Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 07:04 #54481 Skrevet tirsdag kl. 07:04 Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden): Jeg tror du har et godt poeng. Flere av influencerne promoterer jo tidligere egensykdom. Sara medisin ME, Therese med sin utbrenthet, Monica Nyhus med sine katastrofetanker og migrene. Dette indikerer jo mennesker som ville slitt i arbeidslivet. Mulig jeg er ufin nå, men jeg tenker at det primært ikke handler om sykdom, mer at man ikke har evne til å innrette seg, i et liv, der man har ledere, og der man må yte. Jeg tror de har funnet et yrke de kan mestre til tross for sykdom og plager. De sykdommene du nevner her er sykdommer som ofte gjør det vanskelig å fungere i ordinære jobber. En influenser kan styre dagene selv utifra form. 2 4
Anemoi Skrevet tirsdag kl. 07:14 #54482 Skrevet tirsdag kl. 07:14 Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Jeg tror de har funnet et yrke de kan mestre til tross for sykdom og plager. De sykdommene du nevner her er sykdommer som ofte gjør det vanskelig å fungere i ordinære jobber. En influenser kan styre dagene selv utifra form. Kanskje det, men det er også en jobb som skaper stor følelsesmessig og ikke minst økonomisk avhengighet. Så om det er bra for ellers sårbare mennesker, tviler jeg på. 6 2
Anemoi Skrevet tirsdag kl. 07:17 #54483 Skrevet tirsdag kl. 07:17 (endret) Når snap er borte, da føler man seg litt «som en valp som har gått seg vill». Hvor er det trygge hjemmet mitt blitt av??? 🫣 Endret tirsdag kl. 07:18 av Anemoi 4 5
Harnoejegvilsi Skrevet tirsdag kl. 07:21 #54484 Skrevet tirsdag kl. 07:21 Minimeg1234 skrev (12 minutter siden): Jeg tror de har funnet et yrke de kan mestre til tross for sykdom og plager. De sykdommene du nevner her er sykdommer som ofte gjør det vanskelig å fungere i ordinære jobber. En influenser kan styre dagene selv utifra form. Da må jeg si de har en arbeidskapasitet ut over det vanlige mennesker har. Det er ingen jobb å sminke seg, ha lange rants om dyre renter, huske å puste osv. Det er tull, og det er svada. Hvis noen kan fortelle meg hva Sara influencer, om man tar bort Careless, så blir jeg fornøyd. For det jeg har sett, er vås. Om 100 år, blir mennesker å le av oss alle. For vi er stokk dumme, som lar oss underholde av intetsigende tull. 3 13
Bibbi_ Skrevet tirsdag kl. 07:24 #54485 Skrevet tirsdag kl. 07:24 Minimeg1234 skrev (18 minutter siden): Jeg tror de har funnet et yrke de kan mestre til tross for sykdom og plager. De sykdommene du nevner her er sykdommer som ofte gjør det vanskelig å fungere i ordinære jobber. En influenser kan styre dagene selv utifra form. Hehe, de har helse til å "være på" 24 timer i døgnet. På eventer og alt annet. Nei, den ME historien til SET tror jeg hva jeg vil om. 4
Anemoi Skrevet tirsdag kl. 07:30 #54486 Skrevet tirsdag kl. 07:30 Harnoejegvilsi skrev (8 minutter siden): Da må jeg si de har en arbeidskapasitet ut over det vanlige mennesker har. Det er ingen jobb å sminke seg, ha lange rants om dyre renter, huske å puste osv. Det er tull, og det er svada. Hvis noen kan fortelle meg hva Sara influencer, om man tar bort Careless, så blir jeg fornøyd. For det jeg har sett, er vås. Om 100 år, blir mennesker å le av oss alle. For vi er stokk dumme, som lar oss underholde av intetsigende tull. 🤞🏻🎯🎯🎯 6
Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 07:33 #54487 Skrevet tirsdag kl. 07:33 Harnoejegvilsi skrev (8 minutter siden): Da må jeg si de har en arbeidskapasitet ut over det vanlige mennesker har. Det er ingen jobb å sminke seg, ha lange rants om dyre renter, huske å puste osv. Det er tull, og det er svada. Hvis noen kan fortelle meg hva Sara influencer, om man tar bort Careless, så blir jeg fornøyd. For det jeg har sett, er vås. Om 100 år, blir mennesker å le av oss alle. For vi er stokk dumme, som lar oss underholde av intetsigende tull. Om det er vås eller ikke så kan hun styre arbeidsdagen selv som gjør at det fungerer. Alternativet er kanskje å få trygd fra nav . 3 2
NoaideBiehtar Skrevet tirsdag kl. 07:44 #54488 Skrevet tirsdag kl. 07:44 Harnoejegvilsi skrev (21 minutter siden): Om 100 år, blir mennesker å le av oss alle. For vi er stokk dumme, som lar oss underholde av intetsigende tull. Hvorfor tror du det? Det kan jo like gjerne være influensertankegangen som "regjerer" om 100 år. De formerer seg jo i større grad enn oss andre også så... 😶🤐 2 2
Era Vulgaris Skrevet tirsdag kl. 08:03 #54489 Skrevet tirsdag kl. 08:03 Anemoi skrev (45 minutter siden): Når snap er borte, da føler man seg litt «som en valp som har gått seg vill». Hvor er det trygge hjemmet mitt blitt av??? 🫣 Etter en dag! 2 4
Bibbi_ Skrevet tirsdag kl. 08:08 #54490 Skrevet tirsdag kl. 08:08 Minimeg1234 skrev (33 minutter siden): Om det er vås eller ikke så kan hun styre arbeidsdagen selv som gjør at det fungerer. Alternativet er kanskje å få trygd fra nav . Nei veit du hva! Er valget til SET å være trygdet eller jobbe som influenser og bedriftseier med 4 barn ? Kyss meg i ræ..! Nå ble jeg faktisk jæ... provosert! 9
GulleGull Skrevet tirsdag kl. 08:12 #54491 Skrevet tirsdag kl. 08:12 Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Nei veit du hva! Er valget til SET å være trygdet eller jobbe som influenser og bedriftseier med 4 barn ? Kyss meg i ræ..! Nå ble jeg faktisk jæ... provosert! Om SET skal få tilbake trygden tror jeg hun har ett problem. Hun viser alt annet en ei som sliter med helsa lenger. Hun har forøvrig selv sagt hun er frisk igjen, så at andre da sier hun er syk men klarer jobbe kun fordi det er «tilrettelagt» er litt rart. Dette jeg skriver her handler ikke om at jeg tenker hun ikke har vært syk, for det tror jeg veldig på at hun har vært. 7 4
Anemoi Skrevet tirsdag kl. 08:22 #54492 Skrevet tirsdag kl. 08:22 (endret) GulleGull skrev (10 minutter siden): Om SET skal få tilbake trygden tror jeg hun har ett problem. Hun viser alt annet en ei som sliter med helsa lenger. Hun har forøvrig selv sagt hun er frisk igjen, så at andre da sier hun er syk men klarer jobbe kun fordi det er «tilrettelagt» er litt rart. Dette jeg skriver her handler ikke om at jeg tenker hun ikke har vært syk, for det tror jeg veldig på at hun har vært. Tenkte akkurat det samme som deg. Endret tirsdag kl. 08:22 av Anemoi 1 4
Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 08:29 #54493 Skrevet tirsdag kl. 08:29 Bibbi_ skrev (20 minutter siden): Nei veit du hva! Er valget til SET å være trygdet eller jobbe som influenser og bedriftseier med 4 barn ? Kyss meg i ræ..! Nå ble jeg faktisk jæ... provosert! Du så jeg skrev kanskje ? 4
arnoyb Skrevet tirsdag kl. 08:29 #54494 Skrevet tirsdag kl. 08:29 GulleGull skrev (16 minutter siden): Om SET skal få tilbake trygden tror jeg hun har ett problem. Hun viser alt annet en ei som sliter med helsa lenger. Hun har forøvrig selv sagt hun er frisk igjen, så at andre da sier hun er syk men klarer jobbe kun fordi det er «tilrettelagt» er litt rart. Dette jeg skriver her handler ikke om at jeg tenker hun ikke har vært syk, for det tror jeg veldig på at hun har vært. Alle kan gå på en smell. Men tenker veien til evt ufør for SE nok vil bli lengre denne gang da. 4
Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 08:37 #54495 Skrevet tirsdag kl. 08:37 GulleGull skrev (19 minutter siden): Om SET skal få tilbake trygden tror jeg hun har ett problem. Hun viser alt annet en ei som sliter med helsa lenger. Hun har forøvrig selv sagt hun er frisk igjen, så at andre da sier hun er syk men klarer jobbe kun fordi det er «tilrettelagt» er litt rart. Dette jeg skriver her handler ikke om at jeg tenker hun ikke har vært syk, for det tror jeg veldig på at hun har vært. Jeg tror ikke at hun er interessert i å få tilbake trygd. Så lenge hun har sagt at hun er frisk så er ikke det noe alternativ . Skal jeg spekulere i helse hos SE så tror jeg hun fortsatt sliter med enkelte ting men hun har funnet en «arbeidsmåte» hun mestrer. Men som sagt , det er kun spekulasjoner fra min side. 4 2
Stargaze Skrevet tirsdag kl. 10:30 #54496 Skrevet tirsdag kl. 10:30 Minimeg1234 skrev (2 timer siden): Om det er vås eller ikke så kan hun styre arbeidsdagen selv som gjør at det fungerer. Alternativet er kanskje å få trygd fra nav . Da hadde i hvert fall ungene sluppet å bli massivt eksponert....eller nei vent litt, - foreldrene er vel det og de er jo verstinger på barneeksponering 5
Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 10:47 #54497 Skrevet tirsdag kl. 10:47 Outandabout skrev (5 timer siden): Jeg aner ikke hva jeg skal ha til frokost om ikke Sara kommer PÅ og influencer meg med sin frokost. Føler meg helt i villrede. Er også så spent på om de har hatt en god natt søvn, om V gamet igår, om de hadde et kaffebesøk hos foreldrene. Kanskje de har bytta ut steinen under trappa? Og vi vet liksom ingenting? Neida. Tenk det da, om desse menneskene plutselig ikke hadde denne Snapchat-muligheten! Kanskje en omelett fra SE sin snap i dag kan inspirere til en god frokost i morgen? 😇 2
Minimeg1234 Skrevet tirsdag kl. 11:00 #54498 Skrevet tirsdag kl. 11:00 Stargaze skrev (26 minutter siden): Da hadde i hvert fall ungene sluppet å bli massivt eksponert....eller nei vent litt, - foreldrene er vel det og de er jo verstinger på barneeksponering Kunne vært gøy å hatt en diskusjon på hvem som pr dags dato er verst på barneeksponering. At SE har vært det er blitt meg fortalt men akkurat nå så tror jeg det er flere influensere som overgår både SE og foreldrene ganske mye. 3
Babyface Skrevet tirsdag kl. 11:07 #54499 Skrevet tirsdag kl. 11:07 GulleGull skrev (2 timer siden): Om SET skal få tilbake trygden tror jeg hun har ett problem. Hun viser alt annet en ei som sliter med helsa lenger. Hun har forøvrig selv sagt hun er frisk igjen, så at andre da sier hun er syk men klarer jobbe kun fordi det er «tilrettelagt» er litt rart. Dette jeg skriver her handler ikke om at jeg tenker hun ikke har vært syk, for det tror jeg veldig på at hun har vært. Dette observerer jeg også blant uføre bekjente i sosialemedier; ekstremt mye posting fra et aktivt liv med isbading, fjellturer, oppussing, konserter, på farten med noe og noen absolutt hele tiden, hver dag, men jobbe, nei, det går ikke. 🙄 Jeg skal ikke starte noen debatt om uføre her og drar absolutt ikke alle uføre over en kam, men at enkelte fint kunne jobbet og har langt mer energi enn de fleste andre, det provoserer meg veldig. Sånn sett er det hvertfall ok at SE jobber og skaffer seg penger fra et annet sted enn Nav. Selv om jeg synes hele influencer-opplegget er latterlig; der de viser fram det platte hverdagslivet sitt og mener ting om alt og er ekstremt selvopptatte. 3
Stargaze Skrevet tirsdag kl. 11:27 #54500 Skrevet tirsdag kl. 11:27 Minimeg1234 skrev (26 minutter siden): Kunne vært gøy å hatt en diskusjon på hvem som pr dags dato er verst på barneeksponering. At SE har vært det er blitt meg fortalt men akkurat nå så tror jeg det er flere influensere som overgår både SE og foreldrene ganske mye. Men nå er dette en tråd om SE. Og at andre er verre er ikke formildende 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå