anno19 Skrevet 30. mai 2025 #45481 Skrevet 30. mai 2025 Begge desse influencerene drar det så alt for langt. Mor er blitt en kynisk person som kalkulerer alt i hvor mye snap genererer i inntekt. Det som har blitt delt det siste døgnet viser at de har ingen grenser, griskhet har tatt helt over. Det er ingen situasjon hvor de er villig til å legge bort telefonen og faktisk vise oppmerksomhet og tilstedeværelse mot det som faktisk betyr noe. Det er og litt interessant å se hvor mye kritikk den ene får kontra den andre….. Hvem blir brukt som skrekkeksempel fra andre influencere, og hvem lar de «gå fri»? Hvor er du nå Henrik Troy? 9
GulleGull Skrevet 30. mai 2025 #45482 Skrevet 30. mai 2025 (endret) anno19 skrev (9 minutter siden): Begge desse influencerene drar det så alt for langt. Mor er blitt en kynisk person som kalkulerer alt i hvor mye snap genererer i inntekt. Det som har blitt delt det siste døgnet viser at de har ingen grenser, griskhet har tatt helt over. Det er ingen situasjon hvor de er villig til å legge bort telefonen og faktisk vise oppmerksomhet og tilstedeværelse mot det som faktisk betyr noe. Det er og litt interessant å se hvor mye kritikk den ene får kontra den andre….. Hvem blir brukt som skrekkeksempel fra andre influencere, og hvem lar de «gå fri»? Hvor er du nå Henrik Troy? Ja det er nok det som skjer, grensene flytter seg på hva de deler og når én flytter grensen så følger andre etter for siden den kan dele så kan de også. Man blir rett og slett fartsblind fordi det er så mye inntekt i det uten så mye «jobb». Ingenting er hellig lenger. Det man hadde delt med nærmeste familie ved «middagsbordet» blir delt for hundretusen fremmede mennesker, for hva egentlig? Ikke er det nødvendig eller informasjon som har noe som slags misjon eller er klassifisert som folkeopplysning -da tenker jeg mest på barna som ikke har mulighet til å vite hva som er delt og hvem som får informasjonen. Endret 30. mai 2025 av GulleGull Rettet skrivefeil og setningsoppbygging 4 1
Bella50 Skrevet 30. mai 2025 #45483 Skrevet 30. mai 2025 Angel75 skrev (15 minutter siden): Syntes bare det var så merkelig for på proff står det 2022. Men da regnet hun jo rett som noen andre her mente hun ikke kunne. Du vet jo hvordan det er her inne. Alt skal brukes mot Sara. Dersom det er positivt, skal det vris til noe negativt. Sara er langt fra feilfri. Men det er mulighet å ha to tanker i hodet samtidig. Det der med proff og 2022 kan jeg ikke forklare. Kan det ha noe med at Careless startet som en hyllebedrift? Selv om de lanserte produktene under Careless, så het de jo ikke Careless under organisasjonsnavnet i begynnelsen. Jeg kjøpte en bikini som jeg gav i gave i 2021, til en som har bursdag i slutten av juni. Skal ta et søk i mailen min og se om jeg finner kvitteringen med firma/org nummer. 4 1
hvaduikkeser Skrevet 30. mai 2025 #45484 Skrevet 30. mai 2025 Fødte hun ikke natt heller🤷♀️ Hun som kjente noe annerledes IGJEN. Er det mulig🙄 1 7
GulleGull Skrevet 30. mai 2025 #45485 Skrevet 30. mai 2025 (endret) Bella50 skrev (9 minutter siden): Du vet jo hvordan det er her inne. Alt skal brukes mot Sara. Dersom det er positivt, skal det vris til noe negativt. Sara er langt fra feilfri. Men det er mulighet å ha to tanker i hodet samtidig. Det der med proff og 2022 kan jeg ikke forklare. Kan det ha noe med at Careless startet som en hyllebedrift? Selv om de lanserte produktene under Careless, så het de jo ikke Careless under organisasjonsnavnet i begynnelsen. Jeg kjøpte en bikini som jeg gav i gave i 2021, til en som har bursdag i slutten av juni. Skal ta et søk i mailen min og se om jeg finner kvitteringen med firma/org nummer. Det er jo ikke veldig rart at noen stusset når off register sier at selskapet ble stiftet året etter? Så er eneste mulighet til å dobbeltsjekke er å bla tilbake 4 år på Instagram. Endret 30. mai 2025 av GulleGull 6
Angel75 Skrevet 30. mai 2025 #45486 Skrevet 30. mai 2025 Bella50 skrev (24 minutter siden): Du vet jo hvordan det er her inne. Alt skal brukes mot Sara. Dersom det er positivt, skal det vris til noe negativt. Sara er langt fra feilfri. Men det er mulighet å ha to tanker i hodet samtidig. Det der med proff og 2022 kan jeg ikke forklare. Kan det ha noe med at Careless startet som en hyllebedrift? Selv om de lanserte produktene under Careless, så het de jo ikke Careless under organisasjonsnavnet i begynnelsen. Jeg kjøpte en bikini som jeg gav i gave i 2021, til en som har bursdag i slutten av juni. Skal ta et søk i mailen min og se om jeg finner kvitteringen med firma/org nummer. Ja, jeg vet virkelig hvordan det er her inne. Vet ikke hvordan det fungerer med hyllebedrift. Men glad du fant det på Instagram så vi fikk sett at Sara hadde rett ❤️ 3
oss-to Skrevet 30. mai 2025 #45487 Skrevet 30. mai 2025 Det er synd korleis dei som skriv i pressa er interresert i lettvinte løysingar, og finn sine saker i å sjå på influensar kontoar. Dei har gjort seg for avhengig av å være på godfot og gløymer å stille kritiske røyster. Her burde nokon kjenne si besøkelsestid og sette fingeren på utviklinga med barn i monitor, når borna blir foreldras inntektkjelde! 6
Outandabout Skrevet 30. mai 2025 #45488 Skrevet 30. mai 2025 oss-to skrev (13 minutter siden): Det er synd korleis dei som skriv i pressa er interresert i lettvinte løysingar, og finn sine saker i å sjå på influensar kontoar. Dei har gjort seg for avhengig av å være på godfot og gløymer å stille kritiske røyster. Her burde nokon kjenne si besøkelsestid og sette fingeren på utviklinga med barn i monitor, når borna blir foreldras inntektkjelde! Enig! At Nyhus tapte penger i fond har stått i VG 3 ganger….. Det er INGEN som trenger å lese om Nyhus i VG. Til og med migreneanfallet hennes. Altså, jeg jobber sammen med folk som kommer på jobb, får migrene i form av aura, og reiser hjem. Syns jeg ser at de skulle kontaktet VG hver gang. Jeg blir MATT! Og denne fødselen til Sara E, nå har hun kanskje ingenting annet å snappe om, så da blir d svangerskap og fødsel. Hvorfor ser folk på dette?????? Jeg mister all tro på menneskeheten 4 8
Mippiie123 Skrevet 30. mai 2025 #45489 Skrevet 30. mai 2025 Mippiie123 skrev (14 timer siden): Jeg har aldri fulgt Sara, er kanskje ikke helt i hennes målgruppe. Men hun er jo, enten man liker det eller ikke, en av de største influenserne i Norge så man får jo med seg litt. Jeg følger Karianne Vilde og jeg fikk meg med de usmakelige kommentaren til Sara i dag om å «sende fødestøv». Ser så bildene Karianne har lagt ut av tvillingene, så utrulig små og Karianne hadde gjort mye for å gå mye lengere med dem. Av det jeg har fått med meg av Sara virker hun bare så usmakelig? Vulgær og falsk? Hver sin smak selvfølgelig, men jeg kan ikke forstå hvorfor hun har har så mange følgere? Hva er det jeg ikke ser? Uansett, det jeg egentlig skulle spørre om er: Influensere trør ofte i salaten og enkelte legger seg jo flat og unnskylder, har Sara noensinne lagt seg flat? Tenker bare på kommentaten i dag om Karianne, kommer hun til å innse hvor hull i hodet det er å si noe sånt? Okei har også fått med meg at hun driver å henger ut personen hun kjøpte huset sitt fra. Hun er jo direkte ufyselig? Håper hun kanselleres. 5 4
Angel75 Skrevet 30. mai 2025 #45490 Skrevet 30. mai 2025 Outandabout skrev (6 minutter siden): Enig! At Nyhus tapte penger i fond har stått i VG 3 ganger….. Det er INGEN som trenger å lese om Nyhus i VG. Til og med migreneanfallet hennes. Altså, jeg jobber sammen med folk som kommer på jobb, får migrene i form av aura, og reiser hjem. Syns jeg ser at de skulle kontaktet VG hver gang. Jeg blir MATT! Og denne fødselen til Sara E, nå har hun kanskje ingenting annet å snappe om, så da blir d svangerskap og fødsel. Hvorfor ser folk på dette?????? Jeg mister all tro på menneskeheten Ja hvorfor ser folk på dette. Noen her i tråden ser jo på alt hun legger ut, for de er redde for å gå glipp av noe de kan bruke mot henne bl.a. Hun har mange fans/"venninner" som støtter henne , No matter what. Tror hun kommer til å leve godt av snap så lenge de betaler som de gjør. 3
elskersommer Skrevet 30. mai 2025 #45491 Skrevet 30. mai 2025 Angel75 skrev (12 timer siden): Hun deler ikke hele hverdagslivet til barna, nå prøver du å danne din egen sannhet her. Nei hun deler ikke hverdagslivet til barna hele dagen.. men hun deler alt for mye. Hun hadde ikke trengt og dele noe. Ingen må vite noen ting. Ja man kan si man er gravid og har født også stoppe der. Når de er 18 år så kan en spørre de om de vil på mamma sine sosiale medier Det er mange kjente folk som gjør det slik. Noen vet man knapt har fått barn. Her selger SE barna sine på internett dag ut og dag inn. 2 2
oss-to Skrevet 30. mai 2025 #45492 Skrevet 30. mai 2025 Angel75 skrev (2 minutter siden): Ja hvorfor ser folk på dette. Noen her i tråden ser jo på alt hun legger ut, for de er redde for å gå glipp av noe de kan bruke mot henne bl.a. Hun har mange fans/"venninner" som støtter henne , No matter what. Tror hun kommer til å leve godt av snap så lenge de betaler som de gjør. Det er vel viktig med kritiske røyster. Det er jo einaste måten vi som brukarar kan løfte debatten. Om ein legg ballen død korleis skal ein då kunne påverke. Håpar fleie får opp augene på galskapen . Mitt håp er å få pressa med på å sjå på dette med kritiske auger. Få åpna augene til folk og tvinga fram eit nytt lovverk . 2
GulleGull Skrevet 30. mai 2025 #45493 Skrevet 30. mai 2025 (endret) Angel75 skrev (9 minutter siden): Ja hvorfor ser folk på dette. Noen her i tråden ser jo på alt hun legger ut, for de er redde for å gå glipp av noe de kan bruke mot henne bl.a. Hun har mange fans/"venninner" som støtter henne , No matter what. Tror hun kommer til å leve godt av snap så lenge de betaler som de gjør. Selvom denne tråden handler om SET -så kan dette fint overføres til hele influensermiljøet. Jeg følger ikke SET men jeg fulgte henne til inntil 3 år siden så så jeg hvilken vei det gikk og valgte avfølge. Det meste jeg ytrer meg om i denne tråden, selvom SET kanskje spesifikt blir brukt som eksempel fordi tråden er om hennes virke, gjelder også generelle influensere. Så nei er nok ingen som «hater» SET personlig her, men misliker hvordan rolle man har tatt og hvordan det virket påvirker «oss» som forbrukere og samfunn. Sosiale medier er kommet for å bli, men vi som «forbruker» av dette må også ha ett forum der man løfter opp og frem det som er problematisk. Endret 30. mai 2025 av GulleGull 1 2
Gjest LivEinar Skrevet 30. mai 2025 #45494 Skrevet 30. mai 2025 hvaduikkeser skrev (1 time siden): Fødte hun ikke natt heller🤷♀️ Hun som kjente noe annerledes IGJEN. Er det mulig🙄 Dette blir bare mer og mer tragikomisk… Det er tydelig at SET både er utålmodig, fortvila og lei, men at hun konstant legger ut private og intime detaljer, blir bare patetisk. Hver eneste kveld bygger hun opp til at «noe» er annerledes nå, i natt skjer det noe. Følg med! Har hun ingen medierådgivere??? Eller har panikken tatt henne, to andre influensere (Ulrikke B. og Karianne V.) har begge født prematurt og fått stor oppmerksomhet. SET har sendt hilsener, men selv da klarte hun å vri fokuset over på seg selv. Det har fått stor oppmerksomhet på SoMe og blitt sterkt kritisert. SET har ikke nevnt denne kritikken med ett ord, uvanlig til henne å være. Mange savner ydmykhet og at hun burde sagt noen modererende ord i ettertid. Antagelig syns SET at det hun skreiv, slett ikke var kritikkverdig. De to nevnte influenserne har begge en tilnærming til temaet graviditet/fødsel som skiller seg fra SET sin. Frykter SET konkurranse?
Angel75 Skrevet 30. mai 2025 #45495 Skrevet 30. mai 2025 oss-to skrev (8 minutter siden): Det er vel viktig med kritiske røyster. Det er jo einaste måten vi som brukarar kan løfte debatten. Om ein legg ballen død korleis skal ein då kunne påverke. Håpar fleie får opp augene på galskapen . Mitt håp er å få pressa med på å sjå på dette med kritiske auger. Få åpna augene til folk og tvinga fram eit nytt lovverk . GulleGull skrev (8 minutter siden): Selvom denne tråden handler om SET -så kan dette fint overføres til hele influensermiljøet. Jeg følger ikke SET men jeg fulgte henne til inntil 3 år siden så så jeg hvilken vei det gikk og valgte avfølge. Det meste jeg ytrer meg om i denne tråden, selvom SET kanskje spesifikt blir brukt som eksempel fordi tråden er om hennes virke, gjelder også generelle influensere. Så nei er nok ingen som «hater» SET personlig her, men misliker hvordan rolle man har tatt og hvordan det virket påvirker «oss» som forbrukere og samfunn. Sosiale medier er kommet for å bli, men vi som «forbruker» av dette må også ha ett forum der man løfter opp og frem det som er problematisk. Hele influencer bransjen er skakk kjørt! Men når noen går for pirk på en influencer så virker det ikke som om det er selve bransjen det er noe spm det er galt med. Og jeg må ærlig si, tror ikke KG er rette veien å gå. Og heller ikke å følge Sara og ta screenshot og velge henne ut som den store synderen. Da virker det bare som man har en personlig agenda mot henne. Kjempe viktig med kritiske stemmer. Men endre lover via KG, kommer aldri til å skje. 2
Angel75 Skrevet 30. mai 2025 #45496 Skrevet 30. mai 2025 LivEinar skrev (4 minutter siden): Dette blir bare mer og mer tragikomisk… Det er tydelig at SET både er utålmodig, fortvila og lei, men at hun konstant legger ut private og intime detaljer, blir bare patetisk. Hver eneste kveld bygger hun opp til at «noe» er annerledes nå, i natt skjer det noe. Følg med! Har hun ingen medierådgivere??? Eller har panikken tatt henne, to andre influensere (Ulrikke B. og Karianne V.) har begge født prematurt og fått stor oppmerksomhet. SET har sendt hilsener, men selv da klarte hun å vri fokuset over på seg selv. Det har fått stor oppmerksomhet på SoMe og blitt sterkt kritisert. SET har ikke nevnt denne kritikken med ett ord, uvanlig til henne å være. Mange savner ydmykhet og at hun burde sagt noen modererende ord i ettertid. Antagelig syns SET at det hun skreiv, slett ikke var kritikkverdig. De to nevnte influenserne har begge en tilnærming til temaet graviditet/fødsel som skiller seg fra SET sin. Frykter SET konkurranse? Bevis på dette? For dette skal legges ved iht regler når du kommer med slike anklagelser. 1
GulleGull Skrevet 30. mai 2025 #45497 Skrevet 30. mai 2025 (endret) Angel75 skrev (11 minutter siden): Hele influencer bransjen er skakk kjørt! Men når noen går for pirk på en influencer så virker det ikke som om det er selve bransjen det er noe spm det er galt med. Og jeg må ærlig si, tror ikke KG er rette veien å gå. Og heller ikke å følge Sara og ta screenshot og velge henne ut som den store synderen. Da virker det bare som man har en personlig agenda mot henne. Kjempe viktig med kritiske stemmer. Men endre lover via KG, kommer aldri til å skje. Nei -debatten må gå flere steder selvfølgelig. Men er mange som bruker KG til spinnoff til sine kanaler også. Mange her som melder fra til div tilsyn. Er ikke for alle å skrive debattinnlegg til avisen eller brev til «regjeringen». Så viktig å ha ett forum for oss vanlige forbrukere også hvor man kan belyse det som er problematisk med kanalen til SET, for man kan fort bli blasert av å scrolle på snap -da er det greit å få det kritiske blikket og en påminnelse på hva man faktisk blir servert og mekanismene bak det. Endret 30. mai 2025 av GulleGull Rettet skrivefeil og la til ett ord 1 2
Gjest LivEinar Skrevet 30. mai 2025 #45498 Skrevet 30. mai 2025 Jeg støtter deg 100 %, @oss-to! i Frankrike ble det etter langvarig press innført en ny lov om eksponering av barn i sosiale medier, se vedlagte lenke. Jeg er sterkt engasjert i temaet, og valgte å følge Sara Emilie Tandberg fordi hun hadde den største følgerskaren, og fordi hun utleverte sine barn på sosiale medier - bevisst og i stor grad. Fra artikkelen: «Faren er at barnet blir en slags narsissistisk forlengelse av foreldrene», sier den franske psykologen Michaël Stora omeksponering av barn i sosiale medier. Og av mange brukes dette for alt det er verdt. Scenene kan virke uskyldige nok: barnet ved frokostbordet, på sykkel eller på skoleveien. De aller ivrigste starter med ultralyd-bilder.» https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste
Gjest LivEinar Skrevet 30. mai 2025 #45499 Skrevet 30. mai 2025 (endret) Angel75 skrev (13 minutter siden): Bevis på dette? For dette skal legges ved iht regler når du kommer med slike anklagelser. Bevis på hvilke anklager? Jeg stiller spørsmål… 😉 Endret 30. mai 2025 av LivEinar
Angel75 Skrevet 30. mai 2025 #45500 Skrevet 30. mai 2025 LivEinar skrev (1 minutt siden): Bevis på hvilke anklager? Jeg stiller spørsmål! Du stiller spm ved å skrive at det er stor oppmerksomhet og blitt sterkt kritisert på Some det Sara har gjort? Ser ingen spørsmålstegn ved det jeg. Ser en påstand jeg. Da får du lese deg opp på hva et spm er. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå