Katten til Mozart Skrevet 15 timer siden #42821 Del Skrevet 15 timer siden Outandabout skrev (1 time siden): Altså, dagens om rot fra Sara…. vel det er ikke bare vareprøvene som skaper rot i det der huset, for å si d sånn. Og har ikke de et kontor nede? Burde være enkelt å kjøpe inn noen stativ som alle kjolene kunne hengt på, få litt orden på rotet. Lykke til i nytt hus, Sara! Blir sikkert mer rot i det nye huset. Jeg er all for at det blir litt rot altså, med barn i hus osv, men hun er ekstrem😅 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 15 timer siden #42822 Del Skrevet 15 timer siden Katten til Mozart skrev (2 minutter siden): Blir sikkert mer rot i det nye huset. Jeg er all for at det blir litt rot altså, med barn i hus osv, men hun er ekstrem😅 Men det er ikke så lett for henne sier hun, fordi hun driver et firma som omsetter for x antall millioner i året. Derav mye rot 🤪 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkekokkendin Skrevet 14 timer siden #42823 Del Skrevet 14 timer siden Hele huset er jo konstant rotete. Flyter overalt. Kanskje hun er en hoarder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersalat Skrevet 14 timer siden #42824 Del Skrevet 14 timer siden Katten til Mozart skrev (12 minutter siden): Blir sikkert mer rot i det nye huset. Jeg er all for at det blir litt rot altså, med barn i hus osv, men hun er ekstrem😅 Det vrenges inni meg av alt det rotet. Hun sier hun har så mye ting. Men da må hun jo slutte å kjøpe! Altså, de skal snart flytte, men likevel driver hun å kjøper inn nytt stasj «fordi det er vår og de skal ha visning når det er vår». Forstå det den som kan. Bruk det man har istedenfor å fylle huset med enda flere ting som må pakkes ned. Regner jo med hun har pynt som er brukt tidligere om våren. Ville mengder med ting som må pakkes ned i det huset. Forstår ikke hvordan noen kan bo i et sånt rot… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersalat Skrevet 14 timer siden #42825 Del Skrevet 14 timer siden Ikkekokkendin skrev (2 minutter siden): Hele huset er jo konstant rotete. Flyter overalt. Kanskje hun er en hoarder. 😂😂 Ja veldig godt mulig. For eksempel en skuff med bære seler. Seler i flertall. Hva er vitsen med det? Man trenger bare en… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14 timer siden #42826 Del Skrevet 14 timer siden Tipper de fleste av de bæreselene er ubrukte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 14 timer siden #42827 Del Skrevet 14 timer siden I forhold til tollmuren til USA. Skulle ikke Careless satse i USA? Tollsatsene vil da påvirke satsingen der. Og Snowroller skulle vel og satse i USA? Det vil da påvirke de og. Men ut over det vil nok ikke dette påvirke salget i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooli Skrevet 14 timer siden #42828 Del Skrevet 14 timer siden Sommersalat skrev (52 minutter siden): Det vrenges inni meg av alt det rotet. Hun sier hun har så mye ting. Men da må hun jo slutte å kjøpe! Altså, de skal snart flytte, men likevel driver hun å kjøper inn nytt stasj «fordi det er vår og de skal ha visning når det er vår». Forstå det den som kan. Bruk det man har istedenfor å fylle huset med enda flere ting som må pakkes ned. Regner jo med hun har pynt som er brukt tidligere om våren. Ville mengder med ting som må pakkes ned i det huset. Forstår ikke hvordan noen kan bo i et sånt rot… Vrenges her også. Hvordan får man det til?! Flyter av ting overalt. Hva er vitsen med fint hus, fine møbler etc når alt bare er fullstendig kaos. Hjelpes…. Den eneste gangen det huset ser ut som det skal er vel når det skal tas bilder til salgsoppgaven og visning tenker jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 13 timer siden #42829 Del Skrevet 13 timer siden Zooli skrev (3 minutter siden): Vrenges her også. Hvordan får man det til?! Flyter av ting overalt. Hva er vitsen med fint hus, fine møbler etc når alt bare er fullstendig kaos. Hjelpes…. Den eneste gangen det huset ser ut som det skal er vel når det skal tas bilder til salgsoppgaven og visning tenker jeg. Problemet er at Sara Emilie viser en svært redusert boevne. Og så synes hun og fansen at det er søtt og vimsete når hun viser dette frem på SoMe. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 12 timer siden #42830 Del Skrevet 12 timer siden Snublefot62 skrev (1 time siden): I forhold til tollmuren til USA. Skulle ikke Careless satse i USA? Tollsatsene vil da påvirke satsingen der. Og Snowroller skulle vel og satse i USA? Det vil da påvirke de og. Men ut over det vil nok ikke dette påvirke salget i Norge. Jeg tenkte litt på om bedriften som syr alt tøyet kanskje kjøper stoff,tråd++ fra usa og det blir dyrere.. men de får kanskje alt fra kina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 4 timer siden #42831 Del Skrevet 4 timer siden elskersommer skrev (8 timer siden): Jeg tenkte litt på om bedriften som syr alt tøyet kanskje kjøper stoff,tråd++ fra usa og det blir dyrere.. men de får kanskje alt fra kina Det blir ikke nødvendigvis dyrere å handle ut av USA, er det å handle innenlands til USA som blir dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooli Skrevet 3 timer siden #42832 Del Skrevet 3 timer siden Snublefot62 skrev (10 timer siden): Problemet er at Sara Emilie viser en svært redusert boevne. Og så synes hun og fansen at det er søtt og vimsete når hun viser dette frem på SoMe. Helt riktig. Influensere som er late og ikke evner å rydde eller ha livet generelt på stell fremstiller seg selv som vimsete og søte. Et annet eksempel er David Eriksens ex Hedvig. Hun prater m bebistemme i tillegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 2 timer siden #42833 Del Skrevet 2 timer siden Lederstjerne i 2025……………. uetisk av jury mtp miljø og bærekraft! Syke mengder klær. Vareprøver som bare ligger og slenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 1 time siden #42834 Del Skrevet 1 time siden Outandabout skrev (16 minutter siden): Lederstjerne i 2025……………. uetisk av jury mtp miljø og bærekraft! Syke mengder klær. Vareprøver som bare ligger og slenger. Et hvert firma som produserer et produkt får gjerne 1-5 vareprøver av hvert eneste produkt. Så at hun har mye vareprøver er ikke veldig rart. Er ikke så mye man kan bruke vareprøver til heller, å kaste dem er heller ikke lurt. Prøver ikke fremstille firmaet som bærekraftig, bare akkurat dette med vareprøver som virker misforstått her inne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1 time siden #42835 Del Skrevet 1 time siden arnoyb skrev (3 minutter siden): Et hvert firma som produserer et produkt får gjerne 1-5 vareprøver av hvert eneste produkt. Så at hun har mye vareprøver er ikke veldig rart. Er ikke så mye man kan bruke vareprøver til heller, å kaste dem er heller ikke lurt. Prøver ikke fremstille firmaet som bærekraftig, bare akkurat dette med vareprøver som virker misforstått her inne. Nå er det vel ikke akkurat det at hun har masse vareprøver som er problemet, men at de ligger og flyter over alt. Det kan man fint løse - om hun vil. Dessverre er det ikke så mange alternativer enn å kaste vareprøver på en forsvarlig måte når en er ferdig med de. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 1 time siden #42836 Del Skrevet 1 time siden Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Nå er det vel ikke akkurat det at hun har masse vareprøver som er problemet, men at de ligger og flyter over alt. Det kan man fint løse - om hun vil. Dessverre er det ikke så mange alternativer enn å kaste vareprøver på en forsvarlig måte når en er ferdig med de. Finnes det regler som sier at man ikke kan donere vareprøver? Kanskje dumt spørsmål altså, men et firma som Careless (og mange andre for den slags skyld), kunne jo fått mye gratis reklame hvis de inngikk et samarbeid med en organisasjon som hjelper fattige. Man har jo hørt både Sara og Therese fortelle at de bruker en vareprøve, og da er det jo fullt brukbare plagg, som det skal gjøres små endringer på… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1 time siden #42837 Del Skrevet 1 time siden MøllersTran skrev (5 minutter siden): Finnes det regler som sier at man ikke kan donere vareprøver? Kanskje dumt spørsmål altså, men et firma som Careless (og mange andre for den slags skyld), kunne jo fått mye gratis reklame hvis de inngikk et samarbeid med en organisasjon som hjelper fattige. Man har jo hørt både Sara og Therese fortelle at de bruker en vareprøve, og da er det jo fullt brukbare plagg, som det skal gjøres små endringer på… Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men vareprøver er unntatt merverdiavgift ved innførsel og for å kunne kalle det vareprøve må det komme tydelig frem at det er det, enten via merking eller gjort ubrukelig for andre (hull osv). Jeg antar derfor og at det er forbudt å omsette eller overdra dette til andre for bruk. Men jeg er ikke 100% sikker. Dersom de faktisk kan gi dette til andre så det blir brukt burde de faktisk gjøre det for bærekraften sin del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 1 time siden #42838 Del Skrevet 1 time siden Outandabout skrev (14 timer siden): Altså, dagens om rot fra Sara…. vel det er ikke bare vareprøvene som skaper rot i det der huset, for å si d sånn. Og har ikke de et kontor nede? Burde være enkelt å kjøpe inn noen stativ som alle kjolene kunne hengt på, få litt orden på rotet. Lykke til i nytt hus, Sara! Leilighet nede skulle jo bli brukt til vareprøver og kontor, men så flytta foreldrene hennes inn der. Hun hadde jo til og med interiør hjelp til det «kontoret» 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MøllersTran Skrevet 1 time siden #42839 Del Skrevet 1 time siden Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men vareprøver er unntatt merverdiavgift ved innførsel og for å kunne kalle det vareprøve må det komme tydelig frem at det er det, enten via merking eller gjort ubrukelig for andre (hull osv). Jeg antar derfor og at det er forbudt å omsette eller overdra dette til andre for bruk. Men jeg er ikke 100% sikker. Dersom de faktisk kan gi dette til andre så det blir brukt burde de faktisk gjøre det for bærekraften sin del. Skjønner! Takk for svar ☺️ Heftig mye klær som bare kastes da mtp antallet plagg disse lanserer hvert år 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1 time siden #42840 Del Skrevet 1 time siden MøllersTran skrev (4 minutter siden): Skjønner! Takk for svar ☺️ Heftig mye klær som bare kastes da mtp antallet plagg disse lanserer hvert år 😖 Jeg vet som sagt ikke om dette faktisk stemmer men det er noe jeg antar ut fra at de er fritatt merverdiavgift. Og ja, det er heftig mye klær som kastes inkledbransjen generelt. Kanskje spesielt hos Careless som virker å ha så mange vareprøver og et ekstremt fokus på fast fashion. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå