Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Mange av de som støtter SE blir utestengt fra tråden fordi de går på brukere her inne når de ikke har noe fornuftig å komme med. 

Det har jeg lite oversikt over. Jeg vet bare at det har vært aksjoner i andre forum for å få brukere til å blokkere meg her på kg for jeg er for positiv til henne, noe jeg synes er rart og beviser at det ikke er ønske om en åpen debatt. Blir så fort fjortiss debatt å stygge usaklige utsagn. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Jeg kikker ikke så mye på antall likes vanligvis det er overhode ikke viktig for meg, men skummet kjapt  over nå, ser kanskje jeg får toppen 5 på enkelte innlegg. Ser også at uansett hvilken ståsted man har så får man ett visst antall likes, ikke noe spes forskjell . Det er vel ikke til å stikke under en stol at enkelte her -uansett hva de mener har flere brukere og liker sine egen innlegg med alle personlighetene sine også. Så tror ikke man skal ta likes som en fasit på noe som helst.

Så må jeg presisere -når jeg diskuterer her, tar jeg utg pkt i SET AS, kjenner ikke SE privat. Jeg vet kun det hun selv viser offentlig igjennom bedriftskanalen Snap og Careless.  Det tror jeg mange misforstår her, man tror denne tråden handler om privatlivet til SE. Dessverre så har hun vel ikke så mye mer privat igjen.  

Jeg bryr meg heller ikke om likes, men det understreker at det er en "hard kjerne" som liker det meste enkelte brukere her legger ut, uansett hvor ufint det er. Trodde ikke det var mulig med flere brukere, men det stemmer sikkert 🤷🏼‍♀️  Er nok lett å blande person og bedrift når det er snakk om influensere, men enten man liker dem eller ikke så synes jeg man skal holde seg høvelig saklig og ikke slenge stygge bemerkninger. Det gjør ikke debatten noen tjenester iallfall. Og de som tror at influenserne selv leser her og tar til seg det som blir skrevet på en konstruktiv måte tror jeg tar helt feil. Du kanke skrive det styggeste du klarer om noen å tro at de faktisk kommer til å ta forumet seriøst. Da blir kg "alle nett trollene som gjemmer seg bak anonymiteten".

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Vi må kunne skrive her enten vi er enige eller uenige i SE.. Men veldig mange ganger så går fansen direkte på personangrep.

Det gjør også kritikerne ,rett skal være rett

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
GulleGull skrev (3 timer siden):

Jeg kikker ikke så mye på antall likes vanligvis det er overhode ikke viktig for meg, men skummet kjapt  over nå, ser kanskje jeg får toppen 5 på enkelte innlegg. Ser også at uansett hvilken ståsted man har så får man ett visst antall likes, ikke noe spes forskjell . Det er vel ikke til å stikke under en stol at enkelte her -uansett hva de mener har flere brukere og liker sine egen innlegg med alle personlighetene sine også. Så tror ikke man skal ta likes som en fasit på noe som helst.

Så må jeg presisere -når jeg diskuterer her, tar jeg utg pkt i SET AS, kjenner ikke SE privat. Jeg vet kun det hun selv viser offentlig igjennom bedriftskanalen Snap og Careless.  Det tror jeg mange misforstår her, man tror denne tråden handler om privatlivet til SE. Dessverre så har hun vel ikke så mye mer privat igjen.  

Firmaet heter Saraaemiliee AS. Her inne diskuteres veldig mye privatliv, og ikke bare Saraaemiliee AS. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Bella50 skrev (1 minutt siden):

Firmaet heter Saraaemiliee AS. Her inne diskuteres veldig mye privatliv, og ikke bare Saraaemiliee AS. 

Kan du definere hvor skillet går?

• Nyttig 8
Skrevet (endret)
Bella50 skrev (32 minutter siden):

Da må Sara selv klare å skille dette, hun blander snørr og barter så ingen ser noe tydelig skille, for det finnes ikke.

Endret av Tessa12
  • Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
arnoyb skrev (2 timer siden):

Det har jeg lite oversikt over. Jeg vet bare at det har vært aksjoner i andre forum for å få brukere til å blokkere meg her på kg for jeg er for positiv til henne, noe jeg synes er rart og beviser at det ikke er ønske om en åpen debatt. Blir så fort fjortiss debatt å stygge usaklige utsagn. 

Det aner jeg ingenting om. Forholder meg til det forumet her. Er nok det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg heller ikke om likes, men det understreker at det er en "hard kjerne" som liker det meste enkelte brukere her legger ut, uansett hvor ufint det er. Trodde ikke det var mulig med flere brukere, men det stemmer sikkert 🤷🏼‍♀️  Er nok lett å blande person og bedrift når det er snakk om influensere, men enten man liker dem eller ikke så synes jeg man skal holde seg høvelig saklig og ikke slenge stygge bemerkninger. Det gjør ikke debatten noen tjenester iallfall. Og de som tror at influenserne selv leser her og tar til seg det som blir skrevet på en konstruktiv måte tror jeg tar helt feil. Du kanke skrive det styggeste du klarer om noen å tro at de faktisk kommer til å ta forumet seriøst. Da blir kg "alle nett trollene som gjemmer seg bak anonymiteten".

Det er vel en like hard kjerne som liker dine og andre fans sine innlegg... Hva er det å diskutere?? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bella50 skrev (31 minutter siden):

Å på snappen til Saraemiliee as så deles veldig mye private saker. Så hvorfor kan ikke det diskuteres? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Bella50 skrev (41 minutter siden):

Om SE hadde hatt en bedriftskonto som heter careless a/s og en privat hvor hun faktisk bare har familie og venner så ville hun sluppet mye av dette styret.

Er det f.eks greit og poste om eldste sin sykdom på en bedriftskonto. Gjør sjefene til "Elkjøp eller Cubus" dette på deres bedriftskonto? Ser vi Varnergutta poste på Cubus sin IG konto att i dag har vi vært hjemme med sønnen pga omgangssyke?

Endret av elskersommer
  • Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Bella50 skrev (41 minutter siden):

Men når SE deler privatlivet på snap så blir det en del av AS og diskutereres derfor her inne. Det er jo hun selv som visker ut skillet. Ting hun ikke deler, diskuteres jo ikke.

• Liker 8
Skrevet
Bibbi_ skrev (12 minutter siden):

Det er vel en like hard kjerne som liker dine og andre fans sine innlegg... Hva er det å diskutere?? 

At polariseringa ødelegger debatten. Hvordan kan man være helt for, eller helt i mot alt rundt SE? Hvorfor er jeg plassert som en fan når jeg er langt fra det? Skal jeg kalle deg for en stor hater, eller kan vi ikke bare være kritiske debattanter. Men greit, det er ikke noe å diskutere, jeg har gitt opp for lenge siden at det skal bli en seriøs og fruktbar debatt som influencerne kan lære noe av. Bruker forumet til lett underholdning og fasinasjon.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
arnoyb skrev (8 minutter siden):

At polariseringa ødelegger debatten. Hvordan kan man være helt for, eller helt i mot alt rundt SE? Hvorfor er jeg plassert som en fan når jeg er langt fra det? Skal jeg kalle deg for en stor hater, eller kan vi ikke bare være kritiske debattanter. Men greit, det er ikke noe å diskutere, jeg har gitt opp for lenge siden at det skal bli en seriøs og fruktbar debatt som influencerne kan lære noe av. Bruker forumet til lett underholdning og fasinasjon.

👏👏👏

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bella50 skrev (1 time siden):

Vel når man har en konto  så går det ikke an å skille på det

• Liker 2
Gjest LivEinar
Skrevet (endret)

Litt av SET sin suksess og firmaets salgstall ligger i den rå og kyniske blandinga av privatliv og bedrift. Det er det egentlige konseptet hennes.

(Konsept = en gjennomarbeidet plan som danner grunnlaget og planen for utformingen av et produkt, arrangement eller en virksomhet.)

Endret av LivEinar
Skrevet
Bella50 skrev (1 time siden):

Det deles veldig mye privatliv på firma-snappen, så da kan det selvsagt diskuteres.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Jeg er veldig enig med deg! Er heller ingen fan av mye Sara Emilie gjør, men synes allikevel at noe hun gjør er bra og noe er dårlig. Det burde kunne være mulig å diskutere saklig, men her inne er det helt åpenbart mange som virkelig nyter å bare fokusere på det negative og plukket på hver minste lille detalj, de gleder seg over at hun går opp i vekt slik at man kan kommentere det osv osv. På en usaklig måte. De store temaene som er viktig forsvinner i tullete innlegg om usakelig sladder, og det synes jeg er trist. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lilleiskaffe skrev (Akkurat nå):

Jeg er veldig enig med deg! Er heller ingen fan av mye Sara Emilie gjør, men synes allikevel at noe hun gjør er bra og noe er dårlig. Det burde kunne være mulig å diskutere saklig, men her inne er det helt åpenbart mange som virkelig nyter å bare fokusere på det negative og plukket på hver minste lille detalj, de gleder seg over at hun går opp i vekt slik at man kan kommentere det osv osv. På en usaklig måte. De store temaene som er viktig forsvinner i tullete innlegg om usakelig sladder, og det synes jeg er trist. 

Signerer denne! 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Lilleiskaffe skrev (28 minutter siden):

Er det noen som har sagt at de gleder seg over at hun går opp i vekt?

Foreslår at man kan løfte frem de innleggene man tenker er saklige og drøfte de isteden, ikke løfte frem de som man ikke syntes hører hjemme her for så å bidra til avsporing og brukerdebatt. Opplever at det er det som skjer her. Evt start ett eget saklig innlegg da bidrar man til å løfte kvaliteten i tråden. 

Endret av GulleGull
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest LivEinar
Skrevet
Lilleiskaffe skrev (10 minutter siden):

Jeg signerer ikke dette, men forstår din frustrasjon.
Når de to rollene privatperson og bedriftseier i så stor grad blandes, gjør SET seg til en offentlig person i forhold til ALT hun legger ut. Det blir problematisk for henne, når hun sjøl kun vil ha respons på det som angår CL, og bare positiv respons på alt det private. 
Jeg forsøker å kommentere saklig, med fokus på eksponering av barna, umerket reklame, bagatellisering av vektøkning som gravid, samt faren med at CL har et klart og økende sektlignende preg. Men jeg «nyter» definitivt IKKE å kommentere dette, tvert imot! 

Det som er bra og sjeldent, er feks at modellene har ulik kroppsfasong. Men det drukner i behandlinga av modellene. De får kun klær de har hatt på seg i betaling, ikke lønn. Det spekuleres i den samme sektlignende tankegangen, alle er en del av et VI som stiller opp for hverandre. 
Men jeg er åpen for å se på flere positive sider, bare kom med de! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...