Mamma53 Skrevet 14. september #51621 Skrevet 14. september Bibbi_ skrev (2 timer siden): Helt grusomt, både bad og kjøkken. Forsåvidt resten av huset også. Kaldt, kjedelig og mørkt. Hver sin smak. 1 3
Anemoi Skrevet 14. september #51622 Skrevet 14. september EKSEMPLER AV SARA EMILIE SIN EKSPONERING AV BARN PÅ SNAP Siden vi har diskutert om ett enslig bilde er skadelig, og om helheten og omfanget er skadelig, legger jeg ut en oversikt over alt det mamma Sara Emilie har delt denne uken om de fire barna sine. Avsnitt markerer ny dag. Morgenbilde av far med baby på fanget. - Mor gjennomgikk uken og listet aktiviteter rundt de to eldste barna. - Film av mor som danset med baby i en babystol, fortalte om babyens humør. - Bilde, gikk til stemmelokalet med baby, bilde av babyen i vognen, munn og nedre del av ansiktet var synlig. - Bilde av bestemor som holdt babyen. - Tur i det nye huset, tekst om de to eldste sitt baderom. Amming og babybilde, skrev om hvordan babyen ble stelt i forkant. - Lang muntlig monolog om flytteproblematikk mtp de to eldste barna, fortalte detaljert om deres reaksjoner og siterte hva de hadde sagt. - Viste fram forsiden av en lekseperm. Ammebilde. - I tillegg til mors eksponering, deler også mormor bilder og opplysninger om barnebarna. Hun la bl.a. for litt siden ut en film av babyen der hele babyens ansikt ble vist. Dette ble liggende i flere timer. Mor fortalte hvordan de to yngste barna hadde sovet om natten, og når yngste sønnen våknet. - Snakket om helsekontroll av yngste barnet, hvordan det gikk med vaksineringen, la ut babybilde. - Ammebilde av baby, mor tekstet mer om hvordan det gikk på helsestasjonen og med bilkjøringen. - Tekst og bilde om hvor babyen sov. Babybilde natterstid og kommentar fra mor om vaksinen. - Film fra trilling med vogn, babyfot stakk fram. - Viste bilde av hvilke to bøker mor leste for 2-åringen. Fortalte hvilken inneaktivitet eldste sønn og datter drev på med og hvordan de skulle jobbe videre med det. Tur med to av barna til det nye huset, bilde av mor i bilen. - Mor viste bilder fra filmrommet til barna. Bilde av ett av barna bakfra i stuen. - Mor la ut stort bilde bilde av utstyr knyttet til eldstesønnens diagnose, tekst: «Løvemamma livet ❤️❤️» - Tekster mer om aktiviteten til de to eldste, viste bilder. La ut tre bilder av babyen, tekst til bildene: «Dauer av sveisen hennes om dagen😂😂», «Hvordan kan dette myke fine babyhåret ved fødsel…» og «Bli til en gammel mann sveis😂😂🥲 - Mor snakket om registrering av navnet på yngste datter. - Bilde av yngsteguttens tegnebord og tegninger. - Informerte hva de tre eldstebarna holdt på med inne. - Filmet og snakket til følgerne, avbrøt, hadde en dialog med yngste sønnen, pratet med han om det nye huset og flyttingen, vi hører barnet, fortsatte så med følgerprat. - Mor snakket om droppet, hvilken størrelse hun bestilte til eldste sønnen og eksakt hvor høy han er nå… Dessverre ble dette alt, alt, alt for langt… Som dere ser, å diskuterer ett eneste bilde, er komplett meningsløst! Barneeksponering som dette driver denne mammaen med dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned - gjennom mange år nå. Hun putter det inn mellom reklamer, hus, matprat osv. Det er ikke til å tro at en mamma gjør dette mot sine barn! 6 18
Anemoi Skrevet 14. september #51623 Skrevet 14. september Noen spør kanskje hvorfor jeg skriver slike sammendrag som innlegget over. To grunner: For det første er det mange i tråden som ikke følger SET, da trengs det faktaopplysninger. For det andre er jeg redd for at SET sin barneeksponeringen skal bli oversett og glemt. Et argument her inne har vært at det er ikke verdt å diskutere barneeksponering siden alle er enige om at det er negativt. Men så ser man jo at det kommer inn brukere som bagatelliserer eksponeringen. - Derfor trengs det både fakta og diskusjon! 6 12
Anonym_2024 Skrevet 14. september #51624 Skrevet 14. september Anemoi skrev (7 minutter siden): EKSEMPLER AV SARA EMILIE SIN EKSPONERING AV BARN PÅ SNAP Siden vi har diskutert om ett enslig bilde er skadelig, og om helheten og omfanget er skadelig, legger jeg ut en oversikt over alt det mamma Sara Emilie har delt denne uken om de fire barna sine. Avsnitt markerer ny dag. Morgenbilde av far med baby på fanget. - Mor gjennomgikk uken og listet aktiviteter rundt de to eldste barna. - Film av mor som danset med baby i en babystol, fortalte om babyens humør. - Bilde, gikk til stemmelokalet med baby, bilde av babyen i vognen, munn og nedre del av ansiktet var synlig. - Bilde av bestemor som holdt babyen. - Tur i det nye huset, tekst om de to eldste sitt baderom. Amming og babybilde, skrev om hvordan babyen ble stelt i forkant. - Lang muntlig monolog om flytteproblematikk mtp de to eldste barna, fortalte detaljert om deres reaksjoner og siterte hva de hadde sagt. - Viste fram forsiden av en lekseperm. Ammebilde. - I tillegg til mors eksponering, deler også mormor bilder og opplysninger om barnebarna. Hun la bl.a. for litt siden ut en film av babyen der hele babyens ansikt ble vist. Dette ble liggende i flere timer. Mor fortalte hvordan de to yngste barna hadde sovet om natten, og når yngste sønnen våknet. - Snakket om helsekontroll av yngste barnet, hvordan det gikk med vaksineringen, la ut babybilde. - Ammebilde av baby, mor tekstet mer om hvordan det gikk på helsestasjonen og med bilkjøringen. - Tekst og bilde om hvor babyen sov. Babybilde natterstid og kommentar fra mor om vaksinen. - Film fra trilling med vogn, babyfot stakk fram. - Viste bilde av hvilke to bøker mor leste for 2-åringen. Fortalte hvilken inneaktivitet eldste sønn og datter drev på med og hvordan de skulle jobbe videre med det. Tur med to av barna til det nye huset, bilde av mor i bilen. - Mor viste bilder fra filmrommet til barna. Bilde av ett av barna bakfra i stuen. - Mor la ut stort bilde bilde av utstyr knyttet til eldstesønnens diagnose, tekst: «Løvemamma livet ❤️❤️» - Tekster mer om aktiviteten til de to eldste, viste bilder. La ut tre bilder av babyen, tekst til bildene: «Dauer av sveisen hennes om dagen😂😂», «Hvordan kan dette myke fine babyhåret ved fødsel…» og «Bli til en gammel mann sveis😂😂🥲 - Mor snakket om registrering av navnet på yngste datter. - Bilde av yngsteguttens tegnebord og tegninger. - Informerte hva de tre eldstebarna holdt på med inne. - Filmet og snakket til følgerne, avbrøt, hadde en dialog med yngste sønnen, pratet med han om det nye huset og flyttingen, vi hører barnet, fortsatte så med følgerprat. - Mor snakket om droppet, hvilken størrelse hun bestilte til eldste sønnen og eksakt hvor høy han er nå… Dessverre ble dette alt, alt, alt for langt… Som dere ser, å diskuterer ett eneste bilde, er komplett meningsløst! Barneeksponering som dette driver denne mammaen med dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned - gjennom mange år nå. Hun putter det inn mellom reklamer, hus, matprat osv. Det er ikke til å tro at en mamma gjør dette mot sine barn! Skjønner at butikken går ekstremt dårlig, når det er så MYE innhold relatert til mindreårige. 7 7
oss-to Skrevet 14. september #51625 Skrevet 14. september (endret) Anemoi skrev (22 minutter siden): EKSEMPLER AV SARA EMILIE SIN EKSPONERING AV BARN PÅ SNAP Siden vi har diskutert om ett enslig bilde er skadelig, og om helheten og omfanget er skadelig, legger jeg ut en oversikt over alt det mamma Sara Emilie har delt denne uken om de fire barna sine. Avsnitt markerer ny dag. Morgenbilde av far med baby på fanget. - Mor gjennomgikk uken og listet aktiviteter rundt de to eldste barna. - Film av mor som danset med baby i en babystol, fortalte om babyens humør. - Bilde, gikk til stemmelokalet med baby, bilde av babyen i vognen, munn og nedre del av ansiktet var synlig. - Bilde av bestemor som holdt babyen. - Tur i det nye huset, tekst om de to eldste sitt baderom. Amming og babybilde, skrev om hvordan babyen ble stelt i forkant. - Lang muntlig monolog om flytteproblematikk mtp de to eldste barna, fortalte detaljert om deres reaksjoner og siterte hva de hadde sagt. - Viste fram forsiden av en lekseperm. Ammebilde. - I tillegg til mors eksponering, deler også mormor bilder og opplysninger om barnebarna. Hun la bl.a. for litt siden ut en film av babyen der hele babyens ansikt ble vist. Dette ble liggende i flere timer. Mor fortalte hvordan de to yngste barna hadde sovet om natten, og når yngste sønnen våknet. - Snakket om helsekontroll av yngste barnet, hvordan det gikk med vaksineringen, la ut babybilde. - Ammebilde av baby, mor tekstet mer om hvordan det gikk på helsestasjonen og med bilkjøringen. - Tekst og bilde om hvor babyen sov. Babybilde natterstid og kommentar fra mor om vaksinen. - Film fra trilling med vogn, babyfot stakk fram. - Viste bilde av hvilke to bøker mor leste for 2-åringen. Fortalte hvilken inneaktivitet eldste sønn og datter drev på med og hvordan de skulle jobbe videre med det. Tur med to av barna til det nye huset, bilde av mor i bilen. - Mor viste bilder fra filmrommet til barna. Bilde av ett av barna bakfra i stuen. - Mor la ut stort bilde bilde av utstyr knyttet til eldstesønnens diagnose, tekst: «Løvemamma livet ❤️❤️» - Tekster mer om aktiviteten til de to eldste, viste bilder. La ut tre bilder av babyen, tekst til bildene: «Dauer av sveisen hennes om dagen😂😂», «Hvordan kan dette myke fine babyhåret ved fødsel…» og «Bli til en gammel mann sveis😂😂🥲 - Mor snakket om registrering av navnet på yngste datter. - Bilde av yngsteguttens tegnebord og tegninger. - Informerte hva de tre eldstebarna holdt på med inne. - Filmet og snakket til følgerne, avbrøt, hadde en dialog med yngste sønnen, pratet med han om det nye huset og flyttingen, vi hører barnet, fortsatte så med følgerprat. - Mor snakket om droppet, hvilken størrelse hun bestilte til eldste sønnen og eksakt hvor høy han er nå… Dessverre ble dette alt, alt, alt for langt… Som dere ser, å diskuterer ett eneste bilde, er komplett meningsløst! Barneeksponering som dette driver denne mammaen med dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned - gjennom mange år nå. Hun putter det inn mellom reklamer, hus, matprat osv. Det er ikke til å tro at en mamma gjør dette mot sine barn! Det du beskriv her er foreldresvik i praksis. ( og besteforeldre) Endret 14. september av oss-to 5 1 8
elskersommer Skrevet 14. september #51626 Skrevet 14. september Anemoi skrev (32 minutter siden): EKSEMPLER AV SARA EMILIE SIN EKSPONERING AV BARN PÅ SNAP Siden vi har diskutert om ett enslig bilde er skadelig, og om helheten og omfanget er skadelig, legger jeg ut en oversikt over alt det mamma Sara Emilie har delt denne uken om de fire barna sine. Avsnitt markerer ny dag. Morgenbilde av far med baby på fanget. - Mor gjennomgikk uken og listet aktiviteter rundt de to eldste barna. - Film av mor som danset med baby i en babystol, fortalte om babyens humør. - Bilde, gikk til stemmelokalet med baby, bilde av babyen i vognen, munn og nedre del av ansiktet var synlig. - Bilde av bestemor som holdt babyen. - Tur i det nye huset, tekst om de to eldste sitt baderom. Amming og babybilde, skrev om hvordan babyen ble stelt i forkant. - Lang muntlig monolog om flytteproblematikk mtp de to eldste barna, fortalte detaljert om deres reaksjoner og siterte hva de hadde sagt. - Viste fram forsiden av en lekseperm. Ammebilde. - I tillegg til mors eksponering, deler også mormor bilder og opplysninger om barnebarna. Hun la bl.a. for litt siden ut en film av babyen der hele babyens ansikt ble vist. Dette ble liggende i flere timer. Mor fortalte hvordan de to yngste barna hadde sovet om natten, og når yngste sønnen våknet. - Snakket om helsekontroll av yngste barnet, hvordan det gikk med vaksineringen, la ut babybilde. - Ammebilde av baby, mor tekstet mer om hvordan det gikk på helsestasjonen og med bilkjøringen. - Tekst og bilde om hvor babyen sov. Babybilde natterstid og kommentar fra mor om vaksinen. - Film fra trilling med vogn, babyfot stakk fram. - Viste bilde av hvilke to bøker mor leste for 2-åringen. Fortalte hvilken inneaktivitet eldste sønn og datter drev på med og hvordan de skulle jobbe videre med det. Tur med to av barna til det nye huset, bilde av mor i bilen. - Mor viste bilder fra filmrommet til barna. Bilde av ett av barna bakfra i stuen. - Mor la ut stort bilde bilde av utstyr knyttet til eldstesønnens diagnose, tekst: «Løvemamma livet ❤️❤️» - Tekster mer om aktiviteten til de to eldste, viste bilder. La ut tre bilder av babyen, tekst til bildene: «Dauer av sveisen hennes om dagen😂😂», «Hvordan kan dette myke fine babyhåret ved fødsel…» og «Bli til en gammel mann sveis😂😂🥲 - Mor snakket om registrering av navnet på yngste datter. - Bilde av yngsteguttens tegnebord og tegninger. - Informerte hva de tre eldstebarna holdt på med inne. - Filmet og snakket til følgerne, avbrøt, hadde en dialog med yngste sønnen, pratet med han om det nye huset og flyttingen, vi hører barnet, fortsatte så med følgerprat. - Mor snakket om droppet, hvilken størrelse hun bestilte til eldste sønnen og eksakt hvor høy han er nå… Dessverre ble dette alt, alt, alt for langt… Som dere ser, å diskuterer ett eneste bilde, er komplett meningsløst! Barneeksponering som dette driver denne mammaen med dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned - gjennom mange år nå. Hun putter det inn mellom reklamer, hus, matprat osv. Det er ikke til å tro at en mamma gjør dette mot sine barn! Dette er så trist. Trist at en mamma bare gir f*an😔 Hvorfor kan ikke barn få være barn. 4 10
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51627 Skrevet 14. september Anemoi skrev (30 minutter siden): EKSEMPLER AV SARA EMILIE SIN EKSPONERING AV BARN PÅ SNAP Siden vi har diskutert om ett enslig bilde er skadelig, og om helheten og omfanget er skadelig, legger jeg ut en oversikt over alt det mamma Sara Emilie har delt denne uken om de fire barna sine. Avsnitt markerer ny dag. Morgenbilde av far med baby på fanget. - Mor gjennomgikk uken og listet aktiviteter rundt de to eldste barna. - Film av mor som danset med baby i en babystol, fortalte om babyens humør. - Bilde, gikk til stemmelokalet med baby, bilde av babyen i vognen, munn og nedre del av ansiktet var synlig. - Bilde av bestemor som holdt babyen. - Tur i det nye huset, tekst om de to eldste sitt baderom. Amming og babybilde, skrev om hvordan babyen ble stelt i forkant. - Lang muntlig monolog om flytteproblematikk mtp de to eldste barna, fortalte detaljert om deres reaksjoner og siterte hva de hadde sagt. - Viste fram forsiden av en lekseperm. Ammebilde. - I tillegg til mors eksponering, deler også mormor bilder og opplysninger om barnebarna. Hun la bl.a. for litt siden ut en film av babyen der hele babyens ansikt ble vist. Dette ble liggende i flere timer. Mor fortalte hvordan de to yngste barna hadde sovet om natten, og når yngste sønnen våknet. - Snakket om helsekontroll av yngste barnet, hvordan det gikk med vaksineringen, la ut babybilde. - Ammebilde av baby, mor tekstet mer om hvordan det gikk på helsestasjonen og med bilkjøringen. - Tekst og bilde om hvor babyen sov. Babybilde natterstid og kommentar fra mor om vaksinen. - Film fra trilling med vogn, babyfot stakk fram. - Viste bilde av hvilke to bøker mor leste for 2-åringen. Fortalte hvilken inneaktivitet eldste sønn og datter drev på med og hvordan de skulle jobbe videre med det. Tur med to av barna til det nye huset, bilde av mor i bilen. - Mor viste bilder fra filmrommet til barna. Bilde av ett av barna bakfra i stuen. - Mor la ut stort bilde bilde av utstyr knyttet til eldstesønnens diagnose, tekst: «Løvemamma livet ❤️❤️» - Tekster mer om aktiviteten til de to eldste, viste bilder. La ut tre bilder av babyen, tekst til bildene: «Dauer av sveisen hennes om dagen😂😂», «Hvordan kan dette myke fine babyhåret ved fødsel…» og «Bli til en gammel mann sveis😂😂🥲 - Mor snakket om registrering av navnet på yngste datter. - Bilde av yngsteguttens tegnebord og tegninger. - Informerte hva de tre eldstebarna holdt på med inne. - Filmet og snakket til følgerne, avbrøt, hadde en dialog med yngste sønnen, pratet med han om det nye huset og flyttingen, vi hører barnet, fortsatte så med følgerprat. - Mor snakket om droppet, hvilken størrelse hun bestilte til eldste sønnen og eksakt hvor høy han er nå… Dessverre ble dette alt, alt, alt for langt… Som dere ser, å diskuterer ett eneste bilde, er komplett meningsløst! Barneeksponering som dette driver denne mammaen med dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned - gjennom mange år nå. Hun putter det inn mellom reklamer, hus, matprat osv. Det er ikke til å tro at en mamma gjør dette mot sine barn! Det er da ikke meningsløst å diskutere et bilde. Syns det var ganske nyttig jeg og egentlig litt morsomt siden man egentlig er enige i den biten. Slik jeg ser det. 3
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51628 Skrevet 14. september Angel75 skrev (2 timer siden): Spennende å se hvordan dette droppet går. Hadde det vært et sett i en sportsbutikk så hadde jeg virkelig vurdert og kjøpt et sett 😍 Ønsker meg butikk til Vestlandet jeg 😊 2 1 2
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51629 Skrevet 14. september oss-to skrev (På 13.9.2025 den 6.26): Eg er heilt einig med deg i at det er flott vi kan ha ulike meiningar om dette. Eg respekterar at du ser det på ein annan måte enn meg. Samstundes opplever eg at mange har haldningar som liknar dine – der fokuset ligg meir på kva følgjarar og forbrukarar av sosiale medier ønskjer å sjå, enn på kva som eigentleg er til det beste for barnet. For meg handlar dette først og fremst om barnets rett til privatliv, og ikkje minst retten til å få forme si eiga identitet – utan at vi vaksne legg ut detaljer frå livet deira som dei ikkje har samtykka til, og som dei seinare kan oppleve som sårbart, flaut eller krenkande. Som foreldre og vaksne har vi eit særleg ansvar for å verne om dette, nettopp fordi barna sjølve enno ikkje kan vurdere konsekvensane av slik deling. Etter å ha lest lengre i tråden ønskjer eg leggje til. Etter mi meining - Barnet sitt privatliv veg tyngre enn publisering av morsrolla- Det rare er at jeg han stille meg bak så og si alt du skriver her. Jeg har ingen interesse av å vite noe om barna til SET eller andre influensere. Det jeg synst er interessant, og som var grunnen til at jeg snublet over SET når jeg var gravid, var hvordan andre mødre løser morsrollen. Hvordan andre møter graviditeten og fødsel. Jeg er f.eks. første i min nære vennekrets som får barn, vi er en karriere fokusert gjeng. Så å følge andre mødre har vært interessant for min del. Om det gjør at jeg ikke ser på deling av bildet av f.eks håret til yngste fra fødsel til nå 3 mnd etter på som utlevering av barnet, ja, for jeg ser bildene og kjenner igjen følelsen hun som mor deler. For begge mine hadde mye hår når de ble født, for så å bli nærmest skallet. Barn har rett på privatliv, og hvor grensen for hva som regnes som privat går, er nok litt individuelt, det vitner denne tråden om, og jeg vil tro vi alle opplever at de rundt oss har ulike grenser for hva de er komfortable med. Og det får være ok.
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51630 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (1 time siden): Ønsker meg butikk til Vestlandet jeg 😊 Er på lagunen☺️
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51631 Skrevet 14. september elskersommer skrev (På 13.9.2025 den 11.54): Er det helt innafor att en mor ikke kan oppfylle disse ønskene? Tja, jeg vet ikke om jeg kan, eller om du, dersom du er mor, med hånden på hjertet kan si det samme. Jeg har sendt oppdateringer om barna mine til venner i inn og utland på mail, jeg har bildene jeg tar med mobilen i iCloud, delt bilder på snapp og på messenger. Jeg kan slette absolutt alt fra min lagringsplass, min utboks, men aldr fra mottakerene - ikke med 100% sikkerhet. Og når noe er slettet, så er det ikke tekstils slettet før filen er skrevet over. Alt som finnes digitalt av info av hver og en av oss, kan bli tilgjengelig for andre igjennom hacking og data lekkasje. Så, svaret vil, så langt man har digitalt lagret personopplysninger, som bilder, av barna på enheter som er koblet til internett, nei, ikke med sikkerhet.
