Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
GulleGull skrev (7 minutter siden):

Ja det er faguttrykk innen markedsføring. Så dette er nok plukket opp ett sted på veien, man tenker det høres det litt viktig ut, men så blir bruken av det litt på halvtolv😅 Litt som en del ordtak😅

Ja det er akkurat det. Jeg forstår jo hva kalde kunder er, og hvor det kommer fra. Men kanskje hun burde forstått hvordan hun fremstår og heller brukt et skikkelig uttrykk? Som for eks «potensielle kunder»?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte google "kalde kunder", aldri hørt før. Tror jeg ville brukt et annet uttrykk hadde jeg vært i bransjen, for det høres så negativt ut.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Ser ei prøver og stille spørsmål til de som leide ut gården når de tok bilder til noe kjoler..

"SE eksponerer jo ikke barna sine"

Bilde fra carelesse på IG 

IMG_20250824_152224.jpg

IMG_20250824_152151.jpg

Om ein går inn på orginal innlegget ser ein problematikken i kritikk av influensarar eller andre SoMe deltakarar.

Når nokon kritiserer influensarar eller sammarbeidspartnarar, særleg om barn og eksponering, blir kommentarane ofte oversett eller bagatellisert. Samstundes får forsvar av influensaren og sammarbeidspartnar enorme mengder likes og støtte.  Det vi ser er kor sterk lojalitet og fellesskapsdynamikk er i sosiale medier. Dette gjer kampen mot barneeksponering tung og vanskelig . Nesten som å pisse i motvind.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Purple Diamond skrev (1 time siden):

Brekka Gård blir jo helt useriøse! De vil ikke diskutere eksponering av barn eller hva SE gjør i sine kanaler, men å diskutere klærne, det er ok 🙄 Synes det er rart.

Janei, om et firma hadde leid min eiendom for å ta bilder, og jeg senere dekte bildene så hadde jeg heller ikke ønsket at noen skulle diskutert hvordan eieren av firmaet benytter seg av barn i sine some kanaler under mine poster. 

• Nyttig 1
Skrevet
Purple Diamond skrev (6 minutter siden):

Jeg måtte google "kalde kunder", aldri hørt før. Tror jeg ville brukt et annet uttrykk hadde jeg vært i bransjen, for det høres så negativt ut.

Det høres… kalt ut.

Og derfor tenker jeg at hun «har lært seg uttrykk» og bruker de for å fremstå proff. Men om en forstår den faktiske betydningen, og med et snev av menneskeferdigheter hadde jeg heller brukt et annet ord/uttrykk.

• Liker 6
Skrevet
oss-to skrev (5 minutter siden):

Om ein går inn på orginal innlegget ser ein problematikken i kritikk av influensarar eller andre SoMe deltakarar.

Når nokon kritiserer influensarar eller sammarbeidspartnarar, særleg om barn og eksponering, blir kommentarane ofte oversett eller bagatellisert. Samstundes får forsvar av influensaren og sammarbeidspartnar enorme mengder likes og støtte.  Det vi ser er kor sterk lojalitet og fellesskapsdynamikk er i sosiale medier. Dette gjer kampen mot barneeksponering tung og vanskelig . Nesten som å pisse i motvind.

Helt enig i det du skriver! 
Noen fighter er langdistanseløp, kampen mot barneeksponering er et slikt løp. 
Vi har en god og veldig viktig og sak, selv om mange bare står og ser på. 
Men - hva betyr mer enn å kjempe for barna våre? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (4 minutter siden):

Helt enig i det du skriver! 
Noen fighter er langdistanseløp, kampen mot barneeksponering er et slikt løp. 
Vi har en god og veldig viktig og sak, selv om mange bare står og ser på. 
Men - hva betyr mer enn å kjempe for barna våre? 

Sant!. So dei seier, mange bekkar små, gjer ei stor Å.  Vi gir oss ikkje.

Endret av oss-to
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Dupers skrev (54 minutter siden):

Janei, om et firma hadde leid min eiendom for å ta bilder, og jeg senere dekte bildene så hadde jeg heller ikke ønsket at noen skulle diskutert hvordan eieren av firmaet benytter seg av barn i sine some kanaler under mine poster. 

Det kan jeg forstå, men de burde holdt seg for gode for å støtte opp om galskapen hennes. Da hadde de sluppet at folk spurte. Jeg lurer på hvorfor de tenker at å blande seg inn i salg og kjolene hennes er ok. Det er uprofesjonelt. Men det er jo SE også, så sånn sett passer det jo sammen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Iblant er det viktig å vise og eksemplifisere SET sin barneeksponering. Jeg gjør oppmerksom på at tekst om/bilder av barna er sladdet av meg. 

Dagen på Saras snap har vært om pakking og barn. Hun forteller gjennom hele dagen hvordan yngste datter har det og hvordan den lille viser dette. Mor supplerer med bilder underveis. Ellers har mor barnet liggende på fanget i mange runder mens hun filmer og snakker i mobilen til følgerne, vi kan innimellom høre baby og føtter som småsparker. 

Mor legger også ut en sekvens der hun «snakker» med babyen som responser. Mor viser en film med mormor og baby der babyens ansikt kort kan sees. Det er flere bilder av yngste barnet som jeg her ikke har nevnt her. 

Ellers forteller mor om yngstesønnens helg, og om hvordan neste uke blir med barna. Så bruker mor flere bilder og tid til å fortelle om noe yngstesønnen har gjort som hun syns var veldig morsomt. 
Det kan komme komme mer i løpet av kvelden, det får jeg ikke med her.
😔

IMG_9637.jpeg

IMG_9640.jpeg

IMG_9641.jpeg

IMG_9643.jpeg

IMG_9645.jpeg

IMG_9647.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Anemoi skrev (11 minutter siden):

Iblant er det viktig å vise og eksemplifisere SET sin barneeksponering. Jeg gjør oppmerksom på at tekst om/bilder av barna er sladdet av meg. 

Dagen på Saras snap har vært om pakking og barn. Hun forteller gjennom hele dagen hvordan yngste datter har det og hvordan den lille viser dette. Mor supplerer med bilder underveis. Ellers har mor barnet liggende på fanget i mange runder mens hun filmer og snakker i mobilen til følgerne, vi kan innimellom høre baby og føtter som småsparker. 

Mor legger også ut en sekvens der hun «snakker» med babyen som responser. Mor viser en film med mormor og baby der babyens ansikt kort kan sees. Det er flere bilder av yngste barnet som jeg her ikke har nevnt her. 

Ellers forteller mor om yngstesønnens helg, og om hvordan neste uke blir med barna. Så bruker mor flere bilder og tid til å fortelle om noe yngstesønnen har gjort som hun syns var veldig morsomt. 
😔

IMG_9637.jpeg

IMG_9640.jpeg

IMG_9641.jpeg

IMG_9643.jpeg

IMG_9645.jpeg

IMG_9647.jpeg

Små drypp🫠

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (17 minutter siden):

😔

IMG_9637.jpeg

IMG_9640.jpeg

IMG_9641.jpeg

IMG_9643.jpeg

IMG_9645.jpeg

IMG_9647.jpeg

Håpar  dette snart ligg på barneministeren sin dagsorden. Den mengden SE og UB no produserer er kvalmandes. Dette er ,som andre har kommentert før, omsorgssvikt.

Endret av oss-to
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

😔

IMG_9637.jpeg

IMG_9640.jpeg

IMG_9641.jpeg

IMG_9643.jpeg

IMG_9645.jpeg

IMG_9647.jpeg

4 -barns mor, og dreven i eksponering av egne barn for penger. Herlighet for et trist skue. 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Snublefot62 skrev (19 timer siden):

Ja det er akkurat det. Jeg forstår jo hva kalde kunder er, og hvor det kommer fra. Men kanskje hun burde forstått hvordan hun fremstår og heller brukt et skikkelig uttrykk? Som for eks «potensielle kunder»?

Kalde kunder er et innarbeidet uttrykk hos produsenter. Så, det er faktisk et skikkelig uttrykk å bruke.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Pepssi skrev (På 22.8.2025 den 20.45):

Den strikkakjolen som hun viser på snap i dag er jo litt gjennomsiktig. Man ser jo at hun har på seg svart bh. Ser også at hun har på seg svart truse på et av klippene

Jeg har sett alle snappene av disse kjolene. Jeg synes ikke at de var gjennomsiktige. I tillegg er de laget av 82% lyocell som faktisk er et naturmateriale.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 minutt siden):

Det er helt i tråd med forretningsmodellen. Billig produsert til skyhøy pris. Hvorfor kjøpe noe når det er «dropp» når man kan kjøpe med 30% rabatt kort tid etterpå? 

Det må da være opp til den enkelte. Vil man kjøpe når det er drop så gjør man det. Vil man kjøpe senere når klær kommer på salg så gjør man det. Alle som selger klær har på et eller annet tidspunkt salg på klærne. Jeg kjøper klær når jeg ønsker, som regel til full pris, for jeg kjøper som oftest klær til den sesongen jeg er i.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonym_2024 skrev (5 minutter siden):

Det er helt i tråd med forretningsmodellen. Billig produsert til skyhøy pris. Hvorfor kjøpe noe når det er «dropp» når man kan kjøpe med 30% rabatt kort tid etterpå? 

Dessuten er en kjole til 999,- ikke en skyhøy pris i min verden. Det er en ganske rimelig pris synes jeg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...