Sharpa VinterBerg Skrevet 15. mars 2023 #16101 Del Skrevet 15. mars 2023 Hjertestein skrev (25 minutter siden): Fittekjerring, som hun ville kalle oss for. Men hun sa det ikke☝🏼 Stemmer.. hyggelig influencer dette/ 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 15. mars 2023 #16102 Del Skrevet 15. mars 2023 elskersommer skrev (1 minutt siden): Man skal da ikke regne med noe som helst.. de skal faktisk merke med reklame Sikker på det? Går du inn på f.eks Bergans så merker ikke de egne innlegg som reklame selvom de åpenbart reklamerer for sine produkter.. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinterferie Skrevet 15. mars 2023 #16103 Del Skrevet 15. mars 2023 11 hours ago, Nikea said: Jeg synes de er fine, men jeg kler ikke fotside kjoler. Mens jeg synes halsen/skuldrene så litt slitsomme ut på den kortere varianten (ser ut som de sklir ned bare noen ser på en). En kombinasjon av de to hadde passet meg bedre. Synes de ser så gode ut til sommeren Men jeg regner med det går an å finne lignende i butikken 😄 Jeg så den med lange armer i en barnedåp i helgen. Og den var nydelig. Rett og slett nydelig. Mye finere i virkeligheten, enn jeg hadde forestilt meg. Veldig sommerlig og lett. 😃 Sara Emilie snakket om å lage en som var kortere. Den ble litt billigere og. 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 15. mars 2023 #16104 Del Skrevet 15. mars 2023 1789 skrev (3 timer siden): Mye jeg ikke liker med henne, men synes det å kommentere utseende og hvordan man velger å sminke/kle seg er litt lavmål. Helt greit..😌 bare litt synd å se, hun er mye penere når hun toner det ned litt.🫢 kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sett Sara uten/eller med naturlig fin sminke og jeg har vært av og på følger siden hun regjerte topplista sammen med Donna!🤪🤪 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinterferie Skrevet 15. mars 2023 #16105 Del Skrevet 15. mars 2023 37 minutter siden, elskersommer said: Man skal da ikke regne med noe som helst.. de skal faktisk merke med reklame Nei, ikke på Careless sin Instagram. https://lenegunvaldsen.no/merking-av-reklame/ Lene Gundvalsen forklarer på en grei måte. For å sitere henne: På Choice hotell sin IG konto forventer du å finne reklame for Choice hoteller. På Meny sin Facebook side, forventer du å finne reklame for Meny. Og merking er derfor ikke nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 15. mars 2023 #16106 Del Skrevet 15. mars 2023 Vinterferie skrev (3 minutter siden): Nei, ikke på Careless sin Instagram. https://lenegunvaldsen.no/merking-av-reklame/ Lene Gundvalsen forklarer på en grei måte. For å sitere henne: På Choice hotell sin IG konto forventer du å finne reklame for Choice hoteller. På Meny sin Facebook side, forventer du å finne reklame for Meny. Og merking er derfor ikke nødvendig. Men Sara bryter lovverket på snap når hun ikke merker reklamen hun sniker inn. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstene1234 Skrevet 15. mars 2023 #16107 Del Skrevet 15. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (23 minutter siden): Men Sara bryter lovverket på snap når hun ikke merker reklamen hun sniker inn. Her var det snakk om spesifikke bilder som ble lagt ut her som eksempel på dårlig merking, ikke generelt. Bilder fra Careless sin egen konto trenger ikke merkes med reklame 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 15. mars 2023 #16108 Del Skrevet 15. mars 2023 Blomstene1234 skrev (5 minutter siden): Her var det snakk om spesifikke bilder som ble lagt ut her som eksempel på dårlig merking, ikke generelt. Bilder fra Careless sin egen konto trenger ikke merkes med reklame Sara driver med snik reklame på Snapchat for Careless og det er ikke lov! 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstene1234 Skrevet 15. mars 2023 #16109 Del Skrevet 15. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (12 minutter siden): Sara driver med snik reklame på Snapchat for Careless og det er ikke lov! Ingen som har sagt noe på det, men en her inne la ut disse bildene tidligere og mente Sara hadde merket dårlig. Men de bildene som du snakker om her er fra Careless sin egen IG konto og trenger derfor ikke merkes med reklame 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 15. mars 2023 #16110 Del Skrevet 15. mars 2023 Men burde hun ikke merke med reklame på alle vareprøvene og kommende produkter på snapchat også? det gjør hun ikke. Plutselig er en kjole hun har brukt blitt lansert🤷♀️ er mange eksempler på dette! 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 15. mars 2023 #16111 Del Skrevet 15. mars 2023 L0tta skrev (På 14.3.2023 den 19.36): Kilde : Sara Emilie Tandberg, instagram Det er jo et bilde tatt kun for å kunne dele på sosiale medier. Se oss, men ikke se oss. De vil vel ikke henge opp det der i stuen?😆 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 15. mars 2023 #16112 Del Skrevet 15. mars 2023 Blomstene1234 skrev (4 minutter siden): Ingen som har sagt noe på det, men en her inne la ut disse bildene tidligere og mente Sara hadde merket dårlig. Men de bildene som du snakker om her er fra Careless sin egen IG konto og trenger derfor ikke merkes med reklame FT oppfordrer til å merke en gang for mye enn en gang for lite. Sara har vist kjolene på Snapchat lenge før lanseringen og det er kritikkverdig da det ikke er lov. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 15. mars 2023 #16113 Del Skrevet 15. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (26 minutter siden): FT oppfordrer til å merke en gang for mye enn en gang for lite. Sara har vist kjolene på Snapchat lenge før lanseringen og det er kritikkverdig da det ikke er lov. Disse to betyr ikke det samme,sånn for ordens skyld.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. mars 2023 #16114 Del Skrevet 15. mars 2023 Blomstene1234 skrev (1 time siden): Ingen som har sagt noe på det, men en her inne la ut disse bildene tidligere og mente Sara hadde merket dårlig. Men de bildene som du snakker om her er fra Careless sin egen IG konto og trenger derfor ikke merkes med reklame Bildet av BH er for å illustrere at den også skal merkes som reklame, da den er fra Careless. Finnes forøvrig i hvit også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstene1234 Skrevet 15. mars 2023 #16115 Del Skrevet 15. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden): FT oppfordrer til å merke en gang for mye enn en gang for lite. Sara har vist kjolene på Snapchat lenge før lanseringen og det er kritikkverdig da det ikke er lov. Diskusjonen som du siterte er bilder fra Careless sin Instagram. Firma (Careless, ikke Sara Emilie AS) som deler egne produkter på sin profil må ikke merke med reklame Lill skrev (16 minutter siden): Bildet av BH er for å illustrere at den også skal merkes som reklame, da den er fra Careless. Finnes forøvrig i hvit også. Hadde bildene lagt på Sara Emilie AS profil så er jeg enig i at den kunne vært merket. Men bildene du har delt er fra Careless sin profil og trengs derfor ikke å merkes med reklame. Firma merker ikke reklame på sine poster på egen profil, da skulle alle firmaprofiler hatt reklame merket. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 15. mars 2023 #16116 Del Skrevet 15. mars 2023 duplexx skrev (2 timer siden): Det er jo et bilde tatt kun for å kunne dele på sosiale medier. Se oss, men ikke se oss. De vil vel ikke henge opp det der i stuen?