Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Kattedama skrev (3 timer siden):

Hvem vil melde til BV? Hører at hun har kommet med det argumentet mange ganger, men kan aldri se at det har kommet bevis på det. Og eksponering av barn var også på agendaen i 2018, det er bare å se på CBE tråden der den problematikken har vært diskutert lenge før 2018. Hvorfor ikke ta eierskap til at hun bruker mindreårige som content i kommersielle sammenhenger? Hun har brukt sykdommen til et av barna for alt det er verdt, og det er virkelig helt forkastelig og hårreisende. Men i Tandberg familien er dette normalen. De annerkjenner  vel det også 😂😂😂

Er så gjennomskubart det hun driver med, buhu nettrollene er så Fæle med meg, så da må jeg jo noe om bv så jeg får støtte..

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hun som eksponerer barna sine på Snapchat, skal belære andre om nettvett ( det er en grunn til at man skal være 13 år på Snap)? Kan se for meg at både rektor og FAU er mektig imponert over dette engasjementet, etter at hun hengte ut skolen for sin 17.mai feiring. https://www.tv2.no/underholdning/reagerer-etter-17-mai-sjokkert/15739441/IMG_3303.jpeg

Endret av Kattedama
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (5 timer siden):

Det er sannelig kort vei mellom det som diskuteres her på KG og SET sine innlegg på snap… 😂
Her kommer dagens bagatellisering! 
Hun avslutter innlegget med å si at hun syns den eksponeringa som hun sjøl driver av egne barn er «harmløs informasjon». 
Videre at «man må ta stilling til det som er best for en selv, da». Og for henne er det tydelig at utlevering av privatlivet til barna er det beste (=🤑)!!! 

IMG_1210.jpeg

Eh, jo, det var absolutt bevissthet rundt det lenge før 2018! Jeg fikk mitt første barn i 2003 og har alltid vært bevisst på det og aldri eksponert barna mine i sosiale medier. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (54 minutter siden):

Så hun som eksponerer barna sine på Snapchat, skal belære andre om nettvett ( det er en grunn til at man skal være 13 år på Snap)? Kan se for meg at både rektor og FAU er mektig imponert over dette engasjementet, etter at hun hengte ut skolen for sin 17.mai feiring. https://www.tv2.no/underholdning/reagerer-etter-17-mai-sjokkert/15739441/IMG_3303.jpeg

I dag har SET på flere måter forsøkt å bagatellisere, bortforklare og begrunne sitt valg av å eksponere egen barn på SoMe, til varierende hell. Som når det gjelder reklamemerking, toner hun det ned og tyr til - jamen de andre gjør det jo… 😂 Dette dreier seg ikke om en 9-åring som vil snappe, det er bare et forsøk på avsporing. Det dreier seg om en influensermors utnytting og bruk av egne barns privatliv som innhold på sin kommersielle snap-kanal. 

Som det pekes på i innlegget fra @Kattedama,  det er 13 års aldersgrense på tjenester som Snapchat, Instagram, Facebook, TikTok og andre sosiale medier av en grunn.  Det skal ikke kunne samles inn personlig informasjon om barn. 

Barn av influensere lever i et hverdagsliv der det er vanlig og helt innafor å vise det meste. De lever i at det filmes+++ Klart barna preges av det. Men de evner ikke å forstå hvilke alvorlige og skadelige konsekvenser det ofte kan få når privatlivet brettes ut til flere hundre tusen fremmede mennesker. 

IMG_7451.jpeg

Endret av LivEinar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Sant.

Et barn på 9 år har ingen forutsetninger for å forstå hva det betyr at det utleveres sensitiv informasjon om hans helsetilstand til hundretusener av fremmede. Det er ikke de voksnes grense som er viktig, da den grensen strekker seg langt utover det akseptable. Det er barnets grense og barnets rett til privatliv som som betyr noe fordi det er barnet som blir utlevert. Hva er det hun ikke fatter? Hun er god til å latterliggjøre kritikere være seg business eller privatliv, og det er ikke en god egenskap. Det er uprofesjonelt og viser mangel på selvinnsikt samtidig som hun utviser manglende respekt for kunder og barnets rett til privatliv. Nå har jo barnet en far også, rart han ikke protesterer på utleveringen. 

Som du sier så aner ikke en på 9 år hva dette vil si og bli eksponert. 

Jeg har spurt noen av de som eksponerer barn mest med bilder og fortellinger om hva de gjør om barnet kommer hjem som 13-14 åring og ber mamma om og slette alt på nett?  Svaret er at da vil de så klart slette det. Men de kan ikke det😞 fordi det er alt alt for mye som ligger på google,nettaviser. Å det vil ligge der for evig tid😞

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en tidligere i denne tråden sa, Jeg vet mer om disse ungene enn barna i gaten (eller noe sånnt.. Orker ikke gå tilbake i tråden for å få det ordrett)  Det er ganske sykt men sannt… Har barn i nær familie og omgangskrets som jeg vet mindre om ,MEN jeg vet det jeg trenger å vite , dvs jeg vet om allergier osv. Da kan det barnet spise hjemme hos oss uten å bli syk. Dette er info som jeg har fått direkte fra foreldrene.. helt supert!! INGEN andre enn de aller nermeste(de som skal ha den daglige omsorgen for barnet)trenger å vite noe mer . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt vil nok ikke influencere at barna får snap før aldersgrensen - da får ho barna fri tilgang til alt som legges ut!  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjærefjølene hun reklamerer for blir slaktet på trustpilot, i tillegg finnes de noen som ser helt identiske ut som blir solgt på noen andre nettsider som kun selger dette produktet. Oppdaget det da jeg vurderte å kjøpe de. Men synes hele opplegget virket tvilsomt? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (4 minutter siden):

De skjærefjølene hun reklamerer for blir slaktet på trustpilot, i tillegg finnes de noen som ser helt identiske ut som blir solgt på noen andre nettsider som kun selger dette produktet. Oppdaget det da jeg vurderte å kjøpe de. Men synes hele opplegget virket tvilsomt? 

Kan du legge inn link her? Ser forresten at en omtale av Careless  som var negativ er fjernet fra trust pilot. Så de driver altså ikke bare å fjerner negativ omtale på Facebook, hjemmesiden til Careless men også på trust pilot. Skremmende. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (1 time siden):

Ille å bli nedslått for å foreslå en klasseregel, gitt. 😜

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (1 minutt siden):

Såg det jeg også. Nedslått…. 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt

Litt skremmende at enkelte her inne overvåker tilbakemeldingene på Facebook og trustpilot også….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (1 minutt siden):

Litt skremmende at enkelte her inne overvåker tilbakemeldingene på Facebook og trustpilot også….

Uten bevis vel og merke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattedama skrev (Akkurat nå):

Kan du legge inn link her? Ser forresten at en omtale av Careless  som var negativ er fjernet fra trust pilot. Så de driver altså ikke bare å fjerner negativ omtale på Facebook, hjemmesiden til Careless men også på trust pilot. Skremmende. 

Hun reklamerer for fjordbrett/handelsgigangen

dette kommer opp når du googler: 

https://no.trustpilot.com/review/handelsgiganten.shop

Disse produktene ser jo helt like ut:

https://titano.no/?srsltid=AfmBOoppjkEV2_UJhnjiselMWJ5kmHbvdh5-WVCkeAqbm-8sgLwOKFd3

https://norlenka.no/products/titaniumboard?variant=49889023656245

https://elenanora.com/en/products/fjordbrett-titan-skjaerefjol-original

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (8 minutter siden):

K@tt skrev (8 minutter siden):

Det går hardt for seg på foreldremøtene influenseren er med på 😆

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Visla skrev (1 minutt siden):

Vel, dette er i kjent influenser markedsførings stil. Reklamerte for Happyflops som påsto at de hadde helseeffekter, som ble tilbakevist av helsepersonell. Dette skjærebrettet er vel bakteriefritt også? Flaut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (5 minutter siden):

Meg du mener? 

jeg pleier å sjekke opp ting før jeg kjøper de. Og trenger nye skjærefjøler, derfor vurderte jeg å bestille de. Synes det var rart butikken kun solgte 2 varer og så såpass «enkel» ut på nettsiden. Derfor søkte jeg den opp. 

har handlet fra careless uten å søke de opp på careless, fordi jeg fikk et godt inntrykk av settsiden. 

spurte også SE om dette tidligere i uken uten å få svar. Hun har jo sagt hun kun reklamerer for produkter og levrandører hun kan gå god for:) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (7 minutter siden):

Men du vet att man kanskje skal inn på Trustpilot for å sjekke noe annet og søker derfor opp careless også?? Du vet det er fullt mulig?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (30 minutter siden):

Sara Emilie er tvilsom bedriftseier som tenker på penger😔 SET er kjent for å kopiere… Ingen nye ideer i hodet der.. Copyxcat 🤪

Legg ved link så alle kan se det , få opp øynene for hvor shady både hun og reklamene hennes er. Ikke til å stole på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...