Bibbi_ Skrevet 3 timer siden #42061 Del Skrevet 3 timer siden arnoyb skrev (4 timer siden): Når man lever av å utlevere livet så kan vell det meste avskrives som brukt som innhold til blogging 🤷🏼♀️ Ja, var det jeg lurte på. Men hun kan sikkert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 28 minutter siden #42062 Del Skrevet 28 minutter siden LivEinar skrev (7 timer siden): Nyttig innlegg! 👍🏻 Få av oss brukere her i tråden har vel tung faglig kompetanse i forhold til å vurdere Careless AS økonomisk. De fleste av oss kan synse og tro, men uten dokumentasjon har det liten betydning. Det konkrete vi har, er tall fra 2023, tror ikke tallene for 2024 er kommet ennå? Jeg er ingen økonom, men syns dette er interessant, og liker å søke litt kunnskap før jeg mener noe bastant. CL hadde utvilsomt meget god lønnsomhet i 2023. Men - både likviditeten og soliditeten for firmaet er svak. Det vil si at firmaets evne til å betale løpende utgifter som regninger, lønn, utviklingskostnader, skatt osv - er svak. Firmaets evne til å tåle tap, er også svak, dvs at Careless AS er en bedrift med lav egenkapital og dårlig evne til å tåle tap. @Snublefot62 har vel orientert om og dokumentert dette grundig tidligere, om jeg ikke husker feil. Det er altså tre viktige faktorer som alle må være med i en vurdering av bedrifta, to av faktorene var dårlige for CL i 2023. Dermed er det vel både forenklet og overfladisk - og ikke minst alt for tidlig, å erklære Careless AS som en ubetinget suksess… eller en fiasko… 😉 Nyttig lesning. Å som du sier så har @Snublefot62 skrevet mange ganger at firma ikke er 100%. Men når hun har skrevet dette så får hun beskjed om at hun tror hun har greie på dette.. å nærmest at det hun skriver er tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå