Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
arnoyb skrev (7 minutter siden):

Ja virker som de har hatt mye trøbbel med sko droppet. Tenker det er rart at de utvider antall butikker å ikke prioriterer feks en mer ansatt på lager, større fokus på å lage seg "brød varer" eller i alle fall ha et utvalg varer på lager å skape en solid og variert nettbutikk. Virker som det ganske kjapt settes på salg når det ikke går i løpet av en kort periode etter dropp. Nå skal det sies at jeg ikke følger hva som droppes og når så kan ta feil at kjolene har vært over flere sesonger på lager før de settes på salg.  Det finnes også gode systemer for pakking av varer som i stor grad gjør feilplukk umulig, så det kunne være noe å prioritere. Sara burde hoppe inn i diskusjonen om hun ønsker å forhindre at det utvikler seg til en negativ tråd. Skrive noe sånt som "uff så kjedelig, ta kontakt med kunderservice så finner dere ut av det".

Ja det hadde vært smartere å få butikker/nettbutikken til å fungere før de åpner flere butikker. Det er jo ikke god PR at det er så mye surr. 

At SE da også ikke er på'n å svarer de som har fått feil viser at hun kun er glad i ros og gode tilbakemeldinger. 

Nei, hva slags dropp og kjoler som er følger jeg ikke med på. At det fort kommer på salg har kanskje noe å gjøre med at de har dårlig lagerplass?? Vet ikke.

Endret av Bibbi_
  • Liker 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Ja det hadde vært smartere å få butikker/nettbutikken til å fungere før de åpner flere butikker. Det er jo ikke god PR at det er så mye surr. 

At SE da også ikke er på'n å svarer de som har fått feil viser at hun kun er glad i ros og gode tilbakemeldinger. 

Nei, hva slags dropp og kjoler som er følger jeg ikke med på. At det fort kommer på salg har kanskje noe å gjøre med at de har dårlig lagerplass?? Vet ikke.

Men å prioritere Bodø, da har hun lite kunnskap og hører for mye på følgerne tor jeg! Litt spent på å se om et år eller to om jeg har rett for jeg er virkelig overbevist om dette. 🙈

Ja hun er glad i ros, men lite strategisk her. Å stoppe det negative med kjapt svar å virke løsnings orientert tenker jeg de hadde tjent på. Spesielt når kommunikasjons formen i stor grad er sosiale media etter på driving fra SE selv.  

Ja sikkert lagerplass, men tenker også økonomi. Jeg tenker de har god kalkyle og kan derfor dumpe det som de mener er urelevant for å holde en cash flow mtp butikkene som ikke driver i pluss(enda).

• Liker 4
Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Ja virker som de har hatt mye trøbbel med sko droppet. Tenker det er rart at de utvider antall butikker å ikke prioriterer feks en mer ansatt på lager, større fokus på å lage seg "brød varer" eller i alle fall ha et utvalg varer på lager å skape en solid og variert nettbutikk. Virker som det ganske kjapt settes på salg når det ikke går i løpet av en kort periode etter dropp. Nå skal det sies at jeg ikke følger hva som droppes og når så kan ta feil at kjolene har vært over flere sesonger på lager før de settes på salg.  Det finnes også gode systemer for pakking av varer som i stor grad gjør feilplukk umulig, så det kunne være noe å prioritere. Sara burde hoppe inn i diskusjonen om hun ønsker å forhindre at det utvikler seg til en negativ tråd. Skrive noe sånt som "uff så kjedelig, ta kontakt med kunderservice så finner dere ut av det".

Mulig strategien har vært til nå -kjappe penger inn (dropp) og ikke prioritert varer så gir en jevn innkomst i bunn. Det er jo også tatt ut en del utbytte for ikke så siden har jeg skjønt fra tråden her? Så det kan vel ha vært behov for kjappe penger som har styrt strategien,  samt å ha nytt innhold hele tiden for å holde snappen i gang.? 

Å slette negative tilbakemeldinger er det dummest firmaer gjør. Svar heller på de og la de stå. Da fremstår man mer som du tar kundene dine seriøst. Det skylder de kundemassen sin -for må si jeg syntes de er de mest tålmodigste, trofaste og løsningsorienterte kundene jeg har vært borti. Så det burde SET sette pris på ved å ta godt vare på de. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppfordrer alle til å gå inn på instagramen til frujohansen.no. Lang story i dag, først en der hun setter Kristin Gjelsvik på plass. Etterpå tar for seg dette med at/hvorfor influensere opplever at hverdagen er så full/travel 👏👏👏 Hun er verdt en titt og en like! 

• Liker 12
Skrevet
MøllersTran skrev (14 minutter siden):

Oppfordrer alle til å gå inn på instagramen til frujohansen.no. Lang story i dag, først en der hun setter Kristin Gjelsvik på plass. Etterpå tar for seg dette med at/hvorfor influensere opplever at hverdagen er så full/travel 👏👏👏 Hun er verdt en titt og en like! 

Støttes! Virkelig verdt å følge frujohansen på insta. 👍🏻

• Liker 3
Skrevet

Siden hun kom opp som forslag, tok jeg en titt.  Er hun så nebbete i svar til følgere ofte. Ingen skal gi henne råd virker det som. Men hun skal selv påvirke som hun gjør. Hjelpes at hun har så mye følgere fatter jeg ikke😅

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har fulgt SE lenge men nå kjenner jeg at innholdet har begynt og bli veldig statisk, veldig ensformig. Og det er ikke fordi hun er gravid og påvirket av det. Hun sitter bare og skravler om careless eller annet. Hun viser sjeldent noe annet innhold, som opplevelser eller tar opp temaer som er interessant. Jeg er ikke noe stor fan av careless sitt deign så for meg blir det veeeeldig kjedelig å høre på stoff, mønster, farge osv.. og det er samme snakket om og om igjen… blir hun ikke lei? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Mellion skrev (2 minutter siden):

Jeg har fulgt SE lenge men nå kjenner jeg at innholdet har begynt og bli veldig statisk, veldig ensformig. Og det er ikke fordi hun er gravid og påvirket av det. Hun sitter bare og skravler om careless eller annet. Hun viser sjeldent noe annet innhold, som opplevelser eller tar opp temaer som er interessant. Jeg er ikke noe stor fan av careless sitt deign så for meg blir det veeeeldig kjedelig å høre på stoff, mønster, farge osv.. og det er samme snakket om og om igjen… blir hun ikke lei? 

Gjetter på at hun har som mål å få ut ett gitt antall snapper i løpet av dagen, da har man kanskje ikke tid til å lage godt innhold -mer effektivt å bare dra ut det samme med pajtt som fyllstoff. Fulgte henne frem til for 3 år siden da begynte det gå utfor med kvaliteten. Det kommer ikke til å bli bedre fremover, bare ekstremt mye mer rundt det samme. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (3 minutter siden):

Gjetter på at hun har som mål å få ut ett gitt antall snapper i løpet av dagen, da har man kanskje ikke tid til å lage godt innhold -mer effektivt å bare dra ut det samme med pajtt som fyllstoff. Fulgte henne frem til for 3 år siden da begynte det gå utfor med kvaliteten. Det kommer ikke til å bli bedre fremover, bare ekstremt mye mer rundt det samme. 

Tror nok dette er sant. Og når hun skal få ut en mengde snap pr dag så må det tekstes og noe redigeres. I tillegg til form/situasjon så blir det ikke tid til å gjøre noe annet.  jeg er veldig over den babyperioden da mine endelig begynner bli over det stadiet å kjenner at det blir mye baby og fødsel så jeg titter naturlig ikke innom så ofte 🤷‍♀️

• Liker 3
Skrevet
GulleGull skrev (34 minutter siden):

Ja dette går direkte på måltallene til Snapchat for å kunne være en del av programmet deres som utbetaler penger, og ikke minst få mest mulig visningstid som da gir økt utbetaling.

Snapchat driter egentlig i kvaliteten som produseres og publiseres, men hvor mange som såg og hvor lenge de såg.

Så jo mer dritt de lager og legger ut jo større sannsynlighet er det for å nå måltallene til Snapchat.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Ja jeg tar screenshot men jeg sletter også mine fortløpende.. fordi jeg ikke har en mobil som har kapasitet til og lagre så mye.

Men jeg har desverre kommet til det punkt att jeg ikke sender inn noe til Forbrukertilsynet eller andre instanser mer. Mye fordi jeg hele tiden får slengt tilbake av enkelte brukere att jeg ikke har noe liv,jobb eller annet siden jeg har tid til dette.  Å jeg er lei av og få slikt piss i retur. 

Det eneste jeg kommer til og varsle om er om det er brudd på alkoholloven. 

Ja det er synd! Jeg er dessverre for lat og har inntrykk av at mange her er flink til det, men kanskje jeg må vurdere å se på det. Synes det er ganske håpløst at man ikke klarer følge når det er så lite regulering! Det bør jo settes inn større tiltak på dette å gi mer straff for overtredelser. 

• Nyttig 4
Skrevet
GulleGull skrev (24 minutter siden):

Jeg sluttet å følge Sara da hun ble gravid. Innholdet er blitt kjedeligere og kjedeligere. Før var hun morsom og underholdende. 
Jeg tror heller ikke det kommer å bli bedre fremover, dessverre. 

• Liker 7
Skrevet
arnoyb skrev (21 minutter siden):

Ja det er synd! Jeg er dessverre for lat og har inntrykk av at mange her er flink til det, men kanskje jeg må vurdere å se på det. Synes det er ganske håpløst at man ikke klarer følge når det er så lite regulering! Det bør jo settes inn større tiltak på dette å gi mer straff for overtredelser. 

Jeg kan virkelig ikke forstå at det skal være vanskelig å følge reglene. Men jeg ser at det er mange influensere som driter i det. Og når det ikke får noen konsekvenser, så er det vel ikke nødvendig å følge reglene.  
Jeg meldte inn en del for 1 år siden. Men gidder ikke mer, siden det ikke fikk konsekvenser. Nå følger jeg ikke Sara lengre, og da er det også vanskeligere å følge med. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Tror de hadde gjort lurt i å kun ha nettbutikk. Kutte ut disse butikkene som garantert koster de mye penger og drifte.

• Liker 3
Skrevet
Bella50 skrev (4 minutter siden):

Jeg kan virkelig ikke forstå at det skal være vanskelig å følge reglene. Men jeg ser at det er mange influensere som driter i det. Og når det ikke får noen konsekvenser, så er det vel ikke nødvendig å følge reglene.  
Jeg meldte inn en del for 1 år siden. Men gidder ikke mer, siden det ikke fikk konsekvenser. Nå følger jeg ikke Sara lengre, og da er det også vanskeligere å følge med. 

De når jo frem til så stor gruppe av befolkningen, så prioriteringen er rar. Cubus, Rema, polet osv har strengere regler, høyre konsekvenser, men rekkevidden for deres reklame er jo ikke sånn sett forskjellig!

• Liker 3
Annonse
Skrevet
arnoyb skrev (31 minutter siden):

Er helt enig i att Forbrukertilsynet må gi bøter så det svir. Her er de alt for dårlig.

Å det tar ikke så lang tid og varsle FT som folk skal ha det til. Ser man på snappene så er det bare og ta bilde om det er umerket reklame. Jeg pleide og samle opp for noen dager når jeg sendte inn. Tok meg kanskje 10 min en kveld og sende inn. Så mange flere burde gjøre dette

• Liker 3
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Tror de hadde gjort lurt i å kun ha nettbutikk. Kutte ut disse butikkene som garantert koster de mye penger og drifte.

Jeg kjenner ikke så godt forretningsdrift -men det må jo være en grunn for at de etablerer de butikkene, SET sier de går mot strømmen, andre legger ned de starter opp. Hvilke fordeler får Careless det å ha disse butikkene ved siden av? Hvordan er det organisert regnskapsmessig? For høres ikke lønnsomt ut å ha de, er ikke noe renn der tror jeg. 

• Liker 3
Skrevet

Har noen meldt ting direkte inn til Helsedirektoratet ?. Er det alkohol og helse graviditet osv dere reagerer på. Har de folk der som tar i mot slike tips.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg lurer på er om de ikke bryter reglene til Snapchat og. Og hvorfor de ikke evnt da blir kastet ut fra plattformen.

• Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Er helt enig i att Forbrukertilsynet må gi bøter så det svir. Her er de alt for dårlig.

Å det tar ikke så lang tid og varsle FT som folk skal ha det til. Ser man på snappene så er det bare og ta bilde om det er umerket reklame. Jeg pleide og samle opp for noen dager når jeg sendte inn. Tok meg kanskje 10 min en kveld og sende inn. Så mange flere burde gjøre dette

Jeg er så sløv at jeg synes det er tiltak å drive med screeshot 🙈  men er jo ikke det, så jeg skal bli mer obs å prøve meg på å sende inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...