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51632 Skrevet 14. september Krissie92 skrev (12 minutter siden): Er på lagunen☺️ Takk🥰 1 1
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51633 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (13 timer siden): Ganske smart den dama der😊 Jeg håper det blir vist litt mer variert på mat når de har kommet litt i orden i huset sitt. Jeg gleder meg til å se hvilke utfordringer Sara E setter på det fysiske uke for uke. SET sa vel noe om at hun ikke er den mest kulinariske- og at for hun var det kunnskapen av hvordan dette sammen næringsstoffer til et sundt måltid som demper søtsug og holder deg mett som var mest nyttig. Og så er hun litt sånn som kjører på med det som funker helt til hun er kjempe lei og må bytte til en annen frokost kombo. Så hun sa vell at for mat inspo bør man kanskje lete andre steder. Som er helt fair tenker jeg ☺️
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51634 Skrevet 14. september GulleGull skrev (På 13.9.2025 den 11.56): Tror noen her har perspektivet til barnet og noen her her perspektivet til mammaen. Jeg hadde ikke likt om min mor hadde fortalt alt om meg, min kropp og personlighet til «hele Norge» og at min barndom ble solgt på denne måten. Jeg tenker at noen voksne virkelig trenger å snu tankegangen og reflektere mer rundt hva denne strømmen av info gjør med oss, for å kunne skåne de barna som ennå ikke forstår omfanget av det folk sitter å vet om de rundt om i de Norske stuer. Det kan godt hende at du har rett, til en viss grad. Det jeg reagerer mest på her inne er at det fremstår som om alle referanser til barna, hver minste lille hørbare stemme, eller en baby som sover er å selge barna sine. Det synst jeg er urimelig. Selv hadde jeg blitt ganske så lei meg om jeg hadde en mamma som jobbet med å dele fra livet sitt og som var i en av to ytterpunkter: 1) Levde igjennom meg og brukte meg aktivt for å lage innhold. 2) Hadde kirurgisk fjernet meg fra alt, som om jeg ikke eksponerer var en viktig del av livet hennes. Opplegg va er at SET er et sted i mellom disse ytterpunktene.
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51635 Skrevet 14. september JojoMoyes skrev (12 timer siden): Om det psykisk krever mye kapasitet fra deg så burde du jo planlegge flyttingen din bedre ! Og ikke ha 1000 baller i luften som få blir landet . Tviler på at mange synes det tar psykisk mye kapasitet å flytte , og merkelig man ikke får mere enn 8-9000 skritt på en så heidundrande psykisk slitsom flytting 🤷🏼♀️ Hvem henvender du deg til her? Du skriver som om du snakker med SET… 😅
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51636 Skrevet 14. september elskersommer skrev (12 timer siden): Det er helheten av hva SET gjør.. Hun viser små glimt av den lille hver eneste dag. En fot,en arm,halve ansiktet, kroppen, opplysninger om soverutine,mat,vaksiner osv osv... Alt dette er noe ingen av oss må vite. La barn få være barn til den dagen de selv er så store at de selv kan bestemme.. Skremmende at folk faktisk forsvarer dette.. den dagen barnet sier stopp så klarer ikke mamma å fjerne det som ligger ute på nett Skremmende at folk faktisk kaver seg sånn opp over det som i det store og hele er helt uskyldig og helt alminnelig.
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51637 Skrevet 14. september Outandabout skrev (14 timer siden): Deltagelsen i 16 ukers var nok en del av hele forretningsstrategien. Hun deltok, for så å bruke denne deltagelsen for alt det er verdt —-> selge trenings- og turtøy ——> «vise følgerne hva hun har lært av matvaner « (synd det kun er knekkebrød med smøreost eller leverpostei, og en sushibowl her og der) oss-to skrev (14 timer siden): Helt enig med deg! Før brukte ho kjolane ho solgte til nesten alt, no er det berre treningsklær på. ( reklame ). Og eg trur ikkje 16-ukersprogrammet heilt hadde stått bak korleis ho framstiller matvanene sine ,veldig enkelt og dug ikkje over tid. Ganske godt planlagt da! God langsiktig markedsstrategi - akkurat som det bør være. Og hun fikk en helseboost, masse innhold og samarbeid med på kjøpet. Altså en vinn-vinn situasjon. 👏🏼👏🏼👏🏼 Hun er jo på ingen måte en mat profil, men en livsstils- og gründer profil, så det passer jo bra med hennes konsept.