😆 Akkurat som videoen hun postet idag på ig. Der har Sara sikkert sagt til V "vi leier mens vi går bortover her og når vi kommer bort der, da løfter du meg opp og snurrer meg rundt. Så går fotografen bak og filmer slik at ansiktet ditt ikke vises. Så skal jeg poste det på ig med en søt tekst" 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 15. mars 2023 #16117 Del Skrevet 15. mars 2023 Det var så fælt å se at hun sto å reklamerte for tingene sine mens hun sto i en stellesituasjon😕 Jeg elsket å stå og pludre med mini når han lå på stellebordet. Det er jo så viktig å være tilstede i amme/flaske og stellesetting. Kjempetrist å se at hun jobber fremfor å pludre med lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. mars 2023 #16118 Del Skrevet 16. mars 2023 Verba skrev (8 timer siden): Det var så fælt å se at hun sto å reklamerte for tingene sine mens hun sto i en stellesituasjon😕 Jeg elsket å stå og pludre med mini når han lå på stellebordet. Det er jo så viktig å være tilstede i amme/flaske og stellesetting. Kjempetrist å se at hun jobber fremfor å pludre med lille. Samme her Husker da mine barn var nyfødte/spebarn så anbefalte helsesøster å bruke stellesituasjoner til å kommunisere med den lille. Blikkontakt, pludring, gjerne litt baby-massasje. Husker også at de ikke var så gamle før du begynte å gi respons Spebarn observerer ansiktet til foreldrene, som feks når man steller de, og de er ikke gamle før de gir respons tilbake, og de speiler mimikken til foreldrene. Gaper, rekke tunge, blinke… Å se tv eller scrolle mens man sitter time etter time med baby på puppen, særlig når de har økedøgn og de ligger som limt på, er noe annet. Men man bør ikke konsekvent sitte på telefonen. Også ammesituasjon/flaskemating bør brukes til kontakt med babyen Sara klager over at den lille henger i puppen hele tiden, men har hun ikke tenkt over at aldersmessig så er det tid for økedager nå? Økedager er slitsomme, men det er babyens måte å regulere melkeproduksjonen på. De vokser og i takt med det så behøves også mere mengde mat. Sara skryter av at hun elsker å amme og ammet de to eldste lenge. Så dette bør hun vite. Ikke misforstå dette, jeg har ingenting i mot morsmelkerstatning, men når Sara sier hun må supplere med MME samtidig som det tidsmessig er normalt med økedøgn ut i fra alder på den lille, og hun klager over at babyen henger i puppen hele tiden så forstår jeg ikke at Sara ikke forstår sammenhengen selv. Som sagt så har hun to ganger før fullammet lenge. Men, da de to eldste var babyer så var vel Sara heller ikke «kjendis» og hadde ikke så mange jern i ilden som nå. Hun hadde bedre tid med de to eldste. (det viktigste er at babyer blir mett og legger på seg som de skal, om det er med morsmelk eller erstatning, men nå henviste jeg til Sara og hennes uttalelser da hun gikk gravid om amming av de to eldste, og hva hun viser i monitor nå) Spebarn klarer ikke å få opp produksjonen helt selv, det er viktig at mor legger tilrette for det. Og det gjør man ikke ved å sitte å jobbe på macen ved siden av babyen. For at økedøgn skal ha effekt så må man rett og slett bare gi det den tiden det tar. Rigge seg til i sofaen og passe på å ha nok drikke ved siden av seg, passe på å spise nok, senke skuldrene og slappe av, og samhandle med babyen. Passe på å sove når babyen sover hvis man er i underskudd på søvn. Far/medmor bør gjøre en innsats med eldre barn, levering og henting i bhg/skole, husarbeid og matlaging og på den måten bidra til at mor og spebarn får fokusere på økedøgnene/ammingen. Denne tiden er ikke tiden for at den andre parten kjører på med overtid og overlater alt til barseltiden Da mine barn var små så var de første 6 ukene av permisjonstiden forbeholdt mor. Nettopp pga de ukene kalles barseltiden og mor er barselkvinne. Amming skal etableres, kroppen skal falle på plass etter svangerskap og fødsel (graviditet og fødsel er ei stor belasting