Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Angel75 skrev (23 minutter siden):

Nei, de som sier Sara ikke har boevne vet ikke hva det er en gang. For Sara har ikke problemer med sin boevne! Er store forskjeller på å ha det rotete og ha lav eller ingen boevne. 

Her er et eksempel på lav boevne. 

Hva betyr lav boevne?

Det er rystende å se, men det er selve definisjonen på det som på fagspråket heter «lav boevne». Det er mennesker som ikke ser behov for å vaske en tallerken. Ikke har kraft til samle bosset i en pose.13. apr. 2023

Som for eks å heve en bolledeig rett over toalettet?

Eller ikke vaske gulvet på et år?

Eller la nyvaskede klær ligge på gulvet (som ikke har vært vasket på ett år)?

Lar det ligge haugevis med klær i krinker og kroker i evigheter?

Bare som noen eksempler..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (55 minutter siden):

Hva kalles de som hever bolledeigen rett over toalettet?

Selv om noen gjør noe en selv ikke hadde gjort så er det ikke dermed sagt man har lav eller ingen boevne. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (Akkurat nå):

Selv om noen gjør noe en selv ikke hadde gjort så er det ikke dermed sagt man har lav eller ingen boevne. 

Det var en spøk😅 Jeg vet godt hva boevne er.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Det var en spøk😅 Jeg vet godt hva boevne er.  

Godt noen i tråden vet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (2 minutter siden):

Godt noen i tråden vet.

Tenker folk vet men bruker begrepet  allikevel.

Endret av GulleGull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (7 timer siden):

Hva kalles de som hever bolledeigen rett over toalettet?

Sjusker

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Som for eks å heve en bolledeig rett over toalettet?

Eller ikke vaske gulvet på et år?

Eller la nyvaskede klær ligge på gulvet (som ikke har vært vasket på ett år)?

Lar det ligge haugevis med klær i krinker og kroker i evigheter?

Bare som noen eksempler..

Det har hvertfall ingenting med boevne å gjøre. Det er jo ingenting her som er særlig skadelig. 

Å mangle boevne er ganske alvorlig og kan være sykdomsfremkallende og brannfarlig. Har ingenting med å være rotete å gjøre. Blir for dumt å ta etablerte uttrykk som er viktig i helsevesenet og bagatellisere de fullstendig til å handle om bolledeig og klær. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (10 minutter siden):

Det har hvertfall ingenting med boevne å gjøre. Det er jo ingenting her som er særlig skadelig. 

Å mangle boevne er ganske alvorlig og kan være sykdomsfremkallende og brannfarlig. Har ingenting med å være rotete å gjøre. Blir for dumt å ta etablerte uttrykk som er viktig i helsevesenet og bagatellisere de fullstendig til å handle om bolledeig og klær. 

Tror ikke man etablerer en ny betydning  bare fordi 2-3 stk på kvinneguiden «harselerer» rundt det begrepet. De fleste her skjønner hva å ha liten boevne egentlig innebærer. 

Forøvrig så er det å ha bolledeig rett over toalettet hvor folk drar ned både det ene og det andre potensielt sykdomsfremkallende og veldig spesielt når du samtidig skal bruke den bolledeigen til å lage boller som skal serveres på skolen (om jeg ikke husker feil i hvilken anledning den ble laget ). Du viser ihvertfall ikke frem det og syntes det er veldig morsomt. 

Endret av GulleGull
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Virker litt som en hersketeknikk her inne, for å heve seg over SE som er så dum å ikke har noe boevne 🙃

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (22 minutter siden):

Virker litt som en hersketeknikk her inne, for å heve seg over SE som er så dum å ikke har noe boevne 🙃

Skal ikke så mye til akkurat🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke droppet så bra som tenkt? Fløy ikke den jeansjakken ut i år, allikevel? Ikke utsolgt ser jeg ☺️

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (9 minutter siden):

Skal ikke så mye til akkurat🤣

Sånn for å understreke mitt poeng 🙊⬆️

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Tror ikke man etablerer en ny betydning  bare fordi 2-3 stk på kvinneguiden «harselerer» rundt det begrepet. De fleste her skjønner hva å ha liten boevne egentlig innebærer. 

Forøvrig så er det å ha bolledeig rett over toalettet hvor folk drar ned både det ene og det andre potensielt sykdomsfremkallende og veldig spesielt når du samtidig skal bruke den bolledeigen til å lage boller som skal serveres på skolen (om jeg ikke husker feil i hvilken anledning den ble laget ). Du viser ihvertfall ikke frem det og syntes det er veldig morsomt. 

Når folk, etter å ha fått forklart hva boevne er, fortsatt prøver å argumentere for at dette er lav boevne er det ikke lett å se at "de fleste her skjønner", nei.

Jeg tror ærlig talt de fleste som hev seg på med dette med boevne ikke hadde snøra peiling på hva lav boevne egentlig er før det ble påpekt. 😉

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NoaideBiehtar skrev (8 minutter siden):

Når folk, etter å ha fått forklart hva boevne er, fortsatt prøver å argumentere for at dette er lav boevne er det ikke lett å se at "de fleste her skjønner", nei.

Jeg tror ærlig talt de fleste som hev seg på med dette med boevne ikke hadde snøra peiling på hva lav boevne egentlig er før det ble påpekt. 😉

Antar at man ikke tar andre sine kommentarer og rettelser så nøye. Men dette er nå over på brukerdebatt og avsporing. Så jeg lar det ligge. Vi oppfatter det sikkert forskjellig og det er ingen andre en de som omtaler det som «boevne» som vet hva vedkommende legger i det. 

Utover det så syntes jeg det er rart at man ikke har fast «hushjelp» rengjøring/rydding når man selv ikke orker/har tid. Må være utrolig energisugende og stressende å være så bakpå med rot og vasking. Vi har rengjøringshjelp og takk gud for det.. 

Endret av GulleGull
La til avsnitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (34 minutter siden):

Antar at man ikke tar andre sine kommentarer og rettelser så nøye. Men dette er nå over på brukerdebatt og avsporing. Så jeg lar det ligge. Vi oppfatter det sikkert forskjellig og det er ingen andre en de som omtaler det som «boevne» som vet hva vedkommende legger i det. 

Utover det så syntes jeg det er rart at man ikke har fast «hushjelp» rengjøring/rydding når man selv ikke orker/har tid. Må være utrolig energisugende og stressende å være så bakpå med rot og vasking. Vi har rengjøringshjelp og takk gud for det.. 

Det med boevne har vært diskutert tidligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Grøntgress skrev (51 minutter siden):

Gikk ikke droppet så bra som tenkt? Fløy ikke den jeansjakken ut i år, allikevel? Ikke utsolgt ser jeg ☺️

Det var overraskende lite fra droppet, ja, kun ei melding etter sju minutter - så blei det stille til hun kort takket de som hadde handlet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LivEinar skrev (Akkurat nå):

Det var overraskende lite fra droppet, ja, kun ei melding etter sju minutter - så blei det stille til hun kort takket de som hadde handlet. 

Folk må jo begynne å få nok av dette rælet hennes. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (7 minutter siden):

Ja, eg kan ikke tru annet enn at nå må det gå mot at folk har nok blomsterkjoler

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Grøntgress skrev (6 minutter siden):

Ja, eg kan ikke tru annet enn at nå må det gå mot at folk har nok blomsterkjoler

Ser ut såm de elsker kjoler og handler lell 😃 blir aldri nåk blomster kjoler 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...