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51638 Skrevet 14. september Krissie92 skrev (18 minutter siden): SET sa vel noe om at hun ikke er den mest kulinariske- og at for hun var det kunnskapen av hvordan dette sammen næringsstoffer til et sundt måltid som demper søtsug og holder deg mett som var mest nyttig. Og så er hun litt sånn som kjører på med det som funker helt til hun er kjempe lei og må bytte til en annen frokost kombo. Så hun sa vell at for mat inspo bør man kanskje lete andre steder. Som er helt fair tenker jeg ☺️ Det fikk jeg faktisk ikke med meg men holder i massevis å se hva hun spiser og som fungerer for henne. Fikk med meg at hun sa /skrev at hun ikke var ærnæringsfysiolog eller idrettspedagog (husker ikke eksakt ordene som ble brukt) . 4 1 6
Gjest Krissie92 Skrevet 14. september #51639 Skrevet 14. september oss-to skrev (8 timer siden): Eg prøver å halde ein sakleg debatt. Poenget mitt er ikkje å kritisere SE som person, men å peike på kva slags verkemiddel og påverknad som vert sett i verk når ein influensar delar si «helsereise». Dette er ikkje å fordumme, tvert imot: eg prøver å opplyse om kor sterk påverkningskrafta kan vere. Uten medvit om dette kan ein etter kvart vere på fornamn med influensaren og tru ho vil deg vel – når motivet eigentleg er økonomisk eller å skaffe flest mogeleg klikk. SE har eit ansvar for korleis ho framstiller seg, og dette fenomenet er ikkje unikt for ho.Det gjeld alle som deler helse- og kosthaldserfaringar med følgjarar. Her tror jeg det skinner igjennom en fordom; at å tjene penger er en motsetning til å ville sine kunders ve og vell. Det som er mest kostbart og tidkrevende for en hver bedrift er å oppdrive kalde leads (potensielle kunder) og å få dem til å bli kunde. Dette er sant om du er XXL-sport, Viaplay eller en influenser. Det koster mye mindre å vedlikeholde en kunderelasjon. Detter mye mindre ressurskrevende å få igjensalg fra en varm kunde enn kalde kunder. Uavhenging av om igjensalget det her er snakk om faktiske salg i en nettbutikk, eller «salg» av oppmerksomhet og tid på Snapchat. Derfor er det i SET sin egeninteresse å pleie gode kunderelasjoner, innfri forventninger og å ikke bryte med image sitt. Å være influenser og gründer slik som SET er nå, er å være under et enormt og konstant press. Selv ville jeg ikke valgt å leve på den måten, for jeg unner meg selv lavere skuldre. SET og andre influensere er i mye tettere kontakt med sine førere/kunder enn mange bedrifter, og på grunn av parasosiale relasjoner så vil følgene kunne oppleve brudd med forventninger som personlige skuffelser. Derfor er de fleste influensere nøye på hvordan de følger opp og pleier sine kunderelasjoner. Det er i SET sin egeninteresse å ville følgerne vell, spesielt om man har en langsiktig strategi.
elskersommer Skrevet 14. september #51640 Skrevet 14. september Krissie92 skrev (1 time siden): Tja, jeg vet ikke om jeg kan, eller om du, dersom du er mor, med hånden på hjertet kan si det samme. Jeg har sendt oppdateringer om barna mine til venner i inn og utland på mail, jeg har bildene jeg tar med mobilen i iCloud, delt bilder på snapp og på messenger. Jeg kan slette absolutt alt fra min lagringsplass, min utboks, men aldr fra mottakerene - ikke med 100% sikkerhet. Og når noe er slettet, så er det ikke tekstils slettet før filen er skrevet over. Alt som finnes digitalt av info av hver og en av oss, kan bli tilgjengelig for andre igjennom hacking og data lekkasje. Så, svaret vil, så langt man har digitalt lagret personopplysninger, som bilder, av barna på enheter som er koblet til internett, nei, ikke med sikkerhet. Jeg hadde ca 10 bilder på min private Facebook som jeg slettet på 5 min da min ba meg fjerne disse. Nå er hun større men fortsatt må jeg be pent om lov til å poste ett bilde til jul.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå