Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Bella50 skrev (33 minutter siden):

Sammenligner du event med Careless og treningsreiser med massakren i Jonestown? 

Ja det gjorde jeg. Fordi det er ekstremt kort veg fra å starte en bevegelse til man er det hvor man ønsker å se hva bevegelsen er villig til å gjøre for deg. Jeg sier ikke at de som arrangerer disse greiene kommer til å servere giftig drikke, jeg sier det for å understreke et poeng om at det er en farlig veg å gå. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xmasclovn skrev (På 13.2.2025 den 21.38):

Misforstår ingenting. Det var snakk om at hun måtte skynde seg hjem fordi barnevakten kanskje ikke kunne stille opp lengre. Da lurer jeg på hvorfor, all den tid de dagdriverne surrer rundt nede i kjelleren uansett. 

Hvem er "dagdriverne"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (33 minutter siden):

Ja det gjorde jeg. Fordi det er ekstremt kort veg fra å starte en bevegelse til man er det hvor man ønsker å se hva bevegelsen er villig til å gjøre for deg. Jeg sier ikke at de som arrangerer disse greiene kommer til å servere giftig drikke, jeg sier det for å understreke et poeng om at det er en farlig veg å gå. 

Jeg tror det er veeeeeeeeldig laaaaaaaaaang vei mellom sekt og deltagelse på en event eller dra på en treningsreise. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, SET mener selv at hun og følgerne sammen har skapt et univers, og medeier David Reme mener det er skapt a movement. Så å sammenligne det med en sekt ligger i dagen, også ut fra det de to eierne sier. 

IMG_9101.jpeg

IMG_9102.jpeg

Endret av LivEinar
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (4 minutter siden):

Tja, SET mener selv at hun og følgerne sammen har skapt et univers, og medeier David Reme mener det er skapt a movement. Så å sammenligne det med en sekt ligger i dagen, også ut fra det de to eierne sier. 

IMG_9101.jpeg

IMG_9102.jpeg

Tenker ikke sektmedlemmene over at SE sier dette har vi skapt sammen, dette er vår pris osv, og så må de betale dyrt for det de har skapt sammen, så hun kan bruke pengene dems? Det er jo så sektleder som det kan få blitt. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivEinar skrev (9 minutter siden):

IMG_9101.jpeg

IMG_9102.jpeg

Ja dette begynner å ligne kristensekt, hallelujastemning og hjernevask🙈 Reme er vel fra ett slikt miljø? Arrester meg om jeg tar feil men mener å ha lest det ett sted. Så de vet jo hvordan skape felleskapsfølelse, «oss mot dem»  og tilhørighet hvor motivasjonen i bunn kun er egen vinning. 

Endret av GulleGull
La til ett ord
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (4 minutter siden):

Ja dette begynner å ligne kristensekt, hallelujastemning og hjernevask🙈 Reme er vel fra ett slikt miljø? Arrester meg om jeg tar feil men mener å ha lest det ett sted. Så de vet jo hvordan skape felleskapsfølelse, «oss mot dem»  og tilhørighet hvor motivasjonen i bunn er egen vinning. 

Det stemmer, @GulleGull. David Reme er aktiv innafor et kristenmiljø, så han kjenner meget godt til arbeidet med å bygge opp en menighet…  

https://idag.no/tror-pa-fremtiden-for-hillsong-i-norge/19.34217

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (22 minutter siden):

Det stemmer, @GulleGull. David Reme er aktiv innafor et kristenmiljø, så han kjenner meget godt til arbeidet med å bygge opp en menighet…  

https://idag.no/tror-pa-fremtiden-for-hillsong-i-norge/19.34217

Det er ikke uten grunn at SET bruker ordene fellesskap, univers og sammen gjør vi noe  bra -det er en bevisst manipulativ psykologisk strategi for å få penger inn i firmaet, er i bunn og grunn det handler om. Men folk bestemmer jo selv om det er det man ukritisk vil være en del av. Tenker det er greit at disse sidene blir belyst, kanskje noen får seg en øyeåpner så man kan velge selv om man syntes slik manipulasjon er ok eller eller ikke og evt avfølge eller slutte handle fra dette merke. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Diamond skrev (2 timer siden):

Hvem er "dagdriverne"?

Trollet og Papparerer

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (45 minutter siden):

Ikkje mykje kristent over foretnings drifta hass.

Det er vel sånn mange veldig kristne er -litt dobbeltmoralistisk alt i guds navn😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Trollet og Papparerer

Jeg aner ikke hvem det er 😂 Foreldrene eller?

Edit: Så det i et annet svar nå 😊

Endret av Purple Diamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Diamond skrev (9 minutter siden):

Jeg aner ikke hvem det er 😂 Foreldrene eller?

Edit: Så det i et annet svar nå 😊

Haha beklager, men foreldrene hennes ja. Skjønner jeg noen ganger bør prøve å være litt mer seriøs i svarene mine😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, viktig å holde under magen 😂 Rart hun orker alt dette, men en gåtur DET er for slitsomt 🤦‍♀️

Og de "gode" venninnene møter opp i sine egne kjoler....

Skjermbilde fra Sandra Lyng sin snap

Screenshot_20250215_171949_Snapchat.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bibbi_ skrev (13 minutter siden):

Haha, viktig å holde under magen 😂 Rart hun orker alt dette, men en gåtur DET er for slitsomt 🤦‍♀️

Og de "gode" venninnene møter opp i sine egne kjoler....

Skjermbilde fra Sandra Lyng sin snap

Screenshot_20250215_171949_Snapchat.jpg

Hun ser faktisk bare feit ut hvis hun ikke holder under magen, så jeg skjønner at hun gjør det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (2 minutter siden):

Hun ser faktisk bare feit ut hvis hun ikke holder under magen, så jeg skjønner at hun gjør det. 

Hun ser feit ut uansett. Fordi hun er feit først og fremst, og dernest gravid.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (4 minutter siden):

Hun ser feit ut uansett. Fordi hun er feit først og fremst, og dernest gravid.

Jeg kan være enig i mye av det du skriver, men denne synes jeg var skikkelig stygg. Vi må holde oss saklige, og ikke kommentere andres kropp og utseende. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (8 minutter siden):

Ikke greit skrevet. Vi skal ikke kommentere andres kropp eller utseenede

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...