Skrevet
skruf skrev (1 time siden):

Er det egentlig noen av de som er i barselpermisjon?

Sara sa at mannen skulle ta all permisjon (dvs sin egen+den biten foreldrene kan fordele selv). Hun er i teorien i permisjon nå, men styrer på og jobber med Careless. Sitter å ammer med laptoppen oppå babyen. Klager over at babyen ikke sover sånn at hun får jobbet som hun skal og henger etter. Mannen jobber 12 timer hver dag for å jobbe seg inn til han skal i permisjon

Når man er i barselpermisjon så er det faktisk babyen som er hovedjobben.

Ikke rart hun ble syk; kroppen har ikke fått hentet seg inn etter svangerskap og fødsel. 4 uker siden fødsel, og Sara er faktisk fortsatt i barselperioden (som er de første 6 ukene). Med så høyt stressnivå så blir kroppen utslitt og man blir ekstra mottagelig for bakterier og virus

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/normalt-forlop/barseltiden/ (Link som dokumenterer barseltid mtp krav om dokumentasjon)

https://arbinn.nho.no/arbeidsrett/arbeidstid-ferie-og-permisjon/permisjoner2/artikler/foreldrepermisjon/ (Regler for permisjon etter fødsel)

https://forskning.no/stress/stress-og-fysiske-plager-gar-hand-i-hand/1133867 (Dokumentasjon på at stress og fysiske plager går hånd i hånd)

Har dog ikke dokumentasjon på at hun satt å jobbet med babyen på brystet og laptoppen oppå babyen da det ble lagt ut på story og jeg tok ikke skjermdump, men antar vi er flere som husker det bildet. Likedan at hun har blitt syk; det la hun frem på story i går da hun var til lege og fikk antibiotika.

Å dokumentere alt som blir lagt ut på story blir vanskelig da jeg helst ikke vil ta skjermdumper der en baby er med, selv om ansiktet ikke vises 

Det bildet der var bare fullstendig forstyrrende. Hvem er målgruppen som synes det er ok å behandle en nyfødt på denne måten? Det er så uansvarlig at det finnes ikke ord.

• Liker 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (29 minutter siden):

Hun har så langt ikke satt babyens behov først. Tror ikke hun kommer til å gjøre det heller. Penger først! 

Det er et trist og bekymringsfullt skue, og det verste er at hun dokumenterer alt for absolutt alle som gidder å se på. Absolutt null evne til refleksjon å spore. Alle som forsvarer henne bør huske på at hvis hun ikke dokumenterte, ville det ikke være noe å snakke om og diskutere. Vi får håpe hun synes alt dette er verdt det når det får gått litt tid. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Ok, da har vi ulik forståelse av både begrepet vanskjøtsel og hva som er god omsorg. For min del skal det mer til enn å feks. gi baby flaske og sende barn til besteforeldre. 

Jeg håper og tror at både skole og helsestasjon hadde reagert dersom SE vanskjøttet barna sine, eller ikke hadde omsorgsevne. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...