Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Donnap skrev (2 minutter siden):

Ok 😅  Jeg tenker de som bor i nord og har opplevd å måtte på sykehus eller storflyplass  eller annet i Bodø,  vet dette bedre enn de som bor sørpå og kjenner noen i nord. Men at alle disse som må til Bodø er potensielle Careless kunder tror jeg ikke. Det må være endel nordpå som også har fått nok av dårlig service og kvalitet. 

Men alle i Oslo er heller ikke potensielle kunder for alle butikker i Oslo. Men man tar fortsatt utgangspunkt i folketall og statistikker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

Veldig mørkt og dystert. Godt vi har forskjellig smak. Hele huset ser ut som en mørk bunkers. Men det er meg da.

Tror kanskje ikke det er smaken til så mange😅 Men man oppholder seg jo ikke så lenge på badet av gangen da, så man blir kanskje ikke så fort lei😅

• Liker 3
Skrevet
GulleGull skrev (Akkurat nå):

Tror kanskje ikke det er smaken til så mange😅 Men man oppholder seg jo ikke så lenge på badet av gangen da, så man blir kanskje ikke så fort lei😅

Hehe, jeg syns ofte virker som om ungdommer omtrent flytter inn på badene… 😅 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Hehe, jeg syns ofte virker som om ungdommer omtrent flytter inn på badene… 😅 

Kanskje noen🙈 Mine hadde alt av stæsj, klær og speil på rommene og gjorde seg klar der. Badet ble brukt til dusj og do og tannpuss😆

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kanskje valget om å åpne en såpass stor butikk i Bodø ikke var den lureste, men å åpne i Bodø kan være veldig bra for vekst og videre utvikling. Det Bodø mangler i kundegruppe får de tilbake for i en Handelshøgskole som ønsker å få lokale bedrifter til å blomstre. HHN er store på å bruke gode eksempler fra lokalmiljøet til eksamener og oppgaver. Disse oppgavene kan utvikle bedriftene videre og hjelpe til vekst. Godt mulig de rett og slett har sikta seg inn på billig kompetanse i form av studenter for å hjelpe til i videreutvikling av markedsplan.

Skrevet (endret)

siterte feil innlegg 

Endret av GulleGull
Slettet
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 timer siden):

Ser ut som kundemassen foreløpig er veldig uenig med deg .

Ja noen vil alltid henge med lengst mulig selvfølgelig. Det ser man jo på alt. Men da klarer du ikke holde på kundemassen din på sikt og selskapet får ett dårlig rykte. 

Lite bærekraftig i lengden når man ikke klarer matche uttalt budskap og hva man faktisk leverer. 

Ex: Det hjelper lite å skryte utad av «god kundeservice» om den i realiteten ikke er bra for kunden. 

• Liker 5
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Ja noen vil alltid henge med lengst mulig selvfølgelig. Det ser man jo på alt. Men da klarer du ikke holde på kundemassen din på sikt og selskapet får ett dårlig rykte. 

Lite bærekraftig i lengden når man ikke klarer matche uttalt budskap og hva man faktisk leverer. 

Ex: Det hjelper lite å skryte utad av «god kundeservice» om den i realiteten ikke er bra for kunden. 

Det er noe av det jeg syns er spennende med denne bedriften . Hvordan vil de møte utfordringene fremover.  

• Liker 2
Skrevet
Donnap skrev (1 time siden):

Ok 😅  Jeg tenker de som bor i nord og har opplevd å måtte på sykehus eller storflyplass  eller annet i Bodø,  vet dette bedre enn de som bor sørpå og kjenner noen i nord. Men at alle disse som må til Bodø er potensielle Careless kunder tror jeg ikke. Det må være endel nordpå som også har fått nok av dårlig service og kvalitet. 

Som du sier så må nok mange ta en tur innom careless når de alikevel er i Bodø pga sykehus eller tur videre til andre destinasjoner. Tror ikke butikken kan livnære seg på kun de som bor i Bodø.

Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Men alle i Oslo er heller ikke potensielle kunder for alle butikker i Oslo. Men man tar fortsatt utgangspunkt i folketall og statistikker. 

Du kan jo ikke sammenligne Oslo med Bodø.

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Du kan jo ikke sammenligne Oslo med Bodø.

Gleder meg til å se tall fremover og tilbakemeldinger på kvalitet og kundeservice …

• Liker 2
Skrevet
Anemoi skrev (2 timer siden):

Jeg har responset på ditt innlegg en gang, dette er kun for å si at diskusjon om Bodø-folk er en avsporing i debatten. Innlegg som dette er ikke verdt å følge opp.
Da er jeg mer interessert i å vite - hva mener du om SET som influenser? 

Er ikke fan av noen influensere nå, heller ikke SET. Hun har forandret seg siden hun først begynte og ikke til det gode.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Tøvftta skrev (32 minutter siden):

Er ikke fan av noen influensere nå, heller ikke SET. Hun har forandret seg siden hun først begynte og ikke til det gode.

Der er vi helt enige! Jeg har også fulgt henne lenge, og ser en stor endring til det verre. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (3 timer siden):

Det er noe av det jeg syns er spennende med denne bedriften . Hvordan vil de møte utfordringene fremover.  

Hun selger bare enda mer av ungene sine. Helt skruppelløst. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Ja hva skal man si.. Bena plantet på jorda fordi man kjøper first price produkter. Iallfall veldig enkelt å kjøpe inn litt first price ting av og til og sørge for å vise dem til følgerne.

Screenshot_20250919_134116_Snapchat.jpg

• Liker 11
Skrevet
Donnap skrev (13 minutter siden):

Ja hva skal man si.. Bena plantet på jorda fordi man kjøper first price produkter. Iallfall veldig enkelt å kjøpe inn litt first price ting av og til og sørge for å vise dem til følgerne.

Hun er jo imot god kvalitet det gjenspeiler selv dasspapiret 💩☠️🤣🙈

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Da kan jeg supplere med dette… 😉 De aller fleste fra de par siste ukene og mange å ta av. 😅

IMG_1651.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (4 minutter siden):

Da kan jeg supplere med dette… 😉 De aller fleste fra de par siste ukene og mange å ta av. 😅

IMG_1651.jpeg

Stopp verden for nå vil jeg virkelig av 🥴😳🤯😱

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (46 minutter siden):

IMG_1651.jpeg

Når vi ser på desse meldingane frå følgjarane, kan vi forstå mykje om korleis forholdet mellom ein influensar og publikum fungerer sosialt.

For det første ser vi at følgjarane uttrykkjer sterk tilhøyrsle. Dei omtalar Sara Emilie som eit forbilde, og somme seier til og med at dei føler dei er med i prosessen hennar. Dette er eit døme på det vi kallar parasosiale relasjonar – altså at ein kan oppleve å kjenne ein person ein eigentleg berre følgjer på nett.

For det andre er autentisitet viktig. Følgjarane rosar verdiane hennar og seier ho verkar ekte både på innsida og utsida. Når ho deler slike meldingar vidare, styrkjer ho tilliten til seg sjølv. Det gjer at ho framstår som meir enn berre ein som sel klede – ho blir også ein person folk har tru på.

Så har vi forbrukarfellesskapet. Mange av meldingane handlar om klesmerket hennar, CareLess. Det viser at merket ikkje berre er produkt, men også eit symbol på fellesskap. Når folk kjøper eller brukar desse kleda, blir det ein måte å vise at dei er ein del av "Sara Emilie-familien".

Vi ser òg ein tydeleg ingroup–outgroup-dynamikk. Nokre meldingar forsvarar henne mot kritikarar og seier at dei som ikkje likar henne berre får slutte å følgje. Det skaper eit fellesskap der "vi" er lojale og positive, medan "dei andre" er negative. Slik styrkjer ein samhaldet i gruppa.

Til slutt handlar dette mykje om kjensler som sosial valuta. Følgjarane gir ros og støtte, og Sara Emilie svarar med takk og glede. På den måten opplever begge partar å få noko tilbake. Følgjarane føler seg sett og viktige, medan ho får motivasjon, lojalitet og ikkje minst styrking av merkevara si.

Endret av oss-to
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Donnap skrev (1 time siden):

Sara, vi elsker deg osv... Altså. SET har vært lur og flink, det må jeg si. Hun har vært slu, og klart å hjernevaske mange følgere. 

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...