Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Gjest LivEinar
Skrevet (endret)
yesmam skrev (13 minutter siden):

Hadde jeg blitt bedt i babyshower til noen som har designet klær, og jeg hadde hatt noen av disse, da tror jeg nok at jeg også hadde tatt de på......Ingne hadde trengt å be meg om det.

Sikkert riktig! 
Men jeg tenker litt lenger enn det.  SET la ut en melding fra en følger (Gjøvik) som fortalte om mange folk i CL-kjoler på 17.mai. Og at det var så trivelig, alle smilte og hilste på hverandre. Dette er jo en form for uniformering  - hva syns man om det? 😉

Endret av LivEinar
Skrevet
LivEinar skrev (1 minutt siden):

Sikkert riktig! 
Men jeg tenker litt lenger enn det.  SET la ut en melding fra en følger (Gjøvik) som fortalte om mange folk i CL-kjoler på 17.mai. Og at det var så trivelig, alle smilte og hilste på hverandre. Dette er jo en form for uniformering  - hva syns man om det? 😉

Det er MEGET spesielt. 

• Liker 5
Skrevet
LivEinar skrev (7 minutter siden):

Sikkert riktig! 

At det er to helt forskjellige situasjoner. At det er noe form for uniformering at folk kjøper en kjole de ønsker å tar på seg, kan jeg ikke helt se. At de hilser på hverandre, dem om det 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
arnoyb skrev (Akkurat nå):

At det er to helt forskjellige situasjoner. At det er noe form for uniformering at folk kjøper en kjole de ønsker å tar på seg, kan jeg ikke helt se. At de hilser på hverandre, dem om det 🤷‍♀️

Tror @LivEinar sikter til den snappen SET fikk av en kunde. Om ikke de kjolene har vært en uniformering så har jo SET klart å skape det som en slags uniformering.  «En uniform er et antrekk som er standardisert for å skape ensartethet, fellesskap og identifikasjon for en organisasjon eller gruppe. En uniform har ofte elementer som viser bærerens rang og/eller funksjon i fellesskapet.»

IMG_9718.png

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest LivEinar
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Tror @LivEinar sikter til den snappen SET fikk av en kunde. Om ikke de kjolene har vært en uniformering så har jo SET klart å skape det som en slags uniformering.  «En uniform er et antrekk som er standardisert for å skape ensartethet, fellesskap og identifikasjon for en organisasjon eller gruppe. En uniform har ofte elementer som viser bærerens rang og/eller funksjon i fellesskapet.»

IMG_9718.png

Spot on, @GulleGull!!!

Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

IMG_9718.png

Jeg vet hva uniformering er å jeg hadde ikke brukt ordet uniformering, uansett. At de følte et samhold i og med at de hilste er vell uten tvil. At SE prøver å skape en følelse av sammhold hos følgerne mener jeg er riktig også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
arnoyb skrev (6 minutter siden):

Jeg vet hva uniformering er å jeg hadde ikke brukt ordet uniformering, uansett. At de følte et samhold i og med at de hilste er vell uten tvil. At SE prøver å skape en følelse av sammhold hos følgerne mener jeg er riktig også. 

Ja det ser man i hvordan hun formulerer seg hele tiden og det er jo HELT i tråd med strategien  DignityCollective har i hvordan skape ett felleskapsunivers som gjør at folk mister litt sin kritiske sans, bruker penger på de og fortsetter bruke penger på de flere ganger. 

Endret av GulleGull
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (På 18.5.2025 den 19.53):

Og håndmelking.

Du vet at håndmelking referer til å stimulere brystvortene for å mulig få sammentrekning i livmor

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (22 minutter siden):

Ja det ser man i hvordan hun formulerer seg hele tiden og det er jo HELT i tråd med strategien  DignityCollective har i hvordan skape ett felleskapsunivers som gjør at folk mister litt sin kritiske sans, bruker penger på de og fortsetter bruke penger på de flere ganger. 

Spot on👆

• Liker 2
Skrevet
Tessa12 skrev (27 minutter siden):

Du vet at håndmelking referer til å stimulere brystvortene for å mulig få sammentrekning i livmor

Tror ikke det var sånn ment i snappen hun viste frem..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (46 minutter siden):

Men det er jo en måte for bedrifter å maksimerer inntekt. De fleste, om ikke alle bedrifter prøver jo på dette. For å bruke det evige eksemplet med Cubus. De bruker jo influensere aktivt, de reklamerer i medier, kjøpesentre osv. De har forskjellige drivere, men er ikke en av forskjellene at de har driver(e) som har forskjellig utgangspunkt for å utnytte sine kjøpere? Det er jo ingen bedrifter som først og fremst tenker på kjøperens vellvære å så på sin bedrifts eksistens og mulighet for å maksimere inntekter. De prøver jo hele tiden å finne nye måter å tjene penger på. 

Å før jeg blir angrepet som en fan, eller del av sekten så vil jeg gjerne ha en begrunnelse for slike kommentarer. Dette er ment som mine tanker, vurderinger og observasjoner. Jeg mener alle bedrifter/bedriftseiere i ulik grad er kyniske.  Rema bør jo legge en Snickers ved selvutsjekken, det øker nok sansynligheten betraktelig for at jeg kjøper den i et svakt øyeblikk.  Er det ikke bare en forskjellig måte å utnytte og maksimere, bør vi ikke være oppegående nok til å kunne takle dette uansett om vi har et lite nettverk osv?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (På 17.5.2025 den 22.08):

Altså... jeg grøsser. Både av meldingen og at det finnes slike følgere. Å hvordan kan man få en så venninne følelse i en du ikke kjenner personlig? Sykt spennende? Jeg vet ikke om jeg synes det er sykt spennende når nære venner eller familie venter baby en gang... Å det er enda 1 mnd til termin. Nå har SE melka denne "nærstående" fødselen i flere uker. 

