Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Men det er helt greit at brukere her i tråden lyver og kommer med feilinformasjon om SE når det kommer fra kritikerne? Oh The irony.....  Da skal man gå stille i dørene......

Her går det oftest ene veien, regler gjelder oftest ikke for alle her.

Lyving er feil uansett, husk det. Har merkt flere ganger at ting blir til sannhet også angående SE som ikke har rot i virkeligheten, dette med fittekjerring. Nå skrives det som at hun kalte de det men hun sa vel, jeg har lyst å kalle de fittekjerringer, eller?? Det er faktisk en forskjell der....... Men her dannes det stadig nye sannheter. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharpa VinterBerg skrev (37 minutter siden):

Du svarer ikke på innlegget. 

Hva mener du er spørsmålet jeg skal svare på her?:

«Å selge sjelen sin for klikk og følgere er jaggu meg ikke så tipp topp det heller. »

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (17 minutter siden):

Det endrer ikke min mening om henne. Jeg lar meg ikke påvirke for jeg kunne har barn på hennes alder. 

Hvem er det egentlig som bør komme med informasjon om fødsler? Sara eller jordmor? Og vet du hvorfor det kan være skadelig om folk tror på dette våset hun publiserer? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (4 minutter siden):

«Å selge sjelen sin for klikk og følgere er jaggu meg ikke så tipp topp det heller. »

Hvordan forholder du deg til det?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Anim92 skrev (14 minutter siden):

Jeg har skrevet min mening om saken og da er det nok i denne omgang. 

Det er tydelig at i denne tråden er det kritikerne til SE som bestemmer hva andre skal mene og se.

Jeg trekker meg ut nå i denne omgang. Så får dere bare synse og spekulere i om hun lyver eller ikke. Det er personhets i mine øyne men så har jeg lært folkeskikk i min oppvekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Det er tydelig at i denne tråden er det kritikerne til SE som bestemmer hva andre skal mene og se.

Jeg trekker meg ut nå i denne omgang. Så får dere bare synse og spekulere i om hun lyver eller ikke. Det er personhets i mine øyne men så har jeg lært folkeskikk i min oppvekst. 

Du ber kritikere ta seg en bolle og utviser ingen respekt for andres meninger om Tandberg sin kommunikasjon og kyniske metoder for klikk, likes og salg! 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (1 time siden):

Dette blir persondebatt og det holder jeg meg unna. 

Jeg følger ytterst 3 influensere og det er influensere jeg liker å følge med på fordi jeg mener de er flinke og jordnære. Influensere jeg ikke liker gidder jeg ikke følge med på. Til det er tiden min for dyrebar. 

Den tiden din er kun dyrebar når du blir stilt til veggs og bedt om å svare på spm

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (21 minutter siden):

Hvordan forholder du deg til det?

Hvordan jeg forholdet meg til at SE «selger sjela si»? Som at det er hundre prosent hennes valg. Jeg ser på og tenker i blant «ojsann😳». Men jeg har ikke behov for påstå at hun juger eller skriver «glad jeg ikke har slike psykiske problemet» etc. For sånt er lavmåls. Og ja, det er jo hver enkelt bruker her sitt valg om de vil gå den veien eller ikke. Men det blir fryktelig dobbeltmoralsk.

Heartgirl skrev (9 minutter siden):

Regner med du feilsiterte her?🤗

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkguru skrev (4 timer siden):

Ja hun vet at dette skaper engasjement og kan bidra til flere følgere. Jeg er ganske sikker på at hun ikke legger ut noe på Snapchat idag fordi hun vil at vi skal sprekke av nysgjerrighet og trykke følg på Instagram. Skitten men lurt spilt av henne.
Jeg følger ikke😆

Kommer ikke til å følge, hverken på SC eller IG, å absolutt ingen fare for at jeg sprekker 😂 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Enig. De som sitter og sprer ditt har alt for mye fritid og det synes som om de følger SE bare for å lete etter feil med hennes. 

Mye fritid du også, som du bruker på folk som irriterer deg...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhjo skrev (5 timer siden):

Jeg er vel en av få som synes det er spennende det hun legger ut nå om fødsel. Selv om hun har ropt mye ulv-ulv 😝

Ser hun har venflon i hånda, er det normalt ved vanlig fødsel? Jeg spør oppriktig fordi jeg lurer: Hun skriver at riene dabbet av og hun sov en time, og at hun nå har 4 cm åpning og det har tatt seg opp igjen.  Jeg fikk venflon med min første, fordi da var jeg 36+6 og vannet hadde gått ett døgn før så fikk for å unngå infeksjon hos både baby og meg. Med siste så hadde jeg ingenting, fødte en time etter at jeg kom til sykehuset og var på en slik stue som kunne minne om hjemme (fødestue sikkert, var ingen sykehus seng eller overvåking osv, var vanlig seng, lys og planter osv, faktisk veldig koselig) 😀  men da var jeg også lengre i svangerskapet og ingen vannavgang (38+5)

Jeg har født vaginalt en gang og hadde ikke veneflon i hånden 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iansak skrev (2 timer siden):

Jaja nå fikk hun ihvertfall en "vanlig" fødsel og ikke styrtfødsel men får føle på hvordan det er å hompe på ball  og å stå i prekestol på fødestua før fødsel. Hyggelig for typen og få være med også at det ikke ble styrt

Nå fødte jeg første vaginalt. Egentlig en fin fødsel som varte i 6 timer. Men jeg fatter fortsatt ikke hvorfor folk føler seg snytt for en fødsel fordi barnet kommer iløpet av 1 time? Er det virkelig noe og hige etter og få ligge der i 6-8-10-12 timer med intense smerter. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Denne tråden er en tråd for alle og det står ikke noe sted at de som skriver her må mislike SE. Om jeg synes hun er en jordnær og ærlig influenser så er det mitt eget valg. Jeg trenger ingen til og fortelle meg hva jeg skal mene. 

Jordnær og ærlig? Når?

Heartgirl skrev (36 minutter siden):

Er det virkelig personhets når man tar folk i å lyve?!!  Folkeskikken jeg har lært er at man ikke skal lyve. Din folkeskikk er tydeligvis motsatt?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (2 timer siden):

Er det noe å henge seg opp i? Alt for å finne noe galt med SE. 

Er det dette du mener er respekt for andre sine meninger?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (23 minutter siden):

Jeg har født vaginalt en gang og hadde ikke veneflon i hånden 

Jeg har født vaginalt to ganger og har hatt veneflon begge gangene 😉 

Endret av Glutis
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel skrev (8 timer siden):

Jeg har fulgt med her ganske lenge, men ikke deltatt selv i diskusjonen. Nå kjente jeg litt behov for å gjøre nettop det og er enig med deg! Det er dessverre mye av det hun snakker om knyttet til svangerskap/fødsel som skurrer eller ikke stemmer med fysiologi eller vanlig praksis. Jeg er jordmor og synes bl.a det virker rart å strippe mtp historikken med styrtfødsler når hun har barna hjemme, her er det mye å vinne på at kroppen starter rolig selv slik at hun kanskje kan gjenkjenne starten og rekke inn på sykehus for det første, men også med barna trygt plassert hos omsorgspersoner. Særlig viktig er den forutsigbarheten for sønnen som har behov for andre rammer rundt seg mtp oppfølging av diabetes. Når jordmor må gå såpass drastisk til verks som hun beskriver rundt strippingen så høres det for meg (uten såklart å ha undersøkt selv) veldig umodent ut. Å ha 1 cm åpning på slutten av svangerskapet for en tredjegangsfødende er helt normalt. 

Sara har hatt «rier» som hun beskriver det som en stund allerede. Måten hun bruker det begrepet er så forvirrende for meg og da sikkert for andre også. Det hender at enkelte kvinner kan ha en lang og smertefull latens, men det er snakk om da ofte dager ikke uker og får som regel tilbud om avlastning eller et opplegg hjemme. Tror det er uheldig med så mange følgere som følger med på dette å normalisere «modningsrier», smerter og ubehag i så lang tid. Dette er tilfeller hvor det kan være vesentlig å utelukke andre årsaker enn «modning» (som det ikke virker som det er, selv om hun selv ofte refererer til at «det modnes veldig) slik som infeksjon eller andre truende tilstander. Men såklart er det også normalt med ubehag på slutten av et svangerskap.

Måtte bare lufte litt her. Det er så krevende å høre hun snakke om temaer som ikke alltid reflekterer det som er fysiologisk mulig og gjengs praksis. Det gjelder flere temaer, så jeg håper alle gravide har et lite kritisk blikk og diskuterer det som gjelder deres egen helse og svangerskap med sin jordmor/lege. Håper for hennes del at hun får en fin avslutning på svangerskapet som krever mye av henne nå, at hun rekker inn til sykehuset mens barna hennes har det trygt rundt seg og kan rette tankene inn mot den nye familien som trenger en stødig mamma som rollemodell og omsorgsperson. 

Er det vanlig å på en måte bli igangsatt 10 dager før termin?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heartgirl skrev (1 time siden):

Kutt ut den ovenfra og ned teknikken du driver med. Det som jeg synes er tydelig i denne tråden er når folk spørr Om en saklig diskusjon så kommer det « DET ER TYDELIG AT KRITIKKERNE BESTEMMER HVA VI SKAL MENE», eller « jeg har bedre ting å bedrive tiden min med enn å svare på usakligheter». Du og jeg er ikke bedre enn noen av de på denne tråden. Så slutt å innbill deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Hjertestein skrev (12 minutter siden):

Er det vanlig å på en måte bli igangsatt 10 dager før termin?

Det er vel opp til lege og jordmor til å vurdere hva som bør gjøres? Hun er nok sliten etter mange dager med maserier og smerter. Men det er ikke noe vi er inne på KG skal blande seg oppi😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være offentlig, som det Sara er. Men tenk å filme hele svangerskapet, ~alt fra hun ble befruktet, gravidtest, kvalme, kontroller, kynnere, vondter, sexleketøy, modningsrier, grafsing i dåsa. ~ ja lista er uendelig.. Hvorfor gjør hun det og hva er hensikten.  Jo, så klart for følgere og klikk. Stakkars unger, barnefar og resten av familie som er vitne til denne galskapen. Ja, for det er galskap.  Det går fint an å være litt privat selv om en er influencer. Nå er det fødsel på gang ~ det filmes vel underveis der også. Vi er jo allerede underrettet. Får håpe for hennes og familien sin del at alt går bra.

Likte best den Sara var før. Suksessen har dessverre gått henne til hode. Og må si jeg er spent på hvor lenge det går før det kommer en kollaps.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Den tiden din er kun dyrebar når du blir stilt til veggs og bedt om å svare på spm

Godt du ser det selv, for det er det man blir om man ikke er enig med de verste kritikerne. Har man en egen mening her stilles man til veggs. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...