Floriamint Skrevet i går, 19:06 #45041 Del Skrevet i går, 19:06 Dupers skrev (2 timer siden): Jeg trodde hun hadde fjerna bilder av barna på alt av offentlige profiler. Trodde også at hun var smart nok til å skjønne at hun ikke kan ha offentlig profil på Facebook om hun skal legge ut bilder av barna sine. (Vet hun pleide å legge ut mye av de eldste før hun forsto hvor ille det kan være, men trodde ikke det var noen bilder av ansiktet til yngste ute) Tok en titt på Instagram hun har åpen der var det mye fra mange år tilbake. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma53 Skrevet i går, 20:18 #45042 Del Skrevet i går, 20:18 Dupers skrev (7 timer siden): Har snapchat retningslinjer som sier at hun ikke har lov til å legge ut fødselen? Jeg forsto det sånn som at hun hadde planer om å dele hele greia. Har vært litt redd for at det plutselig skal dukke opp en innzooma fødsel med emoji for å sensurere på snapchat Ho har ikke planer om å legge ut hele greia. Ho sa at ho ska filme/dokumentere når ho klarer. Kan hende ho ikke klarer å filme noe eller bare litt, så ho tar det som det kommer. Ei høns kan altså bli til 10 høns her inne.🤔 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma53 Skrevet i går, 20:23 #45043 Del Skrevet i går, 20:23 GulleGull skrev (6 timer siden): Tror noen glemmer at hun 1. Har 180.000 følgere dvs mennesker der ute som vet altfor mye om barna, dette vet ikke barna eller skjønner rekkevidden av. 2. At hun ved å dele ting og historier rundt barna selvom hun ikke viser de eller viser hva fysisk hva som har skjedd, så husker folk det og klarer lage bilder i hode. Så når man ser barna hennes så er det hva hun har valgt å legge ut rundt og om de som folk vet om og tenker om barna når de ser de. Det er jo som regel ting og historier som er forbeholdt aller nærmeste krets og helt nære personer for andre barn. Gamle snap forsvinner. Helt anna visst det er blogg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 20:27 #45044 Del Skrevet i går, 20:27 (endret) Mamma53 skrev (6 minutter siden): Gamle snap forsvinner. Helt anna visst det er blogg. Men folk husker. Ingen unnskyldning , du ser hvor mange som tar screenshots? Du må gjerne syntes det er ok at barna til SET eksponeres men flere tenker på barna og deres rett til privatliv og skjerming. Hadde du snappet og fortalt pinlige historier om barna dine for 180.000 mennesker for likes og penger? Endret i går, 20:29 av GulleGull 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet i går, 20:57 #45045 Del Skrevet i går, 20:57 Mamma53 skrev (38 minutter siden): Ho har ikke planer om å legge ut hele greia. Ho sa at ho ska filme/dokumentere når ho klarer. Kan hende ho ikke klarer å filme noe eller bare litt, så ho tar det som det kommer. Ei høns kan altså bli til 10 høns her inne.🤔 Ille nok det du gjenforteller her. Fødselen trenger ikke deles med andre enn nær familie og venner. 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet i går, 21:50 #45046 Del Skrevet i går, 21:50 Mamma53 skrev (1 time siden): Ho har ikke planer om å legge ut hele greia. Ho sa at ho ska filme/dokumentere når ho klarer. Kan hende ho ikke klarer å filme noe eller bare litt, så ho tar det som det kommer. Ei høns kan altså bli til 10 høns her inne.🤔 Dette er jo bare tragisk. Enkelt og greit. Hva med å ha fokus på barnet og fødselen i stedet for den j**** mobilen. Hun blir mer og mer usmakelig(om det faktisk er mulig) og desperat etter pengef 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 18 timer siden #45047 Del Skrevet 18 timer siden Stargaze skrev (7 timer siden): Dette er jo bare tragisk. Enkelt og greit. Hva med å ha fokus på barnet og fødselen i stedet for den j**** mobilen. Hun blir mer og mer usmakelig(om det faktisk er mulig) og desperat etter pengef Såg du svaret hennes igår til en eller annen? En kommentar på at hun hadde reist til føden for klikk og penger (eller lignende). Da svarte hun at hun takket for at denne personen bidrog til hennes inntekt. Hun provoserer. Og følgerne heier. Forstå det den som kan at det fins så mange naive, godtroende mennesker som lar seg lure. Ikke bare føler de at Sara er venninne, men de tror også at DE har skapt Careless sammen med Sara. Jeg skulle gjerne likt å se at designeren kom frem i lyset og viste litt av prosessen hennes med klærne. Hun har vel ikke blitt vist frem så ofte, og det er det nok en grunn til. Hvilken designer vil ha på seg at de reiser på messe, plukker ut et plagg, tilpasser det, masseproduserer det og setter sin signatur på det? (Og fortsatt inneholder plaggene enormt med feil) 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 16 timer siden #45048 Del Skrevet 16 timer siden Her viser dronning Sara at HUN blåser i regler. Men gud forby om andre bryter lover og regler. Klassen har i felleskap bestemt at det skal gis 1 felles bursdagsgave. Men datteren til SE vil jo ha mange, og da må hun jo få det. Hadde klikka i vinkel om jeg var foreldre til et barn i klassen til barnet hennes. Å bare for å si det, jeg synes ikke om regelen, men hadde selvfølgelig holdt meg til det som var bestemt i fellesskap. Skjermbilde fra SE sin snap 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 16 timer siden #45049 Del Skrevet 16 timer siden Bibbi_ skrev (15 minutter siden): Her viser dronning Sara at HUN blåser i regler. Men gud forby om andre bryter lover og regler. Klassen har i felleskap bestemt at det skal gis 1 felles bursdagsgave. Men datteren til SE vil jo ha mange, og da må hun jo få det. Hadde klikka i vinkel om jeg var foreldre til et barn i klassen til barnet hennes. Å bare for å si det, jeg synes ikke om regelen, men hadde selvfølgelig holdt meg til det som var bestemt i fellesskap. Skjermbilde fra SE sin snap Jeg er enig i det meste som skrives her inne, men akkuratt dette er jeg helt uenig i. At man «må» følge det som er stemt frem mtp gaver til andre barn er en ting; At hennes barn ikke kommer med egen pakke. MEN at foreldrene skal reagere på hvordan hun løser dette for sitt barn eget er tull å tøys. Man velger selv hva som er rett for seg og sitt i sitt private hjem. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sladdermor Skrevet 16 timer siden #45050 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har alltid likt å følge Sara. Startet å følge hun når hun hadde interiørkonto, så har blitt noen år. Kan vel bare si at det hun deler om dagen er svært lite interessant, ser sjeldent på snappene hennes lenger, men man trenger ikke det, for man går ikke glipp av noe, det går i det samme hver bidige dag. Fødsel er spennende, men dette blir litt for mye for min del! Man skjønner jo at hun har lyst til å føde før slik som de andre hun har født, det er jo tydelig her, skal vel strippes hos jordmor snart tenker jeg! Som hun har blitt med de andre barna.. det blir så mye, man kan lure på om alt som deles er sant?? Det er synd det har blitt slik. En så fin jente, som hadde så mye fint å dele, har blitt så uinteressant! 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 16 timer siden #45051 Del Skrevet 16 timer siden Love2017juni skrev (3 minutter siden): Jeg er enig i det meste som skrives her inne, men akkuratt dette er jeg helt uenig i. At man «må» følge det som er stemt frem mtp gaver til andre barn er en ting; At hennes barn ikke kommer med egen pakke. MEN at foreldrene skal reagere på hvordan hun løser dette for sitt barn eget er tull å tøys. Man velger selv hva som er rett for seg og sitt i sitt private hjem. Så du tenker at når barna i klassen kommer i bursdag å ser at et barn får 10 gaver fra klassen, mens de kun får 1, at de ikke synes det kanskje kan være litt urettferdig? Det er barn det snakkes om her. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 16 timer siden #45052 Del Skrevet 16 timer siden Bibbi_ skrev (11 minutter siden): Her viser dronning Sara at HUN blåser i regler. Men gud forby om andre bryter lover og regler. Klassen har i felleskap bestemt at det skal gis 1 felles bursdagsgave. Men datteren til SE vil jo ha mange, og da må hun jo få det. Hadde klikka i vinkel om jeg var foreldre til et barn i klassen til barnet hennes. Å bare for å si det, jeg synes ikke om regelen, men hadde selvfølgelig holdt meg til det som var bestemt i fellesskap. Skjermbilde fra SE sin snap Poenget med en slik ordning har, slik jeg har forstått det, flere fordeler: miljøhensyn, redusere synlig økonomisk skille og at barnet får det det ønsker seg. Vil tro det er en avtalt sum de skal kjøpe for? Isåfall spiller det jo ingen rolle om det er en stor ting eller ti små, så lenge forelderen kjøper det barnet ønsker seg. At Sara ikke har forståelse for at miljøet sliter som følge av overforbruk eller at givergleden hos barn fra familier som har økonomiske utfordringer kan være byttet ut med skam, kan godt diskuteres, men hun kjøper hvertfall det barnet har sagt h*n ønsker seg… Og nei, jeg har ikke støttet henne ved å se på snappen hennes, jeg snakker kun ut fra vedlagte bilder 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 16 timer siden #45053 Del Skrevet 16 timer siden MøllersTran skrev (1 minutt siden): Poenget med en slik ordning har, slik jeg har forstått det, flere fordeler: miljøhensyn, redusere synlig økonomisk skille og at barnet får det det ønsker seg. Vil tro det er en avtalt sum de skal kjøpe for? Isåfall spiller det jo ingen rolle om det er en stor ting eller ti små, så lenge forelderen kjøper det barnet ønsker seg. At Sara ikke har forståelse for at miljøet sliter som følge av overforbruk eller at givergleden hos barn fra familier som har økonomiske utfordringer kan være byttet ut med skam, kan godt diskuteres, men hun kjøper hvertfall det barnet har sagt h*n ønsker seg… Og nei, jeg har ikke støttet henne ved å se på snappen hennes, jeg snakker kun ut fra vedlagte bilder Som SE selv sier, det skal kjøpes inn 1 gave fra klassen. Barn forstår ikke at det koster det samme, de ser selvfølgelig på antall gaver. Å en felles klasseregel som SE driter i, for hun gjør som hun vil. Som så mye annet hun driter i. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 16 timer siden #45054 Del Skrevet 16 timer siden MøllersTran skrev (2 minutter siden): Poenget med en slik ordning har, slik jeg har forstått det, flere fordeler: miljøhensyn, redusere synlig økonomisk skille og at barnet får det det ønsker seg. Vil tro det er en avtalt sum de skal kjøpe for? Isåfall spiller det jo ingen rolle om det er en stor ting eller ti små, så lenge forelderen kjøper det barnet ønsker seg. At Sara ikke har forståelse for at miljøet sliter som følge av overforbruk eller at givergleden hos barn fra familier som har økonomiske utfordringer kan være byttet ut med skam, kan godt diskuteres, men hun kjøper hvertfall det barnet har sagt h*n ønsker seg… Og nei, jeg har ikke støttet henne ved å se på snappen hennes, jeg snakker kun ut fra vedlagte bilder Men om jenta ønsker seg ti figurer til et prinsesseslott eller om de hadde funnet et prinsesseslott på tilbud til den prisen de har avtalt men at det har kosta det dobbelte, oppleves virkelig de små pakkene som mye mer og urettferdig?! Synes for øvrig det er unødvendig og diskutere å spekulere i følelsene til barn som skal i bursdag til Saras eksponerte barn bare for å få frem at "dronning Sara er usmakelig". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 16 timer siden #45055 Del Skrevet 16 timer siden Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Som SE selv sier, det skal kjøpes inn 1 gave fra klassen. Barn forstår ikke at det koster det samme, de ser selvfølgelig på antall gaver. Å en felles klasseregel som SE driter i, for hun gjør som hun vil. Som så mye annet hun driter i. Som sagt har jeg ikke sett snappen, kun sett bildene du la ved. Hvis hun faktisk sier hun driter i hva foreldregruppa har bestemt og går i mot dette, er jeg enig med deg. Min erfaring med slik ordning er at verdien på gaven skal være den samme, så om det da blir ti små, eller en stor bryr ikke barna seg om, bare de får noe de ønsker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love2017juni Skrevet 15 timer siden #45056 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Bibbi_ skrev (21 minutter siden): Så du tenker at når barna i klassen kommer i bursdag å ser at et barn får 10 gaver fra klassen, mens de kun får 1, at de ikke synes det kanskje kan være litt urettferdig? Det er barn det snakkes om her. Verden er urettferdig, og jeg synes dønn seriøst at vi gjør barna en bjørnetjeneste med at alt skal være likt. For en eller annen dag så oppdager de at ting faktisk ikke er likt. Om hennes barn ønska seg smågreier til samme pris som en stor gave, så hadde jeg også handla det. MEN hu trang kanskje ikke pakkke det inn som 10 single gaver om disse skal åpnes med klassen tilstede. Kunne lagt det i en boks og pakka inn boksen som en gave. Om de åpnes før eller etter selskap, så er det vel helt det samme om hun hadde en pakke eller ti. Endret 15 timer siden av Love2017juni 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15 timer siden #45057 Del Skrevet 15 timer siden (endret) MøllersTran skrev (17 minutter siden): Som sagt har jeg ikke sett snappen, kun sett bildene du la ved. Hvis hun faktisk sier hun driter i hva foreldregruppa har bestemt og går i mot dette, er jeg enig med deg. Min erfaring med slik ordning er at verdien på gaven skal være den samme, så om det da blir ti små, eller en stor bryr ikke barna seg om, bare de får noe de ønsker seg. Her dreier det seg om klassefellesskapet og et vedtak gjort på et foreldremøte i jenta sin klasse. Flertallet blant foreldrene i klassen gikk for en litt større gave framfor mange små. Så er spørsmålet om man som mor skal være lojal i forhold til en avstemming og et flertall blant klassens foreldre, eller ikke. SET er i det meste ganske så egenrådig, og bryr seg her ikke om et flertallsvedtak hun er uenig i. En slik avstemming er selvsagt kun retningsgivende, men å gå imot det flertallet av foreldrene i klassen ønsker, undergraver slike foreldreavstemminger. Hun latterliggjør også dette ved å skrive (sitat, min utheving): «Så jeg stemte i mot men flertallet avgjorde 💜 vi får se på neste foreldremøte haha» Endret 15 timer siden av LivEinar 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 15 timer siden #45058 Del Skrevet 15 timer siden Love2017juni skrev (7 minutter siden): Verden er urettferdig, og jeg synes dønn seriøst at vi gjør barna en bjørnetjeneste med at alt skal være likt. For en eller annen dag så oppdager de at ting faktisk ikke er likt. Om hennes barn ønska seg smågreier til samme pris som en stor gave, så hadde jeg også handla det. MEN hu trang kanskje ikke pakkke det inn som 10 single gaver om disse skal åpnes med klassen tilstede. Kunne lagt det i en boks og pakka inn boksen som en gave. Om de åpnes før eller etter selskap, så er det vel helt det samme om hun hadde en pakke eller ti. Ja det er jeg enig med deg i. Synes bare det er greit å forholde seg til regler som er satt mtp gaver i bursdager. Da er det vel greit for de andre å drite i det også da... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vokteren Skrevet 15 timer siden #45059 Del Skrevet 15 timer siden MøllersTran skrev (18 minutter siden): Som sagt har jeg ikke sett snappen, kun sett bildene du la ved. Hvis hun faktisk sier hun driter i hva foreldregruppa har bestemt og går i mot dette, er jeg enig med deg. Min erfaring med slik ordning er at verdien på gaven skal være den samme, så om det da blir ti små, eller en stor bryr ikke barna seg om, bare de får noe de ønsker seg. Hun sa på snap at det ble bestemt på foreldremøtet at det skal kjøpes kun 1 gave, men siden Sara stemte i mot forslaget akter hun ikke forholde seg til det. Hva lærer hun barnet sitt? Jo, at avstemninger og regler er til for å brytes. Jeg hadde også stemt i mot regelen, men jeg forholder meg til det flertallet bestemmer. Jeg er opptatt av at mitt barn skal lære seg rett og galt. Sara har vist oss før at hun ikke liker å forholde seg til lover og regler. At hun nekter å forholde seg til flertallet blant foreldrene er derfor ikke overraskende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15 timer siden #45060 Del Skrevet 15 timer siden Love2017juni skrev (41 minutter siden): Jeg er enig i det meste som skrives her inne, men akkuratt dette er jeg helt uenig i. At man «må» følge det som er stemt frem mtp gaver til andre barn er en ting; At hennes barn ikke kommer med egen pakke. MEN at foreldrene skal reagere på hvordan hun løser dette for sitt barn eget er tull å tøys. Man velger selv hva som er rett for seg og sitt i sitt private hjem. Jeg er selvfølgelig helt enig i prinsippet om at man sjøl velger hva som er rett for seg og sitt i et privat hjem. Men her dreier det seg om noe mer - det involverer jentas medelever, alle klassens foreldre og et flertallsvedtak på foreldremøtet. Jeg støtter fullt ut det @Vokteren skriver, hva lærer SET sin datter av dette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå