Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Roe skrev (15 minutter siden):

Er det barnslig å vise fingeren etter å ha vunnet en tungtveiende pris eller menneskelig?

For meg er det ganske forståelig. Når man i årevis har blitt latterliggjort, mistrodd, feilinformert om og stadig undervurdert og likevel klarer å bevise det motsatte gang på gang - da tror jeg mange hadde hatt lyst til å vise fingeren..

Forskjellen er bare at Sara våger å være ekte i sin kommunikasjon i stedet for polert. Hun spiller ikke rollen mange mener hun bør spille, og så langt har det fungert helt utmerket.

Hun vant på helt reelle kriterier fra juryen, og jeg tviler ikke på at det finnes folk der ute på nett som spekulerer og ønsker at bedriften skal gå dårlig..

Så ja, hun viste fingeren. Ikke til de som bare ikke heier, men til de som faktisk aktivt håper hun feiler på ulike måter. Og det er kanskje et av de mest fortjente fingerløfta i år spør du meg 🙌🏽

Helt utrolig at noen synes det er innafor å vise fingeren. Det er himmelropende uprofesjonelt. 
Hvis jeg klager på en vare eller service hos f.eks Cubus, så er det fullt fortjent og forståelig om de viser fingeren til meg? Det blir faktisk akkurat det samme. 

• Liker 3
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Roe skrev (16 timer siden):

Er det barnslig å vise fingeren etter å ha vunnet en tungtveiende pris eller menneskelig?

For meg er det ganske forståelig. Når man i årevis har blitt latterliggjort, mistrodd, feilinformert om og stadig undervurdert og likevel klarer å bevise det motsatte gang på gang - da tror jeg mange hadde hatt lyst til å vise fingeren..

Forskjellen er bare at Sara våger å være ekte i sin kommunikasjon i stedet for polert. Hun spiller ikke rollen mange mener hun bør spille, og så langt har det fungert helt utmerket.

Hun vant på helt reelle kriterier fra juryen, og jeg tviler ikke på at det finnes folk der ute på nett som spekulerer og ønsker at bedriften skal gå dårlig..

Så ja, hun viste fingeren. Ikke til de som bare ikke heier, men til de som faktisk aktivt håper hun feiler på ulike måter. Og det er kanskje et av de mest fortjente fingerløfta i år spør du meg 🙌🏽

Synes det er helt greit at du, og andre mener noe annet enn meg, og eventuelt om/at det var en menneskelig reaksjon......

Jeg reagerer på at det kommer ganske ofte her på snap, der hun plutselig, dette også dagen etter prisutdelingen, bare på morgenen, der hun leker mammapoliti......mammapolitiet hun selv misliker sterkt, når noe skriver til henne....

Og hun glemmer jo egentlig at hadde det ikke vært for alle de menneskene innunder " Reme as?"  som organiserer og drar i alle tråder, bak i der, nede i Kristiansand, så hadde ikke CL kommet dit de er nå....

Bilde fjernet. Sol, admin,

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 5
Skrevet
Roe skrev (24 minutter siden):

Nå vil SE bli større enn Cubus og selge i utlandet.. 

Utrolig at noen synes det er innafor at en bedriftseier som vil ha sitt firma ut i den store verden sitter å viser fingeren og er sure på folk som ikke heier på henne🙄🙄

• Liker 10
Skrevet
elskersommer skrev (39 minutter siden):

Du tenker at juryen har vært inne på Kvinneguiden å lest før de bestemte seg?

Nei

• Liker 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hvis denne juryen består av profesjonelle dommere, tror jeg neppe de ville blitt veldig imponert over at hun viser fingeren. Du kan da seriøst ikke forsvare noe sånn. 

Helt ærlig så tror jeg ikke de ville hatt noen tanker om det. 

• Nyttig 6
Skrevet
oss-to skrev (48 minutter siden):

Kanskje det blir spørsmålet frå juryen i landsfinalen?

Kanskje det 😁

• Liker 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (37 minutter siden):

Helt utrolig at noen synes det er innafor å vise fingeren. Det er himmelropende uprofesjonelt. 
Hvis jeg klager på en vare eller service hos f.eks Cubus, så er det fullt fortjent og forståelig om de viser fingeren til meg? Det blir faktisk akkurat det samme. 

Så enig,  rett og slett utrolig at dette forsvares 

• Liker 8
Skrevet
Roe skrev (42 minutter siden):

Siden hun sa /skrev det hun gjorde så har hun nok fått med seg en del kommentarer regner jeg med. Jeg observerer også at endel ønsker at det skal gå dårlig. 
Derfor betydde nok denne prisen veldig mye for SE . Det å bevise at det hun gjør angående Careless tross alt er bra. Så blir det jo spennende hvordan de vil utvikle dette videre. 

Et lite ps. Jeg skjønner at en del blir provosert av den fingeren. Det er jo ikke pent . 
Kan godt hende at dommerne har fått med seg at SE er ufiltrert men det er nok ikke noe man tar stilling til i forhold til evalueringen av careless. For alt jeg vet så kan de syns hun er et friskt pust, eller de er likegyldige til det eller de kan syns at det ikke er bra. Ingen vet. 

Et lite ps til. Lurer på om det er noe generasjonsperspektiv over hvordan man reagere på SE som influenser. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Roe skrev (52 minutter siden):

Så når Sara Emilie står der og viser fingeren så er hun ekte? Ærlig talt.

Å vise fingeren på den måten er barnslig. Det er åpenbart at hun har noe å bevise. Hun skal ta igjen for noe. Og slike kjepphester kan skape mye motbakke for en. Hun bør virkelig ta tak i egne problemer.

Ellers er det jo interessant det du skriver om prisen og vurderingen til juryen. Har den blitt gjengitt noen sted siden du vet så mye om vurderingene og begrunnelsene juryen har gjort seg?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (3 timer siden):

Jeg tror konsekvensene av å dele ALT kan gi profilene angst og depresjoner. I det ene øyeblikket deler man ukritisk barn, sexliv, hverdagsliv, konflikter osv, fordi man må. I det neste, ute i den virkelige verden, møter man disse menneskene man har vært ukritisk åpne til. Og der man spør seg selv om hvem har sett meg. Jeg tror nesten at dette er medaljens bakside. Og har man én ting man strever med, vikler tingene seg inn i hverandre. Jeg synes nesten det er påfallende hvor mange influencere som har ulike typer angstproblematikk de strever med. 
På den ene siden liker jeg åpenheten, for psykisk helse, handler om oss alle. På den andre siden, tror jeg presset og jaget etter penger, kunne gjort den friskeste syk. 

Kan godt hende du er inne på noe her. Jeg har lenge reagert på hvor mange influensere  som har ulike psykiske plager. Ved å tjene penger på SoMe så slipper de å forholde seg til f.eks sosial angst fordi de har jobb og fritid hjemme. De trenger ikke å eksponere seg ved å møte folk eller å dra ulike steder som er vanskelig for dem. Spesielt de som kan tjene penger på dette i ung alder får ikke trent på det som kan være vanskelig. De «luller» seg inn i sin egen lille boble. 

• Nyttig 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (44 minutter siden):

Det er vesentlig forskjell på å gå til Cubus for å klage på en vare eller service, og det å håpe på at et annet menneske skal feile (som hun rettet denne fingeren mot) i mine øyne..

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
elskersommer skrev (45 minutter siden):

Nå vil SE bli større enn Cubus og selge i utlandet.. 

Utrolig at noen synes det er innafor at en bedriftseier som vil ha sitt firma ut i den store verden sitter å viser fingeren og er sure på folk som ikke heier på henne🙄🙄

Jeg tror dette handler om alder på folk om man syns det er innenfor eller ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Det er da ikke det samme🧐

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (34 minutter siden):

Siden hun sa /skrev det hun gjorde så har hun nok fått med seg en del kommentarer regner jeg med. Jeg observerer også at endel ønsker at det skal gå dårlig. 
Derfor betydde nok denne prisen veldig mye for SE . Det å bevise at det hun gjør angående Careless tross alt er bra. Så blir det jo spennende hvordan de vil utvikle dette videre. 

Et lite ps. Jeg skjønner at en del blir provosert av den fingeren. Det er jo ikke pent . 
Kan godt hende at dommerne har fått med seg at SE er ufiltrert men det er nok ikke noe man tar stilling til i forhold til evalueringen av careless. For alt jeg vet så kan de syns hun er et friskt pust, eller de er likegyldige til det eller de kan syns at det ikke er bra. Ingen vet. 

Et lite ps til. Lurer på om det er noe generasjonsperspektiv over hvordan man reagere på SE som influenser. 

Roe skrev (1 time siden):

Etter å ha lese diskusjonane i kveld verkar det som de sit med meir informasjon. Eg lurer på: sjølv seier SE at ho berre får nokre få negative kommentarar per tusen positive. Kva har endra seg sidan då? Og kva informasjon sit de eigentleg på som gjer at de meiner det er annleis no?

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (13 minutter siden):

Etter å ha lese diskusjonane i kveld verkar det som de sit med meir informasjon. Eg lurer på: sjølv seier SE at ho berre får nokre få negative kommentarar per tusen positive. Kva har endra seg sidan då? Og kva informasjon sit de eigentleg på som gjer at de meiner det er annleis no?

Hva er det du prøver å få frem? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (5 minutter siden):

Eg prøver å forstå kva informasjon de byggjer på når de seier at det er mykje negativ respons mot SE, sidan ho sjølv har sagt at ho berre får nokre få negative kommentarar per tusen positive. Eg lurer rett og slett på kva som har endra seg, eller kva grunnlag de har for å meine at situasjonen no er annleis.

• Liker 9
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Eg prøver å forstå kva informasjon de byggjer på når de seier at det er mykje negativ respons mot SE, sidan ho sjølv har sagt at ho berre får nokre få negative kommentarar per tusen positive. Eg lurer rett og slett på kva som har endra seg, eller kva grunnlag de har for å meine at situasjonen no er annleis.

Jeg leser her inne og jeg har vært på noen andre steder på nett. Som flere her inne er. 
Jeg syns det er et rart spørsmål men det er jo så mye «rart» i denne tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (12 minutter siden):

Dette lurer jeg også på. 

Det jeg personlig refererer til er ikke antallet negative kommentarer totalt, men de som faktisk ønsker at ting skal gå dårlig for Sara. De finner man nok av i kommentarfelt under nyhetssaker f.eks.

Fingeren i snappen hennes er rettet mot akkurat denne gruppen, og ikke mot de andre positive, nøytrale eller negative tilbakemeldingene slik jeg tolker det hun skriver selv. (I snappen som ble lagt ut her altså) Intensjonen er altså spesifikk, og det er det som gjør gesten forståelig for min del iallefall...

Endret av Roe
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
oss-to skrev (7 minutter siden):

Må legge til litt til. Det er ikke noe annerledes enn for noen måneder siden.  Bare sånn siden du mener at jeg syns det er annerledes nå. 
Jeg syns faktisk tråden her er bedre nå enn for noen måneder siden. 

Lurer fortsatt på hva du egentlig er ute etter. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Roe skrev (17 minutter siden):

Dette lurer jeg også på. 

Det jeg personlig refererer til er ikke antallet negative kommentarer totalt, men de som faktisk ønsker at ting skal gå dårlig for Sara. De finner man nok av i kommentarfelt under nyhetssaker f.eks.

Fingeren i snappen hennes er rettet mot akkurat denne gruppen, og ikke mot de andre positive, nøytrale eller negative tilbakemeldingene slik jeg tolker det hun skriver selv. (I snappen som ble lagt ut her altså) Intensjonen er altså spesifikk, og det er det som gjør gesten forståelig for min del iallefall...

Minimeg1234 skrev (13 minutter siden):

Må legge til litt til. Det er ikke noe annerledes enn for noen måneder siden.  Bare sånn siden du mener at jeg syns det er annerledes nå. 
Jeg syns faktisk tråden her er bedre nå enn for noen måneder siden. 

Lurer fortsatt på hva du egentlig er ute etter. 

Eg forstår poenget dykkar og kvifor gesten kan vere forståeleg for nokon, men eg synest det å vise fingeren etter å ha vunne ein pris som EY Entrepreneur Of The Year ikkje er ein verdig måte å oppføre seg på. Ein slik pris handlar om profesjonell integritet, og det bør ikkje blandast saman med personleg frustrasjon.

Samtidig lurar eg på, kven er eigentleg dei som aktivt ønskjer at ting skal gå dårleg? Er det nettroll, nokre få høglytte kritikarar, eller eit narrativ som får motstanden til å verke større enn ho eigentleg er? Eg trur det er interessant å skilje mellom dette for å forstå gesten i samanheng.

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...