Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minimeg1234 skrev (5 minutter siden):

At ikke man liker snap av dobesøk er en ting. Men det generere klikk som igjen gir penger. Spiller ingen rolle hva vi syns. 
Kompetansen til Sara E gjør at hun legger det ut ….ergo hun har kompetanse /erfaring med at dette gir penger i kassa. 

Men vi snakker nok om to ulike kompetanser. 

Å kalle det kompetanse å legge ut snapper om dobesøk, er virkelig å strekke kompetansebegrepet, altså. Jeg forstår det er viktig for enkelte å sminke grisen, men når man synker så lavt som SE gjorde med det innlegget, da kommer man ikke lavere. Eneste måtte være om hun postet bilde av kabelen 💩 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Å kalle det kompetanse å legge ut snapper om dobesøk, er virkelig å strekke kompetansebegrepet, altså. Jeg forstår det er viktig for enkelte å sminke grisen, men når man synker så lavt som SE gjorde med det innlegget, da kommer man ikke lavere. Eneste måtte være om hun postet bilde av kabelen 💩 

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå hva jeg mener. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Totton skrev (11 minutter siden):

Det kommer helt an på hvordan du spør😉

image.thumb.jpeg.86b7ded19f9c2565994c19eb43bacb02.jpeg

Da kan vi faktisk være helt enige: AI kan gi ulike svar avhengig av hvordan man spør. 😉😜
Jeg holder fast på at Snapchat ikke er et yrke, og at ingen definisjoner av ordet tilsier det.

Se for deg for deg at noen spør SET, hva er yrket ditt? Og hun svarer: Yrket mitt er Snapchat… 🤭

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå hva jeg mener. 

Jeg forstår utmerket godt hva du mener. 

• Liker 4
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Da kan vi faktisk være helt enige: AI kan gi ulike svar avhengig av hvordan man spør. 😉😜
Jeg holder fast på at Snapchat ikke er et yrke, og at ingen definisjoner av ordet tilsier det.

Se for deg for deg at noen spør SET, hva er yrket ditt? Og hun svarer: Yrket mitt er Snapchat… 🤭

Ja, det ville vært et pussig svar. Enig i det.

Jeg ville sagt «jeg jobber som influenser og bruker primært Snapchat og Instagram i jobben min».

Takk og pris for at jeg er ansatt i et selskap og får min faste månedslønn, for det å være influenser framstår for meg som et pussig yrke. Heldigvis er vi forskjellig, så de som liker denne type jobb må gjerne ha det for min del.  Men, og det er et stort «men», så skulle jeg ønske alle droppet å inkludere barna i virksomheten sin.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Idag ble det ene badet merket med reklame for foss bad..også når hun snakket om det.

Må hun ikke da merke med Reklame hver gang det snappes fra badet?  

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Det er lov å selge sex i Norge, men det er ikke lov å kjøpe.

Ifølge straffeloven § 316 er det straffbart å kjøpe seksuelle tjenester, både fra voksne og mindreårige.

Derimot er det ikke straffbart å selge sex – altså for den som tilbyr sex mot betaling.

Om ein ser på strukturen:
– Prostitusjon: kropp til salgs.
– Influensar: livsstilen din, privatlivet ditt og ungane dine til salgs.
Frivillig? Sure 🙃 

Så kanskje lova kunne være . Du har lov filme ,men ikkje tjene pengar på det!

• Nyttig 6
Skrevet
slipperyslope skrev (10 minutter siden):

Idag ble det ene badet merket med reklame for foss bad..også når hun snakket om det.

Må hun ikke da merke med Reklame hver gang det snappes fra badet?  

Så lenge badet har markedsverdi så skal det merkes ja.

Men jeg forventer ikke at hun gjør det. For hun er som vanlig lat og har trassoppførsel.

Sannsynligvis er merkingen kun et skrytestempel for å vise at noen faktisk var villig til å sponse noe.

• Liker 9
Skrevet

Bekager, missoppfatta. Heiv meg inn i diskusjonen som eg trudde var om influensar som yrke. Så visar det seg at diskusjoner var om snapchat er eit yrke og då må eg seie nei og er einig med fleirtallet her.

Ein liten digresjon. Av og til får eg litt kjensla av at denne tråden går føre seg i fleire rom enn berre på nettet.

• Liker 2
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Enig. Det kan diskuteres, men samtidig ikke noe de fleste får gjort noe med. Dersom selskaper samarbeider med influensere og de får sin inntekt fra SoMe, så vil yrket bestå.

Samtidig er det vi som kan være med å påvirke ved å klikke eller la vær. Provoserende snap om 💩 lagde furore her inne, noe som muligens genererte en storm av klikk. Og Sara Emilie ler hele veien til banken💰

Store deler av Norges land ler også ! Men de ler ikke med henne men av henne . Regner med hun flirer like godt den dagen hun eventuelt må stå til ansvar for alt hun har delt for penger . 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Totton skrev (51 minutter siden):

Ja, det ville vært et pussig svar. Enig i det.

Jeg ville sagt «jeg jobber som influenser og bruker primært Snapchat og Instagram i jobben min».

Takk og pris for at jeg er ansatt i et selskap og får min faste månedslønn, for det å være influenser framstår for meg som et pussig yrke. Heldigvis er vi forskjellig, så de som liker denne type jobb må gjerne ha det for min del.  Men, og det er et stort «men», så skulle jeg ønske alle droppet å inkludere barna i virksomheten sin.

Er enig med deg.

I følge utdanning.no (som er et statlig nettsted for informasjon om norske utdanningstilbud, yrkesvalg og det norske utdanningssystemet) så er "influencer" et yrke. 

Influenceryrket er et yrke hvor blant annet barns rettigheter absolutt trenger en mye bedre og strengere regulering enn det som er fungerende i dag.  

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Totton skrev (3 timer siden):

Snapchat kan da kalles et yrke når en person tjener penger på å bruke plattformen, for eksempel gjennom reklame, samarbeid med merkevarer eller salg av egne produkter/tjenester. Det blir da en jobb, ikke bare en hobby, og Snap er verktøyet for å nå ut til kunder.

Jobb og yrke er da to helt forskjellige ting. Jobber gjør jeg i hagen.. men yrket mitt utfører jeg mellom 8-16. Ett yrke jeg har tatt min utdannelse i🙂

Endret av elskersommer
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Roe skrev (24 minutter siden):

Er enig med deg.

I følge utdanning.no (som er et statlig nettsted for informasjon om norske utdanningstilbud, yrkesvalg og det norske utdanningssystemet) så er "influencer" et yrke. 

Influenceryrket er et yrke hvor blant annet barns rettigheter absolutt trenger en mye bedre og strengere regulering enn det som er fungerende i dag.  

Det er absolutt tiden for en lovendring som ivaretar barns rettigheter og personvern, i en verden hvor det å jobbe som influenser har blitt «vanlig».

Endret av Totton
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (2 timer siden):

Hvorfor avvikles ikke Snowroller, og Salabim? Med så dårlige resultater, så er det helt utrolig at de fortsatt er i gang. 

Sara Emilie skal liksom virke så viktig når hun forteller om hvor mange bedrifter hun driver..  att det er røde tall på bunnlinja til flere av de glemmer hun og nevne

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (17 minutter siden):

Jobb og yrke er da ti helt forskjellige ting. Jobber gjør jeg i hagen.. men yrket mitt utfører jeg mellom 8-16. Ett yrke jeg har tatt min utdannelse i🙂

Ordkløveri. 
Jeg jobber på jobben min. Jeg utfører yrket mitt på jobben min. 

Det ville vært rart om jeg spurte mannen min under middagen «hvordan har du hatt det i yrket ditt i dag da, kjære?»🙈

Endret av Totton
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Totton skrev (2 timer siden):

Nå er det vel absolutt ingen her inne som sitter med definisjonsmakten!

Ja, Snap kan regnes som et yrke dersom man har sin hovedinntekt fra det og arbeidet oppfyller visse kriterier.

Forklaring:

Hvis du tjener penger gjennom Snapchat – for eksempel via samarbeid, annonser, selger egne produkter, produktplasseringer eller abonnementer – og dette er noe du jobber systematisk med over tid, kan det klassifiseres som et yrke.

I slike tilfeller brukes ofte betegnelser som: Innholdsskaper (content creator), Influencer, SoMe-ansvarlig (sosiale medier), Digital markedsfører – dersom det er mer kommersielt rettet

Hva som gjør det til et yrke:

For at noe skal regnes som et yrke, ser man typisk på:

Er dette noe du gjør regelmessig, ikke bare sporadisk?

Er det organisert arbeid (f.eks. med avtaler, inntektsføring, skatteplikt)?

Tenk att noen faktisk velger og kalle det og selge barna sine på nett for ett yrke🙄🙄🙄 Helt utrolig altså. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Minimeg1234 skrev (2 timer siden):

Det er en del av den kompetanse hun har fått. Tenker de ler godt av den avføringssnappen som nok gjorde at klikkene  føyk i været . 

Jeg vil tro hun gjorde det med glimt i øyet🙈🙈

Unnskyld men jeg bare måtte🙈

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å der kom reklame for bad.. bilde 1 merket reklame mens bilde 2 ikke merket

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_2025-09-08-16-17-55-429_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-09-08-16-19-08-392_com.snapchat.android.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Tenk att noen faktisk velger og kalle det og selge barna sine på nett for ett yrke🙄🙄🙄 Helt utrolig altså. 

Jeg velger ikke noe som helst. Jeg konstanterer at i 2025 så er det å være influenser et yrke. Vi kan like det eller ikke, men det er dog et yrke.

• Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Å der kom reklame for bad.. bilde 1 merket reklame mens bilde 2 ikke merket

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_2025-09-08-16-17-55-429_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-09-08-16-19-08-392_com.snapchat.android.jpg

For et trist bad.

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...