Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Pepssi skrev (1 time siden):

Og med en gang noen er uenige så blir man stemplet som om man kun er ute etter å få tråden stengt. Jeg personlig har fulgt med denne tråden lenge så for min del er det ingen behov for å gå lengre bak i tråden her for å «lese meg opp». Jeg ser heller ingen som er nysgjerrige på hvorfor vekt blir tatt opp. Det jeg ser er mennesker som sier ifra om at det er unødvendig å bodyshame andre kvinner.

Sier ikke at du er ute etter å få tråden stengt, men det er det som skjer når man bedriver brukerdebatt. Men nå avslutter jeg det for min del her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LivEinar skrev (19 minutter siden):

Etter Vixen gikk SET sitt følgertall på snap opp fra 182.500 til 182.700. Nå er det igjen gått ned - til 182.200, altså 500 avfølginger. I november var det 186.000. 
På FB og i andre saglsgrupper legges det veldig mange CL-klær ut for salg. Ut fra siste runde med treningsklær, så det ut til at det var en «hard kjerne» på 3-4000 som handlet. CL har vokst fort på kort tid, skal bli interessant å se om de prøver å stabilisere salgstallene, eller går for mer-mer-mer.
Å realisere merket utenlands er jo på planen… 
SET sa om det: «Jeg tror med tiden vi kan bli veldig store i utlandet også.  Fordi konseptet er så relevant for kvinner verden over.»

Vet du om man kan kjøpe seg følgere og engasjement på snap? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 minutt siden):

Vet du om man kan kjøpe seg følgere og engasjement på snap? 

Man kan kjøpe både på insta og snap

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (40 minutter siden):

Etter Vixen gikk SET sitt følgertall på snap opp fra 182.500 til 182.700. Nå er det igjen gått ned - til 182.200, altså 500 avfølginger. I november var det 186.000. 
På FB og i andre saglsgrupper legges det veldig mange CL-klær ut for salg. Ut fra siste runde med treningsklær, så det ut til at det var en «hard kjerne» på 3-4000 som handlet. CL har vokst fort på kort tid, skal bli interessant å se om de prøver å stabilisere salgstallene, eller går for mer-mer-mer.
SET sa om det: «Jeg tror med tiden vi kan bli veldig store i utlandet også.  Fordi konseptet er så relevant for kvinner verden over.»

Kan bli spennende å se, man blir jo nødt til å fornye seg litt for å skaffe ny kundemasse -man blir kanskje lei snittet, designet  og mønstrene  i kjolene og det at str varierer ifht til de forskjellige kjolene feks, folk detter jo av pga det og etterhvert. 

Endret av GulleGull
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (41 minutter siden):

Hva er konseptet hennes? Det har jeg aldri forstått. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Hva er konseptet hennes? Det har jeg aldri forstått. 

«Om oss

Careless er skapt av Sara, også kjent som @saraaemiliee på sosiale medier. Historien går helt tilbake til 2015 da Sara opplevde å gå opp 45 kilo under sitt første svangerskap. Fra å alltid kunne passe inn i alle klær uten å måtte tenke stort over det, erfarte hun plutselig at markedet var vanskeligere for en som var overvektig. Gjennom sin tid som influenser har Sara brukt mange fantastiske klesmerker og fått god erfaring med ulike klesplagg, men hun har stadig kjent på at det finnes for lite av noe hun selv drømmer om; nemlig mangfold.

Careless står for at det er rom for å være ulike. Uansett størrelse, form, høyde og bredde – kroppen skal hylles i klær man føler seg vel i. Careless er utviklet slik at det skal passe til flest mulig kroppstyper. Gjennom stretch, justerbare funksjoner og behagelige stofftyper skal du føle deg BRA NOK.

Nå er vi ferdige med å gjemme oss bak usikkerheten, sammen med Careless kan vi feire mangfoldet vi er så heldige å ha!»

https://careless.no/pages/om-careless

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (58 minutter siden):

«Om oss

Careless er skapt av Sara, også kjent som @saraaemiliee på sosiale medier. Historien går helt tilbake til 2015 da Sara opplevde å gå opp 45 kilo under sitt første svangerskap. Fra å alltid kunne passe inn i alle klær uten å måtte tenke stort over det, erfarte hun plutselig at markedet var vanskeligere for en som var overvektig. Gjennom sin tid som influenser har Sara brukt mange fantastiske klesmerker og fått god erfaring med ulike klesplagg, men hun har stadig kjent på at det finnes for lite av noe hun selv drømmer om; nemlig mangfold.

Careless står for at det er rom for å være ulike. Uansett størrelse, form, høyde og bredde – kroppen skal hylles i klær man føler seg vel i. Careless er utviklet slik at det skal passe til flest mulig kroppstyper. Gjennom stretch, justerbare funksjoner og behagelige stofftyper skal du føle deg BRA NOK.

Nå er vi ferdige med å gjemme oss bak usikkerheten, sammen med Careless kan vi feire mangfoldet vi er så heldige å ha!»

Kortversjonen her er vel at hver kjole (hvert plagg) skal passe til flest mulig kroppstyper… 🙄 Jaja. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (32 minutter siden):

Kortversjonen her er vel at hver kjole (hvert plagg) skal passe til flest mulig kroppstyper… 🙄 Jaja. 

Virket for meg som at strikk i livet og på armer og lommer er alfaomega .

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (2 timer siden):

Har du forsøkt å rapportere det? Tråden er ryddet mange ganger og da er det spesielt denne brukerdebatten som slettes. Jeg og de fleste andre i tråden har verken kalt noen «dumme», «feite» eller «tjukk». Ta det med de 2-3? som skriver disse ordene og rapporter det, er innleggene mot gruppereglene så blir det slettet. Når man tar dette her opp igjen og igjen så blir hele tråden en brukerdebatt. 

Jeg rapporter når jeg gidder. Men resultatet av at noen kommenterer slik, mens 7-15 stk liker komentaren, er at de som er nøytral eller delvis positiv til SE ikke gidder å bli værende i diskusjonen å det bare fortsetter med slike ufine slengbemerkninger og den "harde kjerne" som slenger varierende grad av uhyggeligheter blir værende for en ensforma debatt/drittslengings runde. Men for min del så leser jeg sporadisk her, rapporter og deltar når jeg gidder. Føler ikke jeg må forsvare meg når noen angriper meg bare for at jeg ikke sterkt misliker SE.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (40 minutter siden):

Virket for meg som at strikk i livet og på armer og lommer er alfaomega .

It is a kind of «one style will fit all»

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (5 minutter siden):

It is a kind of «one style will fit all»

Ja har skjønt det , passer og passer fru Blom . Har tilgode å se noen som faktisk er fin i de kjolene . Synes de fleste ser større ut enn de er og at de er ganske kånete . Men det er jo bare min smak da . Og da velger jo jeg å ikke kjøpe sånne klær så det går fint for meg 🤩

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SET sitt fokus sies å være mangfold - dvs kroppslig ulikhet. En og samme kjolemodell skal passe til ulike kroppstyper, dvs til flest mulig, det er det som er mangfoldet. Tilpassingene ligger i strech, justeringer og stofftyper, ikke i mange ulike kjolemodeller og variasjon. Vil man gå rundt i så ensartede kjoler, da?

Konseptet er rigget for masseproduksjon av få modeller med små endringer designmessig = stort salg og best mulig fortjeneste. 

Endret av LivEinar
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (4 timer siden):

«Om oss

😂😂 Så konseptet er klær til store damer, og det er det som er enestående med Careless?? Vel... det finnes vel mange som lager klær til damer i alle størrelser og fasonger. Altså ikke noe nytt hun kommer med. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konseptet er å selge produkter i et design som passer til alle kroppsformer. Det er mangfoldstanken. Kjolen er den samme i small og xxl, så kan man diskutere om kjolen er pen på alle ulike kroppsformer. Variasjonen er liten, utvalget er lite, designet går igjen, småblomstrede stoffer likeså, og nye modeller har store likhetstrekk med de tidligere. 

Salget økte kjapt pga influenserens mange følgere på snap. Men hva skjer hvis stadig flere fortsetter å kjøpe disse ensartede og lett gjenkjennbare CL-kjolene? Er det greit å møte andre kledd i det samme? Drømmen til SET er jo at alle skal kle seg i CL-klær. Når bikker det over i en form for uniformering? 

Man kan sammenligne med firmaet Gudrun Sjøden som siden 70-tallet har kledd opp kvinner i fargeglade klær tilpasset alle kroppsformer. De har både en grunnkolleksjon og veldig stor variasjon i sitt øvrige vareutvalg, nytt flere ganger i året, de er stor på nett og har mange fysiske butikker Samtidig er det enkelt å se at det der - det er en Sjøden-kjole, hvis man kjenner konseptet. Likevel oppleves det ikke som en uniformering, fordi utvalget er så stort. Også dette merket har samme visjon som CL, klær for alle! Den visjonen finner man i mange gode merker.

https://www.gudrunsjoden.com/nb-no?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAADjwQUwUaas03Bfkw8x15wZa8cZmQ

Så - hva er originalt og helt annerledes med CL? Jeg vet sannelig ikke, annet enn at det markedsføres av en influenser som rått utleverer sitt og familiens liv - kynisk blandet med et gjennomtenkt og venninneorientert salg til sine følgere på SoMe. 

Endret av LivEinar
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det Sara har fått til er å bygge en relasjon til følgerne sine. De støtter henne i tykt og tynt, og unnskylder henne uansett hvordan hun tråkker i salaten. Et eksempel er når hun filmet seg selv i en kjole som skulle lanseres like etterpå, når filmen egentlig var reklame for Foto Knudsen. Jeg tror at dette var HELT bevisst og meget strategisk av Sara, men følgerne forsvarte henne til det siste. Det stygge i den saken var jo at de som påpekte dette med egen kjole i reklame for en annen aktør, rett og slett ble hengt ut i kommentarfelt. Sara fikk følgerne med på en heksejakt rett og slett. Og da snakker vi at hun fikk kommentarer som gikk på brudd på loven… 

Når følgerne unner henne et hus til x antall millioner, og de faktisk sitter og venter på at hun skal sette ut Crocsen, da lurer jeg på hva som skjer med menneskeheten. 

Hun har påtatt seg en rolle som uskyldig, vimsete, klønete, og spiller på denne «tenk at jeg var sengeliggende, jeg fullførte ikke vgs, og SE hva jeg har oppnådd..  

Vel, det du har oppnådd, er å skape et venninneforhold til følgerne dine….. Jeg syns det er kynisk, og jeg ser for meg hvordan Reme gjengen legger strategier bak lukket dør. De ler seg nok i hjel av alle følgerne som betaler lønnen deres. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (9 minutter siden):

Tenker at det Sara har fått til er å bygge en relasjon til følgerne sine. De støtter henne i tykt og tynt, og unnskylder henne uansett hvordan hun tråkker i salaten. Et eksempel er når hun filmet seg selv i en kjole som skulle lanseres like etterpå, når filmen egentlig var reklame for Foto Knudsen. Jeg tror at dette var HELT bevisst og meget strategisk av Sara, men følgerne forsvarte henne til det siste. Det stygge i den saken var jo at de som påpekte dette med egen kjole i reklame for en annen aktør, rett og slett ble hengt ut i kommentarfelt. Sara fikk følgerne med på en heksejakt rett og slett. Og da snakker vi at hun fikk kommentarer som gikk på brudd på loven… 

Når følgerne unner henne et hus til x antall millioner, og de faktisk sitter og venter på at hun skal sette ut Crocsen, da lurer jeg på hva som skjer med menneskeheten. 

Hun har påtatt seg en rolle som uskyldig, vimsete, klønete, og spiller på denne «tenk at jeg var sengeliggende, jeg fullførte ikke vgs, og SE hva jeg har oppnådd..  

Vel, det du har oppnådd, er å skape et venninneforhold til følgerne dine….. Jeg syns det er kynisk, og jeg ser for meg hvordan Reme gjengen legger strategier bak lukket dør. De ler seg nok i hjel av alle følgerne som betaler lønnen deres. 

👏 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
arnoyb skrev (12 timer siden):

Jeg rapporter når jeg gidder. Men resultatet av at noen kommenterer slik, mens 7-15 stk liker komentaren, er at de som er nøytral eller delvis positiv til SE ikke gidder å bli værende i diskusjonen å det bare fortsetter med slike ufine slengbemerkninger og den "harde kjerne" som slenger varierende grad av uhyggeligheter blir værende for en ensforma debatt/drittslengings runde. Men for min del så leser jeg sporadisk her, rapporter og deltar når jeg gidder. Føler ikke jeg må forsvare meg når noen angriper meg bare for at jeg ikke sterkt misliker SE.

Mange av de som støtter SE blir utestengt fra tråden fordi de går på brukere her inne når de ikke har noe fornuftig å komme med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (12 timer siden):

Jeg kikker ikke så mye på antall likes vanligvis det er overhode ikke viktig for meg, men skummet kjapt  over nå, ser kanskje jeg får toppen 5 på enkelte innlegg. Ser også at uansett hvilken ståsted man har så får man ett visst antall likes, ikke noe spes forskjell . Det er vel ikke til å stikke under en stol at enkelte her -uansett hva de mener har flere brukere og liker sine egen innlegg med alle personlighetene sine også. Så tror ikke man skal ta likes som en fasit på noe som helst.

Så må jeg presisere -når jeg diskuterer her, tar jeg utg pkt i SET AS, kjenner ikke SE privat. Jeg vet kun det hun selv viser offentlig igjennom bedriftskanalen Snap og Careless.  Det tror jeg mange misforstår her, man tror denne tråden handler om privatlivet til SE. Dessverre så har hun vel ikke så mye mer privat igjen.  

Endret av GulleGull
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (37 minutter siden):

Mange av de som støtter SE blir utestengt fra tråden fordi de går på brukere her inne når de ikke har noe fornuftig å komme med. 

Ja det er riktig -det dreies over på brukerdebatt av en eller annen grunn hver gang. Jeg har ikke noe i mot forskjellige ståsteder men vi må ha felles premisser på hva vi diskuterer, tror noen mener man alltid sikter er den private SE i innlegg men det er den offentlige SET AS denne tråden skal gjenspeile. Slik ser jeg det ihvertfall. Det er mitt premiss.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (36 minutter siden):

Ja det er riktig -det dreies over på brukerdebatt av en eller annen grunn hver gang. Jeg har ikke noe i mot forskjellige ståsteder men vi må ha felles premisser på hva vi diskuterer, tror noen mener man alltid sikter er den private SE i innlegg men det er den offentlige SET AS denne tråden skal gjenspeile. Slik ser jeg det ihvertfall. Det er mitt premiss.

Vi må kunne skrive her enten vi er enige eller uenige i SE.. Men veldig mange ganger så går fansen direkte på personangrep.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...