Screenshot_20250517_202923_Snapchat.jpg

Snublefot62 skrev (10 minutter siden):

Tror ikke det var sånn ment i snappen hun viste frem..

Dette var snappen det var snakk om. Det er ganske velkjent at håndmelking etter samleie kan gjøre noe med modningen og at det kan hjelpe på igangsettelse akkurat som man sier at å ha sex og orgasme kan sette i gang fødselen,  Om du tolker den melkinga som noe annet så tror jeg du er litt i kofferten...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
arnoyb skrev (5 minutter siden):

Men det er jo en måte for bedrifter å maksimerer inntekt. De fleste, om ikke alle bedrifter prøver jo på dette. For å bruke det evige eksemplet med Cubus. De bruker jo influensere aktivt, de reklamerer i medier, kjøpesentre osv. De har forskjellige drivere, men er ikke en av forskjellene at de har driver(e) som har forskjellig utgangspunkt for å utnytte sine kjøpere? Det er jo ingen bedrifter som først og fremst tenker på kjøperens vellvære å så på sin bedrifts eksistens og mulighet for å maksimere inntekter. De prøver jo hele tiden å finne nye måter å tjene penger på. 

Å før jeg blir angrepet som en fan, eller del av sekten så vil jeg gjerne ha en begrunnelse for slike kommentarer. Dette er ment som mine tanker, vurderinger og observasjoner. Jeg mener alle bedrifter/bedriftseiere i ulik grad er kyniske.  Rema bør jo legge en Snickers ved selvutsjekken, det øker nok sansynligheten betraktelig for at jeg kjøper den i et svakt øyeblikk.  Er det ikke bare en forskjellig måte å utnytte og maksimere, bør vi ikke være oppegående nok til å kunne takle dette uansett om vi har et lite nettverk osv?

Ja alle gjør det -problemet er influensermarkedsføring det reguleres ikke på på samme måte som feks Cubus og Rema som du nevner. Influensermarkedsføring er en suppe og man vet knapt om hva man blir utsatt for i kanalene deres og den som styrer kanalen kan bestemme hvor grensen skal gå og den strekker de lenger og lenger uten at det blir korrigert. 

• Liker 2
Skrevet
LivEinar skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det avtalt spill! 
Min undring går mer generelt på uniformeringa av deltakere i et fellesskap (community). 
Kjolene er lett gjenkjennbare, skal alle gå rundt med disse - hvor stas er det?

Snakk om å spekulere!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Angel75 skrev (3 minutter siden):

Snakk om å spekulere!

Tenker du at det er tilfeldig at «alle» hadde Carelesskjole? Det blir i såfall spekulering det også.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (11 minutter siden):

Ja alle gjør det -problemet er influensermarkedsføring det reguleres ikke på på samme måte som feks Cubus og Rema som du nevner. Influensermarkedsføring er en suppe og man vet knapt om hva man blir utsatt for i kanalene deres og den som styrer kanalen kan bestemme hvor grensen skal gå og den strekker de lenger og lenger uten at det blir korrigert. 

Enig i at det er håpløs regulering. Jeg mener kanskje i for stor grad at man er ansvarlig selv for hva man lar seg påvirke av. Det burde absolutt være klarere rettningslinjer her. Litt rart at det ikke tas tak i når "alt" annet er så strengt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
arnoyb skrev (8 minutter siden):

Enig i at det er håpløs regulering. Jeg mener kanskje i for stor grad at man er ansvarlig selv for hva man lar seg påvirke av. Det burde absolutt være klarere rettningslinjer her. Litt rart at det ikke tas tak i når "alt" annet er så strengt.

Ja alle ett ansvar selv også, men man har som forbruker eller målgruppe rett til å ta ett mest mulig informert valg og det gjøres kun ved at bedrifter er regulert, åpen og ikke driver skjult, kynisk og villedende markedsføring. Bedrifter skal også være litt forsiktige med hvordan de spiller på psykologiske mekanismer.  

Endret av GulleGull
  • Liker 1
Skrevet
LivEinar skrev (2 timer siden):

Babyshower i går. 12 av 15 festdeltakere stilte i CL-klær. 
Therese og Monica reklamerte for egen design. 

Målet er vel at flest mulig skal kle seg i CL-klær, og kanskje hilse blidt på hverandre når man møtes? 😉
Men er ikke dette en form for uniformering? Gjennkjennbart tegn på at man tilhører et fellesskap (community/sekt)?

IMG_3224.jpeg

IMG_3223.jpeg

Husker at hun brukte dåpsdagen til minste for å reklamere for CareLess. Ingenting er hellig når money talks. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Minutt for minutt med chynnere. Alt skal dokumenteres.

• Liker 6
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Tenker du at det er tilfeldig at «alle» hadde Carelesskjole? Det blir i såfall spekulering det også.. 

Om jeg ikke skriver hva jeg tenker så er det ingen spekulasjon. Så kan andre spekulere hit og dit. Men det er iallefall en grov spekulasjon og si at det er avtalt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...