Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Marisana skrev (2 timer siden):

De ser kun på bmi før svangerskap. Jeg har hatt to svangerskap; jeg hadde normal bmi med min første, men ble anbefalt glukosetest fordi jeg var førstegangs over 25. Med mitt andre barn hadde jeg bmi på 33, og fikk beskjed om glukosetest pga vekt. Da var jeg også i kategorien risikosvangerskap, selv om vekten min ved start bare var noen få kilo mer enn ved slutten av forrige svangerskap. Vektøkning underveis i svangerskap har ingenting å si på anbefalinger mtp glukosebelastning eller om det blir sett på som risikosvangerskap. 

Takk for svar😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangler det ikke egenreklame-merking her? 
(Tilfeldig utvalg fra de siste dagene.)

IMG_0020.jpeg

IMG_0021.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (10 minutter siden):

IMG_0020.jpeg

IMG_0021.jpeg

I allefall de to til høyre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (2 timer siden):

IMG_0020.jpeg

IMG_0021.jpeg

Jo.. men hun mener at dersom hun har skrift på midten så trenger hun ikke merke

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (3 timer siden):

IMG_0020.jpeg

Denne Guro-kjolen som kommer til høsten er jo en typisk vår- og sommerkjole. Ikke så mange som kler seg i sånne kjoler på høsten. 🙈

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (5 timer siden):

IMG_0020.jpeg

IMG_0021.jpeg

En sommerkjole til høsten? 😂 Hun er god på dette.... de to til høyre skal merkes reklame, men det driter frøken gjørsomjegvilmed! 

Endret av Bibbi_
Glemte et ord
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det Regal selv som har skrevet manuset på ferdigmix reklamen? Veldig rart å få reklamen til å fremstå som at dette er noe som aldri har eksistert, når du tilsetter akkurat samme ingredienser som du gjør i en TORO mix

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (23 timer siden):

Hvorfor er ikke SE i en gruppe som bør ta denne glukose test? Å er det virkelig slik at man ikke ser på BMI under svangerskapet?

Hun må jo være den personen som bør ta testen. Med tanke på att sønn har diabetes,

"Jeg måtte forandre på tekst pga skrivefeil"

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-03-25-21-33-41-655_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2025-03-25-21-34-48-021_com.snapchat.android.jpg

Basert på tall hun selv har lagt ut, hadde hun bmi før svangerskapet som tilsier at hun burde testes. Dama er en egoistisk løgner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Denne Guro-kjolen som kommer til høsten er jo en typisk vår- og sommerkjole. Ikke så mange som kler seg i sånne kjoler på høsten. 🙈

Kommer den til høsten🙄🙄 det er jo en sommerkjole

Endret av elskersommer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (På 25.3.2025 den 14.25):

Oj her har du virkelig fritolka.  Jeg mener at man ikke kan forvente seriøsitet, etikk eller moral av influensere, rett og slett for at de ikke må. For meg er det feil å drive slik, men det har ingen betydning for det som faktisk skjer og jeg har ingen moralske forventinger til en influenser. Det ville vært å garantere seg selv skuffelse.   

Så det du mener er at du har lave forventninger til dem (ikke lave krav) fordi du opplever dem/bransjen som useriøs? Altså du mener de skal og bør og må følger lover og regler som alle andre bedrifter, men du har null forventning om at det faktisk skjer i praksis, fordi bransjen er under pari? (Oppriktig fra meg altså, vil bare være helt sikker på at jeg har tolka/nyansert deg riktig. 🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (5 timer siden):

Så det du mener er at du har lave forventninger til dem (ikke lave krav) fordi du opplever dem/bransjen som useriøs? Altså du mener de skal og bør og må følger lover og regler som alle andre bedrifter, men du har null forventning om at det faktisk skjer i praksis, fordi bransjen er under pari? (Oppriktig fra meg altså, vil bare være helt sikker på at jeg har tolka/nyansert deg riktig. 🙂

Yes 100%! 

Tror de må få bøter konsekvent, å så det svir, før vi ser endringer!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er hun så klein🙊 Kaster kakeposen opp i lufta og får den igjen i hodet🙄 Later som hun ikke klarer å ta den imot. «Å, se så klønete og morsom jeg er»🤮 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta hvor rotete hun har det….?! 😱😳 altså hva skal hun med alle vareprøvene, som for lengst er gått forbi. At hun ikke skjemmes… Og jobber de på soverommet???

Lykke til med rydding… 🥹

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkekokkendin skrev (På 26.3.2025 den 21.06):

Basert på tall hun selv har lagt ut, hadde hun bmi før svangerskapet som tilsier at hun burde testes. Dama er en egoistisk løgner. 

Jeg reagerte selv på det hun uttalte seg om her. Jeg er førstegangsgravid, 29 år og har en bmi som ligger midt i kategorien normalvektig. I følge min jordmor skal alle over 25 år ta glukosebelastningstest nå, jeg også, selv om jeg ikke er i nærheten av å ha høy bmi. Men det er vel sikkert forskjellige synspunkter på dette, som alt annet i helsevesenet - noen ganger virker det som at hver enkelt fagperson lager sine egne regler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigpernille skrev (6 timer siden):

Jeg reagerte selv på det hun uttalte seg om her. Jeg er førstegangsgravid, 29 år og har en bmi som ligger midt i kategorien normalvektig. I følge min jordmor skal alle over 25 år ta glukosebelastningstest nå, jeg også, selv om jeg ikke er i nærheten av å ha høy bmi. Men det er vel sikkert forskjellige synspunkter på dette, som alt annet i helsevesenet - noen ganger virker det som at hver enkelt fagperson lager sine egne regler. 

Det er førstegangsgravide over 25 år. Sara har tre barn så er ikke i samme kategori.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra den informasjonen som var tilgjengelig fra 16 ukers helvete, så var SET normalvektig når programmet var ferdig.

Men samtidig så mener jeg å huske at hun gikk opp noen kilo tiden etterpå, da kosthold og trening skled litt ut. Noe som er helt normalt etter et slik regime. Og det skal ikke mange kiloene før hun bikker over:

Med bare 3kg opp fra da hun var ferdig på 16 uker, så kommer hun rett opp i overvektig og BMI/KMI på >25. Som er en av kriteriene for glukosebelastning. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/sukkerbelastning-av-gravide

Med andre ord, så er hun akkurat i gråsonen på normal BMI/KMI og ikke normal BMI/KMI. Så personlig synes jeg det er rart at hun ikke har blitt anbefalt å ta den. 

Men samtidig så står ethvert individ fritt til å avgjøre selv hva de ønsker å følge av helserelaterte anbefalinger og ikke 🙂. Det er det fine med pasientautonomi 🙏

Screenshot_20250328_065217_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250328_065155_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
strawberry88 skrev (Akkurat nå):

Ut ifra den informasjonen som var tilgjengelig fra 16 ukers helvete, så var SET normalvektig når programmet var ferdig.

Men samtidig så mener jeg å huske at hun gikk opp noen kilo tiden etterpå, da kosthold og trening skled litt ut. Noe som er helt normalt etter et slik regime. Og det skal ikke mange kiloene før hun bikker over:

Med bare 3kg opp fra da hun var ferdig på 16 uker, så kommer hun rett opp i overvektig og BMI/KMI på >25. Som er en av kriteriene for glukosebelastning. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/sukkerbelastning-av-gravide

Med andre ord, så er hun akkurat i gråsonen på normal BMI/KMI og ikke normal BMI/KMI. Så personlig synes jeg det er rart at hun ikke har blitt anbefalt å ta den. 

Men samtidig så står ethvert individ fritt til å avgjøre selv hva de ønsker å følge av helserelaterte anbefalinger og ikke 🙂. Det er det fine med pasientautonomi 🙏

Screenshot_20250328_065217_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250328_065155_Samsung Internet.jpg

La egentlig med to bilder til, som viser BMI/KMI med bare 3 kg mer vekt

Screenshot_20250328_065659_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250328_065712_Samsung Internet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strawberry88 skrev (33 minutter siden):

La egentlig med to bilder til, som viser BMI/KMI med bare 3 kg mer vekt

Screenshot_20250328_065659_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250328_065712_Samsung Internet.jpg

Så med andre ord så kan vi gå ut fra at helsevesenet gjorde jobben sin riktig å legge vektpraten død.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en gjenganger hos SET.
Når hun får kritikk eller spørsmål hun ikke liker, mener hun at disse følgerne er «dritt mennesker» og må feile noe, og at de sitter hjemme og er «stakkarslige». Hun spør: «Hva har skjedd i oppveksten deres eller livet deres som gjør at dere syns det er ok å være så stygge?» Dette er ganske sterke karakteristikker.

Jeg forsvarer overhodet ikke nedlatende spørsmål eller kommentarer, men som influenser kan man ikke unngå dette når man deler livet 24/7.  Hun innbyr og oppfordrer selv til følger-kommunikasjon, og kommentarene hun får er ikke offentlige. SET kan ikke forvente at all respons skal være like positiv eller at alle skal være enige med henne. Misliker hun aktiviteten til noen av følgerne, kan hun jo bare blokkere dem…

IMG_0099.jpeg

Endret av LivEinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si at det er meget spesielt å sende meldinger til mennesker du ikke kjenner, og kjefte på de for at de er tykke....... 🙄

La ho nå legge på seg så mye ho vil, det er jo ikke vår kropp..... hører hun sier og skriver at det bare er vann og hormoner, og at alt er borte når barnet kommer..... hun er jo også meget aktiv ( går tur med hunden må vite) og spiser sunt, så da blir det sånn.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...