for kvinnekroppen), og bånd til den lille skal knyttes. Får assosiasjoner til Tårnfrid, for de som er gamle nok til å huske den karakteren. Alt har sin tid Sara, og babytiden får du aldri tilbake. Du sier at du syntes det var så trist pga dette var mest sannsynlig siste gang du gikk gravid, siste gang du fødte, siste gang du har baby………så nyt denne tiden da! Careless er godt etablert, det er flere aktører inne i bildet, det står ikke og faller på deg. Careless er der om et halvt år også. Du har assistenter, eller du kam ansette en vikar. Bedriften din går såpass bra at det har du råd til. Det er den lille som er babyen din, ikke Careless. Funfact; i gamle dager så skulle barselkvinnen være sengeliggende de første ukene og bare fokusere på å amme, spise/drikke, sove, samspill med babyen. Mor/svigermor/søstre/svigerinner/tanter osv steppet inn og tok seg av hus, matlaging, eldre søsken (det var jo kvinnfolkarbeid og ikke noe mannfolka gjorde), og nabokoner kom på besøk med sendamat (ofte rømmegrøt og spekemat siden det var kraftkost) og bidro de også (forløperen til barselbesøk, men nå har der utviklet seg til at folk kommer på besøk og har med gaver til babyen, og forventer servering) Vi burde kanskje ha gått litt tilbake i tid når det kommer til tiden etter fødsel. Ikke så ekstremt som at man skal være sengeliggende i 6 uker, men at familie og venner stepper opp sånn at barselkvinnen får mere tid til å fokusere på den nyfødte, fokus på amming og hvile. Lag mat og kom på besøk. Sett på ei maskin med klær og rydd ut av oppvaskmaskinen. La barselkvinnen få være i barsel, og ikke sånn som det har blitt nå at man skal poppe ut en baby og to dager etter så skal det være vanlig hverdag igjen med de samme pliktene og oppgavene samtidig som du har en nyfødt liten en i en sele på magen for å ha begge hendene fri til å gjøre alle oppgaver. Det er ikke sånn der skal være, verden går i feil retning 13 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 16. mars 2023 #16119 Del Skrevet 16. mars 2023 skruf skrev (47 minutter siden): Samme her Husker da mine barn var nyfødte/spebarn så anbefalte helsesøster å bruke stellesituasjoner til å kommunisere med den lille. Blikkontakt, pludring, gjerne litt baby-massasje. Husker også at de ikke var så gamle før du begynte å gi respons Spebarn observerer ansiktet til foreldrene, som feks når man steller de, og de er ikke gamle før de gir respons tilbake, og de speiler mimikken til foreldrene. Gaper, rekke tunge, blinke… Å se tv eller scrolle mens man sitter time etter time med baby på puppen, særlig når de har økedøgn og de ligger som limt på, er noe annet. Men man bør ikke konsekvent sitte på telefonen. Også ammesituasjon/flaskemating bør brukes til kontakt med babyen Sara klager over at den lille henger i puppen hele tiden, men har hun ikke tenkt over at aldersmessig så er det tid for økedager nå? Økedager er slitsomme, men det er babyens måte å regulere melkeproduksjonen på. De vokser og i takt med det så behøves også mere mengde mat. Sara skryter av at hun elsker å amme og ammet de to eldste lenge. Så dette bør hun vite. Ikke misforstå dette, jeg har ingenting i mot morsmelkerstatning, men når Sara sier hun må supplere med MME samtidig som det tidsmessig er normalt med økedøgn ut i fra alder på den lille, og hun klager over at babyen henger i puppen hele tiden så forstår jeg ikke at Sara ikke forstår sammenhengen selv. Som sagt så har hun to ganger før fullammet lenge. Men, da de to eldste var babyer så var vel Sara heller ikke «kjendis» og hadde ikke så mange jern i ilden som nå. Hun hadde bedre tid med de to eldste. (det viktigste er at babyer blir mett og legger på seg som de skal, om det er med morsmelk eller erstatning, men nå henviste jeg til Sara og hennes uttalelser da hun gikk gravid om amming av de to eldste, og hva hun viser i monitor nå) Spebarn klarer ikke å få opp produksjonen helt selv, det er viktig at mor legger tilrette for det. Og det gjør man ikke ved å sitte å jobbe på macen ved siden av babyen. For at økedøgn skal ha effekt så må man rett og slett bare gi det den tiden det tar. Rigge seg til i sofaen og passe på å ha nok drikke ved siden av seg, passe på å spise nok, senke skuldrene og slappe av, og samhandle med babyen. Passe på å sove når babyen sover hvis man er i underskudd på søvn. Far/medmor bør gjøre en innsats med eldre barn, levering og henting i bhg/skole, husarbeid og matlaging og på den måten bidra til at mor og spebarn får fokusere på økedøgnene/ammingen. Denne tiden er ikke tiden for at den andre parten kjører på med overtid og overlater alt til barseltiden Da mine barn var små så var de første 6 ukene av permisjonstiden forbeholdt mor. Nettopp pga de ukene kalles barseltiden og mor er barselkvinne. Amming skal etableres, kroppen skal falle på plass etter svangerskap og fødsel (graviditet og fødsel er ei stor belasting for kvinnekroppen), og bånd til den lille skal knyttes. Får assosiasjoner til Tårnfrid, for de som er gamle nok til å huske den karakteren. Alt har sin tid Sara, og babytiden får du aldri tilbake. Du sier at du syntes det var så trist pga dette var mest sannsynlig siste gang du gikk gravid, siste gang du fødte, siste gang du har baby………så nyt denne tiden da! Careless er godt etablert, det er flere aktører inne i bildet, det står ikke og faller på deg. Careless er der om et halvt år også. Du har assistenter, eller du kam ansette en vikar. Bedriften din går såpass bra at det har du råd til. Det er den lille som er babyen din, ikke Careless. Funfact; i gamle dager så skulle barselkvinnen være sengeliggende de første ukene og bare fokusere på å amme, spise/drikke, sove, samspill med babyen. Mor/svigermor/søstre/svigerinner/tanter osv steppet inn og tok seg av hus, matlaging, eldre søsken (det var jo kvinnfolkarbeid og ikke noe mannfolka gjorde), og nabokoner kom på besøk med sendamat (ofte rømmegrøt og spekemat siden det var kraftkost) og bidro de også (forløperen til barselbesøk, men nå har der utviklet seg til at folk kommer på besøk og har med gaver til babyen, og forventer servering) Vi burde kanskje ha gått litt tilbake i tid når det kommer til tiden etter fødsel. Ikke så ekstremt som at man skal være sengeliggende i 6 uker, men at familie og venner stepper opp sånn at barselkvinnen får mere tid til å fokusere på den nyfødte, fokus på amming og hvile. Lag mat og kom på besøk. Sett på ei maskin med klær og rydd ut av oppvaskmaskinen. La barselkvinnen få være i barsel, og ikke sånn som det har blitt nå at man skal poppe ut en baby og to dager etter så skal det være vanlig hverdag igjen med de samme pliktene og oppgavene samtidig som du har en nyfødt liten en i en sele på magen for å ha begge hendene fri til å gjøre alle oppgaver. Det er ikke sånn der skal være, verden går i feil retning Er så enig. Baby sover jo mesteparten av dagen uansett, å da er disse øyeblikkene så ekstra viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstene1234 Skrevet 16. mars 2023 #16120 Del Skrevet 16. mars 2023 Verba skrev (9 timer siden): Det var så fælt å se at hun sto å reklamerte for tingene sine mens hun sto i en stellesituasjon😕 Jeg elsket å stå og pludre med mini når han lå på stellebordet. Det er jo så viktig å være tilstede i amme/flaske og stellesetting. Kjempetrist å se at hun jobber fremfor å pludre med lille. Tiden er så altfor kort den tiden de er liten og man har den stunden på stellebordet, så fint å bruke den godt med baby. Mange andre tidspunkt man kan ta reklame 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå