Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig fikk hun som hun ville hos jordmor. Dama er ikke moden engang, så de smertene kan ikke ha vært så voldsomme. 

• Liker 4
Skrevet
hvaduikkeser skrev (5 minutter siden):

Endelig fikk hun som hun ville hos jordmor. Dama er ikke moden engang, så de smertene kan ikke ha vært så voldsomme. 

😂 Smerteterskelen er nok ikke noe å skryte av, eller så overdriver hun for lommeboken trenger nok å fylles opp. 

Nå er det vel hjem til V å la han gjøre resten 🤮

Var det noen grunn til at jordmor strippet henne siden hun ikke en gang var moden?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
hvaduikkeser skrev (9 minutter siden):

Er det jordmora selv som prater her? Eller en annen insider? For hun sier jo at tilstanden er lik som da hun var på føden. Da mange her inne mente det var uansvarlig å dra hjem å føden lot det være opp til henne om hun ville bli eller dra hjem for fødsel kunne starte, eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (19 minutter siden):

Fra Carelss sin FB side. 
Dette har vært tatt opp før her. Jeg frekventerer ofte Tise. Der har jeg for «morroskyld» søkt opp Careless og sortert på «ny og ubrukt». Da dukker 50% av alle careless plaggene som er til salgs opp. sammenlignet med andre merker er det ett skyhøyt antall ubrukte klær som selges. De andre merkene jeg sjekket så var kanskje 16-18 %som lå ute nytt. Hva som ligger ute av nytt/ubrukt og knapt brukt av Careless gjelder nok Finn og kjøpe/salg siden på fb.  

Hvorfor har da folk begynt å lure?

Jo det er «Fast fashion» og influensermarkedsføring på sitt aller værste. 
Man tar ett kjent etablert fjes innen sosiale medier som har trofaste følger og fans som overbeviser at det man mangler der ute er klær som passer alle kvinnekropper, man konstruerer ett problem som ikke trenger være ett problem og tilbyr å være så snill å lage de til de. Så skaper de ett engasjement rundt hvordan disse klærne skal designes  og følgere føler de bidrar til å skape noe de kan bruke. Slenger du på veldedighet oppi mixen så grønnvasker du virksomheten din.
I tillegg så har de basert alt på dropp, knapphetsprinsippet og prinsippet om at man må hamstre for å sikre seg disse unike plaggene man trenger før det blir tomt. Når str tabellen også er koko og forskjellig fra gang til gang så tvinges interesserte til å kjøpe flere str og farger for å «sikre» seg. Miljøet og lommeboka til kundene griner, mens Careless ler. 

Det kan også se ut som all kritikk og misnøye av klærne blir sensurert i stor grad der det er mulig. 

IMG_9755.jpeg

Jeg tror at utfordringen til Careless er at modellen deres ikke skalerer uendelig.

Det er ganske åpenbart at de driver med fast fashion og skaper en kunstig tidsnød for å få folk til å ta noen raske valg de kanskje ellers ikke ville tatt. Dette gjør de ved å ha evige dropp med begrenset lager. Kombinert med usikkerhet rundt størrelser så får de og mange kunder til å kjøpe dobbelt.

Denne måten har åpenbart gitt de en veldig stor suksess. Så langt. Men Sara Emilie sikter jo hele tiden høyere, større og mer. Men hvor lenge kan de egentlig fortsette?

Norge er ikke uendelig stort. Markedet de mener de har funnet hull i har begrenset med kunder. Og selv om Sara Emilie har klart å få flere av disse kundene til å kjøpe flere kjoler i flere farger (og størrelser) så begrenses jo også de av størrelse på klesskap, lommebok og hvor mange kjoler de får på seg om gangen.

Kombinert med at Careless tydeligvis ikke får til logistikk rundt salg, kvalitetskontroll på varene, planlegging av levering/lansering, stabil betalingsløsning og til og med ser seg nødt til å bytte leverandør for betalingsutsettelse (fra Klarna til Qurio) så er det bare et tidsspørsmål før veksten stagnerer. Om den ikke allerede har gjort det?

Jeg tipper resultatet i år blir en vekst i omsetning fra i fjor. Men jeg tror og at gjeldsgraden er økt og likviditeten like lav som før. Og med misnøyen en ser vokser rundtomkring og stadig flere feil som skjer så blir det egentlig et reelt spørsmål om resultatet for 2025 også blir høyere enn foregående år. Eller like høyt?

Nå skal ikke jeg være for skråsikker i min spådom men jeg tror veksten har flatet ut for Careless. Og dersom de ikke forbedrer kvaliteten og kundeservicen vesentlig, og ordner opp i internt rot, så vil det bli tøffe år fremover med nedleggelser av butikker i stede for åpning av nye. Eller finner nye marked eller nye stiler.

• Liker 7
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Snublefot62 skrev (14 minutter siden):

Jeg tror at utfordringen til Careless er at modellen deres ikke skalerer uendelig.

Det er ganske åpenbart at de driver med fast fashion og skaper en kunstig tidsnød for å få folk til å ta noen raske valg de kanskje ellers ikke ville tatt. Dette gjør de ved å ha evige dropp med begrenset lager. Kombinert med usikkerhet rundt størrelser så får de og mange kunder til å kjøpe dobbelt.

Denne måten har åpenbart gitt de en veldig stor suksess. Så langt. Men Sara Emilie sikter jo hele tiden høyere, større og mer. Men hvor lenge kan de egentlig fortsette?

Norge er ikke uendelig stort. Markedet de mener de har funnet hull i har begrenset med kunder. Og selv om Sara Emilie har klart å få flere av disse kundene til å kjøpe flere kjoler i flere farger (og størrelser) så begrenses jo også de av størrelse på klesskap, lommebok og hvor mange kjoler de får på seg om gangen.

Kombinert med at Careless tydeligvis ikke får til logistikk rundt salg, kvalitetskontroll på varene, planlegging av levering/lansering, stabil betalingsløsning og til og med ser seg nødt til å bytte leverandør for betalingsutsettelse (fra Klarna til Qurio) så er det bare et tidsspørsmål før veksten stagnerer. Om den ikke allerede har gjort det?

Jeg tipper resultatet i år blir en vekst i omsetning fra i fjor. Men jeg tror og at gjeldsgraden er økt og likviditeten like lav som før. Og med misnøyen en ser vokser rundtomkring og stadig flere feil som skjer så blir det egentlig et reelt spørsmål om resultatet for 2025 også blir høyere enn foregående år. Eller like høyt?

Nå skal ikke jeg være for skråsikker i min spådom men jeg tror veksten har flatet ut for Careless. Og dersom de ikke forbedrer kvaliteten og kundeservicen vesentlig, og ordner opp i internt rot, så vil det bli tøffe år fremover med nedleggelser av butikker i stede for åpning av nye. Eller finner nye marked eller nye stiler.

Bra innlegg @Snublefot62! Enig med du.

Hvis de skal sikte høyere, større og mer så kan de heller ikke fortsette «tappe» selskapet for penger for så låne opp mer penger på selskapet.

Hun snakker om utlandet, men hvem skal hjelpe de der? Careless er ikke spesielt stort -de har en liten kundekrets som handler mye av gangen. SET er ikke kjent i utlandet og det er pga sosiale mediene  til SET  som holder det gående. Hvilken investor vil ta på seg den risikoen det vil være  å lansere Careless i utlandet? 

De tallene hun viser frem på snap etter dropp  er omsetningen der og da og ikke hva de faktisk tjener på det etter alt av retur, reklamasjoner, påfølgende salg av nedprisede plagg  osv er «gjort opp». 

Endret av GulleGull
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (2 minutter siden):

Bra innlegg @Snublefot62! Enig med du.

Hvis de skal sikte høyere, større og mer så kan de heller ikke fortsette «tappe» selskapet for penger for så låne opp mer penger på selskapet.

Hun snakker om utlandet, men hvem skal hjelpe de der? Careless er ikke spesielt stort -de har en liten kundekrets som handler mye av gangen. SET er ikke kjent i utlandet og det er pga sosiale mediene  til SET  som holder det gående. Hvilken investor vil ta på seg den risikoen det vil bære  å lansere Careless i utlandet? 

De tallene hun viser frem på snap etter dropp  er omsetningen der og da og ikke hva de faktisk tjener på det etter alt av retur, reklamasjoner, påfølgende salg av nedprisede plagg  osv er «gjort opp». 

Mulig jeg husker feil, og kanskje noen andre husker bedre - men snakket ikke hun konkret om å utvide til USA for ei tid tilbake?

Eller var det Snowroller kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Apropos Snowroller. Daglig leder har trekt seg virker det som.

Skjermbilde2025-05-27kl_11_11_51.thumb.png.79e4875c0091fdbeb2f44ee4b53658f0.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
arnoyb skrev (44 minutter siden):

Er det jordmora selv som prater her? Eller en annen insider? For hun sier jo at tilstanden er lik som da hun var på føden. Da mange her inne mente det var uansvarlig å dra hjem å føden lot det være opp til henne om hun ville bli eller dra hjem for fødsel kunne starte, eller ikke. 

Var det mange inne her som mente det? Det har gått meg hus forbi. Hvorfor skulle det være uansvarlig? Hvis føden mente hun kunne dra hjem , ser jeg ikke hvorfor det skulle være uansvarlig... 

• Liker 3
Skrevet
GulleGull skrev (9 minutter siden):

Se der ja. Ikke bare avpublisert (en innstilling i Shopify) men faktisk slettet/sagt opp.

Det gir jo noen ideer om hva som skjer videre der. Og ikke et ord fra medeier Sara Emilie om det. Det er årets buisnesskvinne det.

Og senest i mars i år var det 60% salg i nettbutikken.

Skjermbilde2025-05-27kl_11_37_14.thumb.png.feee66c26deaa7b21da4491e1c7a2286.png

Ville ikke seriøse eiere ha gått ut med info om hva som skjer?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (16 minutter siden):

Var det mange inne her som mente det? Det har gått meg hus forbi. Hvorfor skulle det være uansvarlig? Hvis føden mente hun kunne dra hjem , ser jeg ikke hvorfor det skulle være uansvarlig... 

alt dette er jo SET sitt drama som skaper, i følge de snappene som ble lagt ut her så hadde SET 3 cm åpning og vonde rier og en historie med styrtfødsler.  Hva som var og er fakta vet jo bare jordmor og SET. Men det var ut fra de opplysningene noen her mente det var rart å reise hjem. Så SET korrigerte seg etter hun kom hjem at det var ikke fullt 3 cm og det var heller ikke modent og mormunnen hadde heller ikke flatet ut slik jeg skjønte det. 

Endret av GulleGull
  • Liker 3
Skrevet
GulleGull skrev (3 minutter siden):

alt dette er jo SET sitt drama som skaper, i følge de snappene som ble lagt ut her så hadde SET 3 cm åpning og binde rier og en historie med styrtfødsler.  Hva som var og er fakta vet jo bare jordmor og SET. Men det var ut fra de opplysningene noen her mente det var rart å reise hjem. Så SET korrigerte seg etter hun kom hjem at det var ikke fullt 3 cm og det var heller ikke modent og mormunnen hadde heller ikke flatet ut slik jeg skjønte det. 

Det du skriver, stemmer. Hun snappet først (etter sykehusbesøket) at det var 3 cm, så modererte hun etter hvert det til 2-3 cm, nå hos jordmor var det 2 cm… 
Heller ingen utflating nå i dag, se snap. På meg virker det som om SET sin utålmodighet pusher fødselen... 

IMG_7324.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (10 minutter siden):

Se der ja. Ikke bare avpublisert (en innstilling i Shopify) men faktisk slettet/sagt opp.

Det gir jo noen ideer om hva som skjer videre der. Og ikke et ord fra medeier Sara Emilie om det. Det er årets buisnesskvinne det.

Og senest i mars i år var det 60% salg i nettbutikken.

Skjermbilde2025-05-27kl_11_37_14.thumb.png.feee66c26deaa7b21da4491e1c7a2286.png

Ville ikke seriøse eiere ha gått ut med info om hva som skjer?

Jo det burde stått opphørssalg -for da kan kunden selv velge å kjøpe selvom man vet man ikke får byttet eller reklamert. 

• Liker 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (35 minutter siden):

Apropos Snowroller. Daglig leder har trekt seg virker det som.

Skjermbilde2025-05-27kl_11_11_51.thumb.png.79e4875c0091fdbeb2f44ee4b53658f0.png

Var ikke alle med i dette firma? Nyhus og lien også?.

• Liker 2
Skrevet (endret)
LivEinar skrev (5 minutter siden):

Det du skriver, stemmer. Hun snappet først (etter sykehusbesøket) at det var 3 cm, så modererte hun etter hvert det til 2-3 cm, nå hos jordmor var det 2 cm… 
Heller ingen utflating nå i dag, se snap. På meg virker det som om SET sin utålmodighet pusher fødselen... 

IMG_7324.jpeg

Graviditeten og fødselen reverserer seg visst-sånn går det når man forskutterer begivenhetene😅

Endret av GulleGull
  • Liker 7
Annonse
Skrevet
Floriamint skrev (7 minutter siden):

Var ikke alle med i dette firma? Nyhus og lien også?.

Stemmer det. Therese Lien og Monica Nyhus er og eiere.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette er virkelig en bissar tråd å lese. Annenhvert innlegg omhandler business/fødsel. For meg framstår SE sine sosiale medier som en grøt av business og privatliv, og gir et inntrykk av uprofesjonalitet av enorme dimensjoner. Klanen hennes kan umulig være spesielt reflektert som uforbeholdent støtter dette og hiver pengene sine etter henne. Det finnes så mye fint å få kjøpt der ute, i bedre kvalitet og til rimeligere pris. Men nei, la oss kjøpe 10 like kjoler i forskjellige farger for så å selge de videre 🙄 

Endret av Era Vulgaris
  • Liker 8
  • Nyttig 13
Skrevet
Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

Stemmer det. Therese Lien og Monica Nyhus er og eiere.

Ser ut som de sitter i hverandres styrer hele kjole gjengen. Litt av en suppe. Her blandes alt. Helt til en for nok av den andre😅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (På 24.5.2025 den 23.29):

Har SE noe medisinsk grunn til å få satt i gang fødsel 3 uker før termin?

Nei. Hadde hun hatt det hadde "hele verden" visst det. 

Angst regnes som en medisinsk grunn. 

• Liker 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ja men mye er fjerna. Det var kommentarer om dronning sara som vet best. Når en slik kommentar har mange tommel opp og viktig merker, så må det kunne regnes som at mange er enig. Hva brukere her inne får med seg og ikke kan ikke jeg svare på eller ta hensyn til. Kan heller ikke linkes til da det er fjerna.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...