Snublefot62 Skrevet 31. mai #45581 Skrevet 31. mai Mei88 skrev (4 minutter siden): Men det er ganske vesentlig da? Det er vesentlig om jeg hadde kommentert eller hatt en mening om innholdet eller bemanningen på Ahus. Jeg kommenterte Sara Emilie sin iver etter å komme på trykk, samme hva, og tjene penger. Til tross for at hun etter eget innhold å dømme er i aktiv fødsel og har smerter og ubehag. Det er kynismen rundt bransjen og Sara Emilie jeg kommenterer. Alt for klikk. Alt for penger. 5 15
GulleGull Skrevet 31. mai #45582 Skrevet 31. mai (endret) Snublefot62 skrev (40 minutter siden): Det er vesentlig om jeg hadde kommentert eller hatt en mening om innholdet eller bemanningen på Ahus. Jeg kommenterte Sara Emilie sin iver etter å komme på trykk, samme hva, og tjene penger. Til tross for at hun etter eget innhold å dømme er i aktiv fødsel og har smerter og ubehag. Det er kynismen rundt bransjen og Sara Emilie jeg kommenterer. Alt for klikk. Alt for penger. Har ikke lest artikkelen annet en det som lå ute her, men ble ingen andre som faktisk har født der siste tiden intervjuet? Men det er kanskje lettere å få en influenser som kan finne på spekulasjoner om alt som «kan» gå galt til å fylle saken enn en som faktisk har egenerfaring med å kjenne problemene ved avdelingen på «kroppen»? Det hadde gjort det hele mer troverdig i såfall. Syntes pressen bør gå i seg selv også, de er for lite kritisk til hvem de intervjuer og hvilken verdi de som intervjues tilfører. De tilfører kanskje avisen noe i kr og ører. Endret 31. mai av GulleGull 6 1
GulleGull Skrevet 31. mai #45583 Skrevet 31. mai (endret) Snublefot62 skrev (1 time siden): Det er vesentlig om jeg hadde kommentert eller hatt en mening om innholdet eller bemanningen på Ahus. Jeg kommenterte Sara Emilie sin iver etter å komme på trykk, samme hva, og tjene penger. Til tross for at hun etter eget innhold å dømme er i aktiv fødsel og har smerter og ubehag. Det er kynismen rundt bransjen og Sara Emilie jeg kommenterer. Alt for klikk. Alt for penger. Denne Ahus saken er nok ikke viktig for henne så fort avisen er trykket og dette barnet er ute og de er hjemme, selvom hun liker å være med å legge « trykk på regjeringen» som hun sa noe om på en snap. Så hadde hun nok ikke vært villig til å «gå i krigen» for det på andre måter om ikke avisen hadde tatt seg 10 min med henne. De kampsakene varer ikke så mye lenger enn en uttalelse til avisen varer. Ref sak i media om 17 mai bla . Endret 31. mai av GulleGull 6 1
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45584 Skrevet 31. mai GulleGull skrev (14 minutter siden): Denne Ahus saken er nok ikke viktig for henne så fort dette barnet er ute og de er hjemme, selvom hun liker å være med å legge « trykk på regjeringen» som hun sa noe om på en snap. Så hadde hun nok ikke vært villig til å «gå i krigen» for det på andre måter om ikke avisen hadde tatt seg 10 min med henne. De kampsakene varer akkurat så lenge en uttalelse til avisen varer. Ref sak i media om 17 mai bla . Har hun egentlig snakket om det i det hele tatt før? 5
GulleGull Skrevet 31. mai #45585 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Har hun egentlig snakket om det i det hele tatt før? Jeg har ikke fått det med meg i såfall. Eneste jeg ser har blitt nevnt var at hun følte seg avfeid av jordmor når hun ringte inn om blæreproblemer. Og jordmor hadde sagt noe om at det var så mye å gjøre? Husker ikke ordrett. Men usikker på hva som egentlig ble sagt, stoler lite på de fortellingene til SET de er gjerne vinklet og overdrevet slik at det blir litt engasjement på kanalen. 4
Tigerfrue Skrevet 31. mai #45586 Skrevet 31. mai Så hvis det er det hun er så bekymret for, og kaller dårlig barselomsorg, at hun ikke får enerom og at hennes mannnebaby ikke får ligget der sammen med henne, ja da mistet hun meg 🙄 5 5
Outandabout Skrevet 31. mai #45587 Skrevet 31. mai Skjer? Er hun over termin, men ikke i fødsel? Er hun desperat etter å fylle snap med innhold? 1
Tessa12 Skrevet 31. mai #45588 Skrevet 31. mai Outandabout skrev (4 minutter siden): Skjer? Er hun over termin, men ikke i fødsel? Er hun desperat etter å fylle snap med innhold? Termin om to uker 2
Leoline Skrevet 31. mai #45590 Skrevet 31. mai Tigerfrue skrev (29 minutter siden): Så hvis det er det hun er så bekymret for, og kaller dårlig barselomsorg, at hun ikke får enerom og at hennes mannnebaby ikke får ligget der sammen med henne, ja da mistet hun meg 🙄 De sover så dårlig begge to når de ikke sover sammen, derfor er det så viktig for henne å ha han der, blir ikke mye søvn den første tiden med en nyfødt uansett, alt er jo så dramatisk med Sara . Nytt tema nå, vannkopper i hus. 8
Angel75 Skrevet 31. mai #45591 Skrevet 31. mai Bella50 skrev (4 timer siden): Kapasiteten på fødeavdelingen Aahus er sprengt. Jordmødre slutter for de orker ikke mer. Barnepleiere slutter for de orker ikke mer. Romerikes blad har hatt flere artikler skrevet om dette med forskjellige vinklinger. De har intervjuet jordmor som slutter, barnepleier som ikke orker mer, en som gikk gråtende hjem fra jobb og nå en høygravid kvinne som kvier seg til å føde på en underbemannet avdeling. Det gir flere klikk for avisen dersom det er en kjent person som er gravid. Derfor faller valget på Sara og ikke Kari Normann. Og det er bra for Sara å være i avisen, derfor aksepterer hun. Hater dere Sara så mye at dere ikke klarer å skille sak og person? Eller mener dere at rovdriften på ansatte på Aahus ikke bør nevnes i media. Dette har pågått i flere år. Mener dere virkelig at dette ikke er en sak for media? Klarer dere ikke ha to tanker i hodet samtidig? Flere her i tråden som ikke klarer ha to tanker i hodet samtidig og ikke klarer å skille sak og person. De har en indre driv som virker som hat. 5
Bibbi_ Skrevet 31. mai #45592 Skrevet 31. mai Leoline skrev (1 time siden): De sover så dårlig begge to når de ikke sover sammen, derfor er det så viktig for henne å ha han der, blir ikke mye søvn den første tiden med en nyfødt uansett, alt er jo så dramatisk med Sara . Nytt tema nå, vannkopper i hus. Hun er vel ei voksen dame som burde klare å sove alene på barsel uten samboeren sin? Gjør ikke de fleste det? Ja jeg forstår absolutt problemet med overfylte sykehus og for lite bemanning. Men jeg klarer ikke å se problemet om hun må føde på et annet sykehus eller at mannen må sove hjemme sammen med barnet / barna de har fra før! 6 1
LivEinar Skrevet 31. mai #45593 Skrevet 31. mai Angel75 skrev (8 minutter siden): Flere her i tråden som ikke klarer ha to tanker i hodet samtidig og ikke klarer å skille sak og person. De har en indre driv som virker som hat. Regelbrudd: Brukerdebatt. 1 5
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45594 Skrevet 31. mai Angel75 skrev (3 minutter siden): Flere her i tråden som ikke klarer ha to tanker i hodet samtidig og ikke klarer å skille sak og person. De har en indre driv som virker som hat. Jeg klarer fint å ha to tanker i hodet samtidig. Men det virker derimot som om enkelte her ikke forstår hva det faktisk betyr og at det er et kult nytt uttrykk en har lært seg som en tror gjør at en vinner enhver diskusjon. Jeg kan fint kritisere Sara Emilie for å uttale seg om dette til avisen nå, og samtidig støtte saken til Ahus/personalet om for lite bemanning. Det er å kunne ha to tanker i hodet samtidig, i praksis. Eller skille sak fra person, som noen her og liker å slenge rundt seg med. Derimot å forvente at jeg støtter Sara Emilie i dette fordi jeg må støtte personalet på Ahus, det er det motsatte av å kunne ha to tanker i hodet samtidig. Eller at jeg kritiserer personalet på Ahus fordi jeg kritiserer Sara Emilie sin kyniske utnyttelse av medieoppmerksomheten hun får. Det er å kun klare å ha en tanke i hodet på en gang. 3 11
Leoline Skrevet 31. mai #45595 Skrevet 31. mai Bibbi_ skrev (6 minutter siden): Hun er vel ei voksen dame som burde klare å sove alene på barsel uten samboeren sin? Gjør ikke de fleste det? Ja jeg forstår absolutt problemet med overfylte sykehus og for lite bemanning. Men jeg klarer ikke å se problemet om hun må føde på et annet sykehus eller at mannen må sove hjemme sammen med barnet / barna de har fra før! Dette er jo ett ikkeproblem. Vi fikk beskjed om at mannen fikk første natt på sykehuset, hvis det var kapasitet. Sara er nok vant til å få det som hun vil, tenker bare på seg selv. Hvis hun må bytte sykehus så blir nok pressen kontaktet, tjener penger på alt. 3 5
LivEinar Skrevet 31. mai #45596 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Jeg klarer fint å ha to tanker i hodet samtidig. Men det virker derimot som om enkelte her ikke forstår hva det faktisk betyr og at det er et kult nytt uttrykk en har lært seg som en tror gjør at en vinner enhver diskusjon. Jeg kan fint kritisere Sara Emilie for å uttale seg om dette til avisen nå, og samtidig støtte saken til Ahus/personalet om for lite bemanning. Det er å kunne ha to tanker i hodet samtidig, i praksis. Eller skille sak fra person, som noen her og liker å slenge rundt seg med. Derimot å forvente at jeg støtter Sara Emilie i dette fordi jeg må støtte personalet på Ahus, det er det motsatte av å kunne ha to tanker i hodet samtidig. Eller at jeg kritiserer personalet på Ahus fordi jeg kritiserer Sara Emilie sin kyniske utnyttelse av medieoppmerksomheten hun får. Det er å kun klare å ha en tanke i hodet på en gang. Jeg støtter 💯 % hvert ord @Snublefot62 skriver her! 10
Snublefot62 Skrevet 31. mai #45597 Skrevet 31. mai Bibbi_ skrev (15 minutter siden): Hun er vel ei voksen dame som burde klare å sove alene på barsel uten samboeren sin? Gjør ikke de fleste det? Ja jeg forstår absolutt problemet med overfylte sykehus og for lite bemanning. Men jeg klarer ikke å se problemet om hun må føde på et annet sykehus eller at mannen må sove hjemme sammen med barnet / barna de har fra før! Problemet er ikke at hun ikke klarer å sove alene uten V. Det klarer hun i alle fall i andre sammenhenger. Problemet er at dersom hun ikke får enerom betyr det at hun må dele rom med noen. Og hva går det ut over….? Snappinga naturligvis. 3 13
Outandabout Skrevet 31. mai #45598 Skrevet 31. mai Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Problemet er ikke at hun ikke klarer å sove alene uten V. Det klarer hun i alle fall i andre sammenhenger. Problemet er at dersom hun ikke får enerom betyr det at hun må dele rom med noen. Og hva går det ut over….? Snappinga naturligvis. Haha! Nettopp! 7
oss-to Skrevet 31. mai #45599 Skrevet 31. mai Angel75 skrev (35 minutter siden): Flere her i tråden som ikke klarer ha to tanker i hodet samtidig og ikke klarer å skille sak og person. De har en indre driv som virker som hat. I kva måte er innlegget du siterar hatdrevet?. Føljer ikkje tankegangen men ønskjer å forstå. 2
Angel75 Skrevet 31. mai #45600 Skrevet 31. mai oss-to skrev (1 minutt siden): I kva måte er innlegget du siterar hatdrevet?. Føljer ikkje tankegangen men ønskjer å forstå. Har ikke sitert et spesifikt innlegg. Skriver De har en indre driv som virker som hat. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå