elskersommer Skrevet 22. juni #47081 Skrevet 22. juni Pepssi skrev (47 minutter siden): Du kom før meg her 😂 du skrev akkurat det jeg tenkte. Og hva med Vegard? Kan ikke han ta å trille baby da mens Sara får lekt med de andre barna? De er to stykker så de kan jo dele seg Å nå hadde jo den lille sovet 2 t i vogna i går.. hvorfor ikke da ta en tur hver dag slik att hun venner seg til vogna.. å de som bor i ett type byggefelt har sikkert ett sted med husker og sandkasse. Men Det er liksom unnskyldning hele tiden. 3
Pepssi Skrevet 22. juni #47082 Skrevet 22. juni elskersommer skrev (10 minutter siden): Å nå hadde jo den lille sovet 2 t i vogna i går.. hvorfor ikke da ta en tur hver dag slik att hun venner seg til vogna.. å de som bor i ett type byggefelt har sikkert ett sted med husker og sandkasse. Men Det er liksom unnskyldning hele tiden. Ja enig. Akkurat dette blir unnskyldning etter unnskyldning 1
Dupers Skrevet 22. juni #47083 Skrevet 22. juni elskersommer skrev (1 time siden): Ser hun prater om det med trening i dag. Hun har fått litt spørsmål rundt dette med og gå tur med den lille i vogna🙂 det hun gjør er att hun triller inne. Å jeg skjønner ikke helt tankegangen hennes.. hvorfor tar hun ikke med alle barna ut på tur? De to eldste har jo sikkert sykkel. Det er jo ikke slik att de må gå mange km men en tur ut har jo absolutt alle godt av.. Bilde fra SE sin snapchat Hvorfor sitter hun på snap og snakker til følgerne når det ser ut til at hun faktisk ikke har en baby på seg akkurat der? Sier hun ikke at hun heller ønsker å leke med barna enn trene, burde hun ikke faktisk leke med barna da? 2 3
elskersommer Skrevet 22. juni #47084 Skrevet 22. juni Dupers skrev (27 minutter siden): Hvorfor sitter hun på snap og snakker til følgerne når det ser ut til at hun faktisk ikke har en baby på seg akkurat der? Sier hun ikke at hun heller ønsker å leke med barna enn trene, burde hun ikke faktisk leke med barna da? Forrige dagen messet hun om att bare den lille kunne sovet litt for seg selv slik att hun fikk tid til og rydde. Hun sovnet men i stedet for å rydde så sitter hun der med mobilen og prater. Altså slutt og klag på at du ikke får ryddet når du ikke prioriterer dette 4
Era Vulgaris Skrevet 22. juni #47085 Skrevet 22. juni elskersommer skrev (1 time siden): Ser hun prater om det med trening i dag. Hun har fått litt spørsmål rundt dette med og gå tur med den lille i vogna🙂 det hun gjør er att hun triller inne. Å jeg skjønner ikke helt tankegangen hennes.. hvorfor tar hun ikke med alle barna ut på tur? De to eldste har jo sikkert sykkel. Det er jo ikke slik att de må gå mange km men en tur ut har jo absolutt alle godt av.. Bilde fra SE sin snapchat Hun bruker heller barseltiden på å snappe 24/7, og bruker de tre andre barna som unnskyldning for ikke å bevege på seg. At hun ikke ser hvor usunt dette er for seg selv og de rundt seg, er helt utrolig. 5
Klink Skrevet 22. juni #47086 Skrevet 22. juni Era Vulgaris skrev (12 minutter siden): Hun bruker heller barseltiden på å snappe 24/7, og bruker de tre andre barna som unnskyldning for ikke å bevege på seg. At hun ikke ser hvor usunt dette er for seg selv og de rundt seg, er helt utrolig. Jeg er enig i det du skriver, men samtidig vet jeg at om målet er at babyen skal sove, så er det ikke akkurat et sjakktrekk å ta med seg tre andre unger på trilletur. I tillegg så er man ofte veldig sliten og har kanskje ikke overskudd til å gjøre alt som egentlig er bra for seg selv? Jeg har i alle fall erfaring med at det sikkert hadde vært lurt, men så blir det med tanken. 1 2
GulleGull Skrevet 22. juni #47087 Skrevet 22. juni Klink skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i det du skriver, men samtidig vet jeg at om målet er at babyen skal sove, så er det ikke akkurat et sjakktrekk å ta med seg tre andre unger på trilletur. I tillegg så er man ofte veldig sliten og har kanskje ikke overskudd til å gjøre alt som egentlig er bra for seg selv? Jeg har i alle fall erfaring med at det sikkert hadde vært lurt, men så blir det med tanken. Det er nok en kombo av slitenhet/stress og avhengighet av mobilen. Sitter med inntrykk av at SET må ha kontakt med noen i sanntid på sosiale medier «hele tiden». Er man overveldet oppå der så er det for noen mobilen ett sted å «rømme» inni. Akk. som annen avhengighet, være seg rus eller spill. Sånt eskalerer når man er utsatt for stress og påkjenninger. 2
Klink Skrevet 22. juni #47088 Skrevet 22. juni GulleGull skrev (5 minutter siden): Det er nok en kombo av slitenhet/stress og avhengighet av mobilen. Sitter med inntrykk av at SET må ha kontakt med noen i sanntid på sosiale medier «hele tiden». Er man overveldet oppå der så er det for noen mobilen ett sted å «rømme» inni. Akk. som annen avhengighet, være seg rus eller spill. Sånt eskalerer når man er utsatt for stress og påkjenninger. Det kan være. Ser flere nybakte mammaer bruker mye tid på snap om dagen! Forundrer meg at de i det hele tatt har tid til det. 1 1
Bibbi_ Skrevet 22. juni #47089 Skrevet 22. juni Pepssi skrev (2 timer siden): Du kom før meg her 😂 du skrev akkurat det jeg tenkte. Og hva med Vegard? Kan ikke han ta å trille baby da mens Sara får lekt med de andre barna? De er to stykker så de kan jo dele seg Vegard er sikkert opptatt med gaming?! 2
Era Vulgaris Skrevet 22. juni #47090 Skrevet 22. juni Klink skrev (33 minutter siden): Jeg er enig i det du skriver, men samtidig vet jeg at om målet er at babyen skal sove, så er det ikke akkurat et sjakktrekk å ta med seg tre andre unger på trilletur. I tillegg så er man ofte veldig sliten og har kanskje ikke overskudd til å gjøre alt som egentlig er bra for seg selv? Jeg har i alle fall erfaring med at det sikkert hadde vært lurt, men så blir det med tanken. Jeg siktet mest til hvor mye hun er på mobilen mens ungene hennes er våkne, og hun har en nyfødt. Og alle disse lange forsvarstalene hun bruker masse tid på, det kan umulig være sunt for henne i den situasjonen hun er i nå. 2 1
Gjest LivEinar Skrevet 22. juni #47091 Skrevet 22. juni GulleGull skrev (46 minutter siden): Det er nok en kombo av slitenhet/stress og avhengighet av mobilen. Sitter med inntrykk av at SET må ha kontakt med noen i sanntid på sosiale medier «hele tiden». Er man overveldet oppå der så er det for noen mobilen ett sted å «rømme» inni. Akk. som annen avhengighet, være seg rus eller spill. Sånt eskalerer når man er utsatt for stress og påkjenninger. Det er veldig bra at man fokuserer på skjermavhengighet. SET snapper 24/7 for å holde seg aktuell og få klikk = inntekt, sjøl om hun sier hun blogget også tidligere, da uten lønn. Det er standardsvaret, da var det å bli sett som nok var viktig, men sponsede produkter = penger kom veldig tidlig inni bildet. SET er totalt skjermavhengig, som mange andre influensere. Jeg fikk tilsendt et bilde fra Isabel sin SoMe i dag, hun er på kjærestetur og snapper mindre - ellers er hun om mulig verre enn SET, men Isabel har ikke barn å eksponere, og er slik sett mindre viktig. Hun beskriver abstinenser, det er nok reelt. SET lever store deler av sitt sosiale liv i en fiktiv verden. Der er hun fanget, og som spillavhengige - er hun skjermavhengig.
Gjest LivEinar Skrevet 22. juni #47092 Skrevet 22. juni (endret) Ny uke er gått, den lille nyfødte er blitt 17 dager gammel. Hun har vært med på ca 180 ulike bilder og film lagt ut på mors snap til ca 190.000 fremmede (+ div. bilder til 350.000 på Insta). I tillegg kommer massevis av bilder/film der mor forteller detaljer fra den lilles liv. SET sin barneeksponering er ekstrem og må stoppes! Endret 22. juni av LivEinar
elskersommer Skrevet 22. juni #47093 Skrevet 22. juni LivEinar skrev (31 minutter siden): Ny uke er gått, den lille nyfødte er blitt 17 dager gammel. Hun har vært med på ca 180 ulike bilder og film lagt ut på mors snap/insta til ca 190.000 fremmede. I tillegg kommer massevis av bilder/film der mor forteller detaljer fra den lilles liv. SET sin barneeksponering er ekstrem og må stoppes! Hun er faktisk en av de værste på eksponering av sine små😔😔 7 3
GulleGull Skrevet 22. juni #47094 Skrevet 22. juni LivEinar skrev (44 minutter siden): Ny uke er gått, den lille nyfødte er blitt 17 dager gammel. Hun har vært med på ca 180 ulike bilder og film lagt ut på mors snap/insta til ca 190.000 fremmede. I tillegg kommer massevis av bilder/film der mor forteller detaljer fra den lilles liv. SET sin barneeksponering er ekstrem og må stoppes! Ikke å glemme at folket der ute neste bokstavelig talt var med inn på soverommet i det barnet ble unnfanget og flere ganger frem mot fødsel. 2 1
Outandabout Skrevet 23. juni #47095 Skrevet 23. juni Haha, ja, hun har vel nesten fortalt dag og kl slett for unnfangelse…. Og sted…. Sykeste…. 3
Bibbi_ Skrevet 23. juni #47096 Skrevet 23. juni Jeg blir litt trist når dette dukker opp i utforsk. Har hun det så travelt at hun ikke kan sitte å ha en fin ammestund med minste? Hun ligger jo der som en ting som spiser mens mor må sminke seg! Eller er det slik det er nå? Lenge siden jeg ammet, holdt da ikke på slik... Skjermbilde fra SE sin snap 9 1
Stargaze Skrevet 23. juni #47097 Skrevet 23. juni Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Jeg blir litt trist når dette dukker opp i utforsk. Har hun det så travelt at hun ikke kan sitte å ha en fin ammestund med minste? Hun ligger jo der som en ting som spiser mens mor må sminke seg! Eller er det slik det er nå? Lenge siden jeg ammet, holdt da ikke på slik... Skjermbilde fra SE sin snap Helt tragisk! Ungen er en rekvisitt i livet hennes ser det ut som. Og hvem trenger å sminke seg til døde for å sitte i sofaen hele dagen? Burde bruke ammestundene til viktig tilknytning, øyekontakt, stimuli. . Men tydligvis ikke så viktig for henne…for barnet derimot, superviktig 12 1
Melus Skrevet 23. juni #47098 Skrevet 23. juni Bibbi_ skrev (16 minutter siden): Jeg blir litt trist når dette dukker opp i utforsk. Har hun det så travelt at hun ikke kan sitte å ha en fin ammestund med minste? Hun ligger jo der som en ting som spiser mens mor må sminke seg! Eller er det slik det er nå? Lenge siden jeg ammet, holdt da ikke på slik... Skjermbilde fra SE sin snap Jeg lurer så ofte på om disse mødrene vil komme til å angre når barna er blitt voksne og de har gått glipp av hele barndommen deres? Alle de små, verdifulle øyeblikkene, som for eksempel en ammestund. Jeg klarer heller ikke å forstå hvordan penger, “likes” og klikk kan være viktigere enn noe så fint og verdfullt. 9 2
GulleGull Skrevet 23. juni #47099 Skrevet 23. juni (endret) Bibbi_ skrev (33 minutter siden): Jeg blir litt trist når dette dukker opp i utforsk. Har hun det så travelt at hun ikke kan sitte å ha en fin ammestund med minste? Hun ligger jo der som en ting som spiser mens mor må sminke seg! Eller er det slik det er nå? Lenge siden jeg ammet, holdt da ikke på slik... Skjermbilde fra SE sin snap Burde ikke snappen også vært merket med reklame? Den morgenkåpen er vel Careless? Ja trist å bruke tid på å rigge seg opp med kamera, for så å sette seg til med å få ut pumpen og sminkesakene. Er jo ikke akkurat spontan snapping eller noe viktig hun MÅ kommunisere akkurat da? Sier hun kjeder seg, da burde det vel være mulig å å dele opp det man driver med -ikke ta alt i ett jafs når man sitter å ammer. Åpenbart vinklet kamera så man må se pupp og baby. Endret 23. juni av GulleGull 3
Era Vulgaris Skrevet 23. juni #47100 Skrevet 23. juni Bibbi_ skrev (42 minutter siden): Jeg blir litt trist når dette dukker opp i utforsk. Har hun det så travelt at hun ikke kan sitte å ha en fin ammestund med minste? Hun ligger jo der som en ting som spiser mens mor må sminke seg! Eller er det slik det er nå? Lenge siden jeg ammet, holdt da ikke på slik... Skjermbilde fra SE sin snap Det er vel rage bait for oppmerksomhet fra «mammapolitiet». Bare å venne seg til å være vitne til dårlig omsorg i monitor framover nå for å skape content. 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå